Το άγχος των εξετάσεων

Πραγματοποιήθηκαν τη Δευτέρα 5 και την Τετάρτη 7 Μαΐου στο Γυμνάσιο Δεμενίκων Αχαΐας και στο 1ο Λύκειο Πατρών αντίστοιχα, ομιλίες σε γονείς και μαθητές σχετικά με το άγχος των μαθητών,  αλλά και των γονέων, ειδικά αυτή την περίοδο των εξετάσεων, τρόπους αντιμετώπισης και τη σημασία της αποτελεσματικής επικοινωνίας με τους εφήβους.

Ο Erikson υποστήριζε ότι το κύριο θέμα της ζωής είναι η αναζήτηση ταυτότητας. Η διαδικασία δια­φοροποίησης και διαμόρφωσης της ταυτότητας είναι διαρκής. Γι’ αυτό τα στάδια που ορί­ζει δεν σταματούν στην ενηλικίωση αλλά προχωρούν μέχρι την τρίτη ηλικία. Στο στάδιο της εφηβείας οι έφηβοι πρέπει να εναρμονιστούν με τις επιταγές της κοινωνίας, ώστε να έρθουν σε ισορροπία, ενώ ταυτόχρονα προσπαθούν να απαντήσουν στο ερώτημα ποιος και τι είμαι.

Βρίσκονται σε σύγχυση, γιατί κρίνουν και κρίνονται. Η επιβεβαίωση που θα πάρει βοηθάει το άτομο να αποκτήσει σαφή εικόνα του εαυτού του, αλλιώς αν λαμβάνει υπόψη του τους κοινωνικούς χαρακτηρισμούς θα αισθανθεί σύγχυση και θα βιώσει κρίση ταυτότητας.

Το άγχος έχει ως χαρακτηριστικό την υπερβολική ανησυχία, την έντονη αγωνία και την ανασφάλεια. Δε σχετίζεται με την αγωνία ούτε με το φόβο. Είναι μία νεύρωση κατά την οποία το άτομο πιστεύει ότι απειλείται από άγνωστους και αόριστους κινδύνους. Το άγχος έχει αρνητικές επιπτώσει

Οι γονείς άραγε γνωρίζουν τον/την έφηβο; Τι αισθάνεται; (φόβο, παραίτηση, απελπισία), τι νιώθει; (πίεση, κούραση, πονοκέφαλο, σφίξιμο), τι φοβάται; (μην αποτύχω, την ντροπή, τι θα πουν οι άλλοι), τι περιμένουν οι άλλοι από αυτόν/ή,  πόσο πιστεύει στη ζωή; (θα τα καταφέρω, θα ξαναδιαβάσω), εάν έχει θετική συναισθηματική διάθεση…

Στην εκδήλωση στο Γυμνάσιο Δεμενίκων, συμμετείχαν και οι μαθητές και μαθήτριες της Περιβαλλοντικής Ομάδας “Ενεργοί Πολίτες” που υλοποιούν διάφορες δράσεις για το περιβάλλον, τη φιλαναγνωσία, τη βία, το περιβάλλοντα χώρο του σχολείου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *