Επιστροφή σε Οργάνωση και λειτουργία σχολείου

Εσωτερικός Σχολικός Κανονισμός

Εσωτερικός Σχολικός Κανονισμός  2022-23

 Σύμφωνα με το ΦΕΚ 13423/ΓΔ4/Φ.Ε.Κ.491/Β/9-2-2021 του Υ.ΠΑΙ.Θ και την 1η πράξη 5-09-2022 του Συλλόγου διδασκόντων και την 1η πράξη/06-09-2022 του Σχολικού Συμβουλίου. Εγκρίθηκε από τη Δ/νση ΠΕ Ανατολικής Αττικής 02-11-2022, αρ. Πρωτ.: Φ.12.1/32453 και της συντονίστριας, Σ.Ε.Ε 5ου ΠΕΚΕΣ, κα Ρογάρη, με αρ. Πρωτ: 84129-09-2022

Με τον όρο «σχολικός κανονισμός» εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι συνθήκες αυτές πρέπει να αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση.

Ο ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ

   Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάσσεται ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή της σχολικής μονάδας και με τη συμμετοχή και τη συνεργασία όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων, των μελών του διοικητικού συμβουλίου του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, καθώς και του Προέδρου της Σχολικής Επιτροπής Π.Ε. Δήμου Παλλήνης.

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες του 8ου Δημοτικού Σχολείου Γέρακα,

Με στόχο τη δημιουργία των προϋποθέσεων που στοχεύουν στην ομαλή και δημιουργική σχολική ζωή, η Διεύθυνση και ο Σύλλογος Διδασκόντων του Σχολείου σας γνωστοποιούμε μία σειρά κανόνων/θεμάτων, όπως αυτά απορρέουν από τις ισχύουσες νομοθετικές διατάξεις, τις παιδαγωγικές αρχές και τις αποφάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων.

1 . Προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών

  • Η φοίτηση των μαθητών/τριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι υποχρεωτική.
  • Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών είναι απαραίτητη για τη σωστή εκπαιδευτική διαδικασία και την ομαλή ροή του προγράμματος των μαθητών/τριών.

Υπεύθυνοι για την έγκαιρη προσέλευση και αποχώρηση των μαθητών/τριών είναι

αποκλειστικά οι γονείς/κηδεμόνες. 

Οι γονείς έχουν την ευθύνη για την παραλαβή των παιδιών τους την ώρα που ολοκληρώνεται το πρόγραμμα του σχολείου. (ώρα 13.15΄για την πρωινή ζώνη και ώρα 15.00΄ή 16.00΄για το ολοήμερο).

Αν το παιδί το παραλαμβάνει πρόσωπο διαφορετικό τον γονέων, θα πρέπει οι γονείς να το δηλώσουν στο σχολείο. (Υπεύθυνη Δήλωση).

Αν ο γονέας έχει δηλώσει αποχώρηση με συνοδεία και αργεί συστηματικά και το σχολείο έχει προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες επίλυσης του προβλήματος, θα πρέπει να του γνωστοποιηθεί με σαφήνεια ότι η συχνή αργοπορία ενεργοποιεί άλλες παραμέτρους όπως έγγραφη συστημένη όχληση, κοινωνικές υπηρεσίες Δήμου, αστυνομία, εισαγγελέα Ανηλίκων…

  • Η προσέλευση των μαθητών/τριών γίνεται από τις 08:00 – 08:15από την είσοδο της οδού Ναυαρίνου.
  • Οι μαθητές/τριες εισέρχονται στην αυλή του σχολείου χωρίς τη συνοδεία των γονέων/κηδεμόνων( εκτός ειδικών περιπτώσεων, με την άδεια του υπεύθυνου εκπ/κού εφημερίας, π.χ. κινητικό πρόβλημα παιδιού κλπ).

Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί εφημερίας υποδέχονται τους μαθητές/τριες στην είσοδο του σχολείου και οι γονείς-συνοδοί αποχωρούν. Κατά τη διάρκεια του χρόνου της προσέλευσης των μαθητών/τριών (8.00-8.15) δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στο χώρο του σχολείου ουδείς άλλος εκτός των μαθητών/τριών και των εκπαιδευτικών. Στις 8.15, μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων εκπ/κών κλείνουν οι είσοδοι και οι μαθητές /τριες συγκεντρώνονται κατά τμήματα/τάξεις στον προκαθορισμένο χώρο στην αυλή του σχολείου για την πρωινή προσευχή και τις ανακοινώσεις της Διεύθυνσης.

Η είσοδος/αυλόπορτα επί της οδού Ναυαρίνου ανοίγει στις 8.00 και κλείνει στις 8.15.

Μαθητής/τρια που καθυστερεί να προσέλθει εγκαίρως στο σχολείο, είναι υποχρεωμένος/η να περάσει από το γραφείο του Διευθυντή για να ενημερώσει το λόγο καθυστέρησης. Μη έγκαιρη προσέλευση μαθητή/τριας στην αίθουσα, δημιουργεί πρόβλημα στην εκπ/κή διαδικασία και στην ασφάλεια των μαθητών.

Αδικαιολόγητη και επανειλημμένη καθυστέρηση, ενώ έχουν διερευνηθεί οι αιτίες και έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες από το σχολείο δημιουργεί δυσκολία στην ομαλή λειτουργία του σχολείου.

Σε περίπτωση που μαθητής/τρια προσέρχεται με καθυστέρηση παραμένει σε καθορισμένο, εκ των προτέρων, χώρο υποδοχής στο Σχολείο και εισέρχεται στην τάξη του/της, μετά την ολοκλήρωση της τρέχουσας διδακτικής ώρας.

Το σχολείο δεν διαθέτει θυρωρό ή υπεύθυνο εισόδου /εξόδου και οι εκπ/κοί μετά τις 8.15 είναι στις αίθουσές τους.

  • Η απουσία από τα μαθήματα δικαιολογείται μόνον όταν συντρέχει σοβαρός λόγος (ασθένεια, έκτακτα οικογενειακά γεγονότα κ.ά.). Σε κάθε περίπτωση ενημερώνεται έγκαιρα ο/η δάσκαλος/δασκάλα του τμήματος.
  • Η αποχώρηση των μαθητών/τριών της Α, Β, Γ, Δ, Ε, ΣΤ΄ τάξης του πρωινού κύκλου γίνεται 13:15 -13.20.
  • Οι μαθητές όλων των τάξεων αποχωρούν από την έξοδο επί της οδού Ναυαρίνου.

Οι γονείς/κηδεμόνες περιμένουν τα παιδιά τους στην έξοδο. Τις βροχερές ημέρες εφοδιάζονται όλοι με ομπρέλες.

  1. Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  • Η φοίτηση των μαθητών/τριών που έχουν εγγραφεί στο πρόγραμμα του ολοημέρου είναι υποχρεωτική.

Το σχολείο διαθέτει κουζίνα με ψυγείο όπου διατηρούνται τα φαγητά των παιδιών αλλά και ένα θερμοθάλαμο. Η ώρα του φαγητού − χαλάρωσης εντάσσεται στην παιδαγωγική διαδικασία και ο/η εκάστοτε υπεύθυνος/η εκπ/κός έχει την ευθύνη για τη σίτιση των μαθητών/τριών χωρίς όμως να έχει την ευθύνη ζεστάματος / σερβιρίσματος του φαγητού. Προτιμήστε τα ελαφρά γεύματα.

Όταν στο σχολείο μας έχει τοποθετηθεί προσωπικό γενικών καθηκόντων, αυτό υποστηρίζει τη σίτιση των μαθητών στο ολοήμερο

  • Η αποχώρηση των μαθητών/τριών από το Ολοήμερο Πρόγραμμα γίνεται στις 16:00. Η αποχώρηση στις 15:00 επιτρέπεται για τους/τις μαθητές/τριες για τους οποίους έχει ήδη δηλωθεί στην αίτησή τους αυτή η ώρα (15.00) αποχώρησης.
  1. Ασφάλεια των μαθητών/τριών
  • Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να προσέρχονται έγκαιρα, στο σχολείο για να παραλαμβάνουν τα παιδιά τους από την κεντρική εισόδο της αυλής. Η ευθύνη για την ασφάλεια των παιδιών, πριν τις 8:00 και μετά τις 13:15 ή μετά τις 15:00 ή 16:00 (για τους μαθητές που παρακολουθούν το ολοήμερο) ανήκει αποκλειστικά στον γονέα/κηδεμόνα.
  • Αποχώρηση μαθητή/τριας, κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου γίνεται μόνο μετά από συνεννόηση του γονέα με τον υπεύθυνο δάσκαλο του τμήματος (ή με τον εκπαιδευτικό ειδικότητας) ή της Διεύθυνσης και πάντα με συνοδό και με υπεύθυνη δήλωση του γονέα/κηδεμόνα. Συστηματική αποχώρηση με άλλο συνοδό, συνοδεύεται με υπεύθυνη δήλωση του γονέα.
  1. Διάλειμμα
  • Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/τριες βγαίνουν στο χώρο της αυλής. Δεν επιτρέπεται η παραμονή τους στις αίθουσες ή τους διαδρόμους. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι εκπαιδευτικοί ορίζουν το χώρο παραμονής των μαθητών. Κανένας και για κανένα λόγο δεν μένει μέσα στην αίθουσα μόνος του.
  • Στα διαλείμματα οι μαθητές/τριες παίζουν και κινούνται στους χώρους που τους έχουν υποδειχθεί και ακολουθούν τις οδηγίες των εφημερευόντων εκπαιδευτικών του σχολείου και για οποιοδήποτε πρόβλημα απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο χώρο της αυλής.
  • Οι μαθητές/τριες  μπαίνουν στις αίθουσες χωρίς να τρέχουν. Το ίδιο κάνουν και όταν βγαίνουν, ώστε να αποτρέπονται τα ατυχήματα.
  • Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα, συγκεντρώνονται έγκαιρα στο χώρο της αυλής και προσέρχονται στην αίθουσά τους κατά τάξη/τμήμα χωρίς να τρέχουν ή να σπρώχνονται. Πρέπει να έχουν ήδη τελειώσει το φαγητό τους και να έχουν τακτοποιήσει τις ανάγκες τους.
  • Όλοι οι μαθητές/τριες πρέπει να είναι προσεκτικοί, ώστε να μη ρυπαίνεται ο σχολικός χώρος, γι’ αυτό τα χαρτιά και τα σκουπίδια πρέπει να τα πετάνε στους κάδους απορριμμάτων/ανακύκλωσης του σχολείου.
  1. Θέματα υγείας
  • Το εκπαιδευτικό προσωπικό δεν επιτρέπεται να χορηγεί οποιοδήποτε φαρμακευτικό σκεύασμα στα παιδιά (Φ.7/495/123484/Γ1/4-10-2010-Εγκύκλιος του ΥΠ.Π.Ε.Θ).
  • Ωστόσο, κρίνεται σκόπιμο οι γονείς να ενημερώνουν για: α) ευαισθησίες ή αλλεργίες των παιδιών σε φάρμακα ή τροφές και β) τυχόν ιατρική αγωγή στην οποία υποβάλλονται ή για οποιοδήποτε πρόβλημα μπορεί να επηρεάσει την ψυχοπνευματική εξέλιξή τους.
  • Για τους μαθητές των τάξεων Α ́, Δ ́ απαιτείται η προσκόμιση Ατομικού Δελτίου Υγείας (A.Δ.Υ.Μ.) .Το Α.Δ.Υ.Μ. έχει ισχύ τριών (3) σχολικών ετών για το Δημοτικό σχολείο(Αρ.Πρωτ.Φ.6/311/79278/Γ1/21-05-2014/ΥΠΑΙΘ).
  • Σε περίπτωση τραυματισμού παιδιού παρέχονται οι πρώτες βοήθειες από τους εκπ/κούς και καλείται ο γονέας/κηδεμόνας του παιδιού.
  • Σε περίπτωση σοβαρού τραυματισμού καλείται το ΕΚΑΒ για άμεση παροχή βοήθειας και συγχρόνως γίνεται τηλεφωνική ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων. Σε περίπτωση που κληθεί ο γονέας/κηδεμόνας να παραλάβει το παιδί του από το σχολείο, τότε συμπληρώνει μία υπεύθυνη δήλωση 1599 προς το σχολείο ότι παρέλαβε το παιδί του για περαιτέρω ιατρική βοήθεια.
  • Εμβολιασμοί: «είναι υποχρεωτικά όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και για αυτό δίνονται δωρεάν στα πλαίσια προστασίας της Δημόσιας Υγείας. Μόνο σε περιπτώσεις ιατρικής αντένδειξης, θα μπορούν οι γονείς να αρνηθούν τον εμβολιασμό των παιδιών τους». Σύνδεσμος: ΕΜΒΟΛΙΑ

Οι γονείς που για οποιουσδήποτε άλλους λόγους (προσωπικά δεδομένα και πιθανές παρενέργειες) δεν επιθυμούν τον εμβολιασμό των παιδιών τους, οφείλουν να προσκομίζουν βεβαίωση ιατρικής αντένδειξης από : α) Περιφερειακά Γενικά Νοσοκομεία, ή β) Δ/νσεις Υγιεινής της οικείας Νομαρχίας, ή γ) Ιατροκοινωνικά Κέντρα, ή δ) Ασφαλιστικούς φορείς, ή ε)ιδιώτες ιατρούς.

  1. Συνεργασία σχολείου, γονέων, Συλλόγου Γονέων και κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες του κάθε παιδιού

  • Δικαιούνται να έχουν πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τα παιδιά τους και οφείλουν να προσέρχονται στις συγκεντρώσεις που ορίζει ο/η εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης. Μπορούν να ενημερώνονται για την πρόοδο και συμπεριφορά του παιδιού τους κατά τις προγραμματισμένες ημέρες και ώρες, οι οποίες αναγράφονται στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και όχι στα διαλείμματα.
  • Οι γονείς επισκέπτονται το σχολείο κατά τις προγραμματισμένες ώρες και μέρες συναντήσεων με τους δασκάλους των τάξεων και κατόπιν ενημέρωσης των δασκάλων ή της διεύθυνσης του σχολείου.
  • Μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο, όταν κρίνουν ότι είναι απαραίτητο, για να συζητήσουν οποιοδήποτε θέμα με τους εκπαιδευτικούς ή τη διεύθυνση.

Κάθε φορά που δημιουργείται θέμα το οποίο σχετίζεται με συγκεκριμένο μαθητή/ μαθήτρια, ο πρώτος που θα πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο γονέας/κηδεμόνας, ο οποίος θα πρέπει να συνεργαστεί με το Σχολείο.

 Το Σχολείο θα βρίσκεται διαρκώς σε συνεργασία με την οικογένεια του μαθητή/της μαθήτριας, με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων και Φορέων, των οποίων όμως ο ρόλος πρέπει να είναι διακριτός.

  • Οφείλουν να ενημερώνουν το/τη δάσκαλο/α του τμήματος για κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά τη σωματική και ψυχική υγεία του παιδιού τους για το καλό του. Για οποιοδήποτε παιδαγωγικό ή μαθησιακό θέμα, οι γονείς οφείλουν να απευθύνονται πρωτίστως στον /στην υπεύθυνο δάσκαλο/α του τμήματος και στους εκπ/κούς που διδάσκουν στο τμήμα του παιδιού τους.
  • Οφείλουν να διαβάζουν /ή και να υπογράφουν όταν χρειάζεται, όλες τις ενημερωτικές ανακοινώσεις/δηλώσεις που μεταφέρουν οι μαθητές στο σπίτι, αλλά και τις αναρτήσεις στο ιστολόγιο του σχολείου.
  • Κανένας ενήλικας (γονέας/κηδεμόνας) ΔΕΝ έχει δικαίωμα να επιπλήττει ή να τιμωρεί ή να νουθετεί οποιοδήποτε παιδί στο χώρο του σχολείου.
  • Κανένας ενήλικας (γονέας/κηδεμόνας) ΔΕΝ έχει δικαίωμα να προτρέψει (στο χώρο του σχολείου) σε άλλον γονέα την μετεγγραφή του παιδιού του σε άλλο σχολείο ή να επισκεφτεί κάποιο Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο για ψυχολογική στήριξη ή παρακολούθηση παράλληλης στήριξης.
  • Για οποιοδήποτε θέμα προκύψει ενημερώνεται ο/η δάσκαλος/α του τμήματος και οι εκπ/κοί που διδάσκουν στο κάθε τμήμα, που είναι γνώστες των παραγόντων που επηρεάζουν την παιδαγωγική/διδακτική διαδικασία και τη συμπεριφορά των παιδιών.

Για τις Απεργίες των εκπ/κών, οι γονείς ενημερώνονται από την προηγούμενη ημέρα ποιος/α εκπ/κός απεργεί εφόσον το επιθυμεί ο απεργών εκπαιδευτικός. Σε κάθε άλλη περίπτωση και εφόσον δεν υπάρχει ενημέρωση από το σχολείο οι γονείς/κηδεμόνες του κάθε παιδιού οφείλουν να παρευρίσκονται το πρωί στον χώρο του σχολείου και να ενημερώνονται για τους εκπαιδευτικούς που απεργούν.

Επίσης, με βάση το πρόγραμμα και με ευθύνη δική τους, τις ημέρες της απεργίας, μπορούν να φέρνουν και να παίρνουν τα παιδιά να παρακολουθούν τις ενδιάμεσες ώρες μαθημάτων, εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων που τυχόν δεν απεργούν.

  1. Σχολική τσάντα – ηλεκτρονικές συσκευές/παιχνίδια

Όσον αφορά στις σχολικές τσάντες, είναι απαραίτητο οι γονείς να φροντίζουν καθημερινά και να ελέγχουν τις τσάντες των παιδιών τους για να μην μεταφέρει το παιδί άσκοπα όλα τα βιβλία και τα τετράδια, αλλά μόνο τα απαραίτητα του καθημερινού προγράμματος. Γίνεται έλεγχος μην τυχόν και μεταφέρει στο σχολείο αντικείμενα αξίας ή που δεν χρειάζονται στο σχολείο (κινητά τηλέφωνα, ηλεκτρονικά παιχνίδια, πολλά χρήματα κλπ).

Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους κινητά τηλέφωνα εντός του σχολικού χώρου. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να έχουν στην κατοχή τους εκτός από κινητά τηλέφωνα και οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου εντός του σχολικού χώρου.

  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού – Ποιότητα του σχολικού χώρου

Μέσα στο χώρο του Σχολείου, όπου ζούμε πολλοί άνθρωποι μαζί πρέπει όλοι να συμπεριφερόμαστε έτσι ώστε να εξασφαλίζεται το θετικό και υγιές σχολικό κλίμα. Ο σεβασμός των δικαιωμάτων καθώς και η αποδοχή της διαφορετικότητας του άλλου πρέπει να θεωρούνται αυτονόητα. Αυτονόητος πρέπει να θεωρείται και ο σεβασμός στο χώρο και την περιουσία του σχολείου καθώς και στο φυσικό περιβάλλον. Προσπαθούμε να λειτουργούμε σωστά, μέσα στα πλαίσια των κανονισμών που μαζί  σχεδιάζουμε και αποφασίζουμε να ακολουθήσουμε.

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.  Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού.

Ένας από τους στόχους του Σχολείου μας είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/τριες σε ό,τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας,κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί η ψυχή του παιδιού.

  1. Υποστηρικτικές δομές

Τμήμα ένταξης

Σχετικά με την υποστήριξη των μαθητών/τριών μέσω των Τμημάτων Ένταξης, προβλέπεται πρόταση από τις αρμόδιες διαγνωστικές υπηρεσίες (ΚΕΣΥ και Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα), και επιθυμία των γονέων για την υποστήριξη του παιδιού τους στο Τμήμα Ένταξης. Για τη λειτουργία τμήματος ένταξης προϋπόθεση είναι η φοίτηση τουλάχιστον 3 παιδιών με διάγνωση του ΚΕΣΥ( για φοίτηση σε τμήμα ένταξης).

Στο σχολείο μας δεν θα λειτουργήσει αυτή τη σχολική χρονιά τμήμα ένταξης. Έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες εκ μέρους του σχολείου, ώστε να ιδρυθεί τμήμα  ένταξης σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και διαδικασίες.

Παράλληλη στήριξη

Για παροχή παράλληλης στήριξης, ένας γονέας/κηδεμόνας μπορεί να υποβάλλει αίτηση στο σχολείο για έγκριση και παροχή παράλληλης στήριξης στο παιδί του, συνυποβάλλοντας γνωμάτευση του οικείου ΚΕΣΥ της περιοχής του σχολείου φοίτησης (1ο ΚΕΣΥ Αν.Αττικής, 2106623107).

Προβλέπεται επίσης και παροχή ιδιωτικού βοηθού ύστερα από αίτηση γονέων, θετική εισήγηση Διευθυντή και απόφαση Συλλόγου διδασκόντων.

Στήριξη σε μαθητές/τριες που δεν αυτοεξυπηρετούνται

Για τους/τις μαθητές/τριες που δεν αυτοεξυπηρετούνται προβλέπεται η στήριξη από ειδικό βοηθητικό προσωπικό (Ε.Β.Π.) κατόπιν αίτησης του γονέα/κηδεμόνα.

Συντονιστής/τρια Εκπαιδευτικού Έργου – Σχολικοί ψυχολόγοι –Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα–1ο ΚΕΣΥ

Απευθυνθείτε στον Διευθυντή του σχολείου και ενημερωθείτε από το ιστολόγιο του σχολείου.

  1. Έκτακτες ανάγκες (Σεισμός – Χιονόπτωση)
  • Για τις περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών( Σεισμών-πυρκαγιών κλπ) το σχολείο έχει καταρτίσει σχέδιο εκτάκτων αναγκών το οποίο αναρτάται στο ιστολόγιο και γίνονται οι προβλεπόμενες «ασκήσεις ετοιμότητας». Σε περίπτωση χιονόπτωσης παρακολουθούμε τις ανακοινώσεις του Υπουργείου Παιδείας ή της Περιφέρειας από τα μέσα μαζικής ενημέρωσης και την ενημέρωση του σχολείου μέσω αναρτήσεων στο ιστολόγιο και ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Τα μαθήματα γίνονται έπειτα από σχετική ενημέρωση εξ αποστάσεως διαδικτυακά.
  1. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες

Το Σχολείο οργανώνει εκδηλώσεις και δραστηριοτήτες, που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, οι σχολικές δραστηριότητες και η συμμετοχή σε καινοτόμα σχολικά προγράμματα γίνονται με πρωτοβουλίες, ιδέες και ευθύνη των ίδιων των μαθητών/μαθητριών υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, διότι έτσι αυτοί/αυτές αισθάνονται υπεύθυνοι/ες, αναδεικνύουν τις ικανότητές τους, τις κλίσεις τους, τα ενδιαφέροντά τους και τα προσόντα τους.

Στην ιστοσελίδα του σχολείου https://blogs.sch.gr/8dimgera/ θα λαμβάνετε ενημέρωση για την σχολική ζωή και μπορούν να δημοσιεύονται δραστηριότητες της σχολικής ζωής (φωτογραφικό υλικό ή βίντεο των παιδιών θα υπάρχει μόνο όταν υπάρχει συγκατάθεση με υπεύθυνη δήλωση των γονέων/κηδεμόνων και με σεβασμό στα προσωπικά δεδομένα.

  1. Έκθεση αποτίμησης – ανατροφοδότηση – προτάσεις βελτίωσης
  • Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα και τουλάχιστον κάθε έτος, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
  • Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίαςβασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από τους μαθητές/τις μαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες, με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
  • Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή του Σχολείου και τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών, καθώς και από τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
  1. Επικοινωνία με το σχολείο
  • Τηλέφωνο επικοινωνίας με τη Δ/νση του σχολείου και τους εκπ/κούς (στα διαλείμματα): 210-6615873 και στο mail@8dim-gerak.att.sch.gr
  • Συνάντηση γονέων/κηδεμόνων με τη Διευθυνση του σχολείου θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας.
  • Ενημέρωση σχολικής ζωής και δράσεων στo Ιστολόγιo:

αναζητώντας το: 8ο Δημοτικό σχολείο Γέρακα ή τη διεύθυνση:

https://blogs.sch.gr/8dimera/ με διαχειριστή τον Διευθυντή του σχολείου.

…………………………………………………………………………………………………………………………

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Είμαστε συνοδοιπόροι στο έργο του σχολείου. Με μια καλή συνεργασία θα μπορέσουμε να δημιουργήσουμε ένα σχολείο στο οποίο τα παιδιά σας θα χαίρονται, θα μαθαίνουν, θα δημιουργούν, θα συνεργάζονται και θα παίζουν.

Κοινός στόχος είναι η πρόοδος των μαθητών, καθώς και η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία κι η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες.

Έχουμε τη διάθεση να συνεργαστούμε μαζί σας, ώστε να επιλύονται

οποιαδήποτε προβλήματα προκύπτουν, πάντα με σκοπό το όφελος των παιδιών σας.

Ευχόμαστε ολόθερμα υγεία σε εσάς και τα παιδιά σας και καλή σχολική χρονιά !

Με εκτίμηση

Ο Διευθυντής του σχολείου.

 

Παπαγγελόπουλος Νικόλαος

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση