Εργαστήριο 1ο : Δια- τρέφομαι υγιεινά
Ξεκινώντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο μας διαπιστώσαμε με μεγάλη χαρά την όμορφη ανταπόκριση των παιδιών προς το θέμα, καθώς και την ενεργή συμμετοχή τους. Στο 1ο εργαστήριο επιδιώξαμε τα παιδιά να αναπτύξουν την αυτοπειθαρχία, τη θέληση της υπευθυνότητας, της συνεργασίας και της ομαδικότητας. Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλοβοήθειας και επικοινωνίας. Να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη. Να ενσωματώσουν τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινότητά του/της για τη διατήρηση της καλής υγείας. Να κατανοήσουν την προέλευση των τροφών, την αξία τους και τις επιδράσεις τους στην υγεία. Και τέλος να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα διατροφής, όπως η μεσογειακή.
Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά παρατήρησαν το πρωινό που κρατούσαν και όσα παιδιά είχαν το ίδιο πρωινό δημιουργήσαν ομάδες
Έπειτα κάναμε αναφορά στη διατροφική αξία των τροφίμων που έφεραν
Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό κα φτιάξαμε αντίστοιχο πίνακα αναφοράς
Ακαλύπτουμε την προέλευση των τροφών, την αξία τους και τις επιδράσεις τους στην υγεία μέσα από ψυχοκινητικό παιχνίδι: “Ο τροχονόμος των υγιεινών τροφών¨.
Ένα ένα τα παιδιά ανέλαβαν χρέη διατροφικού τροχονόμου. Τα υπόλοιπα παιδιά του αναφέρουν τροφές κι εκείνος αντίστοιχα σηκώνει τη σωστή φατσούλα ανάλογα με το αν οι τροφές είναι υγιεινές η ανθυγιεινές
Εργαστήριο 2ο : “Το καλάθι της Υγιεινούλας και την Ανθυγιεινούλας”
Στο 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων επιχειρήσαμε οι μαθητές να γνωρίσουν τις ομάδες τροφών, να κατανοήσουν την αξία τους και να συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητα της διατροφής στη συνολική μας υγεία διαχωρίζοντας υγιεινές κι ανθυγιεινές τροφές
Ξεκινήσαμε κατασκευάζοντας την κυρία Υγιεινούλα και την κυρία Ανθυγιεινούλα κόβωντας τροφές από διαφημιστικά φυλλάδια και τοποθετώντας τα στη σωστή φίλη μας.
Διαχωρίσαμε τα φρούτα με τα λαχανικά και φτιάξαμε τα αντίστοιχα καλάθια
Παιχνίδι διαχωρισμού και ταξινόμησης “Τα διατροφικά στεφάνια”
Κατασκευής της ποδιάς της υγιεινής διατροφής
Και τέλος μάθαμε, εικονογραφήσαμε, γράψαμε και σειροθετήσαμε τις εικόνες από τους στίχους του τραγουδιού της υγιεινής διατροφής
Εργαστήριο 3ο : ” Η Μεσογειακή πυραμίδα της κυρίας Διατροφής”
Στο 3ο εργαστήριο ασχοληθήκαμε με την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής
Μάθαμε για τη διατροφική πυραμίδα και παρατηρήσαμε την τοποθέτηση των τροφών πάνω της
Φτιάξαμε και την κυρία Διατροφή και πάνω της αποτυπώσαμε τη διατροφική πυραμίδα
Τι είναι όμως η πυραμίδα; Επισκεφθήκαμε το Δημοτικό σχολείο με το οποίο συστεγαζόμαστε και ο διευθυντής κ. Νίκος μας εξήγησε και μας γνώρισε το σχήμα της πυραμίδας
Ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε τη μεσογειακή πυραμίδα
Αφού γυρίσαμε είχαμε μάθημα αγγλικών και η κυρία Θένια μας έμαθε τα ονόματα των φρούτων και των λαχανικών και παίξαμε παιχνίδι αφής και γευσιγνωσίας μαζί τους
Έπειτα τα μετρήσαμε
Τα ταξινομήσαμε
φτιάξαμε την πιο λαχταριστή φθινοπωρινή φρουτοσαλάτα και την απολαυσαμε
Παρατηρήσαμε και αναγνωρίσαμε τα χρώματα τους , ακούσαμε τη μουσική του Βιβάλντι για το φθινόπωρο και βάψαμε τα φθινοπωρινά μας φρούτα
Παίξαμε και δημιουργήσαμε και με αποτυπώσεις φρούτων
Εργαστήριο 4ο : Τα ταξίδι της διατροφής στο χρόνο
Στο 4ο εργαστήριο ταξιδέψαμε στο παρελθόν και μάθαμε για την εξέλιξη της διατροφής στο πέρασμα του χρόνου και ανακαλύψουμε τις διαφορές και τις ομοιότητες του χθες και του σήμερα
Παρατηρήσαμε εικόνες από την Προιστορία και γνωρίσαμε ανθρώπους ως τροφοσυλλέκτες και ζωγραφίσαμε σχετικά με το θέμα
Φτάσαμε στην μινωική εποχή και μάθαμε τι έτρωγαν και πως συντηρούσαν οι μινωίτες τα τρόφιμά τους.
Έπειτα διαβάσαμε και εικονογραφήσαμε το παραμύθι : Το ταξίδι του Ποντικούλη στην Κρήτη
Φτάνοντας στη διατροφή του σήμερα, μεταμορφώσαμε τους εαυτούς μας σε σύγχρονους σεφ και ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας φαγητά
Και φτιάξαμε τη γωνία της διατροφής όπου την εμπλουτίσαμε με βιβλία που είχαμε στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας σχετικά με το θεμα
Εργαστήριο 5ο: Ο διατροφικός πλούτος του τόπου μου
Στο 5ο εργαστήριο ήρθαμε κοντά με την παράδοση του τόπου μας και με τον πλούσιο και νόστιμο διατροφικό πλούτο της.
Γνωρίσαμε τα προϊόντα που παράγει ο τόπος μας και μας επικέφθηκε η κ. Ειρήνη Λυγεράκη, μαμά της μαθήτριας μας η οποία μας γέμισε το σχολείο με μυρωδιές γεμάτες Κρήτη, αφού μας μαγείρεψε ξινόχοντρο με κοτόπουλο
Την ευχαριστούμε πολύ ! Δεν έμεινε τίποτα στην κατσαρόλα…
Καταγράψαμε τη συνταγή
Γνωρίσαμε κι άλλες τοπικές συνταγές και εδέσματα της Κρήτης
Εργαστήριο 6ο : Διατροφή και γυμναστική πάνε μαζί
Στο 6ο εργαστήριο επιδιώξαμε τα παιδιά να κατανοήσουν το γνωμικό “Νους υγιής εν σώματι υγιεί ” και να ασκηθούν μέσα από μουσικοκινητικές δραστηριότητες
Δε χάσαμε χρόνο αφού φάγαμε πρωινό ξεκινήσαμε τη γυμναστική μέσα από χορό
Αφού κουραστήκαμε από τη γυμναστική διαβάσαμε το παραμύθι “Η Ντοματούλα που δε χωρούσε στο τελάρο”
και βάψαμε με νες καφέ ώστε να φτιάξουμε το δικό μας υγιεινό σουβλάκι που μας κάνει δυνατούς