ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

Το εκπαιδευτικό ιστολόγιο ενισχύει τη διδασκαλία. Ο τρόπος με τον οποίον ένα εκπαιδευτικό ιστολόγιο μπορεί να ενισχύσει το μαθησιακό ενδιαφέρον μιας τάξης εξαρτάται από τον εκπαιδευτικό αλλά και από τις ιδιαιτερότητες της τάξης. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένας εναλλακτικός ηλεκτρονικός πίνακας ανακοινώσεων στη διδασκαλία. Ο εκπαιδευτικός μπορεί εκεί να καταχωρήσει πληροφορίες που έχουν σχέση με τα μαθήματα της τάξης του (κανόνες, χρονικός προγραμματισμός του μαθήματος, ασκήσεις, τρέχουσες ανακοινώσεις, δραστηριότητες). Το ιστολόγιο δίνει τη δυνατότητα αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών. Οι μαθητές μπορούν να δημοσιεύσουν τα σχόλια, παρατηρήσεις και να προτείνουν ιδέες. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο καθοδήγησης για μαθητές που δυσκολεύονται στις ασκήσεις και χρειάζονται περισσότερη βοήθεια. Ο εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα να αναρτήσει πληροφορίες, εξηγήσεις και παραδείγματα για να βοηθήσει τους μαθητές να λύσουν τις απορίες τους και έτσι να πραγματοποιήσουν τις εργασίες τους. Ακόμη, ο εκπαιδευτικός μπορεί να αναρτήσεις υπερσυνδέσμους σε πηγές πληροφοριών που σχετίζονται με τις εργασίες όπως on-line λεξικά, χάρτες, εκπαιδευτικά παιχνίδια. Έτσι, κεντρίζει το ενδιαφέρον των μαθητών.

Το ιστολόγιο είναι ένας ωραίος τρόπος προκειμένου οι μαθητές να προβληματιστούν σε διάφορα θέματα και να υπάρξει ανταλλαγή απόψεων. Ωθούνται στη συνεργατική εκμάθηση, αφού χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν τμήματα μιας εργασίας. Στη συνέχεια, η κάθε ομάδα παρουσιάζει τη δουλειά της περιμένοντας σχόλια και διορθώσεις από τις υπόλοιπες ομάδες. Μ’ αυτό τον τρόπο οι μαθητές δίνουν και παίρνουν πληροφορίες μεταξύ τους. Το ιστολόγιο μπορεί να λειτουργήσει ως τόπος δημοσίευσης των εργασιών, ανάρτησης άρθρων κι αρχείων καθώς και προσθήκης βίντεο. Δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ενημερώνουν και να ενημερώνονται για διάφορες σχολικές εκδηλώσεις