ΚΑΛΩΣ ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ!

Καλώς το καρναβάλι με τους τρελούς χορούς
που ντύνει μασκαράδες μεγάλους και μικρούς.
Καλώς το που σκορπάει κορδέλες κομφετί
είναι για τα παιδάκια η πιο τρελή γιορτή!!!

Τα λόγια είναι περιττά όταν ακούγονται καρναβαλικές μουσικές, όταν μεταμφιεζόμαστε, όταν φτιάχνουμε και πετάμε χαρταετούς!! Παρακάτω θα βρείτε λίγες από τις στιγμές μας:

   

 

Κατασκευή μάσκας με πολλή φαντασία!

 

Ώρα για λίγο…face painting!

 

Ένας κλόουν ήρθε στο σχολείο μας και έφερε τα πάνω κάτω!

Κατασκευή και πέταγμα χαρταετoύ!

    

IT’S PARTY TIME!!!

 

Καλές Απόκριες γεμάτες υγεία και πολλά πολλά χαμόγελα!!

 

ΤΣΙΚΝΟΠΕΜΠΤΗ!!

Σήμερα η μέρα ήταν πλημμυρισμένη με γλέντια και χαμόγελα!

Μιλήσαμε για το έθιμο της Τσικνοπέμπτης και αφιερώσαμε τη μέρα στον “Χορό του Αρλεκίνου”.

Διαβάσαμε το παραμύθι και κάναμε υπαίθριο εργαστήριο κατασκευής αποκριάτικης στολής!

 

Ύστερα, ακολούθησε ο Χαραλάμπης, το παραδοσιακό έθιμο με το γαϊτανάκι, χορός και φυσικά…τσίκνισμα!

 

Το χαρήκαμε όλοι πάρα πολύ, καλή τσικνοπέμπτη και σε σας 🙂

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ_2024-25

Οι εγγραφές στα νηπιαγωγεία της χώρας πραγματοποιούνται 1-20 Μαρτίου 2024.

Εγγραφές μετά την 20η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης!

Πιο συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2024-25, μαθητές/τριες γεννημένοι/ες το 2020 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις προνηπίων που έχουν γεννηθεί κατά τη διάρκεια του έτους αυτού.

Οι εγγραφές στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας γίνονται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov. gr) με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής.
Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής υποβάλλουν οι γονείς/κηδεμόνες στο Νηπιαγωγείο που ανήκει το νήπιο-προνήπιο, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας τους και σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ:

για την εγγραφή του νηπίου-προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία
    «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των
    κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας
    Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του
    Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας
    συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα (παρ. 2 του
άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

  1. τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το
    Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο
    των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο
    Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι
    συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν να
    υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο
    που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου-προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με
    ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,
  2. τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας σχετικό αποδεικτικό έγγραφο
    σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από
    το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,
  3. τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον
    υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη
    Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,
  4. εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό
    Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,
  5. τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη
    σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την
    ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου»

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης:

οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής
Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική
μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου.

Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (3) και (4) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται :
α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για
το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.
β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)
γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα
εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου
6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).
δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές
εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής
του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με
ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Για περισσότερες πληροφορίες και διευκρινίσεις, μπορείτε να καλέσετε στο τηλέφωνο του σχολείο: 27210 32312

ΜΥΘΟΙ..ΚΛΑΣΙΚΟΙ ΚΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ (ΜΕΡΟΣ Β)

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΡΑΧΝΗΣ:

Η Αράχνη ήταν μια πολύ όμορφη και ταλαντούχα κοπέλα. Ύφαινε υπέροχα σχέδια με μεγάλη φαντασία και έγινε πολύ γνωστή για τις δημιουργίες της. Όμως, τόλμησε να συγκρίνει τον εαυτό της με τη θεά Αθηνά…

Ο μύθος μάς ενέπνευσε να ασχοληθούμε με την τέχνη της ύφανσης και τον αργαλειό! Κατασκευάσαμε ιστούς, παίξαμε κινητικά παιχνίδια και ξεκινήσαμε το δικό μας υφαντό..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗΣ:

“Η Δήμητρα, η οποία ήταν η θεά της καρποφορίας και της γονιμότητας και υπεύθυνη για την καλή σοδειά και την άνθιση της φύσης, είχε κάνει την όμορφη Περσεφόνη με το θεό Δία.

Όμως μία μέρα που η νεαρή μάζευε λουλούδια παρέα με τις Ωκεανίδες νύμφες, ξαφνικά άνοιξε η Γη, ξεπήδησε από μέσα ο Πλούτωνας με το σκοτεινό του άρμα και την άρπαξε. Όμως  τις κραυγές της δεν τις άκουσε κανείς και ούτε κανείς δεν πρόλαβε να τη σώσει.

Θλιμμένη η Δήμητρα που έχασε την κόρη της, μάρανε την πλάση, οι σοδειές δεν καρποφορούσαν πια και τα λουλούδια δεν άνθιζαν. Τότε ο ήλιος την λυπήθηκε και της είπε ότι την έκλεψε ο Πλούτωνας κι έτσι η Δήμητρα πήγε να τη ζητήσει πίσω.

Όμως ούτε και ο Πλούτωνας ήθελε να χάσει την αγαπημένη του, κι έτσι  με τη βοήθεια του Δία κατέληξαν σε μια συμφωνία.Η Περσεφόνη να είναι στη Γη 6 μήνες με την μητέρα της και 6 στον Κάτω Κόσμο μαζί με τον Πλούτωνα και μάλιστα για να το εξασφαλίσει αυτό, της έδωσε να φάει καρπό ροδιού για να ξαναγυρίσει.

Έτσι τους 6 μήνες που η Περσεφόνη, σύμφωνα με τον μύθο, βρισκόταν στον Κάτω Κόσμο, στη Γη η Δήμητρα ήταν δυστυχισμένη και πάγωνε την πλάση κι έτσι κυριαρχούσε το φθινόπωρο και ο χειμώνας, ενώ οι υπόλοιποι 6, ήταν μήνες ανθοφορίας γονιμότητας και καλοκαιρίας, αφού η Δήμητρα είχε την κόρη της ξανά.” (Πηγή: https://www.georma.gr/?section=2052&language=el_GR&itemid1541=2104&detail1541=1) 

ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΘΕΑΣ ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΦΥΣΗ:

ΜΥΘΟΙ..ΚΛΑΣΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ!

Συνεχίζοντας το ταξίδι στη μυθολογία, παρατηρήσαμε πως οι άνθρωποι τότε συνδύαζαν γεγονότα της καθημερινότητας ή της φύσης με τα καμώματα θεών και ημίθεων! Γνωρίσαμε μερικούς από αυτούς:

Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΑΛΚΥΟΝΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ΜΕΡΕΣ:

Οι αρχαίοι Έλληνες είχαν φτιάξει, όπως συνήθιζαν, έναν μύθο γι’ αυτά τα πουλιά, τις αλκυόνες. Σύμφωνα με τον αρχαίο μύθο, η Αλκυόνη ήταν μια πολύ όμορφη και γοητευτική κοπέλα. Πατέρας της ήταν ο Αίολος, θεός των ανέμων, και μητέρα της η Ενάρετη (που σημαίνει αυτή που έχει όλες τις αρετές). Η Αλκυόνη είχε παντρευτεί τον Κήυκα. Το ζευγάρι ήταν πολύ ερωτευμένο και τέλεια ταιριασμένο. Έτσι, η Αλκυόνη και ο Κύηκας άρχισαν να νιώθουν ανώτεροι από τους ανθρώπους, ένιωθαν πως ήταν κι οι ίδιοι θεοί. Ο Κύηκας πίστευε ότι είχε ίση αξία με τον Δία και η Αλκυόνη με την Ήρα.

Ήταν τόσο σίγουροι, που ο Κύηκας άρχισε να αποκαλεί τη γυναίκα του «Ήρα» κι η Αλκυόνη με τη σειρά της άρχισε να αποκαλεί τον σύζυγό της «Δία». Μόλις το είδε αυτό ο πραγματικός θεός  Δίας, το θεώρησε μεγάλη ασέβεια. Ήταν τόσο θυμωμένος που, μια μέρα, είδε τον Κύηκα με το καράβι του βαθιά στη θάλασσα και του έριξε κεραυνό. Το καράβι του Κύηκα καταστράφηκε κι αυτός, χωρίς να έχει κάποια βοήθεια, πνίγηκε μες στα πελώρια κύματα.

Μόλις η Αλκυόνη έμαθε όσα έγιναν, έτρεξε στην ακρογιαλιά με την ελπίδα ότι τα κύματα θα τον φέρουν πίσω ζωντανό. Όταν είδε μόνο λίγα ξύλα από το καράβι του, που είχαν ξεβραστεί στην όχθη, άρχισε να κλαίει. Θρηνούσε για μέρες και νύχτες τον αγαπημένο της, χωρίς να σταματάει. Ήταν τόσο μεγάλος ο πόνος της, που ο Δίας την λυπήθηκε και τη μεταμόρφωσε σε πουλί. Έτσι η Αλκυόνη έγινε ένα πουλί όμορφο σαν εκείνη, όταν ήταν άνθρωπος, που ζει κοντά στη θάλασσα σαν να περιμένει να βγει από τα κύματα η αγάπη του.

Όμως τα βάσανα για την Αλκυόνη δεν είχαν τέλος. Γεννούσε τα αυγά της μέσα στο χειμώνα, και τα κλωσούσε στα βράχια δίπλα στη θάλασσα. Τα κύματα, μεγάλα και άγρια, έφταναν στη στεριά, ανέβαιναν μέχρι τα βράχια και κατέστρεφαν τη φωλιά και τα αυγά με τα μωρά της. Ο Δίας θέλησε να διορθώσει το λάθος του. Έτσι, διέταξε για δεκαπέντε μέρες μέσα στον χειμώνα να ζεσταίνει ο καιρός και να σταματούν οι άνεμοι, για να μπορέσει η Αλκυόνη να κλωσά τα αυγά μέχρι να βγουν τα παιδιά της.” (Πηγή: https://hcc.edu.gr/the-myth-of-alcyone-and-the-halcyon-days/?lang=el).

Με τα παιδιά παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο

Έπειτα παρατηρήσαμε τον καιρό και είδαμε πως όντως οι Αλκυονίδες μέρες είναι ένα ευχάριστο διάλειμμα μέσα στον χειμώνα! Παίξαμε παιχνίδια με τα αβγά της Αλκυόνης και τους αριθμούς ενώ κατασκευάσαμε και μια εικαστική δημιουργία για το σπίτι μας 🙂

 

ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ!

Μα από πού πήραν τα ονόματά τους οι πλανήτες;

Αυτή η απορία στάθηκε μια καλή αφόρμηση για να προσεγγίσουμε την επόμενη θεματική με τους θεούς του Ολύμπου. Με τα παιδιά ξεκινήσαμε ένα ταξίδι στο μακρινό παρελθόν συντροφιά με τη μυθολογία!

Μάθαμε για τους θεούς, για το πού ζούσαν, τη διατροφή τους και τα στοιχεία που τους έκαναν ξεχωριστούς! Διαβάσαμε βιβλία, είδαμε βίντεο, κατασκευάσαμε τον Όλυμπο που ζούσαν οι θεοί, βρήκαμε από ποιο γράμμα αρχίζουν και ποιο αντικείμενο τους χαρακτηρίζει και τέλος γίναμε οι ίδιοι θεοί με κέφι και φαντασία!

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΚΑΡΤΕΣ:

IMG 20240212 105057 IMG 20240215 095722 IMG 20240216 095058 IMG 20240216 095419

ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ:

IMG 20240215 101307 IMG 20240215 110605 IMG 20240216 094701 IMG 20240216 092132   IMG 20240219 111058

ΓΙΝΟΜΑΙ ΚΙ ΕΓΩ ΘΕΟΣ:

IMG 20240215 121222 IMG 20240215 120628 IMG 20240216 100229 IMG 20240216 100454 IMG 20240216 100654

ΕΝΑΛΛΑΓΗ ΜΕΡΑΣ-ΝΥΧΤΑΣ ΚΑΙ ΣΚΙΕΣ!

Σε συνέχεια του προγράμματος, επεξεργαστήκαμε τα δεδομένα σχετικά με την εναλλαγή της μέρας και της νύχτας! Τι παιχνίδια παίζει ο ήλιος με το φεγγαράκι; Το φεγγάρι έχει δικό του φως; Πώς βλέπουμε τη νύχτα; Τι χρειάζεται για να δημιουργηθεί μια σκιά; Μπορώ να την αποτυπώσω με κάποιο τρόπο;

Σε όλα αυτά τα ερωτήματα απαντήσαμε με τη βοήθεια βιβλίων, λογισμικού H5P, πειραμάτων και κατασκευών! Να δείτε:

IMG 20240208 115100   

 

ΕΤΟΙΜΟΙ ΓΙΑ ΕΚΤΟΞΕΥΣΗ;;;

Με αφορμή τις ζεστές μέρες, αναρωτηθήκαμε από πού έρχεται αυτή η θερμότητα, γιατί έχουμε μέρα και νύχτα και γενικά τι…υπάρχει πολύ πάνω από τα σύννεφα;

Μέσα από κατάλληλο οπτικοακουστικό υλικό, παιχνίδια, τραγούδια, εικαστικές δημιουργίες και πειραματισμούς ανακαλύψαμε το…διάστημα! Μάθαμε σπουδαία πράγματα όπως ότι:
*ο ήλιος είναι ένα αστέρι
*το φεγγάρι είναι δορυφόρος της γης και δεν έχει δικό της φως
*ο ήλιος με τους 8 πλανήτες λέγεται ηλιακό σύστημα
*στο διάστημα κάνει κρύο και δεν έχει φως όπως στη γη
*εξωγήινοι λέγονται όσοι ζουν έξω από τη γη
*η γη, είναι τρίτη στη σειρά, γυρίζει γύρω από τον εαυτό της αλλά και γύρω από τον ήλιο

Ο ΗΛΙΟΣ, Η ΓΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ:

Η ΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΟΙ…ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ:

ΦΕΡΤΕ ΠΑΛΤΑ, ΦΕΡΤΕ ΚΟΥΒΕΡΤΕΣ ΚΑΙ ΣΚΟΥΦΙΑ!

Όπως λέει και ο Διονύσης Σαββόπουλος στο τραγούδι του χειμώνα

“Ήρθε ο χειμώνας ο σοφός για να οργανώσει
Βραδιές με κάστανα γύρω από τη φωτιά
Τρεις μήνες μένει κι επιμένει να ενώσει
Τους φίλους όλους σε σπιτάκια γιορτινά.

Ντύσου καλά προτού να βγεις από το σπίτι σου
Έχει χιονίσει κι όλα γύρω είναι λευκά
Είναι χειμώνας – δες την παγωμένη μύτη σου
Να ζεσταθούμε έλα οι δυο μας αγκαλιά.”

…έτσι κι εμείς καλωσορίσαμε τον Ιανουάριο και τον χειμώνα με πολλές πολλές δραστηριότητες σχετικές με την αλλαγή στη φύση, στα ρούχα μας, τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη, τον κύκλο του νερού που άλλοτε γίνεται βροχή και άλλοτε χιόνι και πολλά πολλά άλλα που θα δείτε παρακάτω!

ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ:

     

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ:

ΚΑΝΩ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕ ΠΑΓΟ ΚΑΙ ΦΤΙΑΧΝΩ ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟ ΜΕ ΣΟΔΑ ΚΑΙ ΜΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΜΑΛΛΙΩΝ:

ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΖΩΑ ΠΟΥ ΠΕΦΤΟΥΝ ΣΕ ΧΕΙΜΕΡΙΑ ΝΑΡΚΗ:

ΠΑΙΖΩ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΟΚΙΝΗΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:

ΠΑΕΙ Ο ΠΑΛΙΟΣ Ο ΧΡΟΝΟΣ…

Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος καλωσορίσαμε τον νέο έτος παρασκευάζοντας τη δική μας βασιλόπιτα!

Τι είναι, όμως, η βασιλόπιτα και πώς έχει προκύψει αυτό το νόστιμο έθιμο;

Όταν ο Άγιος Βασίλειος ήταν επίσκοπος Καισάρειας, ο έπαρχος της Καππαδοκίας πήγε να εισπράξει φόρους με πολύ αυστηρό τρόπο. Οι κάτοικοι φοβήθηκαν και ζήτησαν την προστασία του επισκόπου τους. Αυτός τους είπε να συγκεντρώσουν ό,τι πολύτιμα αντικείμενα είχαν μέσα σε ένα μπαούλο για να τα προσφέρουν στον έπαρχο.
Ο άγιος, όμως, ήξερε πως αυτό ήταν πολύ άδικο και τον έπεισε να φύγει χωρίς να πάρει τίποτε. Όμως τώρα, πώς θα μοιράζονταν πάλι τα υπάρχοντα πίσω στους ανθρώπους; Ο Άγιος Βασίλειος είχε μια ιδέα και μέσα με μικρές πίτες έβαλε και από ένα πολύτιμο αντικείμενο. Από τότε, λέει η παράδοση, κάνουμε στη γιορτή του Αγίου Βασιλείου πίτες με νομίσματα μέσα που ονομάστηκαν αργότερα βασιλόπιτες..

Έτσι κι εμείς, βρήκαμε τη συνταγή, συγκεντρώσαμε τα υλικά και παρασκευάσαμε τη δική μας βασιλόπιτα!

IMG 20240112 090323

Μέχρι να ψηθεί εμείς τραγουδήσαμε το “πάει ο παλιός ο χρόνος” και είπαμε ποιος κέρδισε στο σπίτι μας το φλουρί!

Αφού ψάξαμε καλά καλά βρήκαμε και το φλουρί! Ο τυχερός πήρε το δώρο του και πολλές ευχές από τους συμμαθητές του!

Και του χρόνου 🙂