Η Α’ τάξη  στο Μουσείο  Γουλανδρή – Φυσικής Ιστορίας

Την Πέμπτη24.11. 2022,η Α’ τάξη  θα επισκεφτεί  το Μουσείο  Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην Κηφισιά και θα παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό  πρόγραμμα “9 έντομα και μια αράχνη”.

Στόχος  του προγράμματος  είναι να ενισχυθεί  η σύνδεση  με τη φύση  και να καλλιεργηθούν  στάσεις  και αξίες  θετικές  για τη διαφύλαξη  του φυσικού  πλούτου.
Α' Δημοτικού, Β' Δημοτικού

«Εννέα έντομα και μια αράχνη» είναι ο τίτλος του ανανεωμένου εκπαιδευτικού προγράμματος
για μαθητές Α’ και Β’ Δημοτικού.

Το Πρόγραμμα αναφέρεται:
1. στη μέλισσα,
2. τη μύγα,
3. το κουνούπι,
4. το αλογάκι της Παναγίας
5. την πασχαλίτσα,
6. την κατσαρίδα,
7. τη λιβελούλα,
8. το μυρμήγκι,
9. την πεταλούδα.
Και βεβαίως στην αράχνη, που ΔΕΝ είναι έντομο!

Στην αίθουσα των εντόμων, τα παιδιά μέσα από τη διάδραση και το παιχνίδι ενημερώνονται:
– για τη δομή και τον κύκλο ζωής των εντόμων αυτών,
– για τις συνήθειες και τα μυστικά του κάθε είδους

Σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα, τα παιδιά:
– μεταμορφώνονται σε έντομα και
– εμπεδώνουν τις πληροφορίες που έλαβαν, μέσα από παιχνίδι γνώσεων

Τέλος, παίρνουν μαζί τους μια μαγική εικόνα με 54 έντομα να τα ζωγραφίσουν, καθώς και μια μυρμηγκοφωλιά-λαβύρινθο για να παίξουν στο σχολείο.

Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού, 20-11-22

Με τη ευκαιρία της ημέρας των δικαιωμάτων των παιδιών παραθέτουμε αναφορά στον Γιάνους Κόρτσακ (Janusz Korczak, 22 Ιουλίου 1878 ή 1879 – 5 Αυγούστου 1942) ο οποίος ήταν Πολωνός παιδίατρος, παιδαγωγός, συγγραφέας, δημοσιογράφος, κοινωνικός ακτιβιστής και αξιωματικός του πολωνικού στρατού. Το πραγματικό του όνομα ήταν Χένρυκ Γκόλντσμιτ (Henryk Goldszmit), επίσης γνωστός και ως ο Γερο-δόκτωρ ή ο Κύριος δόκτωρ.

Τα βασικά στοιχεία της αντίληψης του Κόρτσακ για την εκπαίδευση είναι:

  • η απόρριψη της βίας – σωματικής και λεκτικής, όπως αυτή προκύπτει από την υπεροχή της ηλικίας ή της ισχύος κάποιας θέσης
  • η ιδέα της εκπαιδευτικής αλληλεπίδρασης μεταξύ των ενηλίκων και των παιδιών, η οποία διευρύνει τον ορισμό της κλασικής παιδαγωγικής
  • η πεποίθηση ότι κάθε παιδί είναι ένα ανθρώπινο ον, στον ίδιο βαθμό όπως ένας ενήλικας
  • η αρχή ότι η εκπαιδευτική διαδικασία πρέπει να λαμβάνει υπόψη την ιδιαιτερότητα του κάθε ατόμου
  • η πίστη ότι ένα παιδί ξέρει πολύ καλά τις ανάγκες, φιλοδοξίες και συναισθήματα του και ως εκ τούτου θα πρέπει να έχει δικαίωμα οι απόψεις του να λαμβάνονται υπόψη από τους ενήλικους
  • η χορήγηση στο παιδί του δικαιώματος στο σεβασμό, στην άγνοια και στις αποτυχίες, στη γνώμη και στη δική του ιδιοκτησία
  • η αναγνώριση της διαδικασίας ανάπτυξης του παιδιού ως μιας σκληρής διαδικασίας.

janusz

ΦΩΤΟ: https://press.ert.gr/

Ο Κόρτσακ ήταν καινοτόμος και πρωτοποριακός παιδαγωγός, εκπαιδευτικός και συγγραφέας κειμένων για τη θεωρία και την πρακτική της εκπαίδευσης. Θεωρείται πρόδρομος στην υπεράσπιση και την προώθηση θεμάτων που αφορούν τα δικαιώματα και την πλήρη ισότητα των παιδιών. Ως διευθυντής ορφανοτροφείου δημιούργησε, μεταξύ άλλων, δικαστήριο μεταξύ των παιδιών για την επίλυση δικών τους συναδελφικών υποθέσεων. Εκεί εξέταζαν θέματα που υπέβαλαν τα ίδια. Σε αυτό το δικαστήριο επίσης, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να προσφεύγουν κατά των εκπαιδευτών τους.

Η Άλκη Ζέη έχει πει γι’ αυτόν: «Αν έχει μείνει στην ιστορία ο Πολωνοεβραίος συγγραφέας Γιάνους Κόρτσακ είναι όχι τόσο για το συγγραφικό του έργο όσο για το παιδαγωγικό. Πρωτοπόρος για τα υπέρ του παιδιού δικαιώματα, αγωνιζόταν γι’ αυτά μάλιστα σε μια εποχή που σχεδόν κανένας δεν ασχολιόταν. “Δεν είναι παιδιά, είναι άνθρωποι”. Κι αυτή δεν ήταν μια φράση που απλώς την έλεγε αλλά την εφάρμοζε. Στο ορφανοτροφείο που ήταν διευθυντής είχε συντάξει μαζί με τα παιδιά ένα δικό τους Σύνταγμα, ένα δικό τους κοινοβούλιο καθώς κι ένα δικό τους δικαστήριο. Έτσι μερικές φορές ήταν αναγκασμένος ο ίδιος να λογοδοτεί σ’ αυτό το δικαστήριο της ‘παιδικής δημοκρατίας’ για κάποια δικά του λάθη». 

Εμπνεύστηκε επίσης από την θεωρία του παιδαγωγικού προοδευτισμού, αναπτυγμένη, μεταξύ άλλων, από τον Τζων Ντιούι, και από το έργο των Decroly και Μοντεσσόρι και των πιο παλιών παιδαγωγών όπως ο Πεσταλότσι, Σπένσερ, Φρέμπελ. Γνώριζε τις παιδαγωγικές αντιλήψεις του Τολστόι [51]. Τόνιζε επίσης την ανάγκη για διάλογο με τα παιδιά.

Ο Κόρτσακ ήταν υποστηρικτής της χειραφέτησης του παιδιού, της αυτοδιάθεσής του, του αυτοπροσδιορισμού και του σεβασμού των δικαιωμάτων του. Οι τρόποι αυτοδιοίκησης των εποπτευόμενων από τον Κόρτσακ ιδρυμάτων στηρίζονταν σε καθημερινή βάση στις αρχές της δημοκρατίας, τις οποίες ο Κόρτσακ στον ίδιο βαθμό εφάρμοζε στα παιδιά και στους ενήλικους. Έλεγε: «ένα παιδί συσχετίζεται και κατανοεί όπως ένας ενήλικας – μόνο που δεν έχει ακόμα τις ίδιες εμπειρίες».

Πηγή: https://el.m.wikipedia.org/


Μικρή ταινία. Παρουσιάζει ο Philippe Meirieu, Ελληνικοί υπότιτλοι:

Janusz Korczak – Γιάνους Κόρτσακ (1878-1942)


Απόσπασμα βιβλίου, Το δικαίωμα του παιδιού στον σεβασμό :

«Πιο σπάνια είμαστε σύμβουλοι της παρηγοριάς, πιο συχνά αυστηροί κριτές. Η άμεση ετυμηγορία και η τιμωρία μόνο ένα αποτέλεσμα έχουν: Σπανιότερες, αλλά λόγω αυτού ισχυρές και πεισματάρικες, θα είναι οι προκαλούμενες από την πλήξη και την αντίδραση σκανταλιές. Εξού και η ενίσχυση της επιτήρησης, το τσάκισμα της αντίστασης, η προστασία από τις εκπλήξεις. Ιδού ο κατήφορος του παιδαγωγού: υποτιμά, δεν εμπιστεύεται, υποψιάζεται, παρακολουθεί, τσακώνει, επιπλήττει, κατηγορεί και τιμωρεί, ψάχνει κατάλληλους τρόπους για να προλαμβάνει, όλο και πιο συχνά απαγορεύει και όλο και πιο απολυταρχικά αναγκάζει. Δεν αναγνωρίζει την προσπάθεια του παιδιού να γεμίσει με επιμέλεια μια σελίδα του τετραδίου ή μια σελίδα ζωής, μόνο ψυχρά ισχυρίζεται: Λάθος»

Απόσπασμα, Το δικαίωμα του παιδιού στον σεβασμό:

«Το παιδί είναι ένας ξένος -δεν καταλαβαίνει τη γλώσσα, δεν ξέρει τους δρόμους, δεν ξέρει τους νόμους, ούτε και τα έθιμα. Κάποιες φορές μόνο του προτιμά να ψάξει- όταν συναντά δυσκολίες, παρακαλά για οδηγίες και συμβουλές. Του χρειάζεται ξεναγός ο οποίος με ευγένεια θα απαντά στις ερωτήσεις του. Σεβασμός στην άγνοιά του!»

Αποσπάσματα από την παιδαγωγική του:

“Τα παιδιά αξίζουνε σεβασμό όπως ακριβώς κι οι μεγάλοι. Μπορεί να μην ξέρουν πολλά και μπορεί να μην είναι σε θέση να κάνουν πολλά, είναι ωστόσο το μέλλον, αυτό που θα γίνουν όταν μεγαλώσουν προστάζει να τα σεβόμαστε όσο και τους μεγάλους”.

”Τα παιδιά δεν είναι άνθρωποι του αύριο αλλά άνθρωποι του σήμερα. Έχουν το δικαίωμα να τα παίρνουν στα σοβαρά και να τους φέρονται με σεβασμό και τρυφερότητα. Πρέπει να τους επιτρέπεται να μεγαλώνουν σε αυτό που θέλουν να γίνουν, στο άγνωστο άτομο που υπάρχει μέσα στο καθένα από αυτά και που αποτελεί την ελπίδα για το μέλλον. Δύο δικαιώματα είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, το δικαίωμα να τα αγαπούν και το δικαίωμα να τα σέβονται”.

”Λανθασμένη είναι και η υπερβολική προστασία, τα παιδιά πρέπει να αποκτούν εμπειρίες να παίρνουν ρίσκα, να μαθαίνουν από τα λάθη τους”.


Σαν ευχή και υπενθύμιση για την Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού ας θυμηθούμε πάλι τα δικαιώματα του παιδιού, όπως τα κατέγραψε ο Γιάνους Κόρτσακ:

Το δικαίωμα να αγαπάει και να αγαπιέται
Το δικαίωμα στο σεβασμό
Το δικαίωμα να μεγαλώνει και να αναπτύσσεται με τις καλύτερες συνθήκες.
Το δικαίωμα να ζει στο παρόν
Το δικαίωμα να είναι ο εαυτός του
Το δικαίωμα να κάνει λάθη.
Το δικαίωμα να αποτυγχάνει
Το δικαίωμα να το παίρνουν στα σοβαρά
Το δικαίωμα να επιθυμεί, να ζητάει και να διεκδικεί
Το δικαίωμα να έχει μυστικά
Το δικαίωμα να σέβονται τα υπάρχοντά του – όσο ασήμαντα κι αν είναι αυτά
Το δικαίωμα να κρίνεται από ένα δικαστήριο παιδιών της ηλικίας του
Το δικαίωμα στην υπεράσπιση
Το δικαίωμα να πιστεύει
Το δικαίωμα στην εκπαίδευση
Το δικαίωμα να αντιστέκεται στην εκπαίδευση
Το δικαίωμα να διαμαρτύρεται.


Το έργο του Κόρτσακ έχει μεγάλη αξία, διαχρονικά. Ιδίως όμως στις μέρες μας, που τόσα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με σοβαρές παραβιάσεις δικαιωμάτων τους, λόγω της κρίσης, της αυξανόμενης ανεργίας, της διαρκώς εξαπλούμενης βίας, της προσφυγιάς και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι γονείς να μεγαλώσουν τα παιδιά τους σε ένα ασφαλές περιβάλλον.

Κι επειδή κανένα δικαίωμα δεν είναι ποτέ δεδομένο, ο εκπαιδευτικός οφείλει να πρωτοστατήσει στη διατήρηση κι εμπέδωση του δικαιώματος των παιδιών να είναι παιδιά. Ξεκινώντας από το σχολείο αλλά και να έχει διαρκώς το νου του στα ”σημάδια και σήματα” που λαμβάνει από τα παιδιά καθημερινά…

20 Νοεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού – Υλικό

Η 20η Νοεμβρίου έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων του Παιδιού. Η παγκόσμια κοινότητα δεσμεύτηκε να προστατεύει τα δικαιώματα των παιδιών με την υιοθέτηση της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού στις 20 Νοεμβρίου του 1989.  

Στο σχολείο μας σεβόμαστε τα δικαιώματα όλων των παιδιών και αγωνιζόμαστε για την προάσπισή τους.

Στο πλαίσιο αυτό και με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών, προγραμματίστηκε η υλοποίηση δράσεων μέσω των οποίων θα έχουν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις συνθήκες διαβίωσης ενός μεγάλου ποσοστού παιδιών παγκοσμίως, καθώς και να δραστηριοποιηθούν για την επίτευξη της ευημερίας και της ασφαλούς διαβίωσής τους.

 “Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια”.

Η σύμβαση θέτει στοιχειώδεις αρχές για την ευημερία των παιδιών στα διάφορα στάδια εξέλιξής τους και αποτελείται από 54 άρθρα. Μέχρι σήμερα έχει επικυρωθεί σχεδόν από όλες τις χώρες του κόσμου, ενώ στην Ελλάδα επικυρώθηκε το 1992.

Τα άρθρα που περιέχει η Σύμβαση μπορούν να ομαδοποιηθούν σε τέσσερις ευρύτερες κατηγορίες:

Δικαιώματα Επιβίωσης

Kαλύπτουν το δικαίωμα του παιδιού για ζωή και τις ανάγκες που είναι πιο βασικές για την ύπαρξή του. Αυτά συμπεριλαμβάνουν ένα επαρκές επίπεδο διαβίωσης, στέγη, διατροφή και πρόσβαση σε ιατρικές υπηρεσίες.

Δικαιώματα Προστασίας 

Aπαιτούν τα παιδιά να προφυλλάσονται από κάθε είδους κακοποίηση, αμέλεια και εκμετάλλευση. Καλύπτουν θέματα όπως ειδική φροντίδα για προσφυγόπουλα, βασανιστήρια, κακοποίηση στο σωφρονιστικό σύστημα, ανάμειξη σε εμπόλεμες διαμάχες, εργασία ανηλίκων, χρήση ναρκωτικών και σεξουαλική εκμετάλλευση.

Δικαιώματα Ανάπτυξης – Εξέλιξης 

Συμπεριλαμβάνουν όλα όσα τα παιδιά χρειάζονται για να μπορέσουν να εκμεταλλευθούν στο έπακρο τις δυνατότητές τους. Για παράδειγμα το δικαίωμα της εκπαίδευσης, το παιχνίδι και η αναψυχή, οι πολιτιστικές εκδηλώσεις, η πρόσβαση σε πληροφορίες και η ελευθερία της σκέψης, της συνείδησης και της θρησκείας.

Δικαιώματα Συμμετοχής 

Eπιτρέπουν στα παιδιά να παίζουν ενεργό ρόλο στις κοινωνίες και τα έθνη τους. Αυτά περικλείουν την ελευθερία να εκφράζουν γνώμη, να έχουν λόγο σε ζητήματα που αφορούν στη ζωή τους, να συμμετέχουν σε οργανώσεις και να συναθροίζονται ειρηνικά. ΠΗΓΗ: www.unicef.gr/εκπαίδευση-και-συνηγορία



  • Η παρακάτω μικρή ταινία δείχνει με απλό και σύντομο τρόπο τα βασικά δικαιώματα των παιδιών – μπορεί να αξιοποιηθεί ως προκαταβολικός οργανωτής για την εισαγωγή του θέματος ή για γενικότερη συζήτηση με τα παιδιά

To 1973, o Γιάννης Ρίτσος απέδωσε ελεύθερα το ποίημα “Si tout les filles voulaient se donner la main” του Γάλλου ποιητή Paul Fort (1872-1960) από την συλλογή του “Ballades Francaises” που είχε γράψει το 1912 και έφτιαξε το πασίγνωστο παιδικό ποίημα του “Αν όλα τα παιδιά της γης” Το ποίημα το μελοποίησε ο Λουκιανός Κηλαηδόνης και κυκλοφόρησε σε ένα 45αράκι, μαζί με το ποίημα “Το γαϊτανάκι” της Ζωρζ Σαρή στην B-side, αναφέροντας πως είναι δικό της, για να μην κοπεί από την λογοκρισία της εποχής!!!
Το τραγούδι του Γιάννη Ρίτσου
Αν όλα τα παιδιά της γης
πιάναν γερά τα χέρια
κορίτσια αγόρια στη σειρά
και στήνανε χορό
ο κύκλος θα γινότανε
πολύ πολύ μεγάλος
κι ολόκληρη τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.
Αν όλα τα παιδιά της γης
φωνάζαν τους μεγάλους
κι αφήναν τα γραφεία τους
και μπαίναν στο χορό
ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και δυο φορές τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ.
Θα `ρχόνταν τότε τα πουλιά
θα `ρχόνταν τα λουλούδια
θα `ρχότανε κι η άνοιξη
να μπει μες στο χορό
κι ο κύκλος θα γινότανε
ακόμα πιο μεγάλος
και τρεις φορές τη Γη μας
θ’ αγκάλιαζε θαρρώ!

  • Μάθε τη Σύμβαση με απλά λόγια! Αυτά είναι τα δικαιώματά σου! Αν δεν τα γνωρίζεις, δεν θα ξέρεις ότι παραβιάζονται, γι’ αυτό άρχισε να ερευνάς!

«Εκπαιδευτικές δράσεις για την Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων του Παιδιού (20η Νοεμβρίου) με αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων από την υπογραφή της Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Παιδιού (1989 – 2019)»

«Οι μαθητές/τριες ενθαρρύνονται να εμπλακούν σε διάλογο, να καταθέσουν στους/στις εκπαιδευτικούς ιδέες-«εργαλεία» ως τρόπους διασφάλισης των δικαιωμάτων των παιδιών και να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισης των δυσκολιών που αντιμετωπίζει μεγάλο ποσοστό αυτών αναφορικά με την ευημερία και την ανάπτυξή τους (εξάλειψη της φτώχειας, της πείνας, ισότητα των φύλων, μείωση των ανισοτήτων, εμπέδωση της ειρήνη και δικαιοσύνη, φροντίδα της γης, διασφάλιση ποιότητας στην εκπαίδευση, κ.ά.). Στο πλαίσιο του διαλόγου, υπογραμμίζονται οι θετικές διαφορές, ενισχύεται το ομαδικό πνεύμα, εξετάζονται οι διαφορετικές ιδιότητες του καθενός και τα κοινά χαρακτηριστικά της ομάδας, εγείρονται προβληματισμοί για την πρόληψη των διακρίσεων, εκφράζονται ανοιχτά τα αισθήματα που προκαλούνται λόγω διακρίσεων φυλετικών, εθνοτήτων, γλώσσας, αναπηρίας, ηλικίας, ασθένειας, κ.ά.»


Αφίσα για παιδιά δημοτικού «Έχω, έχεις, έχει-όλοι έχουμε δικαιώματα»

Η εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ και άλλο προτεινόμενο υλικό: https://blogs.sch.gr/npapagelo/files/2019/11/ΕΞΕ-180753-2019-Εκπαιδευτικές-δράσεις-για-την-Παγκόσμια-Ημέρα-Δικαιωμάτων-του-Παιδιού-1-1-2.pdf

Προτεινόμενο υλικό (ενδεικτικά)

 Η Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού

 UNICEF Ύμνος για τα 20 χρόνια της Σύμβασης των Δικαιωμάτων των Παιδιών (γλώσσα: αγγλικά, διάρκεια: 13:32)

https://video.link/w/Fzb1b

Κινούμενα σχέδια για τα δικαιώματα των παιδιών (γλώσσα: αγγλικά, διάρκεια: 13:32)

https://video.link/w/K8b1b

Βίντεο για τα Δικαιώματα των Παιδιών https://www.unicef.org/videoaudio/video_top_cartoons.html

Τα κινούμενα σχέδια για τα Δικαιώματα του Παιδιού αποτελούν μια πρωτοβουλία της UNICEF με στόχο να ενημερώσει το κοινό παγκόσμια για τα δικαιώματα των παιδιών. Πρόκειται για σύντομα, μη λεκτικά βιντεάκια-σποτάκια, προκειμένου να περάσει το μήνυμα για τα δικαιώματα σε όλους. Κάθε βίντεο απεικονίζει ένα δικαίωμα που περιγράφεται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού, όπως: «Ελευθερία από την εργασία των παιδιών» ή «Προστασία από την παραμέληση».

 Ο Συνήγορος για το Παιδί

https://www.synigoros.gr/paidi/

 Η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού με απλά λόγια

https://www.synigoros.gr/paidi/downloads/sp.pdf

 Αφίσα για παιδιά δημοτικού «Έχω, έχεις, έχει-όλοι έχουμε δικαιώματα» https://www.synigoros.gr/paidi/downloads/affisa_paidiadimotikou_tel.pdf

 Φυλλάδιο για παιδιά δημοτικού «Έχω, έχεις, έχει-όλοι έχουμε δικαιώματα» https://www.synigoros.gr/paidi/downloads/filadio_stp_dimotikou.pdf

 Φυλλάδιο για εφήβους «Υπερασπίζοντας τα δικαιώματα των ανηλίκων» https://www.synigoros.gr/paidi/downloads/fylladio_efivon.pdf

 Παγκόσμια Ημέρα των Παιδιών, Ηνωμένα Έθνη:

http://www.un.org/en/events/childrenday/

 Συνήγορος του πολίτη, Ανεξάρτητη Αρχή

https://www.synigoros.gr/?i=childrens-rights.el.proagogi_dsdp.22305

 Ημέρες αφιερωμένες στα Δικαιώματα του Παιδιού (Πηγή: Σαν Σήμερα) https://www.sansimera.gr/worldays/397

https://www.sansimera.gr/worldays/37

https://www.sansimera.gr/worldays/224

 Πύλη του Συμβουλίου της Ευρώπης, Council of Europe, Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τα ανθρώπινα δικαιώματα:

https://www.coe.int/en/web/edc/living-democracy-manuals

http://pjp-eu.coe.int/en/web/charter-edc-hre-pilot-projects/comics-competition

 Ευρωπαϊκού Δικτύου Συνηγόρων του Παιδιού (ENOC), Δημόσια θέση «Παιδιά και Λιτότητα» https://www.synigoros.gr/resources/enoc-statement-greek-final.pdf

 Ψηφιακά διδακτικά σενάρια, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, δικαιώματα – υποχρεώσεις, http://aesop.iep.edu.gr/node/15922

 Τα Δικαιώματα του Παιδιού εικονογραφημένα

https://www.living-democracy.gr/textbooks/volume-5/part-3/documents-and-teaching-material-4/

ΕΟΡΤΑΣΤΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ, 17-11-2022

Αγαπητοί γονείς και μαθητές, 

η σχολική μας γιορτή θα γίνει στις αίθουσες των τμημάτων του σχολείου μας,  την Πέμπτη 17-11-2022 και ώρα 8.15 π.μ. 

Οι μαθητές θα προσέρχονται από τις 08:00 – 08:15 και θα αποχωρήσουν στις 09:40 π.μ. ανά τμήμα από την Α’-Στ’ τάξη. 

Οι γονείς – κηδεμόνες θα παραλάβετε τα παιδιά σας στις 09:40 π.μ.

Την ημέρα αυτή το Ολοήμερο δεν θα λειτουργήσει.

 ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ

ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ 17ης ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ 17ΗΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2022

Α1:   Προβολή του εκπαιδευτικού animation «Ημέρα μνήμης του Πολυτεχνείου»

Προβολή του βίντεο «12410 και 1 τριαντάφυλλα»

Ανάγνωση του παραμυθιού της Σ. Ζαραμπούκα  «Στο δάσος»

Ακρόαση τραγουδιών.

Εικαστική δημιουργία.

   

Α2: Προβολή  βίντεο  για την εξέγερση  του Πολυτεχνείου και διδακτική αξιοποίησή του.

Ανάγνωση  του παραμυθιού “Ο κύριος  Δήμος και ο κύριος Τυράννης” .

Ακρόαση  τραγουδιών.

Εικαστική δημιουργία. 

 

Β: 

Προβολή επετειακού βίντεο.

Ακρόαση τραγουδιών 

Κατασκευή με θέμα το Πολυτεχνείο

 

Γ:  Ανάγνωση και ανάλυση κειμένων σχετικά με την  επέτειο και τη μνήμη  του Πολυτεχνείου

Αφιέρωμα στην εξέγερση του Πολυτεχνείου με προβολή βίντεο, φωτογραφιών και τραγουδιών 

Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού :

<<Η κυρά Δημοκρατία>>

Δημιουργία ενός μικρού βιβλίου για τα γεγονότα του Πολυτεχνείου.

Καταγραφή συνθημάτων και εικαστική δημιουργία.

Δ1: 

Προβολή βίντεο για την εξέγερση του Πολυτεχνείου .

Επετειακά κείμενα-Τραγούδια 

Εικαστική δημιουργία

 

Δ2: “ Το Πολυτεχνείο μέσα από την ποίηση”.

Απαγγελία ποιημάτων από τους μαθητές και τραγούδια.  

Ε: Οι μαθητές/τριες θα παρακολουθήσουν οπτικό ακουστικό υλικό για την επέτειο του Πολυτεχνείου.

Θα ακολουθήσει εικαστική δημιουργία για το διαχωρισμό της Δημοκρατίας και της Δικτατορίας.

Οι μαθητές θα συνθέσουν το Χρονικό του Πολυτεχνείου μέσα από εικόνες. 

ΣΤ1: Οι μαθητές του τμήματος θα επεξεργαστούν λογοτεχνικά κείμενα για την επέτειο του Πολυτεχνείου, θα δημιουργήσουν αφίσα (Δημοκρατία-Δικτατορία) και θα παρουσιάσουν το χρονικό.

ΣΤ2: Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς του τμήματος, χωρισμένοι/ες σε ομάδες θα υλοποιήσουν τις προηγούμενες ημέρες και ανήμερα της επετείου τα κάτωθι:

α) επεξεργασία κειμένων και στολισμό της αίθουσας,

β) παρουσίαση των θεμάτων:

β1) τα πολιτεύματα, β2) ο ραδιοφωνικός σταθμός, β3) “Ψωμί – Παιδεία – Ελευθερία”, η σημασία ενός συνθήματος και εικαστική κατασκευή, β4) η λογοτεχνική ματιά της επετείου, ενταγμένα στο χρονικό της ημέρας που θα προετοιμαστεί από τις εκπαιδευτικούς.

 

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ (Τετάρτη 16/11/22):

Α’ και Β’ τάξη: Μέσα από το έργο της Ευγενίας Φακίνου, «Ντενεκεδούπολη» (κουκλοθέατρο-βίντεο), ανακαλύπτουμε και συζητούμε τις έννοιες δικτατορία, δημοκρατία και ελευθερία.

Γ’ και Δ’ τάξη: Μέσα από το έργο του Ευγένιου Τριβιζά, «Τα μαγικά μαξιλάρια», (ανάγνωση σκηνών, βίντεο αποσπάσματα παραστάσεων), ανακαλύπτουμε, προσδιορίζουμε και προβληματιζόμαστε πάνω στις έννοιες δικτατορία, δημοκρατία και ελευθερία.

 


17 Nοεμβρίου 1973
49 χρόνια μετά…17 Nοεμβρίου 2022
Το σχολείο μας θυμάται και
αποδίδει τιμή στους μαθητές και φοιτητές
που αγωνίστηκαν για
 
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ-ΨΩΜΙ-ΠΑΙΔΕΙΑ-ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
 

  • ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΤΕΣΣΕΡΑ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ ΣΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
2) Μια πρωτότυπη προσέγγιση στα γεγονότα του ’73. Μέσα από τα µάτια μιας γάτας «περνά» η εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου κατά της δικτατορίας των συνταγματαρχών στην ταινία. 
   Ο δημιουργός του φιλμ, Ιορδάνης Ανανιάδης, αξιοποίησε πραγματικές λήψεις από τα γεγονότα του Νοεμβρίου του 1973 και τα «δείχνει» μέσα από τα μάτια μιας γάτας που ήταν στο Πολυτεχνείο τη μοιραία νύχτα, πριν από 12.410 συν μία ημέρες. (13 λεπτά)
3) Και για τους μικρότερους μαθητές μας…’ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ’. 
Η ιστορία του πολυτεχνείου με πλούσιο φωτογραφικό υλικό. 
4)  Και για μεγαλύτερα … παιδιά!
  • ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΤΗΣ ΝΕΤ ΓΙΑ ΤΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ (διάρκεια 43′:42”)
Πρόκειται για το ντοκιμαντέρ «Μαρτυρίες» του Νίκου Καβουκίδη, παραγωγής 1975, ένα κινηματογραφικό χρονικό της περιόδου που αρχίζει με την εξέγερση του Πολυτεχνείου και φτάνει ως και τον Αύγουστο του 1975. Η κάμερα καταγράφει γεγονότα που έλαβαν χώρα εκείνη την εποχή και ανατρέχει στο παρελθόν για να διαφωτίσει ιστορικά τη σύγχρονη ιστορική συγκυρία.

Ενημέρωση απεργίας 9-11-22

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες, θα ενημερωθείτε για τη συμμετοχή των εκπκών στις απεργιακές κινητοποιήσεις αμέσως μόλις και οι εκπ/κοί μας ενημερώσουν με τη σειρά τους για την πρόθεσή τους να απεργήσουν.


Σύμφωνα με την απόφαση του Σ.Δ οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν τους μαθητές/τριές τους από την προηγούμενη ημέρα των απεργιακών κινητοποιήσεων για την πρόθεσή τους να συμμετάσχουν στην 24ωρη απεργία της ΑΔΕΔΥ, ΓΣΕΕ, ΠΟΕ ΟΤΑ της Τετάρτης, 09-11-2022, ώστε οι γονείς και κηδεμόνες να προγραμματίσουν τις ενέργειές τους.


  • Το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων της ημέρας της απεργίας, λόγω της απεργίας εκπ/κών, αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις ανάγκες λειτουργίας του σχολείου, προσέλευσης – αποχώρησης των μαθητών.
  • Οι μαθητές/τριες του τμήματος του/της εκπαιδευτικού που απεργεί δεν έρχονται – αποχωρούν από το σχολείο αφού έχουν ειδοποιηθεί οι γονείς και κηδεμόνες για να τους συνοδεύσουν με ασφάλεια. 
  • Οι μαθητές θα έχουν γράψει και στο τετράδιό τους την απεργία των εκπ/κών και των ειδικοτήτων τους.

Προτείνεται στους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών να ενημερωθούν για τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών και να επιβεβαιώσουν, ακόμα και την ημέρα της απεργίας, ποιοι εκπαιδευτικοί θα απεργήσουν ώστε να προγραμματίσουν εγκαίρως την παράδοση / παραλαβή των παιδιών τους.


Το δικαίωμα στην απεργία είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο και  δεν μπορεί κανείς να το αμφισβητήσει!

Ευχαριστούμε για τη συνεργασία σας!

“Μαθαίνω να παίζω -Μαθαίνω να ζω”, επίσκεψη πρωταθλητών στο σχολείο μας.

Η συμμετοχή σε αθλητικές δραστηριότητες  έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη σωματική, πνευματική, ψυχολογική και κοινωνική ανάπτυξη του παιδιού. Η ενασχόληση με τα σπορ και την άσκηση προωθούν την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού και οδηγούν στην έκφραση θετικότερων μορφών συμπεριφοράς.

Έπειτα λοιπόν και από την πρόταση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, με τη συνεργασία το σχολείου μας και των εμπλεκομένων φορέων, διοργανώνουμε με μεγάλη προσμονή και χαρά την αθλητική δράση: Μαθαίνω να παίζω -Μαθαίνω να ζωστο σχολείο μας.

Ολυμπιονίκες αθλητές και πρωταθλητές, αξιωματικοί των Ενόπλων δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, υπό τον συντονισμό του Γραφείου Αθλητισμού του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής το οποίο συμμετέχει ενεργά στις διακλαδικές δράσεις του ΓΕΕΘΑ /ΑΣΑΕΔ στα σχολεία, θα πραγματοποιήσουν επιδείξεις Ολυμπιακών αθλημάτων στους μαθητές  της Ε’ και Στ΄ Δημοτικού την Πέμπτη, 03-11-2022, από τις 10:00 έως τις 12:30.

Τα μαθήματα πριν και μετά την δράση θα γίνουν κανονικά.

312552984 3393104047602645 3230302348846762447 n

Το σχολείο μας θα υποδεχτεί τους/τις παρακάτω αθλητές/τριες:

1.Μπίνη Θωμά: χρυσό ολυμπιονίκη καταδύσεων 2004, Πλωτάρχη.

2.Ανυφαντή Σωτήριο: πανελληνιονίκη ξιφασκίας, Αντισυνταγματάρχη.

3.Μενελάου Καλλιόπη: αθλήτρια Α1 εθνικής κατηγορίας (Παναθηναϊκού) καλαθοσφαίρισης και της Εθνικής Ε.Δ. & Σ.Α. Υποπλοίαρχο.

4.Μαρίφογλου Δημοσθένη: παγκόσμιο πρωταθλητή μεγάλων αποστάσεων, Υπολοχαγό.

313356514 3393102064269510 3569403037248853099 n

Μέσα από την προβολή και παρουσίαση των αθλημάτων, τη διαλογική συζήτηση και την αλληλεπίδραση με τους μαθητές των τμημάτων της Ε’ & ΣΤ’ τάξης, ευαισθητοποιούνται οι μαθητές/τριες μας αναφορικά με τη θετική επίδραση του αθλητισμού στο σώμα, το πνεύμα και τον χαρακτήρα  του κάθε ατόμου.

Τα παιδιά μαθαίνουν πως ο αθλητισμός είναι άρρηκτα συνδεδεμένος με τη ζωή μας σε ό,τι και αν κάνουμε και πως για να πετύχουμε τον οποιοδήποτε στόχο βάλουμε, το πιο σημαντικό είναι να αγωνιζόμαστε τίμια και να μην εγκαταλείπουμε ποτέ την προσπάθεια!

Εργασίες του τμήματος Ε2 για τον εορτασμό της 28ης Οκτωβρίου

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Ε2, με την καθοδήγηση της υπεύθυνης εκπαιδευτικού κυρίας Κατσαρελά Χριστίνας, έφτιαξαν κολλάζ με γελοιογραφίες και αποσπάσματα εφημερίδων της εποχής και κατασκεύασαν το Δέντρο της Ειρήνης και του Πολέμου.

20221027 093510 2

Το Δέντρο της Ειρήνης και του Πολέμου

 

20221027 121904 1

Η Πείνα… της Ζωρζ Σαρρή

20221027 121853 1

Γελοιογραφίες της εποχής

20221027 121920 3

Η Ιστορία μέσα από τις εφημερίδες

20221027 121912 1

Το χρονικό της 28ης Οκτωβρίου.

 

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι την Πέμπτη 27/10/2022 θα πραγματοποιηθούν οι μαθητικές εκδηλώσεις για την Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940.

images (1)

Οι μαθητές θα προσέρχονται από τις 08:00 έως τις 08:15. Αμέσως μετά την προσφώνηση του Διευθυντή και την παράδοση της σημαίας στο σημαιοφόρο και τους παραστάτες, οι μαθητές θα λάβουν μέρος στις ενδοσχολικές εκδηλώσεις που έχουν προετοιμάσει ανά τμήμα με τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

Τα παιδιά θα παρουσιάσουν το χρονικό της επετείου, θα πραγματοποιηθούν προβολές, αφηγήσεις σχετικών παραμυθιών και ιστοριών, θα ζωγραφίσουν και θα τραγουδήσουν, τιμώντας την Εθνική Επέτειο.

Οι γονείς θα παραλάβουν τα παιδιά στις 09:45.

  • Οι μαθητές που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα, συμμετέχουν στις εκδηλώσεις του σχολείου και αποχωρούν με τους άλλους μαθητές.
  • Αμέσως μετά, θα ακολουθήσει Σύλλογος Διδασκόντων με θέματα λειτουργίας και προγραμματισμού.

images (4)

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ  ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ

 28ης ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ 28ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2022

Α1:      Προβολή βίντεο με το χρονικό της επετείου.

             Διδακτική αξιοποίηση του πίνακα του Pablo Picasso  «Το παιδί και το περιστέρι».

             Προβολή της ταινίας «Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι».

             Εικαστική δημιουργία.

Α2: Προβολή βίντεο  με το χρονικό της επετείου. Προβολή  βίντεο φωτογραφιών  και τραγουδιών σχετικά με την εθνική  γιορτή.

Εικαστική δημιουργία.

 

Β: Παρακολούθηση του θεατρικού δρώμενου του τμήματος Δ2, “Το Έπος του’40“.

Επετειακά τραγούδια.

Κατασκευή: “Το φανταράκι”.

 

Γ: 1.Χρονικό της 28 Οκτωβρίου με ταυτόχρονη προβολή powerpoint.

2.Ηχητικά ντοκουμέντα:

Διάγγελμα Ι. Μεταξά. Πρώτο πολεμικό ανακοινωθέν. Πορεία προς το μέτωπο (Διαβάζει ο Μ. Κατράκης).

Γράμμα από το μέτωπο (Διαβάζει η Μαρινέλλα).

3.Προβολή video, Είσοδος των Γερμανών στην Αθήνα, Απελευθέρωση της Αθήνας (από το αρχείο της ΕΡΤ).

4.Πρωτοσέλιδα της 28 Οκτωβρίου με λεζάντες.

  1. Προβολή 79 φωτογραφιών – ντοκουμέντα του έπους από τη συλλογή του Πολεμικού Μουσείου.
  2. Τραγούδια ( Σοφία Βέμπο σε  ενδεικτικά τραγούδια του 40) ενώ οι μαθητές θα τραγουδήσουν :

Δύο παιδιά από το Βραχώρι και Μελαχρινέ Ναπολιτάνο.

7. Ζωγραφιές για την εθνική επέτειο και κατασκευή της ελληνικής σημαίας.

 

Δ1: Ημέρα μνήμης και εθνικής υπερηφάνειας.

Ανάγνωση και ανάλυση κειμένων σχετικά με τον εθνικό χαρακτήρα  της γιορτής.

Προβολή βίντεο φωτογραφιών και τραγουδιών σχετικά με την εθνική γιορτή.

Ζωγραφιές και κατασκευή δάφνινου στεφανιού για την εθνική επέτειο.

 

Δ2: Θεατρικό δρώμενο  “ Το έπος του ’40

Ε1: Ανάλυση σχετικών κειμένων.

  • Ομαδικές εργασίες συγκέντρωσης και παρουσίασης υλικού από εφημερίδες, περιοδικά, μαρτυρίες.
  • Δημιουργία λευκώματος με στίχους τραγουδιών.

Ε2:  Οι μαθητές/τριες από την παραμονή της γιορτής θα χωριστούν σε ομάδες και θα εργαστούν ως εξής:

α’ ομάδα: ανάλυση και εικονογράφηση ποιήματος που θα επιλέξουν (πηγή Ανθολόγιο και σχολικό βιβλίο Γλώσσας).

β΄ομάδα: Ιστορική γραμμή.

γ΄ομάδα: Κολλάζ με γελοιογραφίες.

δ΄ομάδα: Κολλάζ με εφημερίδες της εποχής.

Ανήμερα της γιορτής θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους, θα δούμε σχετικά αποσπάσματα και βίντεο, θα ακούσουμε τραγούδια και θα κατασκευάσουμε το δέντρο της Ειρήνης και του Πολέμου.  

ΣΤ1: Οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος θα  επεξεργαστούν σχετικά κείμενα, θα παρουσιάσουν το χρονικό της εποχής, θα κατασκευάσουν κολλάζ.

ΣΤ2:  Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2, σε συνεργασία με τις εκπαιδευτικούς του τμήματος, θα κατασκευάσουν από την προηγούμενη ημέρα ιστορική γραμμή  της  εποχής και την ημέρα εορτασμού θα υλοποιήσουν χωρισμένοι/ες σε ομάδες τρεις παρουσιάσεις ενταγμένες στο χρονικό της εποχής.

α) Το πλοίο <<Έλλη>>,

β) Η πείνα,

γ) Σοφία Βέμπο, η τραγουδίστρια του αγώνα.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ – (ΤΕΤ.26/10/22)

Α & Β ΤΑΞΕΙΣ: «Οι 5 αισθήσεις σε καιρό πολέμου και ειρήνης», βιωματική δραστηριότητα. 

Πώς μπορούν οι αισθήσεις μας να αλλάξουν σε καιρό ειρήνης και πολέμου; Με αφορμή ένα βίντεο ανακαλύπτουμε την ομορφιά της ειρήνης και την ασχήμια του πολέμου.

Γ & Δ ΤΑΞΕΙΣ: «Ήρωες, άνθρωποι με συναισθήματα», ανακαλύπτουμε ντοκουμέντα-γράμματα από το μέτωπο του ’40 και συζητάμε για αυτά.

Ποιοι, πού, πότε και κάτω από ποιες συνθήκες τα έγραψαν;


Μικρή ταινία αφιέρωμα:

28η Οκτωβρίου 1940


Όσον αφορά την εκπροσώπηση των σχολικών μονάδων με τη συμμετοχή σημαιοφόρων και παραστατών σε εορταστικές εκδηλώσεις (Δοξολογία, κατάθεση στεφάνων κ.α.) σύμφωνα με την ανάρτησή μας: https://blogs.sch.gr/8dimgera/archives/2482

Σ.Κ.Ε.Π., Βιωματικό πρόγραμμα “Αποτυπώματα 2022”

Σε συνέχεια της συμμετοχής του Σχολείου μας στο βιωματικό πρόγραμμα Αποτυπώματα 2022, το Σ.Κ.Ε.Π. μας απέστειλε ένα πολύ όμορφο τετράδιο που αποτυπώνει τις ζωγραφιές και τις σκέψεις των μαθητών μας και άλλων σχολείων, το οποίο μπορείτε να δείτε παρακάτω:
Ευχαριστούμε το Σ.Κ.Ε.Π. για την άψογη πολυετή συνεργασία μας και ευχόμαστε καλή συνέχεια στο έργο του!



Λήψη αρχείου

 

1η άσκηση ετοιμότητας σεισμού.

   Έχοντας προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την επικαιροποίηση του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του σχολείου μας για Σεισμό, πραγματοποιήσαμε την πρώτη από τις τρεις προβλεπόμενες ασκήσεις ετοιμότητας του έτους.

images

Πίνακας Μέτρων Αντισεισμικής Προστασίας ο οποίος αναρτήθηκε σε όλα τα τμήματα και συζητήθηκε με τους μαθητές.

Κατά τη διάρκεια του σεισμού

  • Διατήρησε την ψυχραιμία σου.
  • Ακολούθησε τις οδηγίες του εκπαιδευτικού.
  • Καλύψου αμέσως κάτω από το θρανίο σου κρατώντας με το χέρι σου το πόδι του, εάν την ώρα του σεισμού βρίσκεσαι μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας.
  • Προφυλάξου κατάλληλα ανάλογα με τη θέση που βρίσκεσαι την ώρα του σεισμού (π.χ. διάδρομο, τουαλέτα), σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι», εάν δεν βρίσκεσαι σε αίθουσα διδασκαλίας. Εάν δηλαδή στο χώρο που βρίσκεσαι δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθείς, γονάτισε στο μέσον του χώρου που βρίσκεσαι (εάν αυτό είναι δυνατόν) μακριά από επικινδυνότητες και κάλυψε το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια σου.
  • Παράμεινε προφυλαγμένος για όσα δευτερόλεπτα διαρκεί ο σεισμός.
  • Παράμεινε στον αύλειο χώρο, μακριά από τις όψεις του κτιρίου ή άλλα επικίνδυνα σημεία, εάν βρίσκεσαι στο προαύλιο κατά τη διάρκεια της σεισμικής δόνησης.

images (1)

Μετά το τέλος του σεισμού

  • Προετοιμάσου για την εκκένωση της αίθουσας σύμφωνα με τις οδηγίες του εκπαιδευτικού και όσα προβλέπονται στις ασκήσεις ετοιμότητας που συμμετείχες.
  • Εκκένωσε την αίθουσά σου και το σχολικό κτίριο σύντομα και με τάξη, όταν δοθεί η σχετική οδηγία, σύμφωνα με το Σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου σου, χωρίς να τρέχεις.
  • Παράμεινε μαζί με το τμήμα σου στο προαύλιο και βοήθησε τον εκπαιδευτικό να πάρει παρουσίες. Σε περίπτωση που ανακοινωθεί απόφαση διακοπής της λειτουργίας του Σχολείου θα παραμείνεις στο χώρο καταφυγής έως ότου να έρθουν οι γονείς ή ο κηδεμόνας σου να σε παραλάβει.
    • Εάν βρεθείς μόνος σου εντός του σχολικού κτιρίου π.χ. διάδρομο, τουαλέτα (εκτός αίθουσας διδασκαλίας), και δεν υπάρχει γερό, ξύλινο τραπέζι ή γραφείο για να καλυφθείς, γονάτισε στο μέσον του χώρου που βρίσκεσαι (εάν αυτό είναι δυνατόν) μακριά από επικινδυνότητες και κάλυψε το κεφάλι και τον αυχένα με τα χέρια σου την ώρα του σεισμού. Μετά το πέρας της σεισμικής δόνησης εκκένωσε το σχολικό κτίριο σύμφωνα με το Σχέδιο του Σχολείου, δηλαδή κατευθύνσου στο προαύλιο του Σχολείου ώστε να βρεις το τμήμα σου.
  • Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του κτιρίου εκδηλωθεί νέα σεισμική δόνηση, προφυλάξου κατάλληλα ανάλογα με τη θέση που βρίσκεσαι (αίθουσα, κλιμακοστάσιο, διάδρομο κ.α.), σύμφωνα με την οδηγία: «Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι, Κρατιέμαι». Μετά το πέρας του σεισμού αυτού συνέχισε κανονικά την εκκένωση του σχολικού κτιρίου.
  • Ακολούθησε τις οδηγίες των εκπαιδευτικών σου και μην πλησιάζεις επικίνδυνα σημεία (προσόψεις του κτιρίου, στύλους κ.λπ.).
  • Γνώριζε ότι στην περίπτωση που αποφασιστεί διακοπή της λειτουργίας των σχολείων οι μαθητές πρέπει να παραληφθούν από τους γονείς ή τους κηδεμόνες τους από τον προκαθορισμένο στο Σχολικό Σχέδιο χώρο καταφυγής:
  • α) ΤΟΝ ΠΡΟΑΥΛΕΙΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
  • β) Αν το προαύλιο θεωρηθεί επικίνδυνος χώρος συγκέντρωσης, δεύτερο σημείο έχει οριστεί το πάρκο πλησίον του σχολείου μας στην οδό Νικηταρά.

Μικρού μήκους ταινία:

   Οργανισμός Αντισεισμικού Σχεδιασμού και Προστασίας (Ο.Α.Σ.Π.) Τι θα πρέπει να προβλέψουμε για την περίπτωση που συμβεί σεισμική δόνηση και βρισκόμαστε μέσα στην τάξη;

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/3303

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση