ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

Από τις πρώτες μέρες της σχολικής χρονιάς γίνεται στο σχολείο μια συζήτηση της νηπιαγωγού με τους μαθητές για τις βασικές αρχές που διέπουν τις σχέσεις τους, τους τρόπους συμπεριφοράς,  καθώς και τους τρόπους επίλυσης τυχόν διαφορών, διαφωνιών ή εντάσεων.

Από τη συζήτηση αυτή που ονομάζεται «Συμβούλιο της τάξης» προκύπτει ένα κείμενο με αποφάσεις ή όπως τα παιδιά συνηθίζουν να λένε «Οι κανόνες της τάξης» στο οποίο συμφωνούν όλοι οι μαθητές και υπογράφουν με το δαχτυλικό τους αποτύπωμα. Αυτό  αναρτάται στον τοίχο, ώστε να γίνεται επίκληση αυτού, όποτε προκύπτει κάποιο πρόβλημα

 

440766540 1672233386940086 5175921343446833001 n

Λίγα λόγια για τους γονείς

Λίγα λόγια για τους γονείς τώρα που ανοίγουν τα σχολεία….

 

Δείξτε ενδιαφέρον για οτιδήποτε φέρνει μαζί του από το σχολείο (και φυσικά μην το πετάξετε ποτέ!). Ακόμη κι αν δεν καταλαβαίνετε τί ακριβώς είναι αυτό που κρατάτε στα χέρια σας (!!) το παιδί σίγουρα δούλεψε σκληρά και νιώθει υπερήφανο για το δημιούργημά του.

 

Μην ρωτάτε πως αποδίδουν τα υπόλοιπα παιδιά. Αν το παιδί σας τα πηγαίνει καλά σε κάτι μην ρωτάτε αν και ο φίλος του το κάνει αυτό. Πρόκειται για απόρρητο προσωπικό δεδομένο. Επίσης μην ρωτάτε αν το παιδί σας είναι το εξυπνότερο στην τάξη. Οι νηπιαγωγοί συγκρίνουν την πρόοδο του κάθε παιδιού με τον εαυτό του και όχι με τους άλλους π.χ. ζωγραφίζει ένα πρόσωπο τόσο καλά όσο το έκανε το φθινόπωρο;

 

Τα ρούχα του σχολείου να είναι ρούχα για παιχνίδι. Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά θέλουμε να είναι χαρούμενα και δημιουργικά, γεγονός που μερικές φορές σημαίνει και “λερωμένα”! Κανείς δεν θα σας κρίνει αν το παιδί σας δεν είναι ντυμένο για φωτογράφιση περιοδικού!

 

Τα “πολυάσχολα” νήπια συχνά περιμένουν μέχρι το τελευταίο λεπτό για να πάνε στην τουαλέτα! Ζώνες και επιπλέον κουμπιά, μπορεί να είναι ωραία, αλλά δημιουργούν δυσκολίες και “ατυχήματα”.

 

Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντιά ! Όταν στέλνετε το παιδί στο σχολείο βρώμικο, αυτό το επηρεάζει αρνητικά για δυο λόγους καταρχήν για την υγεία του και κατά δεύτερον γιατί κανένα παιδί δεν θα θέλει να παίξει μαζί του .Αν υπάρχει κάποια πιο συγκεκριμένη αδυναμία του παιδιού σχετικά με το μπάνιο ,την οποία δεν μπορείτε να διαχειριστείτε συζητήστε το με τις νηπιαγωγούς.

 

Αποχαιρετισμοί. Ένα φιλί, μια αγκαλιά και ένα “Να περάσεις μια υπέροχη μέρα!”, είναι όλα όσα χρειάζονται. Με εξαίρεση την αρχή της σχολικής χρονιάς ,όπου το παιδί προσαρμόζεται, μην χρονοτριβείτε. Εάν στο παιδί σας αρέσει να γνωρίζει το πρόγραμμά του, μπορείτε να πείτε ακόμη κάτι που θα κάνετε μαζί όταν τελειώσει το σχολείο, π.χ. “Θα πάμε μαζί στο πάρκο!”. Και μην πισωγυρίζετε διότι έτσι αυξάνεται δραματικά ο στρεσογόνος παράγοντας. Είναι καλύτερα να κάνετε μια καθαρή και γρήγορη αποχώρηση ακόμη κι αν το παιδί κλαίει. Σιγά  σιγά  θα αντιληφθεί τί συμβαίνει και θα αποκτήσει τον έλεγχο της κατάστασης.

 

Ψείρες! Μπορεί να συμβεί στον καθένα. Μην νιώθετε άσχημα. Ενημερώστε τη νηπιαγωγό ώστε να αποφευχθεί η εξάπλωση.

 

Δείξτε κατανόηση και στα άλλα παιδιά όπως δείχνετε και στο δικό σας. Γνωρίζετε πως τα παιδιά περνούν δύσκολες φάσεις και οι οικογένειες τους αντιμετωπίζουν άγχος που μερικές φορές τους οδηγεί σε σπασμωδικές κινήσεις. Αν κάποιο παιδί είναι επιθετικό, έχετε την πίστη ότι οι νηπιαγωγοί θα κρατήσουν το δικό σας ασφαλές και θα κάνουν ό,τι είναι δυνατό για να βελτιώσουν την κατάσταση.

 

Αν το δικό σας παιδί είναι επιθετικό. Μπορεί να σας φαίνεται αδιανόητο ότι το “αγγελούδι” σας μπορεί να έχει αυτή τη συμπεριφορά, αλλά έχετε πίστη στα λόγια των νηπιαγωγών και μην αμφισβητείτε τα συμβάντα. Πολλές φορές τα παιδιά αντιδρούν διαφορετικά στο σχολείο σε σχέση με το σπίτι γιατί είναι τελείως διαφορετικές οι συνθήκες. Συνεργαστείτε!

 

Αν σας πουν ότι το παιδί σας θα είχε όφελος εάν περνούσε από μια περαιτέρω αξιολόγηση σε κάποιο τομέα των αναπτυξιακών του δεξιοτήτων, αυτό είναι κάτι που δεν λέγεται επιπόλαια. Οι νηπιαγωγοί βλέπουν το παιδί σας όχι μόνο όπως είναι τώρα αλλά όπως θα είναι στο Δημοτικό Σχολείο. Επιθυμούν να του προσφέρουν οποιαδήποτε βοήθεια το συντομότερο δυνατό, οπότε δείξτε εμπιστοσύνη. Δεν είναι κάτι κακό ,κάτι που να σας κάνει να ντρέπεστε. Πολλά παιδιά λαμβάνουν βοήθεια από λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές κλπ. προκειμένου να βοηθηθούν.

 

Αν υπάρχει κάτι που απασχολεί εσάς ή το παιδί σας, πείτε το! Όχι όμως ενώπιον όλων των γονέων και των παιδιών την ώρα της αποχώρησης. Επιδιώξτε την κατ΄ιδίαν συνάντηση με τις νηπιαγωγούς και μιλήστε γι’αυτό  που σας απασχολεί. Και οι νηπιαγωγοί επιθυμούν όπως κι εσείς, το παιδί σας να είναι χαρούμενο και είναι πρόθυμες να διορθώσουν τα λάθη τους.

 

Τα τυποποιημένα κρουασάν, το σοκολατούχο γάλα και τα μπισκότα δεν είναι γεύμα, είναι ένας μικρός μπουφές επιδορπίων!

 

Δώστε προσοχή στις ανακοινώσεις, που υπάρχουν στην είσοδο του σχολείου ή σε σημειώματα μέσα στην τσάντα του παιδιού. Μπορεί να περιέχουν νέα σχετικά με διάφορες δράσεις της τάξης, όπου μπορεί να ζητείται η συμμετοχή σας, κι αν δεν δώσετε προσοχή τότε τις συνέπειες τις υπομένει άθελά του το ίδιο το παιδί.

 

Συνέπεια στην ώρα. Το παιδί χάνει ένα κομμάτι από την καθημερινή ρουτίνα του σχολείου, αν συνεχώς καθυστερεί, και έρχεται σε δύσκολη θέση απέναντι στους συμμαθητές και τη νηπιαγωγό του. Ενώ στην αποχώρηση είναι δύσκολο να διαχειριστεί τους λόγους που φεύγει πάντα τελευταίο από το σχολείο.

 

Το άρρωστο παιδί πρέπει να μένει στο σπίτι του. Στο σχολείο δεν θα μπορεί να ανταπεξέλθει, αφού δεν θα νιώθει καλά και ταυτόχρονα ενδέχεται να προκαλέσει επιδημία.

 

Μην αποκρύπτετε σημαντικές πληροφορίες. Εμπιστευτικά μιλήστε στις νηπιαγωγούς για οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό ,αλλά και οτιδήποτε αφορά το ιατρικό του ιστορικό, προκειμένου να γνωρίσουν καλύτερα τις ανάγκες και τις αδυναμίες του και να δουλέψουν πάνω σ΄αυτές.

 

Όχι απουσίες χωρίς σοβαρό λόγο. Περιστασιακά μια μέρα εκτός σχολείου δεν είναι και σπουδαία υπόθεση. Αν όμως αυτό γίνεται συχνά τότε το παιδί λαμβάνει ένα εσφαλμένο μήνυμα. Το σχολείο είναι σημαντικό και αυτό επιβεβαιώνεται με την παρουσία. Μια παρουσία που πρέπει να είναι αδιαπραγμάτευτη.

 

Ατυχήματα συμβαίνουν. Οι νηπιαγωγοί κάνουν ό,τι μπορούν προκειμένου να μην συμβεί το παραμικρό μέσα στη σχολική μέρα, αλλά υπάρχει η πιθανότητα να μην δουν κάτι κάποια στιγμή. Είναι αναπόφευκτο.

 

Ενισχύστε τις γνώσεις που μεταφέρει το παιδί από το σχολείο με επιπλέον δραστηριότητες, στις οποίες μπορεί να συμμετέχει όλη η οικογένεια. Έτσι το βοηθάτε να εμπεδώσει τις νέες γνώσεις και τελικά να ενισχύσει τη δυναμική της ομάδας στην τάξη.

 

Παιχνίδια από το σπίτι. Τα παιχνίδια αυτά δημιουργούν εντάσεις διότι τις περισσότερες φορές τα παιδιά δεν θέλουν να τα μοιραστούν με τους άλλους, αλλά από την άλλη θέλουν να τα παρουσιάσουν σε όλους! Επίσης, κατά έναν περίεργο λόγο, πάντα τα παιχνίδια αυτά καταλήγουν σπασμένα!

 

Ακολουθήστε τους κανόνες που το παιδί έχει μάθει στο σχολείο, και αντικειμενικά ισχύουν, για να τους ακολουθήσει κι αυτό. Με το να αμφισβητείτε τη σημαντικότητά τους, το σχολείο χάνει την αξιοπιστία του και το παιδί βρίσκεται μπροστά σε διλήμματα που δυσκολεύεται να διαχειριστεί.

 

Δεν μπορούν όλα τα παιδιά να συμπαθήσουν τη δασκάλα τους αμέσως (προφανώς ούτε και εσείς!). Χρειάζεται χρόνος για να χτιστεί η εμπιστοσύνη και ο αμοιβαίος σεβασμός. Υποστηρίξτε τις νηπιαγωγούς και αποφύγετε τις όποιες ενστάσεις σας μπροστά στο παιδί. Γίνεται το σωστό παράδειγμα στη δημιουργία ισορροπημένων σχέσεων.

 

ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΑΝΑΓΝΩΣΗ. “Θα αναπτύξει όμως όλες τις κιναισθητικές, αντιληπτικές ,μνημονικές , γλωσσικές και μεταγλωσσικές ικανότητες, που το καθιστούν έτοιμο να εκπαιδευτεί αβίαστα και αποτελεσματικά, χωρίς να δυσκολευτεί/πιεστεί/απογοητευτεί στην εκμάθηση της γραφής και της ανάγνωσης ,ένα χρόνο αργότερα στην Α΄  Δημοτικού.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Ο Αγιασμός για την καινούρια σχολική χρονιά θα γίνει τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 και ώρα 9:00 π.μ. στην αίθουσα του Νηπιαγωγείου μας. Μετά τον Αγιασμό θα ακολουθήσει καλωσόρισμα και σύντομη ενημέρωση των γονέων για το ωράριο και τη λειτουργία του Νηπιαγωγείου.

ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ

ΠΑΡΑΜΥΘΙ: Η ΜΑΓΓΙΣΑ ΓΚΡΙΝΙΑΡΕΝΙΑ

 

 

 

τιτλοσ 1

Μια φορά και έναν καιρό ζούσε μια μάγισσα που είχε ένα περίεργο όνομα, την έλεγαν «Μάγισσα Γκρινιαρένια»….και ξέρετε γιατί;

Γιατί αγαπούσε τη γκρίνια και τους καυγάδες. Της άρεσε να βλέπει τους ανθρώπους να τσακώνονται μα περισσότερο από όλα της άρεσε να βλέπει τα παιδιά να γκρινιάζουν και να μην είναι αγαπημένα…..

Έτσι λοιπόν είχε φτιάξει μια αόρατη μαγική σκόνη τη «γρινιαρόσκονη» και την έριχνε πάνω στους ανθρώπους για να αρχίζουν να τσακώνονται και αυτή να γελάει ευχαριστημένη!

1 1

Μια μέρα η μάγισσα πέρασε από ένα μικρό σχολείο, ένα νηπιαγωγείο, που ήταν  σε ένα όμορφο χωριουδάκι δίπλα σε μια μεγάλη πόλη. Τα μικρά παιδιά έπαιζαν αγαπημένα στο προαύλιο του σχολείου τους. Η μάγισσα έριξε την αόρατη μαγική της σκόνη πάνω στα παιδιά….

Μετά από λίγη ώρα τα παιδιά άρχισαν να κάνουν περίεργα πράγματα…Δεν έπαιζαν όμορφα, όλοι ήθελαν να είναι αρχηγοί και τσακώνονταν, έλεγαν άσχημες κουβέντες που είχαν ακούσει από τους μεγάλους, χτυπούσαν τους συμμαθητές τους, κορόιδευαν, έλεγαν «δε σε έχω φίλο», «δε σε παίζω» και άλλα τέτοια που στενοχωρούσαν την δασκάλα τους αλλά και τους γονείς τους.

 

2

Μετά από λίγες μέρες, κανείς δεν έπαιζε, κανείς δεν γελούσε, κανείς δεν τραγουδούσε, κανείς δεν έκανε πράγματα που έκαναν μαζί παλιότερα και έτσι, κανείς δεν ήταν χαρούμενος….

Σιγά σιγά όμως άρχισαν να καταλαβαίνουν τι είχε συμβεί…….Τίναξαν από πάνω τους τη γκρινιαρόσκονη και όλοι μαζί αποφάσισαν να τιμωρήσουν τη μάγισσα! Μαζί με τη δασκάλα τους συζήτησαν για να βρουν έναν τρόπο να μην τους ξαναπλησιάσει η μάγισσα και να ξαναρίξει τη γκρινιαρόσκονή της….

3

Όλα τα παιδιά πρότειναν κάτι:

Η Κωνσταντίνα είπε να βρούμε και εμείς ένα μαγικό ραβδί και όταν ξαναπλησιάσει η μάγισσα να τη διώξουμε….Συμφώνησε μαζί της και ο Λουκάς.

Η άλλη Κωνσταντίνα είπε πως δεν πρέπει να φοβόμαστε και αν μας ξαναρίξει γκρινιαρόσκονη εμείς να ξεπλυθούμε αμέσως με νερό…

 

 

 

4

Η Ελένη πρότεινε να βάλουμε ένα σχοινί στην πόρτα για να μπερδευτεί και να πέσει…..

Ο Δημήτρης σκέφτηκε να την τρομάξουμε με πυροτεχνήματα για να φύγει….

 

5

 

Η Νικολέττα είπε να χύσουμε λάδι στα σκαλιά για να γλιστρήσει και να πέσει….Συμφώνησε μαζί της και ο Αναστάσης.

Η Μελίνα είπε να βάλουμε ένα  Huggi Wuggi (που η δασκάλα δεν ήξερε τι είναι αλλά η Μελίνα της εξήγησε ότι είναι ένα τρομακτικό τέρας) και να τη διώξει…. Με την ιδέα αυτή συμφώνησε και η Άντζελα.

6

Η Μελίνα είπε να βάλουμε ένα  Huggi Wuggi (που η δασκάλα δεν ήξερε τι είναι αλλά η Μελίνα της εξήγησε ότι είναι ένα τρομακτικό τέρας) και να τη διώξει…. Με την ιδέα αυτή συμφώνησε και η Άντζελα.

Ο Πέτρος είπε να της πετάξουμε με δύναμη όλες τις μπάλες που έχουμε στο σχολείο μας για να φοβηθεί και να φύγει…..

 

7

Ο Άρης είπε να χύσουμε κόλλα στα σκαλιά να κολλήσει και να μην μπορεί να μπει….

Ο Αντώνης είπε ότι αν κλειδώσουμε  την πόρτα δεν θα μπορεί να μπει και μαζί του συμφώνησε και ο Κωνσταντίνος. Πώς όμως θα βγαίνουμε διάλειμμα;

Μαρία δεν μας είπε τη γνώμη της γιατί έλειπε από το σχολείο αυτές τις μέρες).

8

Η κυρία όμως είπε πως  όταν κάποιος κάνει κάτι κακό όπως η μάγισσα δεν πρέπει και εμείς να αρχίσουμε να κάνουμε κακά πράγματα….

Τα παιδιά σκέφτηκαν, σκέφτηκαν και τελικά συμφώνησαν με την κυρία… Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος να αλλάξουμε τις σκέψεις της μάγισσας…

Προσπάθησαν έτσι να φτιάξουν ένα μαγικό φίλτρο που θα μπορούσε να βοηθήσει. Βγήκαν στο προαύλιο και μάζεψαν τα πιο όμορφα λουλούδια έβαλαν τα πέταλά τους σε καθαρό νερό και τα άφησαν μερικές ώρες. Μετά έριξαν μέσα όλα τα χρώματα του ουράνιου τόξου και τα ανακάτεψαν ενώ τραγουδούσαν αγαπημένα τραγούδια…..Το ονόμασαν το «νερό της αγάπης και της φιλίας».

9

Μόλις η μάγισσα ξανάρθε στο σχολείο τους την ψέκασαν για τα καλά με το μαγικό νερό. Αυτή, στην αρχή εκνευρίστηκε  με τα παιδιά και άρχισε να φωνάζει δυνατά «εγώ είμαι μάγισσα και με κάνατε παπί…».

Η γκρινιαρόσκονη όμως που είχε στις τσέπες της βρέχτηκε από το μαγικό νερό και έγινε ξαφνικά….λαμπερή χρυσόσκονη. Την έριξε πάνω της και  τότε έγινε κάτι πραγματικά περίεργο….η μάγισσα ένιωσε να αλλάζει να νιώθει ήρεμη και ευτυχισμένη….δεν της άρεσαν οι καυγάδες ήθελε να βλέπει τα παιδιά να παίζουν χαρούμενα και αγαπημένα….Και αποφάσισε πως δεν θα ξαναρίξει γκρινιαρόσκονη σε κανέναν ούτε στα παιδιά αλλά και ούτε στους μεγάλους…ποτέ!!!

10

τελος