Εργαστήρια Δεξιοτήτων: “Τη διατροφή προσέχω, υγεία για να έχω”

Εργαστήριο 1ο :  Δια- τρέφομαι υγιεινά

Ξεκινώντας τα εργαστήρια δεξιοτήτων στο νηπιαγωγείο μας διαπιστώσαμε με μεγάλη χαρά την όμορφη ανταπόκριση των παιδιών προς το θέμα, καθώς και την ενεργή συμμετοχή τους. Στο 1ο εργαστήριο επιδιώξαμε τα παιδιά να αναπτύξουν την αυτοπειθαρχία, τη θέληση της υπευθυνότητας, της συνεργασίας και της ομαδικότητας. Να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας και αλληλοβοήθειας και επικοινωνίας. Να καλλιεργήσουν την κριτική τους σκέψη. Να ενσωματώσουν τη σωματική δραστηριότητα στην καθημερινότητά του/της για τη διατήρηση της καλής υγείας. Να κατανοήσουν την προέλευση των τροφών, την αξία τους και τις επιδράσεις τους στην υγεία. Και τέλος να ευαισθητοποιηθούν σε ζητήματα διατροφής, όπως η μεσογειακή.

Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά παρατήρησαν το πρωινό που κρατούσαν και όσα παιδιά είχαν το ίδιο πρωινό δημιουργήσαν ομάδες

260843138 270045075151128 3225288536226353812 n  260854714 1066442997507167 7036907733445248618 n 261126574 1086410658861583 7546813984506004123 n 261354596 2396418920495140 5672848420715307328 n 261414847 1578938662460398 5545379817120765596 n 261487715 1267322413781498 1259392689378669437 n 261673422 972896883294933 8290652657955254391 n

Έπειτα κάναμε αναφορά στη διατροφική αξία των τροφίμων που έφεραν

261171296 947897762793317 2572383274463203846 n260787293 4462672837163288 2165922834851740895 n261783941 234771595393211 9027205097359494993 n

Ψηφίσαμε το αγαπημένο μας φαγητό κα φτιάξαμε αντίστοιχο πίνακα αναφοράς

261662804 915917959050535 8601171640676862457 nIMG 20211104 140339 1IMG 20211105 152251

Ακαλύπτουμε την προέλευση των τροφών, την αξία τους και τις επιδράσεις τους στην υγεία μέσα από ψυχοκινητικό παιχνίδι: “Ο τροχονόμος των υγιεινών τροφών¨.

Ένα ένα τα παιδιά ανέλαβαν χρέη διατροφικού τροχονόμου. Τα υπόλοιπα παιδιά του αναφέρουν τροφές κι εκείνος αντίστοιχα σηκώνει τη σωστή φατσούλα ανάλογα με το αν οι τροφές είναι υγιεινές η ανθυγιεινές

2239

Εργαστήριο 2ο  : “Το καλάθι της Υγιεινούλας και την Ανθυγιεινούλας”

Στο 2ο εργαστήριο δεξιοτήτων επιχειρήσαμε οι μαθητές  να γνωρίσουν τις ομάδες τροφών, να κατανοήσουν την αξία τους και να συνειδητοποιήσουν τη σημαντικότητα της διατροφής στη συνολική μας υγεία διαχωρίζοντας υγιεινές κι ανθυγιεινές τροφές

Ξεκινήσαμε κατασκευάζοντας την κυρία Υγιεινούλα και την κυρία Ανθυγιεινούλα κόβωντας τροφές από διαφημιστικά φυλλάδια και τοποθετώντας τα στη σωστή φίλη μας.

260854719 623937565719273 1417003644810965998 n 261270147 589851135627599 5346904498014767762 n 261466402 435624377963149 5593551939141899213 n 261635502 1391492451248680 5717422008512484142 n

Διαχωρίσαμε τα φρούτα με τα λαχανικά και φτιάξαμε τα αντίστοιχα καλάθια

261010276 592109302058650 4199098368005287812 n

Παιχνίδι διαχωρισμού και ταξινόμησης “Τα διατροφικά στεφάνια”

260982197 3014625075419099 8119516645158878092 n2238 2286 IMG 20211103 152705 1 IMG 20211103 153241 1

Κατασκευής της ποδιάς της υγιεινής διατροφής

IMG 20211105 152439 1

Και τέλος μάθαμε, εικονογραφήσαμε, γράψαμε και σειροθετήσαμε  τις εικόνες από τους στίχους του τραγουδιού της υγιεινής διατροφής

IMG 20211103 141854  IMG 20211103 142301 IMG 20211103 142538 IMG 20211103 154049 IMG 20211103 154334 1

Εργαστήριο 3ο : ” Η Μεσογειακή πυραμίδα της κυρίας Διατροφής”

Στο 3ο  εργαστήριο ασχοληθήκαμε με την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής

Μάθαμε για τη διατροφική πυραμίδα και παρατηρήσαμε την τοποθέτηση των τροφών πάνω της

260839247 3090311044581295 4840221566542746521 n260755373 626899285111565 3318378247430262206 n

Φτιάξαμε και την κυρία Διατροφή και πάνω της αποτυπώσαμε τη διατροφική πυραμίδα

261746381 1528160500891593 8896253959571816944 n

Τι είναι όμως η πυραμίδα; Επισκεφθήκαμε το Δημοτικό σχολείο με το οποίο συστεγαζόμαστε και ο διευθυντής κ. Νίκος μας εξήγησε και μας γνώρισε το  σχήμα της πυραμίδας

261324123 441238100702742 5086813199936049642 n261207301 193144419591340 1860846104869113494 n

Ζωγραφίσαμε και κατασκευάσαμε τη μεσογειακή πυραμίδα

262208556 435910238128292 292857339414557373 n

Αφού γυρίσαμε είχαμε μάθημα αγγλικών και η κυρία Θένια μας έμαθε τα ονόματα των φρούτων και των λαχανικών και παίξαμε παιχνίδι αφής και  γευσιγνωσίας μαζί τους

261167937 355124143038412 3876845067796359203 n261094094 1025576731338265 6977442070965236338 n261424000 269443038368352 6273371794530708606 n261816426 429744215548831 1632617248652668449 n

Έπειτα τα μετρήσαμε

262132179 966600750622602 2287563426992148450 n

Τα ταξινομήσαμε

261531599 1517941841913823 3664485545234065162 n

φτιάξαμε την πιο λαχταριστή φθινοπωρινή  φρουτοσαλάτα και την απολαυσαμε

261180376 433208958389316 9178559563156160108 n

261087607 1669569996717444 793627799310037330 n

Παρατηρήσαμε και αναγνωρίσαμε τα χρώματα τους , ακούσαμε τη μουσική του Βιβάλντι για το φθινόπωρο και βάψαμε τα φθινοπωρινά μας φρούτα

261620815 1080419592813256 8701370907401089469 n 1261817373 374118694507400 8995715771627799312 n

Παίξαμε  και δημιουργήσαμε και με αποτυπώσεις φρούτων

261643849 1315063965593181 4893803894056072982 n261490312 1303399370105437 8997418477815834405 n261021074 3117978058525709 7777842399005465145 n

Εργαστήριο 4ο : Τα ταξίδι της διατροφής στο χρόνο

Στο 4ο εργαστήριο ταξιδέψαμε στο παρελθόν και μάθαμε για την εξέλιξη της διατροφής στο πέρασμα του χρόνου και  ανακαλύψουμε τις διαφορές και τις ομοιότητες του χθες και του σήμερα

Παρατηρήσαμε εικόνες από την Προιστορία και γνωρίσαμε ανθρώπους ως τροφοσυλλέκτες και ζωγραφίσαμε σχετικά με το θέμα

 

Φτάσαμε στην μινωική εποχή και μάθαμε τι έτρωγαν και πως συντηρούσαν οι μινωίτες τα τρόφιμά τους.

Έπειτα διαβάσαμε και εικονογραφήσαμε το παραμύθι : Το ταξίδι του Ποντικούλη στην Κρήτη

261763623 227828229482064 8728191409622936170 n

261057571 333800531416023 7838472925767373793 n

Φτάνοντας στη διατροφή του σήμερα, μεταμορφώσαμε τους εαυτούς μας σε σύγχρονους σεφ και ζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας φαγητά

261001927 230597829157608 5417802199806043592 nIMG 20211102 154755 1

Και φτιάξαμε τη γωνία της διατροφής όπου την εμπλουτίσαμε με βιβλία που είχαμε στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας σχετικά με το θεμα

IMG 20211103 155245 1IMG 20211103 155229 1

Εργαστήριο 5ο: Ο διατροφικός πλούτος του τόπου μου

Στο 5ο εργαστήριο ήρθαμε κοντά με την παράδοση του τόπου μας και με τον πλούσιο και νόστιμο διατροφικό πλούτο της.

Γνωρίσαμε τα προϊόντα που παράγει ο τόπος μας  και μας επικέφθηκε η κ. Ειρήνη Λυγεράκη, μαμά της μαθήτριας μας η οποία μας γέμισε το σχολείο με μυρωδιές γεμάτες Κρήτη, αφού μας μαγείρεψε ξινόχοντρο με κοτόπουλο

Την ευχαριστούμε πολύ ! Δεν έμεινε τίποτα στην κατσαρόλα…

261929377 4575736775856868 3744293211782959126 n261495052 195830572742745 7241136928592793952 n260919505 1331105297360492 2812115962633646307 n261769035 1592683551068839 29825756551413995 n260807918 287198076517353 3769665304434149409 n 1

261420837 396561158925054 2679397861556596517 n261181906 326072742675708 1028526268966806069 n

Καταγράψαμε τη συνταγή

262223167 574806993588645 3674852774263460707 n

Γνωρίσαμε κι άλλες τοπικές συνταγές και εδέσματα της Κρήτης

262789925 2101703936654070 3766210457229804736 n

Εργαστήριο 6ο : Διατροφή και γυμναστική πάνε μαζί

Στο 6ο εργαστήριο επιδιώξαμε τα παιδιά να κατανοήσουν το γνωμικό “Νους υγιής εν σώματι υγιεί ” και  να ασκηθούν μέσα από μουσικοκινητικές δραστηριότητες

Δε χάσαμε χρόνο αφού φάγαμε πρωινό ξεκινήσαμε τη γυμναστική μέσα από χορό

Αφού κουραστήκαμε από τη γυμναστική διαβάσαμε το παραμύθι “Η Ντοματούλα που δε χωρούσε στο τελάρο”

και βάψαμε με νες καφέ ώστε να φτιάξουμε το δικό μας υγιεινό σουβλάκι που μας κάνει δυνατούς

261219568 1754931424697051 472877096370248971 n261620825 921098938781234 6556506282532537396 n262354555 636811407454983 2160943441363559793 n

 

Αφήστε μια απάντηση