Στο 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με τον θεματικό κύκλο “ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ- ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ ΚΑΙ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ” και συγκεκριμένα με την υποενότητα “STEM, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ”. ). Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου ήταν μέσω της διερεύνησης της περιοχής και της ιστορίας, που την περιβάλλει, τα νήπια να έρθουν σε επαφή με την ελληνική μυθολογία και τον Μινωικό πολιτισμό, ώστε να κατανοήσουν τον μύθο του Τάλω και να τον συνδέσουν με τον τόπο διαμονής τους. Η ερμηνεία και η προάσπιση των συμβολισμών των αρχαίων ελληνικών μύθων καθώς και των αξιών που απορρέουν από αυτούς επήλθε από την αναζήτηση των χαρακτηριστικών και των ιδιοτήτων του Τάλω.
Οι δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου ήταν να καλλιεργηθούν δεξιότητες Μάθησης όπως η κριτική σκέψη, η επικοινωνία, η συνεργασία και η δημιουργικότητα, αλλά και συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας. Από τις δεξιότητες Ζωής στοχεύσαμε στις κοινωνικές δεξιότητες και στην υπευθυνότητα, ενώ στις δεξιότητες του Νου δόθηκε έμφαση στην οργανωτική σκέψη, στην επίλυση προβλημάτων και στις ρουτίνες σκέψης και αναστοχασμού. Τέλος, από τις Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης στοχεύσαμε στον πληροφορικό γραμματισμό και στον τεχνολογικός γραμματισμό.
1ο εργαστήριο δεξιοτήτων:
Αποφασίσαμε να ταξιδέψουμε στο χρόνο και να πιάσουμε την αρχή του μινωικού πολιτισμού μέσω κατασκευής της γραμμής του χρόνου και χρονομηχανής. Γυρίσαμε τους δείκτες του ρολογιού πίσω και μεταφερθήκαμε στη μινωική εποχή , γυρίσαμε τους δείκτες του ρολογιού μπροστά για να έρθουμε πάλι στο τώρα ( εξάσκηση στις έννοιες μπροστά-πίσω)
Παρακολουθήσαμε βίντεο για την αρπαγή της Ευρώπης
https://www.youtube.com/watch?v=42dee6LtCAE
Ζωγραφίσαμε την αρπαγή της Ευρώπης
Δραματοποίηση του μύθου του Θησέα και της Αριάδνης (μίτος- Μινώταυρος) και τον γνωρίσαμε μέσα από την ανάθεση ρόλων. Φτιάξαμε επιτραπέζιο παιχνίδι με το μίτο της Αριάδνης και το λαβύρινθο
2ο εργαστήριο δεξιοτήτων: «Τα 4 ανάκτορα της Κρήτης με ιδιαίτερη αναφορά στο ανάκτορο της Κνωσού»
Μάθαμε για τα 4 ανάκτορα της Κρήτης ( Κνωσός, Φαιστός, Ζάκρος, Μάλλια)μέσα από σχετικά βιβλία και γνωρίσαμε περισσότερο το ανάκτορο της Κνωσού (τοιχογραφίες, τέλος ανακτόρου, αγγεία) μέσα από εικαστικές δράσεις
Ανακαλύψαμε το ηφαίστειο της Σαντορίνης μέσω της εφαρμογής Google Earth και εξηγήσαμε πως συνέβαλλε στο τέλος του Μινωικού πολιτισμού
3ο εργαστήριο: «Τάλως, το αρχαίο ρομπότ»
Γνωρίσαμετον Τάλω, το πρώτο ρομπότ και την ιστορία του (προέλευση, υλικό που ήταν φτιαγμένος, αρμοδιότητες του, το τρωτό του σημείο και το τέλος του)
Κατασκευάσαμε το ρομπότ Τάλω με αλουμινόχαρτο και ατομική εργασία με το παζλ του νομίσματος του Ταλω
Διατρέχουμε κι εμείς το νησί της Κρήτης 3 φορές όπως και ο Τάλως
4ο εργαστήριο: « Bee- bot, εισαγωγή στη ρομποτική»
Παρουσιάζεται στα παιδιά το ρομπότ Βee-bot, οι εντολές που μπορούν να προγραμματίσουν και οι κατευθύνσεις προς τις οποίες μπορεί να κινηθεί. Επίσης με μετρήσεις τα παιδιά κατανοούν τη σταθερότητα του μήκους βήματος του ρομπότ και με το κατάλληλα διαμορφωμένο τάπητα κατευθύνουμε το Bee-bot μας και οδηγούμε τον Τάλω γύρω από την Κρήτη
Εργαστήριο 5 «Γνωρίζω τον τόπο μου μέσα από επισκέψεις»
Επισκεφθήκαμε τον αρχαιολογικό χώρο που βρίσκεται δίπλα στο σχολείο μας και μάθαμε για την ιστορία και τη θέση του στο μινωικό πολιτισμό.