ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: Φροντίζω το Περιβάλλον
- Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά «Οι Νερο…εξερευνητές! η σημασία της σωστής διαχείρισης νερού»
Το βιωματικό πρόγραμμα «Οι Νερο….εξερευνητές!» αποσκοπεί στο να γνωρίσουν οι μαθητές/τριες τη σημασία του νερού στη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τις κοινωνικές και περιβαλλοντικές του παραμέτρους, να γνωρίσουν τους βασικούς κανόνες για σωστή διαχείριση του νερού, αναγνωρίζοντας ως λύσεις του περιβαλλοντικού προβλήματος την προσέγγιση Σωστή Διαχείριση, Σημασία για τη Βιοποικιλότητα, Προστασία του περιβάλλοντος.
Το νερό είναι η περισσότερο διαδεδομένη χημική ένωση που είναι απαραίτητη σε όλες τις μορφές ζωής στον πλανήτη μας. Απαντάται και στις τρεις μορφές στη γη: στερεή (πάγος, χιόνι), υγρή (νερό πηγών, ποταμών, θαλασσών) και αέρια (υδρατμοί στην ατμόσφαιρα).
Στα εργαστήρια που πραγματοποιήθηκαν, οι μικροί μαθητές προσέγγισαν το νερό μέσα από τα ποικίλα εργαλεία που χρησιμοποιούνται στην προσχολική αγωγή( θεατρικό παιχνίδι, παραμύθι, beebot, φυσικές επιστήμες) καλλιεργώντας δεξιότητες όπως: δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, συνεργασία, αυτομέριμνα, ενσυναίσθηση και ευαισθησία, πρωτοβουλία, υπευθυνότητα, ψηφιακός γραμματισμός επίλυση προβλημάτων, κατασκευές.
Εισαγωγή στο θέμα- δέσιμο ομάδας, αναφορά στο θέμα με κουκλοθέατρο
Ο κύκλος του νερού , γινόμαστε σταγόνες, Beebot ο κύκλος του νερού
Εκπαιδευτική εκδρομή στο “Σπίτι του νερού” στην Πάτρα και στο έλος της Αγυιάς
Ψαρεύουμε; ( οι ιδιότητες του νερού)
Πειράματα: παρατηρούμε τον κύκλο του νερού στο παράθυρό μας, φτιάχνουμε χιονονιφάδα με βόρακα, πείραμα για τη ρύπανση του νερού
Κατασκευές: κατασκευή σύννεφου με πολλές νεροσταγόνες, κατασκευή νεροσταγόνας ο Άκης Νεράκης, κατασκευή mobile με εφημερίδες
Φτιάξαμε παζλ και μάθαμε για την εξοικονόμηση του νερού, παίξαμε παιχνίδι σε ομάδες εξοικονομώντας νερό!
Συγκρίναμε διαγράμματα με τις αρχικές μας ιδέες για την εξοικονόμηση νερού και τις τελικές μας ιδέες
Δημιουργήσαμε αφίσα “Το νερό είναι θησαυρός”
και ψηφιακή αφίσα “Το νεράκι αγαπάμε και δεν το σπαταλάμε”