ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

Συμμετέχοντας στη συζήτηση για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου (πρωτίστως) και του εκπαιδευτικού καταθέτω την εισήγηση του Υπουργείου Παιδείας της Κύπρου.

Διαβάζουμε μεταξύ άλλων στον Πρόλογο για την υπάρχουσα κατάσταση:

“Ο πολύπλοκος, πολυσύνθετος και απαιτητικός ρόλος του εκπαιδευτικού εξακολουθεί να αξιολογείται με απλά και μονοδιάστατα κριτήρια, ανεξάρτητα από τις συνθήκες εργασίας του, τον ιδιαίτερο ρόλο του σε μια σχολική μονάδα και γενικά την ιδιομορφία που χαρακτηρίζει τον κάθε αξιολογούμενο χωριστά”.

“Βασική επιδίωξη του υφιστάμενου συστήματος αξιολόγησης είναι ο έλεγχος και η αποτίμηση της αξίας του εκπαιδευτικού. Απουσιάζει, όμως, κάποιος μηχανισμός που θα συμβάλλει στην επαγγελματική βελτίωση και ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και της σχολικής μονάδας”.

Στις Προτάσεις, η Έκθεση  τονίζει, μεταξύ άλλων:

“H εισαγωγή ενός συστήματος εσωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων…θα γίνεται για σκοπούς βελτίωσης του έργου που επιτελείται στις σχολικές μονάδες και όχι σύγκρισης μεταξύ των σχολικών μονάδων”.

“Εισάγεται σύστημα υποστήριξης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, αναγνωρίζοντας ότι ένας εκπαιδευτικός έχει τη δυνατότητα βελτίωσης όχι μόνο στα αρχικά στάδια αλλά καθ’ όλη τη διάρκεια της σταδιοδρομίας του.”

“Αποσυνδέεται η ανέλιξη των εκπαιδευτικών από την ανάληψη διοικητικών καθηκόντων, με στόχο να δοθούν κίνητρα στους εκπαιδευτικούς που το επιθυμούν να παραμένουν στην τάξη.”

“Η αρχαιότητα παύει να είναι το κυρίαρχο κριτήριο για την προαγωγή των εκπαιδευτικών.”

Ανεξαρτήτως εάν συμφωνούμε ή διαφωνούμε, νομίζω ότι πρέπει να μείνουμε στην ουσία. Τα ζητήματα που αφορούν στην εκπαίδευση οφείλουμε να τα συζητούμε  δημόσια και να μην τα παραπέμπουμε μονίμως στις καλένδες.

Καλή μελέτη…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *