Τρέχει, τρέχει το νερό…

Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Δημιουργώ και Καινοτομώ

STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την Υδροδυναμική

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι ένα project βασισμένο σε δραστηριότητες STE(A)M με κύριο περιβαλλοντικό θέμα τον κύκλο του νερού, αλλά και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής η οποία και μυεί τα παιδιά στις βασικές γνώσεις του προγραμματισμού.

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι “Η μικρή σταγόνα”, έγινε μια συζήτηση για τη μικρή σταγόνα και το ταξίδι που πραγματοποιεί κάθε τόσο. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε το βίντεο, όπου απεικονίζεται ο Κύκλος του Νερού (Ο κύκλος του νερού). Έπειτα, δραματοποιήσαμε τον Κύκλο του Νερού.

thumbnail 20250513 092502 20250513 092551 thumbnail 20250513 092647

Πραγματοποιήσαμε πείραμα για να μπορέσει η μαθήτρια να κατανοήσει καλύτερα τον κύκλο του νερού. Σε ένα διαφανές ποτήρι βάλαμε νερό, το οποίο αντιστοιχεί στη θάλασσα (ρίξαμε και λίγο χρώμα μπλε). Καλύψαμε το δοχείο με πλαστική διαφανή μεμβράνη (ουρανός) και το τοποθετήσαμε στον ήλιο. Μετά από λίγες ώρες παρατηρήσαμε ότι από τη ζέστη του ήλιου έχουν μαζευτεί πάνω στην μεμβράνη σταγόνες. Ανοίξαμε την μεμβράνη και την κουνήσαμε και έτσι οι σταγόνες άρχισαν να πέφτουν (βροχόπτωση).

20250513 120829   thumbnail 20250513 094411

Η μαθήτρια ασχολήθηκε με ψηφιακά puzzle σχετικά με τον κύκλο του νερού.

thumbnail 20250515 080630

Έπειτα, σε φύλλο εργασίας απεικόνισε τον κύκλο του νερού.

thumbnail 20250514 095541

Φτιάξαμε μια μικρή μακέτα.

thumbnail 20250516 123250 thumbnail 20250520 075046

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τις μορφές του νερού: Στερεό, υγρό , αέριο.

thumbnail 20250519 120305 thumbnail 20250519 121005 thumbnail 20250519 120616

Διαβάσαμε το παραμύθι “Πλατς! Το Νερό”, έτσι ώστε να η μαθήτρια να κατανοήσει τη σημασία του νερού στη ζωή μας. Ακολούθησε συζήτηση γενικά για το νερό. Που βρίσκεται το νερό; Σε τι μας είναι χρήσιμο; Που υπάρχει νερό στο σπίτι μας; Τι πρέπει να προσέχουμε για να μην σπαταλάμε το νερό;

Επίσης, ασχοληθήκαμε με τη ρομποτική, όπου ήταν και η πρώτη επαφή της μαθήτριας. Η μαθήτρια ως σταγόνα και η εκπαιδευτικός ως ήλιος, ακολουθούσε τις οδηγίες του ήλιου για να φτάσει η μικρή σταγονίτσα στο συννεφάκι της. Εξοικειώθηκε με τις ακουστικές εντολές, καθώς και με το προσανατολισμό (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά). Ακολούθησε στην πορεία η αντίστροφη διαδικασία όπου η μαθήτρια έγινε ο ήλιος και έδινε τις εντολές στη σταγόνα(εκπαιδευτικό).

thumbnail 20250520 111435 thumbnail 20250520 111426

Οι τελευταίες δράσεις αυτού του project ήταν τα πειράματα. Ασχοληθήκαμε με την επίπλευση-βύθιση, καθώς και με τη διαλυτότητα. Αρχικά, η μαθήτρια έκανε τις υποθέσεις της και έπειτα μετά την παρατήρηση των πειραμάτων ήλεγξε τις υποθέσεις της.

Επίπλευση-Βύθιση:

20250520 092741 1  thumbnail 20250520 094928 1 20250520 093257 1

Διαλυτότητα:

thumbnail 20250522 115349 thumbnail 20250522 114200 20250522 115729

Σεισμός, σεισμός μη σε πιάνει πανικός!!!

Με αφορμή τις σεισμικές δονήσεις που λαμβάνουν χώρα το τελευταίο διάστημα στις κατά τόπους περιοχές της χώρας μας, μιλήσαμε στην τάξη μας για αυτό το φαινόμενο. Αφού συζητήσαμε σχετικά με το σεισμό, είδαμε σχετικά βίντεο τόσο για το τι σημαίνει σεισμός ( Τι είναι ο σεισμός; ) όσο και εκπαιδευτικά βίντεο για τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να προστατευτούμε από το σεισμό ( Πώς προστατευόμαστε από το σεισμό; ), στη συνέχεια φτιάξαμε το δικό μας βαλιτσάκι σεισμού, μάθαμε τα χρήσιμα τηλέφωνα (100, 166, 199) και κάναμε την άσκηση σεισμού, δηλαδή τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που γίνει σεισμός κατά τη διάρκεια που βρισκόμαστε στη σχολική αίθουσα.

20250522 111038 20250522 111425

Δράση με την ΑΛΚΥΟΝΗ

Σήμερα, 21 Μαϊου 2025, είχαμε τη χαρά να υποδεχτούμε στο σχολείο μας το Κέντρο Πρόληψης των Εξαρτήσεων και Προαγωγής Ψυχοκοινωνικής Υγείας Π.Ε. Ευρυτανίας “ΑΛΚΥΟΝΗ”.  Η μαθήτρια του Νηπιαγωγείου μαζί με τους μαθητές της Α’, Β’ και Γ’ τάξης του Δημοτικού Σχολείου Βαλαώρας παρακολούθησε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Συναισθήματα”. Μέσα από συζήτηση, παιχνίδι και κατασκευές, οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να αναγνωρίσουν και να εκφράσουν ποικίλα συναισθήματα.

Στο τέλος της δράσης, τα παιδιά έλαβαν αναμνηστικό δώρο (ένα τσαντάκι) για τη συμμετοχή τους.

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Αγγελική και την κ. Αναστασία για την πολύ όμορφη δράση που πραγματοποίησαν στο σχολείο μας, καθώς και για το αναμνηστικό δώρο που χάρισαν στους μαθητές και στις μαθήτριες του σχολείου μας!

20250521 103351 20250521 104154 20250521 103410 20250521 105541 20250521 103725 20250521 105225 IMG 20250521 102234 498 20250521 103012

“Όλοι Μαζί- Όλοι Ίσοι”

Το Νηπιαγωγείο Βαλαώρας συμμετείχε στη Δράση Ευαισθητοποίησης για τα Άτομα με Αναπηρία “Όλοι Μαζί-Όλοι Ίσοι”, που πραγματοποιήθηκε στο Ραπτόπουλο Ευρυτανίας. Η παραπάνω δράση διοργανώθηκε από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας σε συνεργασία με το Περιφερειακό Παρατηρητήριο Κοινωνικής Ένταξης Στερεάς Ελλάδας- Δομή “ΓΕΦΥΡΑ”. Μέσα από το πρόγραμμα “Παίζω διαφορετικά” , τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν τι σημαίνει αναπηρία, καθώς και να ευαισθητοποιηθούν απέναντι στις δυσκολίες που συχνά συναντούν τα Άτομα με Αναπηρία στην καθημερινότητά τους και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση.

20250515 110612 20250515 122456 20250515 111355 20250515 120009 20250515 103242 20250515 123612 20250515 112353

 

 

Δράση Ενεργού Πολίτη

Η εκπαίδευση για την Ενεργό Πολιτειότητα αποτελεί βασικό άξονα του Νέου Προγράμματος Σπουδών, το οποίο στοχεύει στην ανάπτυξη των κοινωνικών, ηθικών και δημοκρατικών δεξιοτήτων των μαθητών/μαθητριών. Μέσα από διαθεματικές και βιωματικές δράσεις, οι μαθητές/μαθήτριες όλων των βαθμίδων ενθαρρύνονται να αναπτύξουν κριτική σκέψη, κοινωνική ευαισθησία και υπευθυνότητα, συμβάλλοντας ενεργά στη σχολική και την ευρύτερη κοινότητα.

Το σχολείο μας ασχολήθηκε με το παρακάτω θέμα:

Η Γειτονιά μας: Την φροντίζουμε, την ομορφαίνουμε!

Το πρόγραμμα ανήκει στον 11ο Στόχο Βιώσιμης Ανάπτυξης (Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες).

Στα πλαίσια της παραπάνω δράσης η μαθήτρια του σχολείου εξερεύνησε τη γειτονιά του σχολείου, έμαθε για τη σημασία της καθαριότητας και της φροντίδας του περιβάλλοντος και συμμετείχε σε αντίστοιχες δράσεις.

Αρχικά, μαζέψαμε τα σκουπίδια από την αυλή του σχολείου και από τη γειτονιά (παιδική χαρά, εκκλησία, πλατεία)

20250502 114117 20250502 114019 20250502 112056 20250502 102525 20250502 101714

Στη συνέχεια, η μαθήτρια έφερε στο σχολείο λουλουδάκια τα οποία φυτεψε σε γλάστρες για να ομορφύνουμε το περιβάλλον του σχολείου μας.

20250508 093711 20250508 090638 20250508 090950 20250508 092329 20250508 095121

Έπειτα, ζωγράφισε εικόνες  τις οποίες τις τοποθετήσαμε σε διάφορα σημεία, έτσι ώστε να είναι ορατά στους κατοίκους του χωριού για την προστασία του περιβάλλοντος! Οι αφίσες τοποθετήθηκαν στην πλατεία του χωριού, στην παιδική χαρά, στην κεντρική πόρτα του σχολείου, καθώς και στη στάση του λεωφορείου.

20250507 104242 20250507 094832 20250507 093016 20250507 121612 20250507 121903 20250507 122804 20250507 122820 20250507 123218

Τέλος, δημιούργησε μια πιο μεγάλη αφίσα για τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος!

20250509 093725 20250509 102050

Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς της μαθήτριας για την άψογη συνεργασία που είχαμε, καθώς και για τα υλικά που μας προσέφεραν (γλάστρες, χώμα, είδη κηπουρικής, φυτά)!

Ευχαριστούμε, επίσης, το Δήμο που μας προμήθευσε τα υλικά που χρειαστήκαμε (γάντια, σακούλες)!

Η υλοποίηση της παραπάνω δράσης είναι προϊόν ομαδικής δουλειάς!!

Γιορτή της Μητέρας!

Με αφορμή τη γιορτή της μητέρας (11 Μαϊου 2025), συζητήσαμε στην τάξη μας για τη ΜΑΜΑ και η μαθήτρια του σχολείου έφτιαξε όμορφα δωράκια για να τα χαρίσει στη μαμά της!

Η μαθήτρια ζωγράφισε τη μαμά της, της έφτιαξε μια κάρτα, ένα μπρελοκ με τη ζωγραφιά της και μια ζωγραφιά μέσω του λογισμικού tux paint, την οποία την εκτύπωσε και την κόλλησε σε χαρτόνι!

20250509 115253 20250509 082505  20250509 115444 20250509 115237 20250506 091933

20250512 082330

Χρόνια πολλά σε όλες τις μαμάδες!

Καλό Πάσχα!

Αυτές τις ημέρες μιλήσαμε στην τάξη μας για τη γιορτή του Πάσχα! Πιο συγκεκριμένα, μιλήσαμε για τα Πάθη του Χριστού μέχρι την Ανάστασή Του και για τα έθιμα της Μ. Εβδομάδας. Έτσι, βάψαμε τα δικά μας αυγά με τον παραδοσιακό τρόπο αλλά και με έναν διαφορετικό τρόπο (από χαρτονάκια γκοφρέ) και κάναμε τις πασχαλινές μας κατασκευές!

ayga 4 ayga ayga 3

kataskeyesss karta 2 karta kataskeyes christos klathi

Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Με αφορμή την Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου), το Νηπιαγωγείο μαζί με το Δημοτικό Σχολείο Βαλαώρας είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε διαδικτυακά την συγγραφέα παιδικών βιβλίων κ. Γιολάντα Τσιαμπόκαλου, γνωστή για τα πολύ όμορφα βιβλία της “Ο Τζακ και η φασολάδα”, “Η Μάγια στη ζούγκλα”, “Ντιριγκόου Ντιριμπάι” και πολλά άλλα!  Η κ. Τσιαμπόκαλου συνομίλησε με τα παιδιά με ιδιαίτερη χαρά, απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις τους και μας μίλησε για κάποια από τα βιβλία της. Ήταν μια αξέχαστη εμπειρία για τα παιδιά! Ευχαριστούμε θερμά την κ. Γιολάντα Τσιαμπόκαλου γι’ αυτή τη διαδικτυακή συνάντηση!

hmera paidikoy biblioy hmera paidikoy biblioy 2

Το ταξίδι στην υγιεινή διατροφή παρέα με τον Ρούλη τον Τροφούλη και τη Ρούλα την Υγιεινούλα!

Στην τάξη μας αυτό το διάστημα ασχοληθήκαμε με το Εργαστήριο Δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου: Ζω καλύτερα-Ευ ζην με τίτλο ” Το ταξίδι στην υγιεινή διατροφή παρέα με τον Ρούλη τον Τροφούλη και τη Ρούλα την Υγιεινούλα”!! Μιλήσαμε για τις τροφές, τις ουσίες που περιέχουν οι τροφές και πόσο σημαντικές είναι για τον οργανισμό μας, ασχοληθήκαμε με την Πυραμίδα της Διατροφής αλλά και με τη μέθοδο του πιάτου, δηλαδή πώς μπορούμε να προετοιμάσουμε σωστά το γεύμα μας!!

thumbnail 20250408 123402 thumbnail 20250310 114711 thumbnail 20250326 095151 thumbnail 20250327 091823 pyramida