Ελάτε να παίξουμε Η επιστήμη ως πρόσχημα

omep-rethimno.jpg 

Η επιστήμη στο νηπιαγωγείο και στις μικρές τάξεις του δημοτικού ως συνέχεια της αυθόρμητης περιέργειας και αναζήτησης Μήπως θέλουμε να κάνουμε τα μικρά παιδιά επιστήμονες από κούνια; Να «κατεβάσουμε» τις βασικές έννοιες των επιστημών σε όλο και πιο μικρή τάξη, μέχρι τελικά να καταφέρουμε να διδάσκουμε «την ύλη» του Πανεπιστημίου στο Δημοτικό και στο νηπιαγωγείο; Μήπως τελικά θέλουμε να σχολειοποιήσουμε και το νηπιαγωγείο; Μάλλον το αντίθετο επιδιώκουμε. Τα ίδια τα παιδιά πειραματίζονται αυθόρμητα (ανακατεύουν υλικά, κάνουν ερωτήσεις που φέρνουν σε αμηχανία τους μεγάλους με τα διάφορα γιατί, ανοίγουν παιχνίδια για να δουν τι έχουν μέσα κλπ.). Αυτή τη διαδικασία θέλουμε να φέρουμε μέσα στη σχολική τάξη για την εμπλουτίσουμε και να την ανανεώσουμε. Είναι αυτή η διαδικασία παρατήρησης, διαμόρφωσης προβλέψεων, διαχείρισης απλών υλικών και πειραματισμού, που είναι στο επίκεντρο αυτής της προσέγγισης. Είναι η επαφή με τα συνήθη καθημερινά υλικά και πράγματα, η αναζήτηση ιδιοτήτων και σχέσεων και όχι οι κανόνες, οι τύποι και οι ασκήσεις που στοίχειωσαν τη δική μας μαθητική ζωή.  Το πρωί του Σάββατου στις 24 Απριλίου 2010 (9:30-12:30), σας περιμένουμε στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών στο 9ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου (Μάχης Κρήτης 33, 2831021249, efepereth@gmail.com), για παιχνιδοπειράματα και απλές κατασκευές. Επίσης θα προσεγγίσουμε αντίστοιχες προσπάθειες σε άλλες χώρες μέσα από κείμενα και πρακτικές.   ORGANIZATION MONDIALEPOUR L’ EDUCATION PRESCOLARE (OMEP)ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΡΗΤΗΣ

Αφήστε μια απάντηση