Μαθηματικά παιχνίδια στο τετράδιο (Υλικό για α και β δημοτικού)

 

Ενώνω τα ζευγαράκια του 10
Ζωγραφίζω τα ζευγαράκια του 10
Χρωματίζω με το ίδιο χρώμα κάθε ζευγαράκι του 10
παλάμες
Ζευγαράκια αριθμών
προπαίδειες
Κάθετες πράξεις
υλικό για το τετράδιο σε πδφ
Παιχνίδι προπαίδειας
παιχνίδι ντόμινο προπαίδειας

Σκοπός του παιχνιδιού είναι να τοποθετήσει πρώτος ο παίκτης όλα τα καρτελάκια του στο τραπέζι.
Βασικοί Κανόνες
Τα καρτελάκια ανακατεύονται και μοιράζονται ισάριθμα στους παίχτες. Ο αριθμός που παίρνει ο κάθε παίκτης εξαρτάται από το σύνολο των παιχτών. Ξεκινά πρώτος ο παίκτης με το καρτελάκι έναρξης. Το τοποθετεί και παίζει εκείνος που έχει το καρτελάκι με το αντίστοιχο γινόμενο. Τη σειρά παίρνει όποιος έχει το επόμενο γινόμενο. Αυτό σημαίνει ότι κάποιος μπορεί να παίξει συνεχόμενα, ενώ κάποιος άλλος να χάσει τη σειρά του. Ο παίκτης που θα τοποθετήσει πρώτος όλα τα πλακίδιά του φωνάζει “Domino” και ο γύρος τελειώνει. Ο νικητής του γύρου, κερδίζει. Μια παρτίδα τελειώνει μετά από έναν καθορισμένο αριθμό γύρων (συνήθως είναι πολλαπλάσιο του αριθμού των παικτών π.χ. 4, 8, 12 γύρους).

 

κύβος με ευρώ

Κατασκευή κύβου κι επανάληψη ευρώ
1. Ρίχνω και πληρώνω με τα ευρώ μου. Παίρνω ρέστα αν δεν έχω ακριβώς.
2. Ρίχνω 2 φορές όταν είναι η σειρά μου και υπολογίζω πόσα χρήματα πρέπει να πληρώσω. Πληρώνω με τα ευρώ μου. Παίρνω ρέστα αν δεν έχω ακριβώς.

Επιτραπέζιο παιχνίδι για το ευρώ

Κολλάμε τις φωτοτυπίες σε χαρτονάκι. Κόβουμε τα νομίσματα και τα δώρα. Τοποθετούμε τα καρτελάκια με τα δώρα ανοιχτά στο τραπέζι. Μοιράζουμε δίκαια τα νομίσματα και το παιχνίδι ξεκινάει. Ρίχνουμε το ζάρι. Αν βρεθούμε σε τετραγωνάκι με δώρο μπορούμε να το αγοράσουμε. Πληρώνουμε ακριβώς ή παίρνουμε προσεχτικά ρέστα και κρατάμε το καρτελάκι με την αντίστοιχη ζωγραφιά. Κερδίζει όποιος καταφέρει να αγοράσει με τα χρήματά του τα περισσότερα πράγματα – θα έχει τα περισσότερα καρτελάκια – μέχρι το τέλος της διαδρομής.


Λήψη αρχείου

Μαθαίνω τα ευρώ

Παιχνίδια με το ευρώ:

1. «Η τράπεζα»: Tα παιδιά παίζουν τον ταμία τής τράπεζας, ο οποίος καλείται να δώσει στους πελάτες ένα ποσό με διαφορετικά κέρματα κάθε φορά. Οι πελάτες θα πρέπει να ελέγχουν κάθε φορά αν το ποσό είναι σωστό.

2. «Το μαγαζί»: Φτιάχνουμε μαγαζιά που πουλάνε διαφορετικά είδη και τα παιδιά κάνουν αγορές των προϊόντων με ψεύτικα κέρματα (τα προϊόντα μπορεί να είναι αληθινά ή ψεύτικα και οι τιμές να αντιστοιχούν σε
αυτές της καθημερινής ζωής).

3. Φτιάχνετε έναν κατάλογο με προϊόντα που θέλετε να αγοράσετε (λίστα), ξοδεύοντας συγκεκριμένο ποσό και πηγαίνετε μαζί στο μαγαζί, στη λαϊκή αγορά, κλπ. υπολογίζοντας/ αθροίζοντας κάθε φορά τα επιμέρους ποσά.

4. Στέλνετε το παιδί να ψωνίσει μόνο του ψωμί ή κάτι άλλο που χρειάζεστε.
Όλοι μπορούν και πρέπει να βοηθούν στις δουλείες του σπιτιού άλλωστε…