Ο Χειμώνας είναι εδώ!
ΧΕΙΜΩΝΑΣ
Οι διαβάτες παγωμένοι .. στα παλτά τους τυλιγμένοι.
Μες στους δρόμους περπατούν.. και πουλάκια δεν πετούν.
Παγωνιά παντού απλώνει… άσπρα τα βουνά απ’ το χιόνι.
Κρύο, καταιγίδες, μπόρες… του Χειμώνα είναι οι ώρες.
Με 2 υλικά (σόδα και νερό) φτιάξαμε το δικό μας χιόνι… Παίξαμε διαδραστικά παιχνίδια και σχηματίσαμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη χιόνι..!
Φυσικά δεν έλειψε ο χιονοπόλεμος μέσα και έξω από τη τάξη!! Φτιάξαμε κι έναν χιονάνθρωπο από τις χιονόμπαλές μας !!Περάσαμε υπέροχα και διασκεδάσαμε πολύ !!
Πειραματιστήκαμε με το νερό παρατηρώντας τι γίνεται όταν το βάζουμε στη κατάψυξη και τι γίνεται όταν το αφήσουμε να λιώσει. Σε ποιό μπολάκι θα λιώσει γρηγορότερα το νερό; (το ένα το αφήσαμε στο καλοριφέρ και το άλλο σε ένα τραπεζάκι).
Ο Χειμώνας έφερε το Κρύο και γνωρίσαμε το γράμμα Κκ…
Γιορτάσαμε τους προστάτες των γραμμάτων και της παιδείας μας, τους 3 Ιεράρχες και φτιάξαμε το πορτρέτο τους!
Διαβάσαμε βιβλία για το Χειμώνα και πήραμε πολλές πληροφορίες για τον καιρό και την ενδυμασία αυτή την εποχή, τα φρούτα και τα λαχανικά που φυτρώνουν τώρα, τα χειμερινά σπορ αλλά και τα πολικά ζώα. Ακούσαμε το τραγούδι του Χειμώνα του Διονύση Σαββόπουλου και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε μια εικόνα που μας έρχεται στο νου όταν ακούμε τη λέξη Χειμώνας…και φυσικά παίξαμε πολλά διαδραστικά παιχνίδια!
Τώρα που μάθαμε πολλές πληροφορίες για το χειμώνα φτιάξαμε και μια χειμωνιάτικη ζωγραφιά δημιουργώντας σε μαύρο χαρτόνι κανσόν με λευκή κιμωλία. Τι ωραία χιονισμένα τοπία!
Γνωρίσαμε τα φρούτα και τα λαχανικά του χειμώνα! Τα ταυτίσαμε σε καρτέλες αναφοράς, τα βρήκαμε και τα ταξινομήσαμε στη σωστή κατηγορία ανάμεσα σε φρούτα και λαχανικά άλλων εποχών, μάθαμε τη διαδικασία που φτάνουν από το χωράφι στο σ.μάρκετ, τα ζωγραφίσαμε και φυσικά μαντέψαμε τα αγαπημένα μας αινίγματα!
….κάναμε και τα “μαθηματικά” μας ζωγραφίζοντας τόσα πορτοκάλια στο καλάθι όσα λέει ο αριθμός, συνεχίσαμε το μοτίβο στα χειμωνιάτικα γαντάκια μας και κάναμε συγκρίσεις με περισσότερα και λιγότερα πιγκουινάκια και ιγκλού . Τέλος, γνωρίσαμε τον αριθμό 5 και κάναμε πολλές διασκεδαστικές δραστηριότητες μαζί του!
Ορμώμενοι από τον πρώτο μήνα του χειμώνα που είναι ο Ιανουάριος γνωρίσαμε και το γράμμα Ι ι. Βρήκαμε λέξεις από Ιι και τις γράψαμε στον πίνακα, είδαμε το ένα γράμμα μια ιστορία για το γράμμα Ιι, το αναγνωρίσαμε στα ονόματά μας και χρωματίσαμε λέξεις που το αρχικό τους ξεκινάει από Ιι.
Φτιάξαμε τα χειμωνιάτικα δεντράκια μας με χαρτοταινία και νερομπογιές χρησιμοποιώντας ψυχρά χρώματα:
Κολάζ το σπουργιτάκι του χειμώνα!
Φτιάξαμε με χρωματιστά χαρτόνια κούπες με ζεστή σοκολάτα και γράψαμε πάνω τους γιατί μας αρέσει ο Χειμώνας!
Παίξαμε με τα γράμματα του Χειμώνα και κάναμε αναγραμματισμούς με πεζά και κεφαλαία! Ψάξαμε στη γραμματόσουπα να βρούμε τα γράμματα του και έπειτα τα ζωγραφίσαμε!
ΚΟΠΗ ΒΑΣΙΛΟΠΙΤΑΣ ΚΑΙ ΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΚΑΛΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!!
Υποδεχτήκαμε τη νέα χρονιά ζωγραφίζοντας τις ευχές μας και το τι θα θέλαμε να κάνουμε το νέο έτος με την οικογένειά μας! Ζωγραφίσαμε μέσα στ’ αστέρια τους αριθμούς του νέου έτους, τους αναζητήσαμε ανάμεσα σε άλλους και ευχηθήκαμε Καλή Χρονιά!!Παίξαμε επίσης παιχνίδι αριθμητικής με ζάρι με το Μπισκοτούλη!
Γνωρίσαμε τον αριθμό 3 και παίξαμε μαζί του!
Μάθαμε το γράμμα Β…όπως Βασιλόπιτα! Διατυπώσαμε λέξεις που γνωρίζουμε και τις καταμετρήσαμε, το γράψαμε όπως μπορούμε και παίξαμε πολλά παιχνίδια στον διαδραστικό μας πίνακα!
























































































































































































































































































































































































