Με ευκαιρία την Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών, τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ήρθαν σε επαφή με λέξεις που προέρχονται από άλλες χώρες και κατανόησαν ότι η κάθε χώρα έχει τη δικιά της γλώσσα. Επιπλέον, άκουσαν λέξεις από άλλες γλώσσες , προσπάθησαν να τις επαναλάβουν και ενισχύθηκε η σημασία της ανάδειξης της πολυγλωσσίας και της πολιτισμικότητας στο σχολικό περιβάλλον.
Αφορμή για το ταξίδι αυτό στάθηκε ένα γράμμα που λάβαμε στο νηπιαγωγείο από το φίλο μας τον Γκούφι (γαντόκουλα – σκύλος). Ο Γκούφι, λοιπόν, μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε να μάθει τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις που βρήκε και μας έστειλε μαζί με το γράμμα. Τα παιδιά προσπάθησαν να μαντέψουν τι μπορεί να σημαίνουν αυτές οι λέξεις και μετά τις αναζήτησαν και τις άκουσαν στον υπολογιστή χρησιμοποιώντας τη μηχανή google translate. Όταν ολοκληρώθηκε η αναζήτηση, κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όλες οι λέξεις σημαίνουν “Καλημέρα”. Ακολουθώντας τις οδηγίες του Γκούφι, τα παιδιά φώναξαν δυνατά τι σημαίνουν όλες οι λέξεις, δηλαδή ΚΑΛΗΜΕΡΑ για να ξυπνήσει και να τους γνωρίσει τη φίλη του τη Λάρα. Με ενθουσιασμό χαιρέτησαν τη Λάρα και είδαν το βιβλίο με τις χώρες που επισκέφτηκε στο διαδραστικό πίνακα, επέλεξαν χώρες που τους κίνησαν το ενδιαφέρον και σκανάροντας το qr code της κάθε χώρας, άκουσαν χαιρετισμούς και τις λέξεις ναι/όχι στην αντίστοιχη γλώσσα. Οι μαθητές ευχαρίστησαν τη Λάρα για όσα τους έμαθε και αποχαιρέτησαν τον Γκούφι. Την επόμενη ημέρα, ασχολήθηκαν με μια ομαδική εργασία όπου κόλλησαν τη λέξη “καλημέρα’ σε διάφορες γλώσσες. Η εργασία αυτή μας άρεσε πολύ και τα παιδιά ζήτησαν να την κάνουν και ατομική για να την πάρουν σπίτι, φυσικά και η επιθυμία τους έγινε πράξη!