Εργαστήρια Δεξιοτήτων στο Νηπιαγωγείο μας!

 

Με τη φετινή εφαρμογή των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, το βασικό όραμα της σχολικής μας μονάδας διαμορφώνεται σύμφωνα με το θεωρητικό πλαίσιο, που διατρέχει το σύνολο του συγκεκριμένου Προγράμματος.

Στο επίκεντρο του οράματός μας βρίσκεται η επιδίωξη επιτυχούς καλλιέργειας των Δεξιοτήτων του 21ου αιώνα στις τρεις βασικές κατηγορίες, στις οποίες αυτές διακρίνονται:

α. Δεξιότητες μάθησης (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία και επικοινωνία)

β. Δεξιότητες αλφαβητισμού

γ. Δεξιότητες ζωής (ευελιξία, ηγεσία, ανάληψη πρωτοβουλίας και παραγωγικότητα).

Παράλληλα, στοχεύουμε στην ανάπτυξη κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων. Θεωρούμε ότι ο δυναμικός συνδυασμός όλων των προαναφερθέντων στοιχείων αποτελεί για τους μαθητές και τις μαθήτριες του Νηπιαγωγείου το κατάλληλο υποστηρικτικό πλαίσιο για την προσωπική τους ευημερία και ευεξία, αλλά και για τη μελλοντική εξέλιξή τους σε αυτόνομα, ενεργά και παραγωγικά μέλη της κοινωνίας.

 

Στα σημαντικά πλεονεκτήματα, που πιστεύουμε ότι θα συνδράμουν ουσιαστικά στην επιτυχία του Προγράμματος, συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων:

α. η πρότερη εμπειρία των εκπαιδευτικών σε ευρωπαϊκά προγράμματα (Erasmus και etwinning), καθώς και σε καινοτόμα προγράμματα στο πλαίσιο των σχολικών δραστηριοτήτων

β. η πρότερη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στο εθελοντικό πρόγραμμα «Lets do it Greece», στο πρόγραμμα ανακύκλωσης του Δήμου Ζακύνθου και στο πρόγραμμα παιδικού σακχαρώδη διαβήτη της Sanofi

γ. η συνολική ακαδημαϊκή και επιστημονική κατάρτιση των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών

δ. η διάθεση γόνιμης και ουσιαστικής συνεργασίας των εκπαιδευτικών για την επίτευξη ενός κοινού οράματος

ε. η επαρκής υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας σε συνδυασμό με τις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών

στ. η ύπαρξη ενεργούς ιστοσελίδας του σχολείου για την ευκολότερη και άμεση διάχυση των αποτελεσμάτων των δράσεων.

 

Αναφορικά με τα μειονεκτήματα, η ιδιαίτερη συνθήκη της πανδημίας, που τα τελευταία χρόνια διερχόμαστε, πιστεύουμε ότι ενδέχεται να δημιουργήσει εμπόδια τόσο στην εφαρμογή συγκεκριμένων διδακτικών τεχνικών και στην υλοποίηση δράσεων, που είναι συνυφασμένες με τη δια ζώσης διδασκαλία, όσο και στη συνεργασία με φορείς για τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού Προγράμματος.

 

 

Σε άμεση συνάρτηση με το όραμα της σχολικής μας μονάδας, όπως αυτό περιγράφηκε στην προηγούμενη ενότητα του παρόντος Σχεδίου Δράσης, οι στόχοι του σχολείου σε σχέση με τις τοπικές και ενδοσχολικές ανάγκες θα εστιάσουν στα εξής:

  • στη δημιουργία κλίματος εμπιστοσύνης και γόνιμης συνεργασίας τόσο μεταξύ των νηπίων, όσο και μεταξύ των εκπαιδευτικών
  • στην καλλιέργεια των βασικών Δεξιοτήτων του Προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων», όπως αυτές περιγράφηκαν στην προηγούμενη ενότητα με απώτερο στόχο την ολιστική ανάπτυξη της προσωπικότητας των νηπίων
  • στην ευαισθητοποίηση των νηπίων για θέματα ζωτικής σημασίας, που αφορούν τόσο το ανθρωπογενές και το φυσικό μας περιβάλλον, όσο και την προστασία του πλανήτη μας
  • στη συνειδητοποίηση της ανάγκης μετάβασης από το «εγώ» στο «εμείς», καθώς και στη συνακόλουθη κινητοποίηση των μαθητών και μαθητριών και την ανάληψη δράσης για το κοινό καλό
  • στην ανάπτυξη και εδραίωση αξιών όπως η συνεργασία, ο σεβασμός στη γνώμη του άλλου, η αγάπη για τον πλησίον, η αλληλεγγύη και η αποδοχή της διαφορετικότητας
  • στην εξοικείωση των νηπίων με τις Νέες Τεχνολογίες και τα ψηφιακά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.