Κανάλι νέων (RSS Feed) του άρθρουΤρέχον άρθρο

ΣΕΠΕ Κέρκυρας: Ανακοίνωση για τη νέα σχολική χρονιά

Tο Δ.Σ του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κέρκυρας εύχεται σε όλους τους συναδέλφους υγεία, οικογενειακή ευτυχία και δύναμη για να αντιμετωπίσουμε ενωμένοι τις προκλήσεις της νέας σχολικής χρονιάς, η οποία sepe_logoελπίζουμε να σηματοδοτήσει την απαρχή για αναστοχασμό, προβληματισμό και αγωνιστικότητα.

Οι καθιερωμένες ευχές στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς ακούγονται φέτος ανεδαφικές, όταν τα διογκούμενα προβλήματα συνιστούν καθημερινό φαινόμενο. Η ρευστότητα και η αστάθεια στις εργασιακές σχέσεις έχουν αντικαταστήσει την όποια βεβαιότητα υπήρχε στο παρελθόν. Ο φετινός Σεπτέμβρης δείχνει να είναι ο πιο καταστροφικός μήνας των μνημονιακών χρόνων, με κλιμάκωση της επίθεσης στα εργατικά και κοινωνικά δικαιώματα, αφού η κυβέρνηση προωθεί νέα καταστροφικά μέτρα, στο πλαίσιο της βάρβαρης καπιταλιστικής νεοφιλελεύθερης επιδρομής.

Ουδέποτε υπήρξε σχολική χρονιά, που ο προγραμματισμός του Υπουργείου Παιδείας να ήταν συνεπής. Η τρέχουσα εκπαιδευτική πραγματικότητα, όμως,  είναι αποκαρδιωτική και οδηγεί πολλούς από τους συναδέλφους στην απογοήτευση και στην απομόνωση που τους μετατρέπει σε παρατηρητές της απαξίωσης και της διάλυσης του αγαθού της Δημόσιας Παιδείας. Η νέα σχολική χρονιά βρίσκεται στον αέρα, καθώς:

  • Η απουσία μόνιμων διορισμών για 7η συνεχόμενη χρονιά , διογκώνει διαρκώς τα  προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων και στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου,  που θα έπρεπε να γίνεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτέμβρη.
  • Η καθυστέρηση στις υπηρεσιακές μεταβολές επίσης, η οποία τα τελευταία χρόνια είναι καθεστώς, δημιουργεί επιπλέον δυσκολίες, αφού πολλοί εκπαιδευτικοί δεν γνωρίζουν που θα υπηρετήσουν, ενώ  οι σχολικές μονάδες δεν μπορούν να προχωρήσουν στον αναγκαίο προγραμματισμό για την έναρξη της σχολικής χρονιάς.
  • Οι σαρωτικές δομικές αλλαγές που έγιναν το Πάσχα και το Δεκαπενταύγουστο, με τα σχολεία κλειστά, στα προγράμματα λειτουργίας τόσο στα Δημοτικά Σχολεία, με το Ενιαίου τύπου ολοήμερου Δημοτικού  Σχολείου, όσο και στα Νηπιαγωγεία με το Ενιαίο Νηπιαγωγείο, αλλά και αυτές που αναμένονται για την Ειδική Αγωγή, δεν έχουν την αποδοχή της εκπαιδευτικής κοινότητας και  οδηγούν χιλιάδες αναπληρωτές συναδέλφους μας στην ανεργία.

Η τακτική της πολιτικής ηγεσίας να περιορίζει τις ανάγκες στα όρια των πιστώσεων που έχει εξασφαλίσει , αντί να κάνει τις απαραίτητες  προσλήψεις για την πλήρη ανάπτυξη του προγράμματος των Σχολείων, συνεχίζεται. Οι μεγαλόστομες ανακοινώσεις περί εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης δεν πείθουν κανέναν.

Συγκεκριμένα στο Νέο Ενιαίο Δημ. Σχ. δεν προβλέπεται υπεύθυνος εκπαιδευτικός για το ολοήμερο τμήμα, με απρόβλεπτες συνέπειες  όχι μόνο  στο παιδαγωγικό έργο, αλλά και στην ασφάλεια των μαθητών, αφού κάθε μέρα θα διδάσκουν διαφορετικοί  εκπαιδευτικοί, ανάλογα με το περίσσευμα ωρών που θα έχουν από το πρωινό πρόγραμμα, υπονομεύοντας έτσι τη σχέση δασκάλου μαθητή  και την εκπαιδευτική διαδικασία στο ολοήμερο πρόγραμμα, μετατρέποντάς το σε δημιουργική απασχόληση ή ακόμα και σε πρόγραμμα φύλαξης.

Η εισαγωγή των διδακτικών αντικειμένων της Αισθητικής Αγωγής και της Πληροφορικής σε όλα τα σχολεία , είναι θετική εξέλιξη,  αλλά αυτοαναιρείται αφού σε περίπτωση αδυναμίας !  κάλυψης των αναγκών από εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, τα μαθήματα της Αισθητικής αγωγής ( Εικαστικά , μουσική , Θεατρική Αγωγή) , και της Φυσικής Αγωγής μπορούν να ανατίθενται σε δασκάλους, πηγαίνοντας την εκπαίδευση χρόνια πίσω, όταν οι δάσκαλοι δίδασκαν τα πάντα, ενώ την πληροφορική μπορούν να τη διδάσκουν δάσκαλοι με επιμόρφωση Β΄ επιπέδου  στα 4/θ και 5/θ Δ. Σχ., ακυρώνοντας στην ουσία τον ρόλο των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων και την παρουσία τους στα σχολεία , ενώ επιτρέπει να λειτουργούν τα σχολεία με όποιο  προσωπικό είναι  διαθέσιμο, οδηγώντας σε ευέλικτες μορφές εργασίας .

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι αλλαγές που προτείνονται από την κυβέρνηση με τροπολογία που κατατίθεται στη βουλή, για το εκπαιδευτικό προσωπικό που έχει τη δυνατότητα να υπηρετήσει σε δομές Ειδικής Αγωγής, ενώ ιδρύθηκαν νέες οργανικές θέσεις στην  Ειδική Αγωγή. Ουσιαστικά επιτρέπει σε εκπαιδευτικούς  που δεν διαθέτουν καμία, ή ελάχιστη επιμόρφωση στην ειδική αγωγή να υπηρετήσουν σε Ειδικά Σχολεία, Τμήματα ένταξης ή σε παράλληλη στήριξη μαθητών, υποβαθμίζοντας την παρεχόμενη εκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή,  προφανώς για να αντιμετωπιστούν τα πλεονάσματα δασκάλων, που η πολιτική του ίδιου του Υπουργείου δημιούργησε.

Έτσι  υποβαθμίζεται το εκπαιδευτικό έργο για μια ιδιαίτερα ευαίσθητη ομάδα μαθητών παράλληλα χιλιάδες ειδικευμένοι εκπαιδευτικοί , που μέχρι τώρα κάλυπταν τις ανάγκες της ειδικής αγωγής  θα μείνουν άνεργοι.

Αντίστοιχα στην Προσχολική Αγωγή και Εκπαίδευση η καθιέρωση του Ενιαίου τύπου ολοήμερου Νηπιαγωγείου χωρίς καμία διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα και παρά την απόφαση της Συνέλευσης των αντιπροσώπων της ΔΟΕ από τον Ιούνιο, ουσιαστικά υποβαθμίζει το ολοήμερο πρόγραμμα, μετατρέποντάς το σε φύλαξη , ανοίγοντας το δρόμο για ελαστικές σχέσεις εργασίας σε ένα πρόγραμμα δημιουργικής απασχόλησης στο μέλλον.

 Η πολυαναμενόμενη εξειδίκευση του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών, φέρνει αύξηση ωραρίου για την συντριπτική πλειοψηφία των συναδέλφων , αφού τα πολυθέσια Νηπιαγωγεία στα οποία προβλέπεται μείωση ωραρίου ανάλογα με τα έτη υπηρεσίας είναι μόλις 9 από 5.140 σε όλη τη χώρα.

Η αποσύνδεση του πρωινού προγράμματος από το απογευματινό αλλάζει  το χαρακτήρα του ολοήμερου προγράμματος, το οποίο κατά γενική ομολογία  κρίνεται επιτυχημένο και δεν μπορεί να συγκρίνεται με το ολοήμερο τμήμα του Δημοτικού Σχολείου.

Οι αλλεπάλληλες εγκύκλιοι τις τελευταίες μέρες για το χρονοδιάγραμμα της καταγραφής των λειτουργικών αναγκών, των κενών και των πλεονασμάτων με αποκορύφωμα την πρόβλεψη ότι «σε περίπτωση αδυναμίας συνεδρίασης του ΠΥΣΠΕ, μπορεί μόνος του ο Διευθυντής Εκπαίδευσης να αποφασίσει» αποτελεί μνημείο αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς και ακύρωση της λειτουργίας του Υπηρεσιακού Συμβουλίου.

 Οι συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων την 1/9 για αναθέσεις ωρών διδασκαλίας σύμφωνα με την Υ Α, για να λειτουργήσει το πρωινό πρόγραμμα  ,τη στιγμή που τα κενά στην Κέρκυρα είναι εκατοντάδες και  σε κανένα Σχολείο δεν υπάρχουν  όλες οι ειδικότητες, ενώ υπάρχουν Σχολεία που δεν υπάρχει κανείς εκπαιδευτικός ή υπάρχει μόνο  ένας, αποτελεί προσπάθεια του Υπουργείου να αποσπάσει τη συνενοχή των εκπαιδευτικών για τις αναθέσεις διδακτικών αντικειμένων ειδικοτήτων σε δασκάλους.

Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, η εντολή του ΥΠΠΕΘ προς τους Συλλόγους Διδασκόντων να  συνεδριάσουν με αντικείμενο την κατανομή την 1η Σεπτεμβρίου είναι κι αυτή προτροπή σε παράνομη πράξη, αφού  σύμφωνα με το Π.Δ. 201/98, άρθρο 13, παρ.1, «Ο σύλλογος διδασκόντων συνεδριάζει σύμφωνα με την παράγραφο 2 της περίπτωσης ΣΤ του άρθρου 11 του Ν. 1566/85». Στην παράγραφο 1 της ίδιας περίπτωσης ορίζεται ρητά ότι «Ο  σύλλογος  διδασκόντων  κάθε  σχολείου  αποτελείται από όλους τους διδάσκοντες στο σχολείο με οποιαδήποτε σχέση εργασίας». Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων να μην προχωρήσουν στην κατανομή με βάση τις ώρες αν προηγούμενα δεν στελεχωθούν τα σχολεία από ΟΛΟΥΣ τους συναδέλφους (δασκάλους και ειδικότητες).

Η επίθεση ενάντια στην Παιδεία από τις μνημονιακές κυβερνήσεις, παλιές και νεότερες, έχει πάρει διαστάσεις πολεμικής σύρραξης. Σ΄ αυτή την πολεμική σύρραξη πρέπει να μάθουμε να ξεχωρίζουμε τον «εχθρό», να μπορούμε κάνουμε σωστή «ανάγνωση» των νεοφιλελεύθερων πολιτικών που μας θεωρούν εύκολο στόχο. Ο Σύλλογος μας με αποφασιστικότητα και αγωνιστική διάθεση στέκεται στο πλάι των συναδέλφων προκειμένου να αντιπαλέψει τα μέτρα που οδηγούν την κοινωνία στην απόγνωση και την εξαθλίωση.

Η ενημέρωση σας θα γίνεται μέσω του blog του Συλλόγου μας,  http://sepekerkyras.blogspot.gr αλλά και με e-mail που στέλνονται στα σχολεία. Παρακαλούμε τους Διευθυντές και τους υπεύθυνους αλληλογραφίας των σχολείων να εκτυπώνουν τις ανακοινώσεις του Συλλόγου.

Η νέα σχολική χρονιά μας προσφέρει, ίσως, αν και εμείς το θελήσουμε, αυτήν τη μοναδική ευκαιρία. Να αντισταθούμε στην παθητικότητα. Να περάσουμε από το ατομικό στο συλλογικό και από το «εγώ» στο «εμείς». Να σταθούμε δίπλα ο ένας στον άλλον, διεκδικώντας και απαιτώντας αυτό που μας ανήκει με την επίγνωση ότι τίποτα δε χαρίζεται. Να γίνουμε συνοδοιπόροι στον ανηφορικό δρόμο του αγώνα που οδηγεί στην επανάκτηση της αξιοπρέπειας και των οραμάτων.

sepe_logo_2016

Trackback URL



Αφήστε μια απάντηση