Μια σημαντική πρωτοβουλία πήρε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.) που εισηγήθηκε την Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας η οποία θα τιμάτε κάθε χρόνο στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας την 4η Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων.
Η απόφαση αυτή οριστικοποιήθηκε και καθιερώθηκε με εγκύκλιο του γενικού γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Γιάννη Κατσαρού έρχεται να συμπεριλάβει δράσεις και δραστηριότητες φιλοζωίας μέσα στην σχολική κοινότητα ενώ σύμφωνα με την εγκύκλιο η προετοιμασία και η πραγματοποίηση των δράσεων αυτών δύνανται να ενταχθούν σε διάφορα προγράμματα σπουδών σε νηπιαγωγείο και δημοτικό αλλά και να αποτελέσουν αυτόνομο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Σχολικών Δραστηριοτήτων στον τομέα της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την εγκύκλιο η ημέρα αυτή θα είναι στο εξής αφιερωμένη στην υλοποίηση δράσεων φιλοζωίας και έτσι, θα πραγματοποιούνται στα Νηπιαγωγεία, Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, καθώς και στα ομογενειακά σχολεία του εξωτερικού, μια σειρά από δραστηριότητες, συμπεριλαμβανομένων εκπαιδευτικών δράσεων, ενημερώσεων, εκπαιδευτικών επισκέψεων σε χώρους φιλοξενίας και προστασίας αδέσποτων ή άγριων ζώων, σεμιναρίων για την παροχή πρώτων βοηθειών και φροντίδας σε αδέσποτα ζώα, εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκδηλώσεων (π.χ. θεατρικών παραστάσεων, καλλιτεχνικών εκθέσεων, κ.λπ.).
Στην ίδια εγκύκλιο αναφέρεται ότι είναι σημαντική η συνεργασία και συνδρομή ειδικών επιστημόνων όπως κτηνιάτρων, ψυχολόγων, κοινωνικών λειτουργών, ειδικών παιδαγωγών και ατόμων που απασχολούνται επαγγελματικά αλλά και εθελοντικά σε χώρους φιλοξενίας και φροντίδας ζώων, προκειμένου να συμπεριλαμβάνονται στις δράσεις της ημέρας ομιλίες, προβολές και παρουσιάσεις έργων και δράσεων.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα της Πανελλήνιας Σχολικής Ημέρας Φιλοζωίας είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των μαθητών και μαθητριών για την βιοποικιλότητα και τις διάφορες μορφές ζωής, με έμφαση στην ευημερία και στην καλλιέργεια της ευαισθησίας και της ενσυναίσθησης για κάθε ζωντανό ον, η αναγνώριση και ο σεβασμός των δικαιωμάτων των ζώων μέσω της ενεργούς προάσπισής τους, καθώς και η εμπλοκή των μαθητών και μαθητριών σε δραστηριότητες ανάληψης δράσεων και πρωτοβουλιών φιλοζωίας.