Εργαστήρια Δεξιοτήτων: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Τίτλος Προγράμματος: «Όλοι έχουμε δικαιώματα!»

 

(Πηγή προγράμματος: εδώ)

 

Εργαστήριο 1: «Τι είναι δικαίωμα»

 

Δραστηριότητες:

Διαμορφώσαμε τον αρχικό εννοιολογικό χάρτη με τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με το θέμα.

1 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μιλήσαμε για τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες.

Με αφορμή ένα παραμύθι για τα δικαιώματα των παιδιών, έγινε προσπάθεια καλύτερης κατανόησης των επιμέρους δικαιωμάτων.

Το μαγικό πανί” (της Γεωργίας Κοκκινάκη)

Και ένα βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=lGlcOxpd9UE

Φύλλο εργασίας 1: Ζωγραφίζω τα δικαιώματά μου.

2 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά δημιούργησαν αφίσα για τα ανθρώπινα δικαιώματα, συμμετέχοντας στο διαγωνισμό «Αστέρι της ευχής» του «Κάνε μια ευχή Ελλάδος» (Make A Wish).

Εδώ η συμμετοχή μας στο διαγωνισμό.

3 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήριο 2: «Γνωρίζω τη Unicef»

 

Δραστηριότητες:

Γνωριμία με τη Unicef μέσα από το παραμύθι «Η ζωή στη Λουλουδούπολη» και ένα σχετικό βίντεο.

Συζητήσαμε με τα παιδιά για το πως νιώθουν σε κάθε περίπτωση. Στην συνέχεια τους μιλήσαμε για την UNICEF δείχνοντας τους μια απλή εικονοϊστορία. Τοποθετήσαμε κάρτες που δείχνουν την ιστορία της UNICEF σε σωστή σειρά.

1 3

 

Παρατηρήσαμε εικόνες για σκέψεις – προβληματισμούς – υποθέσεις – συμπεράσματα εδώ.

Φύλλο εργασίας 2

2 3 3 2

 

 

Φύλλο εργασίας 3

4 1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήριο 3: «Όλοι ίσοι, διαφορετικοί και αγαπημένοι» (α)

 

Δραστηριότητες:

Διαβάσαμε το παραμύθι «Ο Ακανθούλης» : https://www.ebooks4greeks.gr/o-akanthoulhs

Κατασκευή – Φύλλο εργασίας 4: Φτιάχνω κι εγώ ένα μικρό σκαντζόχοιρο!

Έτοιμο το σκαντζοχοιράκι! Διαφορετικό από όλα τα άλλα, μα και ίδιο!

1 4 2 4

 

Κατανόηση της σημασίας της αποδοχής του διαφορετικού αλλά και της αξίας του διαφορετικού «εγώ» μέσα από τη διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού του τριγωνοψαρούλη “Τριγωνοψαρούλης εναντίον Μεγάλου Καρχαρία” https://youtu.be/DDS-FeQaQnk

Και ένα τραγούδι του Τριγωνοψαρούλη  “Εγώ είμαι εγώ!” (Δημιουργός βίντεο: Βάνα Μπουλτή) : https://youtu.be/Oz9xxiNtxrk

Φύλλο εργασίας 5: Ζωγραφίζω τον τριγωνοψαρούλη. Ποιο ήταν το όπλο του εναντίον του καρχαρία; Ζωγράφισε το δικό σου ψαράκι και δώσε του το σχήμα και το χρώμα που θέλεις.

3 3

 

 

Κατασκευή τριγωνοψαρούλη. Σε κάθε παιδί δόθηκε χαρτόνι διαφορετικού χρώματος. Η κατασκευή μας δίνει την ευκαιρία να προβληματιστούμε. Είναι ίδια τα ψαράκια μας; Είναι και διαφορετικά ταυτόχρονα;

4 2 5 6

 

 

Εργαστήριο 4: «Όλοι ίσοι, διαφορετικοί και αγαπημένοι» (β)

 

Δραστηριότητες:

Διαβάσαμε το παραμύθι “Έλμερ, ο παρδαλός ελέφαντας”

Φύλλο εργασίας 6: Ζωγράφισε τον Έλμερ προσέχοντας να μην ακουμπήσουν δύο κουτάκια με το ίδιο χρώμα. Τι νομίζεις ότι σκέφτεται ο Έλμερ;

1 5 2 5 3 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Κατασκευή τρισδιάστατου Έλμερ

4 3

 

 

Εργαστήριο 5: «Γνωρίζουμε τη μικρή Ειρήνη» (πρόσφυγας)

 

Δραστηριότητες:

Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας της μικρής Ειρήνης και παράλληλη προσέγγιση της έννοιας «πρόσφυγας».

Παρακολουθήσαμε την ιστορία εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=WQJhuAfVTqo

Αναδιηγηθήκαμε την ιστορία της Ειρήνης  με καρτέλες (βάζω τα μέρη, από τα οποία πέρασε στη σωστή σειρά) από εδώ: http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2016/03/blog-post_14.html

Συζητήσαμε για τα συναισθήματα της Ειρήνης αξιοποιώντας καρτέλες με τις ενδεικτικές εκφράσεις προσώπου και τη στάση του σώματος καθώς και κάρτες αναφοράς που μπορούν να αξιοποιηθούν σε μια συζήτηση για τα βασικά συναισθήματα της Ειρήνης και πώς αυτά αλλάζουν στη διάρκεια της ιστορίας (http://taniamanesi-kourou.blogspot.com/2016/03/blog-post_14.html)

1 6

Φύλλο εργασίας 7

2 6 3 5 4 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήριο 6: «Όλοι μαζί μπορούμε»

 

Δραστηριότητες:

Παρατηρήσαμε τις εικόνες από εδώ και εδώ και συζητήσαμε (εικόνες με άτομα με ειδικές ανάγκες και τι μπορούν να κάνουν).

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο και συζητήσαμε για τη Ζωή! Τι μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση στην ιστορία που παρακολουθήσαμε;

Φύλλο εργασίας 8: Φαντάζομαι ότι έχω έναν φίλο με αναπηρία και ζωγραφίζω τι θα μπορούσα να κάνω μαζί του.

1 7

 

Τι δυσκολίες αντιμετωπίζει ένα παιδί με αναπηρία και τι θα ήθελε από εμάς; Παρατηρήσαμε τις εικόνες από εδώ (γιατί δε μπορούν να κυκλοφορήσουν με ασφάλεια και τι στενοχωρεί ένα παιδί με αναπηρία) και συζητήσαμε.

Φύλλο εργασίας 9: Ζωγραφίζουμε τι νομίζουμε ότι θα ήθελε ένα παιδάκι με αναπηρία από όλους εμάς.

2 7 3 6 4 5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Εργαστήριο 7: «Αξιολόγηση»

 

Δραστηριότητες:

Επίσκεψη του Δικτύου για τα δικαιώματα του παιδιού (πλανόδια βιβλιοθήκη) στο σχολείο μας ύστερα από πρόσκληση του Συλλόγου Φίλων  της Ξενοπούλειο Βιβλιοθήκης. Μας διαβάσανε παραμύθι και παίξαμε πολλά παιχνίδια.

1 13 2 13

Αξιολόγηση: «Τότε νόμιζα – Τώρα ξέρω»: οι μαθητές αποτιμούν το πρόγραμμα και την ολοκλήρωση του θεματικού κύκλου, ξεκινώντας με αυτά που γνώριζαν στην αρχή σε αντιπαραβολή με όσα έχουν κατακτήσει με την ολοκλήρωση του προγράμματος. Διαμορφώσαμε έναν τελικό εννοιολογικό χάρτη και τον συγκρίναμε με τον αρχικό.

279225976 528427585326702 1127207301465873961 n

 

 

 

 

 

 

 

 

Τέλος, τα παιδιά συμπληρώσανε ένα φύλλο αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *