Έχω ανάγκη- επιθυμώ κάρτες

ΣΤΗΝ_ΤΣΕΠΗ_ΧΑΡΤΖΙΛΙΚΙ-18-27

Έχετε ήδη εκτυπώσει και κολλήσει στον πίνακα της τάξης /πίνακα ανακοινώσεων τις ετικέτες «έχω ανάγκη» «επιθυμώ» (βλ. Εργαστήριο 3 – Υποδειγματικό Υλικό σελ. 24) και καλείτε τον εκπρόσωπο της κάθε ομάδας να τοποθετήσει την κάθε κάρτα κάτω από την κατάλληλη ετικέτα, αιτιολογώντας την επιλογή της ομάδας του. Η δραστηριότητα αυτή είναι αφορμή για να συζητήσετε με τους μαθητές παράγοντες που καθορίζουν τις ανάγκες του κάθε ανθρώπου π.χ αν κάποιος μαθητής παρακολουθεί μαθήματα κιθάρας χρειάζεται κιθάρα σε αντίθεση με κάποιον που δεν παρακολουθεί ή κάποιος μαθητής χρειάζεται λάπτοπ για να παρακολουθεί τα μαθήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ενώ ο μαθητής που έχει τάμπλετ δεν χρειάζεται να αγοράσει και λάπτοπ για τον ίδιο λόγο. Διατυπώστε στην ολομέλεια έναν ορισμό για το ρήμα «έχω ανάγκη», το οποίο χρησιμοποιούμε για αγαθά / αντικείμενα ή υπηρεσίες οι οποίες είναι απαραίτητες και αναγκαίες για την επιβίωσή μας όπως το φαγητό, το νερό, ο ήλιος, τα ρούχα, η εκπαίδευση, η ιατρική περίθαλψη, σε αντίθεση με το ρήμα «επιθυμώ» το οποίο χρησιμοποιούμε για να αναφερθούμε σε αγαθά/ αντικείμενα τα οποία επιθυμούμε, θα θέλαμε να τα έχουμε αλλά δεν παίζουν καθοριστικό ρόλο στην επιβίωσή μας π.χ. γλυκά. Προτείνεται οι ορισμοί να καταγραφούν και να αναρτηθούν σε εμφανές σημείο της τάξης.

Γράφω μία επιστολή

Θα γράψουμε μια επιστολή!

Όλοι θυμόμαστε τι είναι! Είναι το γράμμα! Θα γράψουμε και θα στείλουμε τα νέα μας στην κυρία μας. Πριν γράψουμε, πρέπει να θυμηθούμε τι είναι ο αποστολέας και ο παραλήπτης. Αποστολέας είναι αυτός που γράφει και στέλνει την επιστολή, ενώ παραλήπτης είναι αυτός που τη δέχεται. Εμείς δεν θα χρειαστούμε φάκελο και γραμματόσημο, δεν θα πάμε στο ταχυδρομείο, θα την στείλουμε ηλεκτρονικά.

Για να γράψουμε μια επιστολή ακολουθούμε πάντα τους κανόνες:

(Ξεκινάω πάνω δεξιά)

Καλαμάτα, 6 Απριλίου 2020 (που βρισκόμαστε και ημερομηνία)

Γράφω αριστερά. 1 γραμμή κενή

Αγαπητά μου παιδιά . (Προσφώνηση: Φράση με την οποία απευθυνόμαστε στον παραλήπτη Πχ. Κυρία, Φίλε μου…)

1 γραμμή κενή

Μετά από την προσφώνηση ακολουθεί το κείμενο, όπου αναφέρουμε ότι θέλουμε να πούμε στον παραλήπτη. Το κείμενο πρέπει να είναι χωρισμένο σε παραγράφους, με πολύ όμορφα γράμματα! Στην 1η παράγραφο γράφουμε τους λόγους που μας οδήγησαν στο γράψιμο

Μου λείπετε πάρα πολύ! Έχουν περάσει τρεις εβδομάδες με τα σχολεία κλειστά και καθένας από εμάς βρίσκεται στο σπίτι του. Σας έχω πεθυμήσει πολύ! Κάθε μέρα σκέφτομαι τα χαρούμενα προσωπάκια σας και αναρωτιέμαι πώς περνάτε. Όταν παίρνω τις εργασίες σας φαντάζομαι έναν έναν από εσάς και περιμένω πώς και πώς να σας δω.

Στην 2η παράγραφο γράφουμε τα νέα μας

Εγώ έχω έρθει στη Βέργα. Δουλεύω πολλές ώρες στον υπολογιστή, διαβάζω πολλά βιβλία και ασχολούμαι με την οικογένειά μου. Η δουλειά από το σπίτι είναι πολύ πιο δύσκολη γιατί όλα πρέπει να γίνονται στον υπολογιστή. Κάθε μέρα ετοιμάζω και στέλνω τις εργασίες σας, επικοινωνώ με τη διευθύντρια για να οργανώσουμε το καινούριο σχολείο μας, διορθώνω ό,τι μου στέλνετε, διαβάζω μαζί με τα παιδιά μου και κάνω τις δουλειές του σπιτιού.

Στην 3η παράγραφο γράφουμε πώς νιώθουμε αυτόν τον καιρό και τι θα θέλαμε

Φυσικά μου λείπουν πολύ οι καθημερινές μου δραστηριότητες. Η δουλειά μου, ο κόσμος, οι βόλτες, η θάλασσα… κάνω όμως υπομονή όπως όλοι μας. Αυτό τον καιρό τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα και πρέπει όλοι να βοηθήσουμε, για να μείνουμε υγιείς. Είμαι σίγουρη ότι σε λίγο καιρό θα τελειώσουν όλα αυτά, θα βγούμε έξω από το σπίτι πάλι και θα γυρίσουμε όλοι στις παλιές μας συνήθειες.

Στην τελευταία παράγραφο που είναι και πολύ μικρή συνήθως ζητάμε να μας απαντήσει ο παραλήπτης.

Ελπίζω να περνάτε καλά και να είστε γερά, δυνατά και χαρούμενα. Περιμένω με αγωνία την απάντησή σας.

Με πολλή αγάπη

Η δασκάλα σας (επιφώνηση πχ Σε φιλώ, με εκτίμηση και το όνονά μας)

1. Γράφω μια επιστολή ακολουθώντας τις παραπάνω οδηγίες.

2. Λύνω το σταυρόλεξο:

https://wordwall.net/resource/1079148/cross

3. Βάζω τα σωστά γραμματόσημα στον σωστό φάκελο:

https://wordwall.net/resource/1078892/euro


Ετοιμάζω έναν φάκελο, σύμφωνα με τους κανόνες που έχουμε μάθει