Ημέρα Ανακύκλωσης

 

Ημέρα Ανακύκλωσης Art by Pc

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Η ζωή και το τέλος ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή

  1. ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

ΣΚΟΠΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ :

Σκοπός της έρευνας είναι :

  • να γνωρίσουν οι μαθητές τον ηλεκτρονικό υπολογιστή όχι σαν απλοί χειριστές του αλλά ως δημιουργοί του.
    • να  καλλιεργήσουν συνεργατικές δεξιότητες και να αναπτύξουν πνεύμα  συλλογικής  δημιουργίας με την ανταλλαγή και σύνθεση διαφορετικών εκτιμήσεων, απόψεων και αντιλήψεων.

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ:

Δίνονται ενδεικτικά:

  1. Πως δημιουργήθηκε  ο ηλεκτρονικός υπολογιστής.
  2. Ποια η εξέλιξή του στο πέρασμα του χρόνου.
  3. Ποια εξαρτήματα απαιτούνται για τη δημιουργία του.
  4. Ποια η σημερινή κατάσταση, τοπικά, εθνικά, παγκόσμια.
  5. Ποια είναι η επίδρασή  του στη ζωή μας.
  6. Ποιες οι επιπτώσεις του τόσο στον  άνθρωπο όσο και στο περιβάλλον.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  • Ερωτηματολόγιο στη σχολική ή τοπική κοινότητα με θέμα την ύπαρξη και τον τρόπο χρήσης του υπολογιστή .
  • Δημιουργία βίντεο με την διαδικασία συναρμολόγησης ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή.
  • Δημιουργία graffiti σε ένα τοίχο του σχολείου με σχετικό θέμα.
  • Έκθεση φωτογραφίας με επιλεγμένο υλικό από τους μαθητές.
  • Δημιουργία ενός συνεργατικού ιστολογίου από τους μαθητές όπου θα  μοιράζονται τους προβληματισμούς τους και τις απόψεις τους για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εργασία.
  • Δημιουργία αφίσας .
  • Δημιουργία παρουσίασης.

Β. ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ (κριτήρια επιλογής θέματος, συσχέτιση με διδασκόμενα μαθήματα, αναμενόμενα μαθησιακά οφέλη κ.λ.π., ενδεικτικά μέχρι 300 λέξεις).

Το θέμα επιλέχτηκε με κριτήριο την κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των  μαθητών για  τα θέματα των Υπολογιστών που έχουν κατακλύσει τη ζωή μας. Η γνώση της δημιουργίας (συναρμολόγησης), συντήρησης και αναβάθμισής τους και όχι μόνο η απλή χρήση τους, αποτελεί πρόκληση που έρχονται συχνά αντιμέτωποι χωρίς όμως να είναι σε θέση να δώσουν μία λύση.

Θα αποτελέσει  επίσης, κίνητρο για την ενεργοποίηση των μαθητών στην ανακύκλωση όχι μόνο των ηλεκτρονικών αποβλήτων, αλλά  γενικότερα όλων των ανακυκλώσιμων συσκευασιών.

ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΑ ΓΝΩΣΤΙΚΑ ΠΕΔΙΑ – ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

Πληροφορική,  Χημεία, Φυσική, ,  Τεχνολογία

Γ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΕΘΟΔΟΥ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΘΕΙ (μέχρι 200 λέξεις)

  • Εργασία σε ομάδες, στην ολομέλεια και εξατομικευμένη εργασία για τον κάθε μαθητή.
  • Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο, περιοδικά και καταστήματα της περιοχής.
  • Δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού.
  • Βιβλιογραφική έρευνα
  • Ρεπορτάζ στο σχολείο ή στη τοπική κοινωνία – Ερωτηματολόγια
  • Συζήτηση και ανάλυση των συγκεντρωθέντων πληροφοριών στη τάξη με την καθοδήγηση του επιβλέποντος καθηγητή

Δ. ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ (μέχρι 200 λέξεις)

  • κατανοήσουν οι μαθητές την αρχιτεκτονική ενός ηλεκτρονικού υπολογιστή.
  • αναγνωρίζουν τα διάφορα τμήματά του.
  • εξοικειωθούν με τον τρόπο διασύνδεσης των διαφόρων εξαρτημάτων που τον αποτελούν.
  • εξοικειωθούν με τη διαδικασία αναζήτησης πληροφοριών και υλικών από το Διαδίκτυο, περιοδικά ή καταστήματα  και να αναπτύξουν την ικανότητα στη συγκέντρωση και παρουσίαση του υλικού.
  • κατανοήσουν τα υλικά κατασκευής του υπολογιστή και να καταγράψουν τις επιπτώσεις τους στο περιβάλλον.
  • Ο καθηγητής θα λειτουργήσει απλώς  καθοδηγητικά  ώστε οι μαθητές μόνοι τους να ανακαλύψουν τη γνώση και μετά από συνεργασία στην ομάδα τους θα την παρουσιάσουν.
  • Οι μαθητές  θα εξοικειωθούν με το περιεχόμενο και τους τρόπους των ηλεκτρονικών μέσων  ώστε να αξιοποιούν αυτά με τρόπο κριτικό και δημιουργικό  .
  • Δημιουργία ερευνητικής και κριτικής σκέψης, ενίσχυση της φαντασίας, εμπέδωση συνεργατικού και ομαδικού πνεύματος, δημιουργικότητα.

Ε. ΠΟΡΟΙ – ΥΛΙΚΑ – ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

  • Σχολική βιβλιοθήκη / σχετική βιβλιογραφία.
  • Εργαστήρια Πληροφορικής, Χημείας.
  • Λογισμικό επεξεργασίας κειμένου , λογιστικά φύλλα παρουσιάσεων, επεξεργασίας εικόνας  , επεξεργασίας βίντεο.
  • Συλλογή φωτογραφικού υλικού, κείμενων.
  • Βιντεοκάμερα
  • Φωτογραφική μηχανή
  • Αναλώσιμα ( χαρτόνια, μαρκαδόροι κ.α.)

Στ. ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

  • Εφαρμογές Πληροφορικής Υπολογιστών Α’, Β’ / Γ’ Ενιαίου Λυκείου
  • Υλικό Υπολογιστών 1ος ΚΥΚΛΟΣ – A’ ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ
  • Συντήρηση Υπολογιστών 1ος ΚΥΚΛΟΣ – Β’ ΤΑΞΗ ΕΠΑΛ

Ζ. ΔΙΚΤΥΑΚΟΙ ΤΟΠΟΙ

  • Ηλεκτρονικά  καταστήματα  υπολογιστών.
  • Σελίδες κατασκευαστών.
Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | Σχολιάστε

Hello world!

Καλωσήρθατε στο Blogs.sch.gr. Αυτή είναι η πρώτη σας δημοσίευση. Αλλάξτε την ή διαγράψτε την και αρχίστε το «Ιστολογείν»!

Συμβουλευτείτε τα αρχεία βοήθειας για την διαχείριση του ιστολογίου σας.

Δημοσιεύθηκε στη Χωρίς κατηγορία | 1 σχόλιο