Εκκλησιασμός και δράσεις «Χριστουγεννιάτικου σχολείου»

Ενδοσχολικές εορταστικές εκδηλώσεις Χριστουγέννων

(Θα σχολάσουμε κανονικά και το ολοήμερο θα λειτουργήσει όπως προβλέπεται)

Α1:    Κάλαντα απ’ όλη την Ελλάδα.

Έθιμα Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς.

Διαδραστικά παιχνίδια.

Προβολή της ταινίας και διδακτική αξιοποίηση του βιβλίου του Ευγένιου Τριβιζά «Ένα δέντρο μια φορά».

Εικαστική δημιουργία.

Α2:  Χριστουγεννιάτικα τραγούδια  και κάλαντα  από όλη την Ελλάδα.

Προβολή  βίντεο  με την ιστορία  της γέννησης.

Ανάγνωση  του παραμυθιού ” Το πιο υπέροχο  δώρο  του κόσμου “.

Προβολή  της ταινίας  και διδακτική  αξιοποίηση του βιβλίου  του Ευγένιου  Τριβιζά ” Το ποντικάκι  που ήθελε  να αγγίξει ένα αστεράκι “.

Εικαστική  δημιουργία.

Β: Κάλαντα Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς, Φώτων.

Εικαστική δημιουργία σχετικά με το πνεύμα των γιορτών.

Προβολή Χριστουγεννιάτικης ταινίας

Γ:   Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα από διάφορα μέρη της Ελλάδας.

Χρήση διαδραστικής εικόνας με θέμα τα  ‘’Χριστούγεννα’’

Εικαστικές δημιουργίες (κατασκευή χριστουγεννιάτικης κάρτας και στολιδιών)

Προβολή Χριστουγεννιάτικης ταινίας

Δ1:Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα από όλη την Ελλάδα.

Ήθη και έθιμα Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς, Φώτων.

Εικαστική δημιουργία σχετική με το πνεύμα των γιορτών.

Προβολή Χριστουγεννιάτικης ταινίας

Δ2

Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα από όλη την Ελλάδα, σε όλο το σχολείο.

Ήθη και έθιμα Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς, Φώτων.

Εικαστικές δημιουργίες.

Ε1 & Ε2: Ήθη και έθιμα Χριστουγέννων στον κόσμο.

Χριστουγεννιάτικα τραγούδια

Εικαστική δημιουργία

Ανταλλαγή δώρων

ΣΤ1: Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα από όλη την Ελλάδα. 

Εικαστική δημιουργία σχετική με το πνεύμα των γιορτών.

ΣΤ2   Χριστουγεννιάτικα τραγούδια και κάλαντα από όλη την Ελλάδα και τον κόσμο.

Ήθη και έθιμα Χριστουγέννων, Πρωτοχρονιάς, Φώτων.

Εικαστικές δημιουργίες σχετικές με το πνεύμα των γιορτών.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Τετ.14/12 & Τετ.21/12→ 2 διδακτικές ώρες

Α & Β ΤΑΞΕΙΣ:

Αφήγηση χριστουγεννιάτικης ιστορίας του Ευγ. Τριβιζά, «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι».

Συζήτηση πλοκής ιστορίας, επιμέρους εικόνων-δράσεων που περιέχει, θεματολογίας (επιθυμία, δράση, όνειρο, στόχοι, πίστη, αγάπη κ.α.)

Α’ τάξη: Δημιουργία «παγωμένων εικόνων» της ιστορίας (Ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα).

Β’ τάξη: Δραματοποίηση σκηνών-στιγμιότυπων ιστορίας (Ομαδοσυνεργατική δραστηριότητα).

Γ & Δ ΤΑΞΕΙΣ:

«Σε ρόλο παραμυθά… η δική μου χριστουγεννιάτικη ιστορία.»

Χριστουγεννιάτικες συναντήσεις δημιουργικής γραφής από τους μαθητές σε ρόλο συγγραφέα και παρουσίασή τους στην ομάδα (τμήμα) είτε ως αφήγηση ή και ως εμπλουτισμένη αφήγηση (με στοιχεία δραματοποίησης).


  • Την ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 23 Δεκεμβρίου θα γίνει ο καθιερωμένος εκκλησιασμός στην Εκκλησία του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου. Οι μαθητές θα προσέλθουν κανονικά στο σχολείο με την τσάντα τους. Θα έχουν ήδη συνεννοηθεί για το περιεχόμενό της με τους εκπαιδευτικούς τους
  • Θα αναχωρήσουν περπατώντας από το σχολείο στις 08:55 και θα επιστρέψουν έως τις 10:00 συνοδευόμενοι από τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς. Θα δοθεί δήλωση συγκατάθεσης γονέα.

  • Την ίδια ημέρα και τις δύο τελευταίες ώρες του πρωινού προγράμματος, το σχολείο μας θα υποδεχθεί τα Χριστούγεννα, την αγαπημένη γιορτή μικρών και μεγάλων. Οι αίθουσές μας θα πλημμυρίσουν γιορτινές μελωδίες και θα μεταμορφωθούν με ευφάνταστο, δημιουργικό και διασκεδαστικό τρόπο σε ένα υπέροχο «Χριστουγεννιάτικο Σχολείο».

Επιστρατεύοντας την καλή μας διάθεση, το μεράκι και τη φαντασία μας εκπαιδευτικοί και μαθητές θα ακούσουμε χριστουγεννιάτικα παραμύθια, θα τραγουδήσουμε τα κάλαντα, θα συμμετέχουμε σε θεατρικά δρώμενα, θα δημιουργήσουμε πρωτότυπες κατασκευές, θα προβάλλουμε χριστουγεννιάτικες ιστορίες και όλοι μαζί θα νιώσουμε τη μαγεία των Χριστουγέννων.  

Το πρόγραμμα στο σχολείο θα συνεχιστεί με ποικίλες ενδοσχολικές εορταστικές εκδηλώσεις, δραστηριότητες, κατασκευές, δώρα, μέσα σε ένα εορταστικό Χριστουγεννιάτικο κλίμα.

Θα σχολάσουμε κανονικά και το ολοήμερο θα λειτουργήσει όπως προβλέπεται.


Διακοπές των Χριστουγέννων  (αναλυτικά το απόσπασμα από το ΦΕΚ):

 

Την ίδια ημέρα όλα  τα σχολεία θα κλείσουν για τις διακοπές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς. Η επιστροφή στα θρανία θα γίνει μετά και τον εορτασμό των Θεοφανίων με τα μαθήματα να ξεκινούν εκ νέου τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου 2023!

 

Ο Σύλλογος Διδασκόντων σας εύχεται χαρούμενες γιορτές και χρόνια πολλά με υγεία και δύναμη ψυχής!

Επικαιροποίηση οδηγιών για την Εποχική Γρίπη 2022-2023 – Αντιγριπικός Εμβολιασμός



Λήψη αρχείου

Θέατρο για όλους!

Οι μαθητές και μαθήτριες του σχολείου μας θα μεταβούν τη Δευτέρα, 19-12-22 στο θέατρο Κάπα και θα παρακολουθήσουν την παράσταση: «Ραπουνζέλ χωρίς παραμύθι».

Στην «Ραπουνζέλ χωρίς παραμύθι» ο σκηνοθέτης και σκιοπαίκτης συνδυάζει επί σκηνής ηθοποιούς, ζωντανή μουσική και σύγχρονο θέατρο σκιών. Το έργο έχει σκοπό να μας ευαισθητοποιήσει απέναντι στον ρατσισμό, τον πόλεμο, την απομόνωση, τις μαθησιακές δυσκολίες και τη φύση, με τρόπο τόσο συγκινητικό, όσο και διασκεδαστικό, τονίζοντας την ανθρώπινη ανάγκη για επικοινωνία.

Screenshot 1

Σε μια εποχή που η τεχνολογία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν απομονώσει παιδιά και εφήβους, που οι άνθρωποι έρχονται αντιμέτωποι με την κλιματική αλλαγή, ενώ μάχονται έναν αόρατο ιό, αλλά και πολεμούν με πραγματικές βόμβες και πυραύλους, η «Ραπουνζέλ χωρίς παραμύθι» έρχεται στην σκηνή για να μας θυμίσει ό,τι περάσαμε, ό,τι μας έλειψε, ό,τι έχουμε ανάγκη.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ Α’ ΤΡΙΜΗΝΟΥ

Οι γονείς-κηδεμόνες θα ενημερωθείτε δια ζώσης για την πρόοδο των μαθητών, από τις 13:25 έως τις  14:00αμέσως μετά τη λήξη των μαθημάτων και την ασφαλή αναχώρηση των μαθητών, σε δυο συνεχόμενες ημέρες λόγω υπηρεσίας των εκπαιδευτικών στο ολοήμερο και παρουσίας στο σχολείο σχεδόν όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων.

  • Την Τετάρτη 14-12-2022 θα ενημερωθείτε για την πρόοδο των μαθητών της Α’ τάξης μόνο (δεν δίνεται βαθμολογία)
  • Την Παρασκευή 16-12-2022 θα ενημερωθείτε για την πρόοδο  της Β΄ τάξης (δεν δίνεται βαθμολογίακαι θα δοθεί η βαθμολογία  των μαθητών της   Γ΄, Δ΄, Ε΄ και  Στ΄ τάξης.

Παρόντες για ενημέρωση και επίδοση βαθμολογίας θα είναι οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί τμημάτων  και οι εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων, της Αγγλικής, της Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας, των Εικαστικών Τεχνών, της Φυσικής Αγωγής.

Της Θεατρικής Αγωγής (ημέρα Τετάρτη), της Μουσικής Παιδείας και των Αγγλικών της Α’-Β’ τάξης  (Δευτέρα-Τρίτη), της Πληροφορικής ((Τρίτη-Πέμπτη) υπηρετούν σε άλλο σχολείο και θα ενημερωθείτε σύμφωνα με το προγραμματισμό τους (μπορείτε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς τις ημέρες ενημέρωσής τους, όπως έχουν ανακοινωθεί στο ιστολόγιό μας ή σύμφωνα με το πρόγραμμα του/της μαθητή/τριας).

Θεωρούμε άκρως απαραίτητη και σημαντική την συνάντησή σας με όλους τους εκπαιδευτικούς για να ενημερωθείτε για την διαγωγή και πρόοδο των παιδιών σας σε όλα τα διδακτικά αντικείμενα.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ! Φροντίστε να μας ενημερώσετε με mail στο σχολείο από την προηγούμενη/ες  ημέρα/ες για όσους μαθητές αποχωρήσουν από το Ολοήμερο την ημέρα ενημέρωσης προόδου. 

Ώρες αναχώρησης από το ολοήμερο σχολείο μόνο για έκτακτες καταστάσεις:13.15, 15:00, 16.00.

Οι μαθητές ολοημέρου που αποχωρούν εκτάκτως με τους γονείς τους λόγω της επίδοσης της βαθμολογίας, δεν μπαίνουν στις αίθουσες ούτε παρακολουθούν μαθήματα Ολοημέρου και διατροφικής αγωγής, αλλά παραμένουν με τους γονείς τους ώστε να μην διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του Ολοημέρου.


Για λόγους ασφάλειας και διατήρησης ησυχίας και τάξης, καθώς το ολοήμερο σχολείο θα λειτουργεί κανονικά, προσπαθήστε να βρίσκεστε όλοι στην ώρα σας στους χώρους όπου δέχεται ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός (13.25-14.00). Όσοι μαθητές έχουν σχολάσει και δεν έχουν αναχωρήσει, δεν επιτρέπεται να περιφέρονται σε χώρους του σχολείου χωρίς την επίβλεψή σας.

Παρακαλούμε να είστε αποκλειστικά υπεύθυνοι για αυτούς και θα πρέπει να τους συνοδεύετε διαρκώς καθώς όλοι οι εκπαιδευτικοί θα είναι απασχολημένοι και ταυτόχρονα θα λειτουργεί το Ολοήμερο.


Όσοι ενδιαφέρεστε για βεβαίωση επίσκεψης τις ημέρες της ενημέρωσης στο σχολείο, θα μας στείλετε mail με τα στοιχεία σας και του/της μαθητή/τριας και το τμήμα.


Έννοια και σκοπός αξιολόγησης

Αξιολόγηση του μαθητή είναι η συνεχής παιδαγωγική διαδικασία με την οποία παρακολουθείται η πορεία της μάθησης, προσδιορίζονται τα τελικά αποτελέσματα και εκτιμώνται συγχρόνως και άλλα χαρακτηριστικά τα οποία σχετίζονται με το έργο του σχολείου. Πρώτος στόχος της είναι η συνεχής βελτίωση της διδασκαλίας αλλά και η συνεχής ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών για τα αποτελέσματα των προσπαθειών τους, ώστε να επιτυγχάνονται τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Σε καμιά περίπτωση δεν έχει χαρακτήρα ανταγωνιστικό για το μαθητή του Δημοτικού Σχολείου και δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση στα μαθήματα του Ωρολογίου Προγράμματος, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία με τους συμμαθητές του και ο σεβασμός του κανονισμού λειτουργίας του σχολείου.

Θεωρούμε λοιπόν σημαντικό να αναγνωρίζουμε το ρόλο των βαθμών για να ‘μετρήσουμε’ την πρόοδο των παιδιών στο σχολείο σε διάφορους τομείς της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζουμε την προσπάθεια, την πρόοδο και την βελτίωση που κάνουν τα παιδιά και δίνουμε προσοχή στην συνολική εικόνα του μαθητή λαμβάνοντας υπόψη τα μοναδικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

Τι συμβαίνει στα παιδιά και τι μπορούμε να κάνουμε.

Τροφή για σκέψη…

”Μια δυσάρεστη κατάσταση εκτυλίσσεται σήμερα στα σπίτια μας.

Τα περισσότερα παιδιά βρίσκονται σε ΔΥΣΚΟΛΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

Τα τελευταία 15 χρόνια, οι ερευνητές έχουν δώσει όλο και πιο ανησυχητικά στατιστικά στοιχεία για την οξεία και σταθερή αύξηση της παιδικής ψυχικής ασθένειας που τώρα φθάνει σε διαστάσεις επιδημίας:

Τα στατιστικά δεν λένε ψέματα:

• 1 στα 5 παιδιά έχει προβλήματα ψυχικής υγείας
• 43% αύξηση στην ADHD (ΔΕΠΥ)
• Υπήρξε αύξηση 37% στην εφηβική κατάθλιψη
• Υπήρξε αύξηση 200% στο ποσοστό αυτοκτονιών μεταξύ των παιδιών ηλικίας 10 και 14 ετών.

Screenshot 1

**ΒΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΟΥΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ **

Τα περισσότερα παιδιά σήμερα είναι υπερδιεγερμένα με υλικά πράγματα αλλά στερούνται τις βασικές αρχές μιας υγιούς παιδικής ηλικίας όπως:

• Συναισθηματικά Διαθέσιμοι Γονείς
• Σαφώς καθορισμένα όρια
• Ευθύνες
• Ισορροπημένη διατροφή και επαρκής ύπνος
• Κίνηση γενικότερα, αλλά κυρίως σε εξωτερικούς χώρους
• Δημιουργικό παιχνίδι, κοινωνική αλληλεπίδραση, άτυπες ευκαιρίες παιχνιδιού και χώροι βαρεμάρας

ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΚΑΙ ΤΙ ΜΑΣ ΦΤΑΙΕΙ;

Τα τελευταία χρόνια σε πολλές περιπτώσεις ήταν γεμάτα παιδιά με:

• ψηφιακά αφηρημένοι γονείς
• επιεικείς, ανεκτικοί γονείς που αφήνουν τα παιδιά τους να «κυβερνούν τον κόσμο» και να είναι αυτοί που φτιάχνουν τους κανόνες
• μια αίσθηση δικαιώματος, να αξίζεις τα πάντα χωρίς να τα κερδίζεις ή να είσαι υπεύθυνος για αυτό
• ακατάλληλος ύπνος και ανισόρροπη διατροφή
• καθιστικό τρόπο ζωής.
• ατελείωτη τόνωση, τεχνολογικά «καλά», άμεση ικανοποίηση και χωρίς στιγμές βαρεμάρας

ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ;

Αν θέλουμε τα παιδιά μας να είναι ευτυχισμένα, υγιή άτομα πρέπει να επιστρέψουμε στα βασικά.
Πολλές οικογένειες βλέπουν άμεσες βελτιώσεις μετά από εβδομάδες εφαρμογής των ακόλουθων συστάσεων:

ΚΑΘΑΡΑ  ΟΡΙΑ

• Θέσε όρια και θυμήσου ότι είσαι ο καπετάνιος του πλοίου. Τα παιδιά σας θα αισθάνονται πιο ασφαλή γνωρίζοντας ότι έχετε τον έλεγχο.
(Σταθεροί και συνεπείς στα όρια που θέτουν στα παιδιά τους πρέπει να είναι και οι δυο γονείς).
• Προσφέρετε στα παιδιά έναν ισορροπημένο τρόπο ζωής, γεμάτο με αυτό που χρειάζονται τα παιδιά, όχι μόνο αυτό που θέλουν. Μην φοβάστε να πείτε “όχι” στα παιδιά σας αν αυτό που θέλουν δεν είναι αυτό που χρειάζονται.

ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΗΣ ΥΠΝΟΣ

• Προσφέρετε θρεπτικό φαγητό και περιορίστε το πρόχειρο φαγητό.
• Απολαύστε ένα καθημερινό οικογενειακό δείπνο χωρίς smartphones ή τεχνολογία
• Εφαρμόστε μια συνεπή ρουτίνα ύπνου για να εξασφαλίσετε ότι το παιδί σας θα κοιμηθεί

ΚΙΝΗΣΗ ΓΕΝΙΚΑ ΑΛΛΑ ΕΙΔΙΚΑ ΣΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΧΩΡΟ

• Να περνάτε τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα σε εξωτερικούς χώρους κάνοντας δραστηριότητες όπως ποδηλασία, πεζοπορία, ψάρεμα, επίσκεψη σε πουλιά/έντομα…

ΕΥΘΥΝΕΣ

• Να ορίσετε με τα παιδιά σας με μια εργασία ή νοικοκυριό ανάλογα με την ηλικία τους (δίπλωση ρούχων, κρέμασμα ρούχων, συσκευασία φαγητού, στρώσιμο τραπεζιού, τάισμα / βόλτα του σκύλου..)

**ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ **

• Η παράδοση της ευθύνης και της ανεξαρτησίας.
Μην τους υπερπροστατεύετε από οποιαδήποτε απογοήτευση ή λάθος. Κάνοντας λάθη θα τους βοηθήσει να χτίσουν ανθεκτικότητα και να μάθουν να ξεπερνούν τις προκλήσεις της ζωής,
• Μην φορτώνετε παιδικά σακίδια, κουβαλάτε τα σακίδια τους, πάρτε τις εργασίες που ξέχασαν, καθαρίστε τις μπανάνες τους ή καθαρίστε τα πορτοκάλια τους αν μπορούν να το κάνουν μόνοι τους (4-5 ετών). Αντί να τους δίνετε τα ψάρια, δείξτε τους πώς να ψαρεύουν.
• Μάθε τους να περιμένουν και να καθυστερούν την ικανοποίηση.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΔΡΑΣΗ, ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΧΩΡΟΣ ΓΙΑ ΒΑΡΕΜΑΡΑ.

• Παίξτε επιτραπέζια παιχνίδια σαν οικογένεια ή αν τα παιδιά είναι πολύ μικρά για επιτραπέζια παιχνίδια, κοιτάξτε τα ενδιαφέροντά σας και στείλτε τα παιδιά να παίξουν.
• Δώστε ευκαιρίες για «βαρεμάρα», γιατί βαρεμάρα είναι όταν ξυπνάει η δημιουργικότητα. Μην αισθάνεστε υπεύθυνοι για την διασκέδαση των παιδιών όλη την ώρα.
• Μην χρησιμοποιείτε την τεχνολογία ως θεραπεία για την πλήξη και μην την προσφέρετε στο πρώτο δευτερόλεπτο της αδράνειας.
• Αποφύγετε τη χρήση τεχνολογίας σε τραπέζια, αυτοκίνητα, εστιατόρια, εμπορικά κέντρα. Χρησιμοποιήστε αυτές τις στιγμές ως ευκαιρίες για να κοινωνικοποιηθείτε εκπαιδεύοντας τον εγκέφαλό σας να λειτουργεί όταν βρίσκεστε σε κατάσταση ‘βαρεμάρας’.
• Βοηθήστε τους να δημιουργήσουν ένα «μπουκάλι βαρεμάρας» με ιδέες δραστηριοτήτων για όταν βαριούνται.

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΟΙ

• Να είστε συναισθηματικά διαθέσιμοι για να συνδεθείτε με τα παιδιά και να τους διδάξετε αυτορρύθμιση και κοινωνικές δεξιότητες.
• Κλείστε τα τηλέφωνα τη νύχτα όταν τα παιδιά πρέπει να πάνε στο κρεβάτι για να αποφύγουν τον ψηφιακό περισπασμό.
• Μάθε τους πώς να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τις δικές τους απογοητεύσεις και τον θυμό τους.
• Δείξτε τους πώς να χαιρετούν, να παίρνουν σειρά, να μοιράζονται χωρίς να περιμένουν τίποτα, να λένε ευχαριστώ και παρακαλώ, να παραδεχτούν το λάθος και να ζητούν συγγνώμη (μην τους πιέζεις), να είναι πρότυπο για όλες αυτές τις αξίες που ενσταλάζουν.
• Συνδεθείτε συναισθηματικά – χαμογέλα, αγκαλιά, φιλί, γαργάλα, διάβασε, χόρεψε, πήδα, παίξε!

Επεξεργασία του Άρθρου του Δρ. Luis Rojas Marcos, ψυχιάτρου”.

http://valuingchildreninitiative.com.au/a-silent-tragedy/

Σχολική βία – Ομιλία – Συζήτηση

Αγαπητοί εκπαιδευτικοί και γονείς,

Σας αποστέλλουμε το σύνδεσμο για την πραγματοποίηση της διαδικτυακής εκδήλωσης για τη Σχολική Βία που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 29/11/2022, 17:00-19:30

https://minedu-secondary2.webex.com/meet/pkolitsa

 Ερωτήματα που θα απαντηθούν, συγκεκριμένα και πρακτικά, με πολλά παραδείγματα:

*        Ποιός ο ρόλος “θυτών”, “θυμάτων” και θεατών στο φαινόμενο της σχολικής βίας;

*        Ποιά είναι τα εμπόδια αναφοράς των περιστατικών στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς (ψέματα, ‘κάρφωμα’, φόβος εκδίκησης) και ποιοι οι τρόποι υπέρβασής τους;

*        Ανάλυση περιστατικών βίας και εκφοβισμού από την καθημερινότητα της σχολικής ζωής: Πώς διαχωρίζω τη βία από τον εκφοβισμό;

*        Πώς εφαρμόζονται οι καινοτόμες μη τιμωρητικές μέθοδοι αντιμετώπισης της βίας και του εκφοβισμού, όπως η μέθοδος της Ομάδας Υποστήριξης (Social Group Method) και η μέθοδος Πίκας (Method of Shared Concern);

*        Πώς συμμετέχουν οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί στη μέθοδο της Επανορθωτικής Δικαιοσύνης (Restorative Justice) ;

*        Ποιο πρωτόκολλο ενεργειών ενδείκνυται να ακολουθηθεί, στο πλαίσιο συνεργασίας σχολείου-οικογένειας;

*        Πώς διαχειρίζομαι το θυμό των παιδιών στο σπίτι;


Ομιλήτρια: Καραβόλτσου Αθηνά, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας (Μsc),  Ψυχοθεραπεύτρια (επί πτυχίω), Θεατρολόγος (Μst), Μαθηματικός.

Αναλυτικό βιογραφικό: https://athinakaravoltsou.com <https://athinakaravoltsou.com/about-karavoltsou>


Ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή σας!

Μέτρα περιορισμού γρίπης και covid19

Στο σχολείο μας παρατηρήθηκαν πολλά κρούσματα γρίπης σε διαφορετικές τάξεις και κάποια covid19 μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών.

Για την υπεύθυνη προάσπιση της υγείας όλων, είναι καθήκον των ενηλίκων να μεριμνούν έτσι ώστε να μην προσέρχονται στο σχολείο οι μαθητές/τριες που έχουν πυρετό, συνάχι, βήχα, πονοκέφαλο ή διαμαρτύρονται από το προηγούμενο βράδυ ότι πονάει η κοιλιά τους και να μεριμνούν για την ιατρική αξιολόγηση τους. Σε κάθε περίπτωση ενημερώνεται το σχολείο.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας με θέμα: «Οδηγίες για την Εποχική Γρίπη – Αντιγριπικός Εμβολιασμός», ”σημαντικά μέτρα περιορισμού της εξάπλωσης της γρίπης είναι η συστηματική εφαρμογή μέτρων ατομικής υγιεινής (π.χ. συχνό πλύσιμο χεριών), η απομόνωση των πασχόντων και η αποφυγή συγχρωτισμού σε κλειστούς χώρους.

Ωστόσο, τα μέτρα αυτά έχουν μερική απόδοση και –παρότι σημαντικά– δεν επαρκούν. Ο αποτελεσματικότερος τρόπος πρόληψης είναι ο εμβολιασμός με το αντιγριπικό εμβόλιο, το οποίο, όταν χορηγηθεί σωστά και έγκαιρα, προφυλάσσει από τη μετάδοση του ιού της γρίπης, συμβάλλει στην προστασία από τις σοβαρές επιπλοκές της γρίπης καθώς και κατά επέκταση στη μείωση απουσιών από την εργασία, το σχολείο και κάθε άλλη κοινωνική εκδήλωση.

Οι ηλικιωμένοι, τα μικρά παιδιά και άτομα που πάσχουν από ορισμένα χρόνια νοσήματα κινδυνεύουν περισσότερο από σοβαρές επιπλοκές της γρίπης.

Σημειώνεται ότι αναμένεται πως κατά την προσεχή περίοδο γρίπης, ο ιός της γρίπης θα κυκλοφορήσει παράλληλα με τον ιό SARS-CoV-2, που προκαλεί τη νόσο από κορωνοïό-2019 (COVID-19). Αυτή η ιδιαίτερη συγκυρία απαιτεί την πιο πλήρη εφαρμογή του αντιγριπικού εμβολιασμού κατά την προσεχή περίοδο με προτεραιότητα τον εμβολιασμό ατόμων που ανήκουν σε ομάδες αυξημένου κινδύνου. Στόχος είναι η μείωση των πιθανοτήτων ταυτόχρονης προσβολής και με τους δύο ιούς”

 

Οι μαθητές της Στ’ τάξης στο Αστεροσκοπείο Αθηνών στο Θησείο

Το Κέντρο Επισκεπτών Θησείου βρίσκεται στον ιστορικό χώρο του ΕΑΑ στο Θησείο στην κορυφή του λόφου Νυμφών, απέναντι από τον ιερό βράχο της Ακρόπολης. Στεγάζεται στο κτήριο Σίνα το οποίο θεμελιώθηκε το 1842 ύστερα από δωρεά του Γεώργιου Σίνα, επιχειρηματία και γενικού πρόξενου της Ελλάδας στη Βιέννη, και βασίστηκε σε σχέδια του Δανού αρχιτέκτονα Θεόφιλου Χάνσεν.

Σκοπός του Κέντρου είναι η καθημερινή ενημέρωση του κοινού σε θέματα Αστρονομίας καθώς και της σχεδόν δύο αιώνων επιστημονικής και πολιτιστικής ιστορίας του ΕΑΑ, η οποία είναι συνυφασμένη με καθοριστικές στιγμές στην ιστορία της σύγχρονης Ελλάδας. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο διπλανό λόφο της Πνύκας ο Μέτωνας πραγματοποίησε τις πρώτες αστρονομικές παρατηρήσεις στην αρχαία Αθήνα με το Ηλιοτρόπιό του.

Οι επισκέπτες του Κέντρου έχουν τη δυνατότητα να ξεναγηθούν στο Μουσείο Γεωαστροφυσικής, στη βιβλιοθήκη του ΕΑΑ η οποία περιλαμβάνει πλήθος από ιστορικά συγγράμματα και να δουν από κοντά ένα μεγάλο αριθμό επιστημονικών οργάνων του περασμένου αιώνα. Παράλληλα μπορούν να θαυμάσουν τα πρώτα τηλεσκόπια της Ελλάδας, όπως το μεσημβρινό τηλεσκόπιο Γ. Βούρη (1846) και το τηλεσκόπιο 16εκ. το οποίο βρίσκεται εδώ και 150 έτη κάτω από το θόλο-σύμβολο του κτηρίου Σίνα. Με το τηλεσκόπιο αυτό ο Ιούλιος Σμιτ, αστρονόμος και τρίτος Διευθυντής του ΕΑΑ (1858-1884), σχεδίασε τον πλέον ακριβή χάρτη της Σελήνης τον 19ο αιώνα.

Δίπλα στο κτήριο Σίνα βρίσκεται μικρό κτήριο, το οποίο κατασκευάστηκε από το γνωστό αρχιτέκτονα Ερνέστο Τσίλλερ – υπεύθυνο για το σχεδιασμό μεγάλου αριθμού δημοσίων κτηρίων το 19ο αιώνα στην Αθήνα και στεγάζει το μεσημβρινό τηλεσκόπιο 16εκ. Το τηλεσκόπιο κατασκευάστηκε από το γαλλικό οίκο Gautier και αγοράστηκε το 1896 ύστερα από δωρεά του γνωστού ευεργέτη Ανδρέα Συγγρού. Χρησιμοποιήθηκε συστηματικά για την υπηρεσία χρόνου του ΕΑΑ και από την εγκατάστασή του έως το 1964 καθόριζε την επίσημη ώρα Ελλάδος.

Σχεδόν 120μ νότια από το κτήριο Σίνα βρίσκεται ένα κτήριο, κατασκευασμένο από μάρμαρο Αίγινας με θόλο διαμέτρου 8μ, που φιλοξενεί το τηλεσκόπιο Δωρίδη. Το τηλεσκόπιο κατασκευάστηκε επίσης από το γαλλικό οίκο Gautier το 1902. Έλαβε το όνομά του προς τιμή του Δημήτριου Δωρίδη, Έλληνα της Γαλλίας, ο οποίος και χρηματοδότησε την κατασκευή του όταν αποβιώνοντας χωρίς απογόνους δώρισε όλη την περιουσία του στο ελληνικό κράτος. Χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον καθηγητή Δημήτριο Αιγινήτη, πέμπτο Διευθυντή του Αστεροσκοπείου Αθηνών, κατά την έκλειψη Ηλίου στις 30 Αυγούστου 1905. Είναι διοπτρικό τηλεσκόπιο μήκους 5μ, με διάμετρο φακού 40εκ. και η πρόσφατη ανακαίνισή του το 2014 το καθιστά πλήρως λειτουργικό για παρατηρήσεις του Αττικού ουρανού από το κοινό.

Πηγή:https://www.astro.noa.gr/public-outreach/kentra-episkeptwn/thiseio/

(Η επίσκεψη αναβάλλεται μέχρι νεωτέρας)

Επίσκεψη στο Μουσείο Παλαιοντολογίας και Γεωλογίας Αθηνών

Οι μαθητές της Β,Γ΄και Δ΄τάξης πραγματοποίησαν επίσκεψη στα μουσεία Παλαιοντολογίας και Ορυκτολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Viber 2022 11 25 15 42 21 219

Στο μουσείο Παλαιοντολογίας και Γεωλογίας οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με συλλογές παλαιοντολογικών ευρημάτων και γεωλογικών δειγμάτων από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Συνειδητοποίησαν την ιδιαίτερη αξία των απολιθωμάτων, καθώς μας δίνουν πολύτιμες πληροφορίες για τους οργανισμούς που έζησαν στο παρελθόν.

Viber 2022 11 25 15 42 49 867

Στους χώρους του μουσείου Ορυκτολογίας και Πετρολογίας οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν τον κόσμο των ορυκτών και των πετρωμάτων και να θαυμάσουν μοναδικές σε φυσική ομορφιά και σπανιότητα συλλογές. Εντυπωσιάστηκαν με το φαινόμενο της φωταύγειας των ορυκτών. Αναφερόμαστε στα λεγόμενα φθορίζοντα ορυκτά, τα οποία δίνουν την εντύπωση μιας απλής και συνηθισμένης πέτρας, μετά το φωτισμό όμως με υπεριώδη ακτινοβολία μαγεύουν με το χρώμα και τη λάμψη τους.

Viber 2022 11 25 15 43 07 841

Το ειδικά καταρτισμένο επιστημονικό προσωπικό έκανε μια εξαιρετική και πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση προσαρμοσμένη στην ηλικία και στις γνώσεις των παιδιών.

Viber 2022 11 25 15 42 27 299

Μουσείο Παλαιοντολογίας και Γεωλογίας

Το Μουσείο Παλαιοντολογίας και Γεωλογίας ανήκει και στεγάζεται στο Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος. Διαθέτει πλούσιες συλλογές σπονδυλωτών και ασπόνδυλων ζώων, φυτικών απολιθωμάτων και άλλων παλαιοντολογικών ευρημάτων και γεωλογικών δειγμάτων, από τη χώρα μας και το εξωτερικό, οι οποίες διαρκώς εμπλουτίζονται. Διεξάγει επιστημονικές έρευνες και ανασκαφές σε όλη την επικράτεια.

 

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

ΕΤΗΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 04/12/2022 ΑΠΟ ΤΙΣ 16.00

ΣΓΚ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση