Στο πλαίσιο της θεματικής για το ανθρώπινο σώμα, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να το γνωρίσουν με έναν πρωτότυπο και διαδραστικό τρόπο!
Ξεκινήσαμε διαβάζοντας ένα εκπαιδευτικό βιβλίο, το οποίο περιείχε έναν “χάρτη” του ανθρώπινου σώματος. Το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ήταν ότι, καθώς άνοιγες τις σελίδες, αποκαλύπτονταν τα εσωτερικά όργανα, δίνοντας στα παιδιά μια πρώτη εικόνα της δομής του σώματός μας.
Στη συνέχεια, σχεδιάσαμε το περίγραμμα ενός παιδιού σε χαρτί του μέτρου και τοποθετήσαμε το ρομποτάκι με αισθητήρα πάνω σε αυτό, το οποίο “περπάτησε” γύρω από το περίγραμμα, ακολουθώντας τη διαδρομή και βοηθώντας τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τη διάταξη του ανθρώπινου σώματος.
Τέλος, τα παιδιά “σχεδίασαν” τα κόκκαλα του ανθρώπινου σώματος κόβωντας και κολλλώντας χαρτιά Α4.
Συνεχίζοντας τη θεματική μας για το ανθρώπινο σώμα, τα παιδιά συμμετείχαν σε μια δραστηριότητα, όπου “ανακάλυψαν” τα κόκκαλα του ανθρώπινου σώματος
Αρχικά, σχεδιάσαμε τα κόκκαλα πάνω στο περίγραμμα ενός ανθρώπου χρησιμοποιώντας κηρομπογιά. Στη συνέχεια, τα παιδιά χρησιμοποιήσαν ονειρομπογιές και πέρασαν από πάνω, και καθώς το χρώμα απλωνόταν, τα κόκκαλα “εμφανίζονταν” μαγικά!
“Μικροί Γιατροί σε Δράση: Εξερευνώντας την Καρδιά και το Κυκλοφορικό Σύστημα”
Τα παιδιά φόρεσαν στολή και συμμετείχαν σε παιχνίδι ρόλων, υποδυόμενα τον γιατρό όπου άκουσαν τον χτύπο της καρδιάς του φίλου τους.
Ένα διασκεδαστικό και εκπαιδευτικό πείραμα βοήθησε τα παιδιά να ανακαλύψουν τις φλέβες και τις αρτηρίες.
Αρχικά, ετοιμάσαμε δύο μείγματα:
- Σε ένα μπολ βάλαμε νερό και μαγειρική σόδα, τα οποία ανακατέψαμε καλά.
- Σε ένα άλλο μπολ αναμίξαμε κουρκουμά με αντισηπτικό, δημιουργώντας ένα έντονο χρωματικό διάλυμα.
Στη συνέχεια, με τη βοήθεια του περιγράμματος ενός ανθρώπινου σώματος, τα παιδιά χρησιμοποίησαν μπατονέτες, τις οποίες βούτηξαν σε ένα μείγμα νερού και μαγειρικής σόδας. Σχεδίασαν επάνω στο περίγραμμα τις αρτηρίες και τις φλέβες και άφησαν το έργο τους να στεγνώσει για να ολοκληρωθεί.
Όταν το σχέδιο στέγνωσε, τα παιδιά χρησιμοποίησαν το μείγμα κουρκουμά και αντισηπτικού, και με πινέλο, πέρασαν το μείγμα πάνω από τις γραμμές. Σιγά-σιγά, οι αρτηρίες και οι φλέβες άρχισαν να εμφανίζονται.
Το Ταξίδι της Τροφής στο Πεπτικό Σύστημα
Συνεχίζοντας την εξερεύνηση του ανθρώπινου σώματος, περάσαμε στο πεπτικό σύστημα, όπου τα παιδιά έμαθαν με δημιουργικό τρόπο πώς η τροφή ταξιδεύει μέσα στο σώμα μας.
Έχοντας το περίγραμμα ενός ανθρώπινου σώματος τα παιδιά πρόσθεσαν τα βασικά όργανα του ανθρώπου με διάφορα υλικά
- Το συκώτι ( με ύφασμα)
- Τον οισοφάγο ( με καλαμάκι)
- Το στομάχι (με σακουλάκι με φαγητό)
- Τα έντερα (με σύρμα πίπας).
- Την καρδιά ( με χαρτί)
Το Ρομποτάκι Bee-Bot στο Ταξίδι της Τροφής
Για την εξερεύνηση του πεπτικού συστήματος, χρησιμοποιήσαμε το ρομποτάκι Bee-Bot, το οποίο έγινε ο «οδηγός» της τροφής μας καθώς ταξίδευε μέσα στο ανθρώπινο σώμα.
Πάνω στο διάφανο πλέγμα τοποθετήσαμε διάφορα όργανα του σώματος
Το ρομποτάκι Bee-Bot τοποθετήθηκε στην αρχή του χάρτη (στο στόμα) και τα παιδιά έπρεπε να το προγραμματίσουν για να περάσει από κάθε όργανο, προσομοιώνοντας το ταξίδι της τροφής μέσα από το πεπτικό σύστημα.
“Ανακαλύπτοντας τις Πέντε Αισθήσεις”
Κάθε παιδί δημιούργησε μια κάρτα αισθήσεων που άνοιγε σαν μικρό βιβλιαράκι. Κάθε κομμάτι σελίδα της κάρτας αντιστοιχούσε σε μία από τις 5 αισθήσεις.
Ζωγραφίζοντας τις Σκέψεις μας!
Τέλος , ασχοληθήκαμε με το μυαλό μας! Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ζωγραφίσουν τις σκέψεις τους.