Αρχική » Χωρίς κατηγορία » Ας θυμόμαστε ρόλους…..

Ας θυμόμαστε ρόλους…..

Οι μαθητές… μπορεί να έχουν την ανάγκη κάποιος να τους ακούσει  πιο βαθιά, χωρίς να τους κρίνει….

Η συναισθηματική διαθεσιμότητα και απαντητικότητα των εκπαιδευτικών δρα διευκολυντικά στην ανάπτυξη των εσωτερικών δυνατοτήτων των εφήβων’

Μοκό

 

 

 

Όλοι γνωρίζουμε ότι ατύπως οι εκπαιδευτικοί, λειτουργούν συχνά, συμβουλευτικά για τους μαθητές τους….

Με το να υποστηρίξουμε τον μαθητή  στην προσπάθειά του να βρει  τη θέση του στη  κοινότητα  του νέου  σχολείου….

Με το να ενθαρρύνουμε το ξεδίπλωμα των εν δυνάμει ικανοτήτων του….

Τον βοηθάμε γενικότερα στην επίτευξη των αναπτυξιακών στόχων της εφηβείας…

Τον βοηθάμε ώστε να βελτιωθούν  οι σχέσεις  στη σχολική κοινότητα και να αρθούν, κατά το δυνατόν, τα προβλήματα που αναστέλλουν τη γνωστική πρόοδό τους….

 

Βοηθάμε το μαθητή με ένα συστηματικό τρόπο φτιάχνοντας  μια ομάδα εκπαιδευτικών γιατί πιστεύουμε ότι οι ταυτίσεις  των εφήβων μαθητών με ιδιότητες και χαρακτηριστικά  κάποιου καθηγητή,  καθώς επίσης και  η εσωτερίκευση ποιοτήτων  της ίδιας  της  συμβουλευτικής σχέσης, προσφέρουν δυνατότητες  «νέων  νοηματοδοτήσεων»

Η ομάδα των συμβούλων – καθηγητών προσπαθεί να εξασφαλίσει προϋποθέσεις ιδιωτικότητας και άνετης επικοινωνίας για τις συμβουλευτικές συναντήσεις….

Με το να Οικοδομήσει με το μαθητή την αμοιβαία εμπιστοσύνη, την ενημέρωση για τη διαδικασία, την πρόσκληση για συνδιαμόρφωση των στόχων αυτής της προσπάθειας (μαθησιακοί, σχέσεων στην ομάδα…), τη σύναψη συμβολαίου εχεμύθειας….

Ας θυμόμαστε

ότι δεν  επιθυμούν όλοι οι μαθητές να βοηθηθούν, με τον τρόπο που εμείς τους προτείνουμε, τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο της ζωής τους….

ότι κάποια παιδιά χρειάζονται χρόνο για να εμπιστευτούν τη διαδικασία  και  να «ανοιχτούν»….

δεν  του επιτρέπουμε στο μαθητή να παραβαίνει τους κανόνες, λόγω της ‘προνομιακής’ σχέσης μαζί μας….

Έτσι ενδυναμώνουμε τον μαθητή, ώστε να χειριστεί μόνος του -στο μέτρο του εφικτού- τα προβλήματα της σχολικής του ζωής….

ότι είναι πολύ βοηθητικό το μοίρασμα  της εμπειρίας στην ομάδα των συναδέλφων

Ότι μπορούμε και πρέπει να ζητάμε βοήθεια

Ότι η ομάδα των Συμβούλων-Καθηγητών  θα πρέπει να έχει τακτικές  συναντήσεις των

μελών της  -όπου με τη βοήθεια του Ψυχολόγου του Σχολείου  ή  άλλων Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας  της κοινότητας-  θα  συζητούνται:

ζητήματα που έχουν αναδυθεί από τις επιμέρους συναντήσεις και χρήζουν ιδιαίτερης  αντιμετώπισης -πάντα  με πρόνοια της τήρησης του απορρήτου

θέματα ψυχικής επιβάρυνσης και κόπωσης των συμβούλων- καθηγητών

Κατά τη λήξη  της συμβουλευτικής διαδικασίας λαμβάνουμε πρόνοια για τη διεργασία αποχωρισμού, ώστε να συζητηθούν πιθανά αισθήματα «εγκατάλειψης» ή άλλα….

 

Ας προσπαθήσουμε να δημιουργήσουμε μια ορθότερη οργανωσιακή μέθοδο που συμβάλει θετικά στον παιδαγωγικό μας ρόλο……

 

Νίκος

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση