Φύλλο εργασίας 2ο _ Ενότητα 5η

Κάτω από: Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου | ΘΕΟΔΩΡΑ ΠΟΥΡΝΑΡΑ
Τρίτη, 31 Μαρτίου 2020 12:37 πμ |

:

Συμπληρώστε τα κενά στο κείμενο που ακολουθεί με τον σωστό τύπο των σύνθετων:

Με τον πρόσφατο πόλεμο που συγκλόνισε την παγκόσμια κοινή γνώμη, μια εύλογη απορία των παιδιών είναι «γιατί να γίνεται πόλεμος;» και «πώς θα μπορούσε να σταματήσει;». Η απάντηση βρίσκεται στο πώς …………………… (εκ + παιδεύομαι) ο άνθρωπος από μικρή ηλικία για να …………………… (αντί + μέτωπο) ……………………… (συν + κρούση) και διαφωνίες σε …………………….. (διά + πρόσωπο) και ομαδικό επίπεδο. Το σχολείο μπορεί να ……………………. (από + τελώ) τον χώρο όπου το παιδί μαθαίνει την ειρηνική ……………… (επί + λύση) διαφωνιών και συγκρούσεων. Σε πρώτο επίπεδο προτείνεται η διαμεσολάβηση των ………………………. (συν + μαθητής). Στις δύσκολες συγκρούσεις τις οποίες δεν μπορούν να λύσουν μόνοι τους οι ……………………………… (εν + πλέκω), είναι χρήσιμη η ύπαρξη ενός ………………………….. (εκ + παιδεύομαι) σώματος συμμαθητών που θα ………………………. (προ + τείνω) λύσεις. Αυτό γίνεται σε ……………………….. (συν + έργο) με τους δασκάλους.                                                                                           εφημερίδα Το Βήμα, 25/5/03 (διασκευή)

 

Άσκηση γραπτού λόγου

Σήμερα, περισσότερο από ποτέ είναι ανάγκη το εκπαιδευτικό σύστημα να ενισχύει συνεχώς το πνεύμα ειρήνης, αφού οι νέοι εκτίθενται στη βία περισσότερο από ποτέ.  Συντάσσετε ένα άρθρο για τη σχολική εφημερίδα στο οποίο αρχικά θα εξηγείτε τους λόγους για τους οποίους συμβαίνει αυτό και στη συνέχεια θα υποδεικνύετε τρόπους με τους οποίους το σχολείο μπορεί να παίζει σημαντικό ρόλο στην καλλιέργεια πνεύματος ειρήνης. (300-350 λέξεις)

Πρόλογος στον οποίο σημειώνετε την αφόρμηση…

Κύριο μέρος:

Α’ παράγραφος για το πρώτο ερώτημα, ήτοι γιατί επιβάλλεται σήμερα κυρίως να ενισχύει το πνεύμα ειρήνης; (οι νέοι εκτίθενται στη βία, στο σφυροκόπημα από τα μμε με καταναλωτικά προτυπα, σχέσεις ανθρώπινες αλλοτριωμένες-απομόνωση, οικονομικά προβλήματα, απομάκρυνση από τη μόρφωση, την τέχνη, τη γνώση γενικά του παρελθόντος, τις ανθρωπιστικές αξίες….)

Β΄παράγραφος: το β΄ερώτημα, ήτοι πώς μπορεί η εκπαίδευση να βοηθήσει ();;;;;

Επίλογος

Προσοχή

στο πρόσωπο (γ΄ενικό/ πληθ/κό)

Στο στήσιμο των παραγράφων… στη σύνδεση των νοημάτων με εύστοχες μεταβατικές λέξεις (ανατρέξτε στα σχετικά φυλλάδια που έχετε στο αρχείο σας.)…. Στο λεξιλόγιο που χρησιμοποιείτε… στην οργάνωση των επιχειρημάτων σας.

 



Δεν υπάρχουν σχόλια »

Χωρίς σχόλια ακόμα.

RSS κανάλι για τα σχόλια του άρθρου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *