Βαθμολογία και δεξιότητες.

Στο σχολείο μας αναγνωρίζουμε το ρόλο των βαθμών για να μετρήσουμε την πρόοδο των παιδιών στο σχολείο, αλλά ταυτόχρονα αναγνωρίζουμε την προσπάθεια, την πρόοδο και την βελτίωση που κάνουν τα παιδιά και δίνουμε προσοχή στην συνολική εικόνα του μαθητή λαμβάνοντας υπόψιν τα μοναδικά και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

Σε κάθε εκπαιδευτικό σύστημα η αξιολόγηση είναι απαραίτητη γιατί μέσα από αυτήν ο εκπαιδευτικός σχεδιάζει, προγραμματίζει και διαμορφώνει την εξέλιξη της διδακτικής διαδικασίας. Όμως οι βαθμοί που προκύπτουν από τα διαγωνίσματα και τις γραπτές δοκιμασίες πρέπει να αποτελούν μόνο ένα μέρος της αξιολόγησης και πρέπει να λειτουργούν ως συμπληρωματική πηγή πληροφοριών για το μαθητή.

Πολλές φορές ο βαθμός απεικονίζει μόνο μία μέτρηση της επιτυχίας. Υπάρχουν δεξιότητες οι οποίες είναι πολύ δύσκολο να μετρηθούν με αριθμητικά δεδομένα και να αποτυπωθούν σε γραπτές δοκιμασίες. Μερικές από αυτές είναι η προσπάθεια, η κριτική σκέψη, η δημιουργικότητα, η συνεργασία, η περιέργεια, ο σεβασμός, η ευγένεια, η ικανότητα να αγαπάς και να σέβεσαι, η κοινωνική και συναισθηματική νοημοσύνη, η ειλικρίνεια και άλλα.Έτσι πολλές φορές συνηθίζεται να μετράμε ό,τι είναι εύκολο να μετρηθεί, όπως: ορθογραφία, ανάγνωση, μαθηματικά.


Πρέπει πάντα να επιβραβεύουμε την συνεχή προσπάθεια και την ενεργή συμμετοχή του μαθητή, την καλή συμπεριφορά μέσα κι έξω απ’ το σχολείο και τον σεβασμό στους άλλους, αλλά και να ξεχωρίζουμε συγχρόνως ικανότητες και δεξιότητες που πρέπει να εξελιχθούν περισσότερο για την καλύτερη επίδοση του στο σχολείο και την αγάπη για τη μάθηση.

Να μην ξεχνάμε να εκφράζουμε συχνά στο παιδί την ικανοποίησή μας, την περηφάνια μας για κάθε του προσπάθεια, ακόμα κι αν παρουσιάζει μέτριους βαθμούς, δίνοντας ιδιαίτερη προσοχή στα δυνατά σημεία της επίδοσής του επισημαίνοντας πάντα οτι έχει τις δυνατότητες να τα καταφέρει ακόμα καλύτερα. Ένας μέτριος βαθμός με τον κατάλληλο χειρισμό από τον εκπαιδευτικό και τους γονείς, χωρίς να δημιουργηθεί φόβος στο μαθητή, μπορεί να συμβάλλει στο να μάθει μέσα από τα λάθη, να κινητοποιηθει περισσότερο και να θέσει ρεαλιστικούς στόχους.


Οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί πρέπει να προσπαθούν και να επιδιώκουν να υποστηρίζουν και να παρέχουν τις κατάλληλες ευκαιρίες στο παιδί τους έτσι ώστε να παρουσιάζει τον καλύτερό του εαυτό στο σχολείο. 

Ένα μεγάλο “μπράβο” στους μαθητές μας για την επίδοσή τους και είμαστε σίγουροι οτι θα καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια στοχεύοντας να βελτιώσουν τομείς όπου θεωρούν οτι χρειάζονται περισσότερη προσοχή και εξέλιξη, με την καθοδήγηση και την υποστήριξη των εκπαιδευτικών και των γονέων τους.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση