Θεματικός Κύκλος «Ζω καλύτερα – Ευ ζην»

Ο τίτλος του Σχεδίου Δράσης που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης του Θεματικού Κύκλου με τίτλο: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» είναι ο εξής: «Γίνομαι και εγώ ένας μικρός διασώστης». Οι μαθητές μέσω της ενεργής και βιωματικής συμμετοχής τους εκπαιδεύτηκαν στο πως μπορούν να μεριμνήσουν για την πρόληψη και την αντιμετώπιση ατυχημάτων για τους εαυτούς τους, αλλά και για τους άλλους, ως ενεργά και με ενσυναίσθηση μέλη της κοινωνίας. Πιο συγκεκριμένα, προσεγγίστηκαν τα ακόλουθα:

  • η ορθή οργάνωση του φαρμακείου του σχολείου
  • η διατήρηση της ψυχραιμίας στην περίπτωση ατυχήματος
  • η καλλιέργεια της ενσυναίσθηση και της ευαισθησίας σχετικά με τα θύματα ατυχημάτων
  • η αποτελεσματική υποστήριξη πιθανού θύματος ατυχήματος στο χώρο του σχολείου ή εκτός (πχ. παιδική χαρά ή παραλία)
  • η εκπαίδευσή τους και έτσι ώστε να γίνουν “μικροί διασώστες”
  • η απομνημόνευση και η καλλιέργεια της δεξιότητας διαχείρισής τους μιας τηλεφωνικής επικοινωνίας με τους αριθμούς έκτακτης ανάγκης
  • η ορθή περιγραφή του τι συνέβη σε ένα ατύχημα

Παράλληλα επιδιώχθηκε η καλλιέργεια των εξής δεξιοτήτων:

Δεξιότητες μάθησης:

  • Κριτική σκέψη
  • Επικοινωνία
  • Συνεργασία
  • Δημιουργικότητα

Δεξιότητες ζωής:

  • Κοινωνικές δεξιότητες
  • Πρωτοβουλία
  • Αυτομέριμνα
  • Οργανωτική ικανότητα
  • Υπευθυνότητα
  • Πρόληψη
  • Ενσυναίσθηση και ευαισθησία
  • Πολιτειότητα
  • Προσαρμοστικότητα

Δεξιότητες της τεχνολογίας και της επιστήμης:

  • Τεχνολογικός γραμματισμός
  • Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο
  • Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας

Δεξιότητες του νου:

  • Επίλυση προβλημάτων
  • Μελέτη περιπτώσεων (case studies)
  • Κατασκευές
  • Πλάγια σκέψη

Στη συνέχεια παρατίθεται παραγόμενο έργο και φωτογραφίες από κάποιες ενδεικτικές δραστηριότητες, στις οποίες συμμετείχαν ενεργά οι μαθητές μέσω του παρόντος Σχεδίου Δράσης.

Έμαθαν τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και και πότε πρέπει να τα χρησιμοποιούν ανά περίπτωση.

Οι μαθητές απεικόνισαν εικαστικά τον εαυτό τους ως διασώστες.

Κατασκεύασαν ατομικές αφίσες με χειραπτικά υλικά για την πρόληψη ατυχημάτων σε διάφορα μέρη που αφορούν άμεσα την καθημερινότητά τους όπως για παράδειγμα την κουζίνα, το υπνοδωμάτιο, το σαλόνι, το μπάνιο, αλλά και την παιδική χαρά και το δρόμο.

Είχαμε την τιμή και τη χαρά να φιλοξενήσουμε στη ψηφιακή μας τάξη τη διασώστρια του ΕΚΑΒ – πλήρωμα ασθενοφόρου, κα. Κοκολίνη Βίκυ. Οι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν έστω και εξ αποστάσεως ένα πολύ ενεργό και δοτικό μέλος του ΕΚΑΒ και να της θέσουν ερωτήματα μέσω διαδικτυακής συνέντευξης, αποκομίζοντας έτσι πολλά μαθησιακά οφέλη σχετικά με τις πρώτες βοήθειες και τις πολλές και ενδιαφέρουσες εμπειρίες τις οποίες μοιράστηκε γενναιόδωρα με τους μαθητές.

Σε επόμενο μάθημα ζητήθηκε από τους μαθητές να ζωγραφίσουν ό,τι τους έκανε εντύπωση από τη φιλοξενία της διασώστριας στην ψηφιακή μας τάξη. Παρακάτω παρατίθενται οι γλαφυρές εικαστικές απεικονίσεις τους σε σχέση με αυτή!