Τρέχει, τρέχει το νερό…

Εργαστήριο Δεξιοτήτων- Δημιουργώ και Καινοτομώ

STE(A)M και Εκπαιδευτική Ρομποτική μέσα από τον κύκλο του νερού και την Υδροδυναμική

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι ένα project βασισμένο σε δραστηριότητες STE(A)M με κύριο περιβαλλοντικό θέμα τον κύκλο του νερού, αλλά και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής η οποία και μυεί τα παιδιά στις βασικές γνώσεις του προγραμματισμού.

Αφού διαβάσαμε το παραμύθι “Η μικρή σταγόνα”, έγινε μια συζήτηση για τη μικρή σταγόνα και το ταξίδι που πραγματοποιεί κάθε τόσο. Στη συνέχεια, παρακολουθήσαμε το βίντεο, όπου απεικονίζεται ο Κύκλος του Νερού (Ο κύκλος του νερού). Έπειτα, δραματοποιήσαμε τον Κύκλο του Νερού.

thumbnail 20250513 092502 20250513 092551 thumbnail 20250513 092647

Πραγματοποιήσαμε πείραμα για να μπορέσει η μαθήτρια να κατανοήσει καλύτερα τον κύκλο του νερού. Σε ένα διαφανές ποτήρι βάλαμε νερό, το οποίο αντιστοιχεί στη θάλασσα (ρίξαμε και λίγο χρώμα μπλε). Καλύψαμε το δοχείο με πλαστική διαφανή μεμβράνη (ουρανός) και το τοποθετήσαμε στον ήλιο. Μετά από λίγες ώρες παρατηρήσαμε ότι από τη ζέστη του ήλιου έχουν μαζευτεί πάνω στην μεμβράνη σταγόνες. Ανοίξαμε την μεμβράνη και την κουνήσαμε και έτσι οι σταγόνες άρχισαν να πέφτουν (βροχόπτωση).

20250513 120829   thumbnail 20250513 094411

Η μαθήτρια ασχολήθηκε με ψηφιακά puzzle σχετικά με τον κύκλο του νερού.

thumbnail 20250515 080630

Έπειτα, σε φύλλο εργασίας απεικόνισε τον κύκλο του νερού.

thumbnail 20250514 095541

Φτιάξαμε μια μικρή μακέτα.

thumbnail 20250516 123250 thumbnail 20250520 075046

Στη συνέχεια, γνωρίσαμε τις μορφές του νερού: Στερεό, υγρό , αέριο.

thumbnail 20250519 120305 thumbnail 20250519 121005 thumbnail 20250519 120616

Διαβάσαμε το παραμύθι “Πλατς! Το Νερό”, έτσι ώστε να η μαθήτρια να κατανοήσει τη σημασία του νερού στη ζωή μας. Ακολούθησε συζήτηση γενικά για το νερό. Που βρίσκεται το νερό; Σε τι μας είναι χρήσιμο; Που υπάρχει νερό στο σπίτι μας; Τι πρέπει να προσέχουμε για να μην σπαταλάμε το νερό;

Επίσης, ασχοληθήκαμε με τη ρομποτική, όπου ήταν και η πρώτη επαφή της μαθήτριας. Η μαθήτρια ως σταγόνα και η εκπαιδευτικός ως ήλιος, ακολουθούσε τις οδηγίες του ήλιου για να φτάσει η μικρή σταγονίτσα στο συννεφάκι της. Εξοικειώθηκε με τις ακουστικές εντολές, καθώς και με το προσανατολισμό (μπροστά, πίσω, δεξιά, αριστερά). Ακολούθησε στην πορεία η αντίστροφη διαδικασία όπου η μαθήτρια έγινε ο ήλιος και έδινε τις εντολές στη σταγόνα(εκπαιδευτικό).

thumbnail 20250520 111435 thumbnail 20250520 111426

Οι τελευταίες δράσεις αυτού του project ήταν τα πειράματα. Ασχοληθήκαμε με την επίπλευση-βύθιση, καθώς και με τη διαλυτότητα. Αρχικά, η μαθήτρια έκανε τις υποθέσεις της και έπειτα μετά την παρατήρηση των πειραμάτων ήλεγξε τις υποθέσεις της.

Επίπλευση-Βύθιση:

20250520 092741 1  thumbnail 20250520 094928 1 20250520 093257 1

Διαλυτότητα:

thumbnail 20250522 115349 thumbnail 20250522 114200 20250522 115729