4o εργαστήριο δεξιοτήτων: “Τάλως, το αρχαίο ρομπότ”

Στο 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τον θεματικό κύκλο “ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ” και συγκεκριμένα με την υποενότητα “STEM, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ”. ). Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου ήταν μέσω της διερεύνησης της περιοχής και της ιστορίας, που την περιβάλλει, τα νήπια να έρθουν σε επαφή με την ελληνική μυθολογία και τον Μινωικό πολιτισμό, ώστε να κατανοήσουν τον μύθο του Τάλω και να τον συνδέσουν με τον τόπο διαμονής τους. Η ερμηνεία και η προάσπιση των συμβολισμών των αρχαίων ελληνικών μύθων καθώς και των αξιών που απορρέουν από αυτούς επήλθε από την αναζήτηση των χαρακτηριστικών και των ιδιοτήτων του Τάλω.

Οι δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου ήταν να καλλιεργηθούν δεξιότητες Μάθησης όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η συνεργασία και η δημιουργικότητα, αλλά και συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας. Από τις δεξιότητες Ζωής στοχεύσαμε στις κοινωνικές δεξιότητες και στην υπευθυνότητα, ενώ στις δεξιότητες του Νου δόθηκε έμφαση στην οργανωτική σκέψη, στην επίλυση προβλημάτων και στις ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμού. Τέλος, από τις Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης στοχεύσαμε στον πληροφορικό γραμματισμό και στον τεχνολογικός γραμματισμό.

1ο εργαστήριο δεξιοτήτων:
Αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε στο χρόνο και να πιάσουμε την αρχή του μινωικού πολιτισμού μέσω κατασκευής της γραμμής του χρόνου και χρονομηχανής. Γυρίσαμε τους δείκτες του ρολογιού πίσω και μεταφερθήκαμε στη μινωική εποχή , γυρίσαμε τους δείκτες του ρολογιού μπροστά για να έρθουμε πάλι στο τώρα ( εξάσκηση στις έννοιες μπροστά-πίσω)

289074635 556197379553369 7625202688233113247 n288501875 1919001818309192 5105231431363764529 n

 

Παρακολουθήσαμε βίντεο για την αρπαγή της  Ευρώπης

https://www.youtube.com/watch?v=42dee6LtCAE

Ζωγραφίσαμε την αρπαγή της Ευρώπης

 

Δραματοποίηση του μύθου του Θησέα και της Αριάδνης (μίτος- Μινώταυρος) και τον γνωρίσαμε μέσα από την ανάθεση ρόλων. Φτιάξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με το μίτο της Αριάδνης και το λαβύρινθο

287931457 528619172323975 8649995177686491214 n287589340 2475307302610396 6785805690910201354 n

 

2ο εργαστήριο δεξιοτήτων:  «Τα 4 ανάκτορα της Κρήτης με ιδιαίτερη αναφορά στο ανάκτορο της Κνωσού»

Μάθαμε για  τα  4 ανάκτορα της Κρήτης ( Κνωσός, Φαιστός, Ζάκρος, Μάλλια)μέσα από σχετικά βιβλία και γνωρίσαμε περισσότερο το ανάκτορο της Κνωσού (τοιχογραφίες, τέλος ανακτόρου, αγγεία) μέσα από εικαστικές δράσεις

286676056 3072632679655414 35286467927630938 n287589340 2475307302610396 6785805690910201354 n288110724 508441891074575 5880545383989226232 n

Ανακαλύψαμε το ηφαίστειο της Σαντορίνης   μέσω της εφαρμογής Google Earth και εξηγήσαμε πως συνέβαλλε στο τέλος του Μινωικού πολιτισμού

3ο εργαστήριο:  «Τάλως, το αρχαίο ρομπότ»

Γνωρίσαμετον Τάλω, το πρώτο ρομπότ και την ιστορία του (προέλευση, υλικό που ήταν φτιαγμένος, αρμοδιότητες του, το τρωτό του σημείο και το τέλος του)

286751540 551032923154986 3785255148057804206 n

Κατασκευάσαμε το ρομπότ Τάλω με αλουμινόχαρτο και ατομική εργασία με το παζλ του νομίσματος του Ταλω

287235896 684413979289013 3295254306802383006 n287948343 5955008461181402 8888382303451847920 n

Διατρέχουμε κι εμείς το νησί της Κρήτης 3 φορές όπως και ο Τάλως

287080325 1059782371297801 1866861193926855845 n

4ο εργαστήριο: « Bee- bot, εισαγωγή στη ρομποτική»

Παρουσιάζεται  στα παιδιά το ρομπότ Βee-bot, οι εντολές που μπορούν να προγραμματίσουν και οι κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί. Επίσης με μετρήσεις τα παιδιά κατανοούν τη σταθερότητα του μήκους βήματος του ρομπότ και με το κατάλληλα διαμορφωμένο τάπητα κατευθύνουμε το Bee-bot μας και οδηγούμε τον Τάλω γύρω από την Κρήτη

288540390 592162615544492 9198237977498996746 n283268264 588094655990345 3503847084564859485 n283815296 595521261758867 1975585986373907808 n

Εργαστήριο 5 «Γνωρίζω τον τόπο μου μέσα από επισκέψεις»

Επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται δίπλα στο σχολείο μας και μάθαμε για την ιστορία και τη θέση του στο μινωικό πολιτισμό.

288190223 2099396160233462 1741633268805710410 n 287927794 622887808714419 6337828480121262328 n 288653682 1238114803600244 7584583612478782190 n 288978266 5181920688568249 900711473473913901 n

 

 

Αφήστε μια απάντηση