Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2024- 2025

 

                                                     

1ος  Θεματικός κύκλος: 

ΖωΚαλύτερα- Ευ Ζην

Υποενότητα: Υγεία- Διατροφή

“Ο Ρούλης ο Τροφούλης και η περιπέτεια του στον κόσμο της υγιεινής διατροφής”.

Ο Ρούλης μέσα από διάφορες δραστηριότητες προσπαθεί να βοηθήσει τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν τη
σημαντικότητα της διατροφής στη συνολικής μας υγεία, της επιλογής τροφίμων με υψηλή διατροφική αξία, την αποφυγή τροφίμων με χαμηλή διατροφική αξία, τη συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης και φυσικής δραστηριότητας. Τα παιδιά καλόυνται να φτιάξουν το δικό τους voki για τον Ρούλη τον Τροφούλη μέσα από την εφαρμογή

https://l-www.voki.com/site/create.

Παρουσίαση του βιβλίο «Η κυρά Διατροφή –πρώτη στη μαγειρική» το οποίο λειτουργεί ως προοργανωτής ώστε να
εμπλέξει τους μαθητές άμεσα στο περιεχόμενο του προγραμμάτος.

Οι μαθητές ενημερώνονται από τον Ρούλη για την παιδική παχυσαρκία παρακολουθώντας το βίντεο «παιδική
παχυσαρκία.

Μετά από συζήτηση, αποφασίζουν να εντάξουν τη σωματική άσκηση στην καθημερινή τους δραστηριότητα. Ξεκινούν
τραγουδώντας και χορεύοντας το «χοντρό μπιζέλι».

Γίνεται αναφορά και στην αξία του νερού. Ενυδατώνουμε πάντα τον οργανισμό μας.

viber image 2025 01 16 19 06 30 169 viber image 2025 01 16 19 06 30 240 viber image 2025 01 16 19 06 30 314 viber image 2025 01 16 19 06 30 387 viber image 2025 01 16 19 06 30 580 viber image 2025 01 16 19 06 30 642 viber image 2025 01 16 19 06 30 642.jpgα viber image 2025 01 16 19 06 30 705

Το εργαστήριο ολοκληρώνεται με την επίσκεψη της διατροφολόγου Χρυσούλα Λιάρου όπου τα παιδιά επαλήθευσαν την κατάκυηση των γνώσεων τους γαι τις διατροφικές συνήθειες.

viber image 2025 01 13 11 32 15 280viber image 2025 01 13 11 32 15 249viber image 2025 01 13 11 32 09 963

Στο τέλος, ακολούθησε αξιολόγηση από τα παιδιά.

 

IMG 20250114 114842

2ος Θεματικός κύκλος

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ –
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα
Αλληλοσεβασμός και Διαφορετικότητα στο Νηπιαγωγείο

Τα παιδιά ακούγοντας το τραγούδι ” Να αγαπάς ” κινούνται ελεύθερα στο χώρο, χορεύουνε, πλησιάζουνε ο ένας τον άλλον δίνουν τα χέρια τους και μία αγκαλιά. Έπειτα, ζωγραφίζουνε τις εικόνες πού έχουν όταν ακούνε το τραγούδι.

viber image 2025 01 16 19 06 30 511 1

Έπειτα φτιάχνουμε τους κανόνες της ομάδας και το συμβόλαιο, και κάνουμε μια συζήτηση για τα θετικά μας στοιχεία και χαρίζουμε στο διπλανό μας κάτι θετικό.

Είναι όλα γύρω μου ίδια ή διαφορετικά; Συζητάμε για τις ομοιότητες και διαφορές που έχουμε μεταξύ μας και με κολάζ φτιάχνουμε έναν άνθρωπο και συγκρίνουμε πόσο ίδιοι ή διαφορετικοί είναι.

IMG 20250114 114755

Μέσα από εικόνες από περιοδικά βλέπουμε τους διαφορετικούς ανθρώπους, διαφορετικά μέρη, περιστάσεις και βλέπουμε την ποικιλία που υπάρχει.

IMG 20250202 205140

Μετά, μέσα από πίνακες ζωγραφικής προσπαθούμε να βρούμε τις ομοιότητες και διαφορές και τα διαφορετικά συναισθήματα. Μετά, ζωγραφίζουμε το Σενέκιο δίνοντας του μία έκφραση που θέλουμε εμείς.

IMG 20250202 205134

IMG 20250114 114732

Διαβάζουμε το παραμύθι “Το κάτι άλλο” . Τα παιδιά μαθαίνουν να αναγνωρίζουν ότι είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και να σέβονται τη γνώμη των άλλων. Επιπλέον, αποκτούν θετική στάση απέναντι στο διαφορετικό.

IMG 20250114 114725 1

Διαβάζουμε και άλλα παραμύθια με θέμα τη διαφορετικότητα. Τον “Έλμερ”, τον πολύχρωμο ελέφαντα και πώς διαφέρει από τους υπόλοιπους.

IMG 20250114 114817 1 viber image 2025 01 16 19 06 30 449 1

Διαβάζουμε Το “Μικρό Εγώ Είμαι Εγώ”, μέσα από την ιστορία του μικρού ήρωα βλέπουμε την αναζήτηση του εαυτού μας  και το πόσο σημαντικό είναι να ξέρουμε ποιοι είμαστε. Το βιβλίο είναι σε πολλές γλώσσες και τα παιδιά είδαν και τη διαφορετικότητα στις γλώσσες.

IMG 20250114 114740 1

Τέλος, διαβάσαμε την ιστορία του Σιλοάν ενός μαθητή από τη Συρία που πηγαίνει στο σχολείο στην Ελλάδα και προσπαθεί να γίνει μέλος της ομάδας.

IMG 20250114 114809 1

 

Τέλος, τα παιδιά παρακολουθούν μία παράσταση  κουκλοθέατρου, που πρωταγωνιστής είναι το “Ζαμπντερφίλιο” ένα ζώο που δε μοιάζει με τα άλλα ζώα και ταυτόχρονα μοιάζει και με όλα τα υπόλοιπα. Συμμετέχουν ενεργά στην ιστορία και στο τέλος της ιστορίας.

IMG 20250114 114830

 

 3η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Κλιματική αλλαγή-Φυσικές καταστροφές, Πολιτική Προστασία
Προστάτεψε το δάσος-είναι πηγή ζωής

Τα παιδιά κινούνταιελεύθερα στο χώρο με τη συνοδεία μουσικής.  Μόλις η μουσική σταματήσει, το κάθε
παιδί πρέπει να βρει ένα άλλο παιδάκι που θα έχει την ίδια κάρτα με εκείνο, να κρατηθούν από τα χέρια έτσι ώστε ο ένας να κοιτάζει τον άλλο και να ανταλλάξουν δυο λόγια γνωριμίας. Όταν η μουσική ξαναρχίσει, τα ζευγάρια διαλέγουν ένα άλλο ζευγαράκι που έχει την ίδια κάρτα μ’ αυτούς ώστε να δημιουργηθούν οι ομάδες και ξανασυστήνονται. ‘Έτσι, δημιουργούνται ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Στη συνέχεια δημιουργούν το συμβόλαιο δράσης της ομάδας.

IMG 20250117 105442

Ακούνε ένα τραγούδι για μουσικοκινητική δραστηριότητα «Βόλτα στο δάσος»

 

Μιλάνε για το τι προσφέρει το δάσος στον άνθρωπο και φτιάχνουμε αυτή την αφίσα. έπειτα φτίαχνουν ζωγραφιές αλλά και κατασκευές γαι το δάσος.

IMG 20250117 105435viber image 2025 01 16 19 18 07 309viber image 2025 01 16 19 18 07 381viber image 2025 01 23 23 37 23 408

Μετά η εκπαιδευτικός δείχνει φωτογραφίες με διάφορα υλικά που βρέθηκαν σε ένα δάσος και τα παιδιά λένε ποια προέρχονται από το δάσος και ποια όχι τα κολάνε σε ένα χαρτί και προσθέτουν και τα δικά τους.

IMG 20250117 105450

Έπειτα, μιλάνε για το δάσος και πιο συγκεκριμένα για τα ζώα του δάσους φτιάχνουν κατασκευές και παίζουν παιχνίδια.

viber image 2025 01 16 19 18 07 243 viber image 2025 01 16 19 18 01 324 viber image 2025 01 16 19 18 01 240 IMG 20250123 110734 IMG 20250123 110728 IMG 20250123 110655 IMG 20250116 110823 IMG 20250117 105635 IMG 20250117 104539 IMG 20250117 104535 IMG 20250117 104459IMG 20250117 082550

Ο/Η εκπαιδευτικός προβάλλει ένα βίντεο για να παρακολουθήσουν οι μαθητές/τριες
τα οφέλη του δάσους αλλά και για τους κινδύνους καταστροφής του.

Μετά την παρακολούθηση του βίντεο τίθενται ερωτήσεις από τον/την εκπαιδευτικό.
– Ποιά νομίζετε ότι είναι τα οφέλη του δάσους;
– Πού οφείλονται οι πυρκαγιές στο δάσος; Εκτός από τις ανθρώπινες
δραστηριότητες που αλλού οφείλονται;
– Τι συμβαίνει όταν το δάσος παίρνει φωτιά;
– Η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τη ζωή του δάσους αλλά και
για τη ζωή του ανθρώπου;
– Με ποιούς τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε;
Τα παιδιά ενθαρρύνονται να διατυπώσουν τις απόψεις τους και να τις
αιτιολογήσουν. Μέσα από τη διατύπωση διαφορετικών απόψεων και τις γνωστικές
συγκρούσεις που θα προκύψουν, επιδιώκεται η γνωστική ανάπτυξη των μαθητών.
Αφού συζητήσουμε για τις αιτίες που κινδυνεύει το δάσος, ο/η εκπαιδευτικός
παρουσιάζει σε κάθε ομάδα καρτέλες και ζητά να τις ταξινομήσουν σε τρείς
κατηγορίες:
Ανθρώπινες ενέργειες από λάθος, επειδή δε γνωρίζουμε ή αδιαφορούμε.
Ανθρώπινες ενέργειες από πρόθεση.

viber image 2025 01 23 23 35 31 466 viber image 2025 01 23 23 35 30 840

Μετά από αυτό τα παιδιά κάνουν ζωγραφιές και φτιάχνουμε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο.

IMG 20250123 121700viber image 2025 01 23 22 44 58 075 viber image 2025 01 23 22 45 05 756 viber image 2025 01 23 22 45 05 895

Φτιάχνουμε και μία αφίσα για τους τρόπους πραστασίας των δασών από τις πυρκαγιές αλλά και άλλες κατασκευές.

viber image 2025 01 23 23 37 32 204 viber image 2025 01 23 23 37 33 035viber image 2025 01 23 23 37 32 271viber image 2025 01 23 23 37 31 177

Διαβάζουμε το βιβλίο η ” Κυρά Φύση και ο Κακός ο Ρύπος” και ζωγταφίζουμε το παραμύθι.

IMG 20250117 082437 IMG 20250116 110810

Τέλος, μας επισκέφθηκε η πυροσβεστική Μολάων. Μας εξήγησε τι πρέπει να προσέχουμε και τι πώς μπορούμε να προφυλάχτούμε. Επίσης, μας εξήγησε τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση σεισμού και πώς πρέπει να βγούμε από το σχολείο και το σπίτι. Μας παρουσιάσαν τον εξοπλισμό που χρησιμοποιούν και τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να φορέσουν τον εξοπλισμό αλλά και να χειριστούν τη μάνικα που χρησιμοποιούν. Ήταν πραγματικά όλα όσα μάθαμε χρήσιμα και περάσαμε πολύ όμορφα. Ευχαριστούμε πολύ!

IMG 20250203 091856 IMG 20250203 094416 viber image 2025 02 13 23 28 25 869 viber image 2025 02 13 23 28 26 664 viber image 2025 02 13 23 28 26 718 viber image 2025 02 13 23 28 42 534 viber image 2025 02 13 23 28 42 724 viber image 2025 02 13 23 28 42 800 viber image 2025 02 13 23 28 42 670

IMG 20250203 101242 IMG 20250203 101312 IMG 20250203 101518 IMG 20250203 101620 IMG 20250203 101659 IMG 20250203 101632 IMG 20250203 101827

Φτιάξαμε και όμορφα αναμνηστικά και ζωγραφιές για να θυμόμαστε εκείνη τη μέρα.

IMG 20250203 120447 IMG 20250203 120433 IMG 20250203 130151 IMG 20250131 133652 IMG 20250131 133643 IMG 20250131 133635

Και φτιάχνουμε λέξεις που έχουν σχέση με την πυροσβεστική σε ομάδες με διάφορους τρόπους.

IMG 20250131 112839 IMG 20250131 112823 IMG 20250131 111012 IMG 20250131 110955 IMG 20250131 110942 IMG 20250131 100520

4ος κύκλος:

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ –
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΣΚΕΨΗ & ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική
Τα ρομπότ στην υπηρεσία της ανακύκλωσης

Η κάθε ομάδα συγκεντρώνει στον χώρο της συσκευασίες που προϊόντων που
έφεραν από το σπίτι τα μέλη της και στη συνέχεια με την καθοδήγηση του
εκπαιδευτικού τα χωρίζει σε ομάδες. Οι μαθητές στη φάση αυτή μαθαίνουν να
γράφουν και να διαβάζουν τις λέξεις «χαρτί», «μέταλλο», «πλαστικό», «γυαλί»,
«οργανικά», εφόσον η ηλικία το επιτρέπει πχ μαθητές Δημοτικού μπορεί να
διδαχθούν και τα επίθετα που δηλώνουν το υλικό κατασκευής (χάρτινο, μεταλλικό,
γυάλινο).

viber image 2025 04 03 20 29 20 406 viber image 2025 04 03 20 05 38 671 viber image 2025 04 03 20 05 38 605 viber image 2025 04 03 20 05 38 515 viber image 2025 04 03 20 05 38 426 viber image 2025 03 27 21 28 38 063 viber image 2025 03 27 21 28 37 960
Οι μαθητές σε κάθε ομάδα μπορούν να διαπιστώσουν τη διαφορά ανάμεσα
στα υλικά που έχουν συγκεντρώσει, ποια είναι ποιο σκληρά ή πιο μαλακά.

Το εργαστήριο ξεκινάει με την παρουσίαση του ρομπότ από τον
εκπαιδευτικό. Εφόσον στο προηγούμενο εργαστήριο η συζήτηση είχε καταλήξει
στην αξιοποίηση των ρομπότ για τη συλλογή και διαλογή των απορριμμάτων ο
εκπαιδευτικός ξεκινάει το μάθημα λέγοντας: «Ζητήσατε ένα ρομπότ για τα
απορρίμματα και σας το έφερα!»

Όταν ολοκληρωθεί το στάδιο αυτό και οι μαθητές κατανοήσουν τον τρόπο
λειτουργίας του Beebot , ο εκπαιδευτικός θα εξηγήσει στους μαθητές ότι το ρομπότ
δεν μπορεί να κινείται ελεύθερα οπουδήποτε και ότι θα πρέπει να δημιουργήσουν
τον κόσμο του, μια πίστα.
Σε πρώτη φάση οι μαθητές/τριες θα πρέπει να δημιουργήσουν τη δική τους
μονάδα μέτρησης με βάση την οποία θα μετρήσουν τις αποστάσεις και με την
βοήθεια του εκπαιδευτικού θα χωρίσουν την πίστα σε τετράγωνα.

a39018af d5ab 4643 826e 8323cb06d7ba

Οι μαθητές καλούνται να φτιάξουν μια πράσινη πόλη.

Οι μαθητές θα πρέπει να συζητήσουν με την ομάδα τους και να αποφασίσουν για
τα σημεία της πίστα πάνω στην οποία θα τοποθετήσουν τα κτήρια που θα
δημιουργήσουν με τα ανακυκλώσιμα υλικά και τα πακέτα από συσκευασίες
τροφίμων.
Στη συνέχεια η κάθε ομάδα θα αποφασίσει ποια υλικά και με ποιον τρόπο
θα κατασκευάσει τα κτήρια – αντικείμενα. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν είτε τα
πακέτα συσκευασιών τα οποία μπορούν να χρωματίσουν να τα κολλήσουν μεταξύ
του και να τους δώσουν διάφορα σχήματα, μπορούν όμως να χρησιμοποιήσου και
πηλό μαζί με καλαμάκια πλαστικά για να κατασκευάσουν τρισδιάστατα
αντικείμενα.
Ο εκπαιδευτικός σε αυτό το εργαστήριο αναλαμβάνει περισσότερο ρόλο
συντονιστή και κινείται από ομάδα σε ομάδα για να παρακολουθεί την εξέλιξη της
εργασίας των ομάδων. Επιπλέον στο πλαίσιο της καθοδήγησης προς τους μαθητές
θα πρέπει να καταστήσει σαφές ότι οι διαστάσεις κάθε κατασκευής πρέπει να είναι
τέτοιες που να επιτρέπουν να χωράει μέσα στα τετράγωνα της πίστας, γιατί στην
αντίθετη περίπτωση καθώς το ρομπότ θα κινείται πάνω στην πίστα θα προσκρούει
πάνω στα αντικείμενα.

Τέλος, φτιάξαμε αυτοκίνητα ανακύκλωσης από ρολάκια χαρτί. Καθώς και άλλες κατασκευές από ανακυκλώσιμα υλικά!

739a876d 6397 41ce 8a14 a3fe36ccf34a 4ac08695 5cf0 4276 8d1b 4ade0b5e7673

viber image 2025 05 13 20 31 17 924 viber image 2025 05 13 20 31 17 873 viber image 2025 05 13 20 31 17 821 viber image 2025 05 13 20 31 17 768

b72c369b 33d2 4b1f b03b a1809986b9e9 1 8e77f409 47c3 4092 9852 e07c985181a1 1 viber image 2025 03 13 21 23 55 621 viber image 2025 03 13 21 23 55 543