Δεκέμβριος 2023: Ξεκινήσαμε το πρόγραμμα ακούγοντας κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και έπειτα ακούσαμε και τα κάλαντα των ποντίων. Είδαμε στο χάρτη σε ποια περιοχή αναφερόμαστε και μάθαμε για τα χριστουγεννιάτικα έθιμα των ποντίων. Εντάξαμε και τη μαγειρική ποντιακών εδεσμάτων, πλάθοντας και γεμίζοντας τα πισία.
Ιανουάριος 2024: Ένα μπαούλο έφτασε στο νηπιαγωγείο μας γεμάτο με αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι Πόντιοι και οι Μικρασιάτες. Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες με τον χάρτη του Εύξεινου Πόντου και της Μ.Ασίας. Επιλέξαμε και ασχοληθήκαμε με κάποιες από αυτές όπως την Τραπεζούντα και τα σπίτια της, τη Σμύρνη και τη καταστροφή της, την Κωνσταντινούπολη, το Κιζδερβεντ, την Παναγία Σουμελά και μάθαμε την ιστορία τους. Μέσα στο μπαούλο υπήρχε το κουτί του ΄22 με μικρασιάτικα παραμύθια της γιαγιάς Αλτίνας, όπως το Φιδόδεντρο, από την Πολιτιστική Ένωση Μικρασιατών Νέας Ιωνίας Αττικής “Η ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ”. Στην συνέχεια οι μαθητές με την βοήθεια των νηπιαγωγών σχεδίασαν πάνω σε ξύλο το χάρτη του Πόντου – Μικρασίας και την Ελλάδας , τον οποίο κάλυψαν με πλαστελίνη σχηματίζοντας το ανάγλυφο με φυσικά υλικά ( πέτρες, πηλό) και το ταξίδι των ξεριζωμένων προς την πατρίδα, το οποίο μεταφέρθηκε και στο 1ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη», που διοργάνωσαν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης στην Κωνσταντινούπολη στις 4-7 Απριλίου 2024.
Φεβρουάριος 2024: Μεταφέρθηκαν στο νηπιαγωγείο ενδυμασίες που φορούσαν τότε οι Πόντιοι και οι Ποντιοπούλες καθώς και οι μικρασιάτες από την περιοχή Κίζδερβεντ της Νικομήδειας, από όπου προήλθαν οι πρόγονοι των μαθητών του σχολείου εμπλουτίζοντας το κέντρο μάθησης που ήταν αφιερωμένο στο πολιτιστικό πρόγραμμα. Ακόμη εκεί τοποθετήθηκαν και αντικείμενα εκείνης της εποχής (λύρα, υφαντά, είδη οικιακής χρήσης), που έφεραν οι μαθητές/τριες. Ακούσαμε ποντιακά τραγούδια και χορέψαμε ποντιακούς χορούς (τικ-ομαλ) και μικρασιάτικους (καρσιλαμά). Παρατηρήσαμε τη λύρα και το νταούλι και το ακούσαμε ζωντανά στην τάξη μας από παιδιά που έπαιξαν.
Μάρτιος 2024: Διαβάσαμε το βιβλίο “Ρίζες”του Δημήτρη Ταουκίδη και ζωγραφίσαμε τις εικόνες που μας έκαναν εντύπωση. Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα της Σαρακοστής στον Πόντο και φτιάξαμε τον δικό μας “κουκουρά” με πατάτα. Χορέψαμε και τραγουδήσαμε παραδοσιακό τραγούδι της αποκριάς από την Σμύρνη, την Μαριορίτσα. Στην γιορτή για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου τα παιδιά χόρεψαν το χορό “ Μενεξέδες και ζουμπούλια”.
Απρίλιος 2024 :Οι μαθητές του νηπιαγωγείου υλοποίησαν το πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “1922- Μακεδονία , η νέα πατρίδα” στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων του ΙΜΜΑ για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Σκοπός του προγράμματος είναι να αφηγηθεί την πορεία αποκατάστασης των προσφύγων του 1922 σε βασικούς σταθμούς της Θεσσαλονίκης, μέσα από τις συλλογές Μουσείων και ιδιωτών συλλεκτών. Συνδύασαν τον εκπαιδευτικό περίπατο σε μνημονικούς τόπους της Θεσσαλονίκης (Πλατεία Αγίας Σοφίας, προαύλιος χώρος ναού, γλυπτά Ποντιακού Ελληνισμού) με τη δημιουργική προσέγγιση της ιστορίας μέσα από την Τέχνη, τη Λογοτεχνία και την Τεχνολογία στις αίθουσες του Μουσείου. Ακόμη οι μαθητές /τριες με την βοήθεια των νηπιαγωγών κατασκεύασαν αντίγραφα της εικόνας της Παναγίας Σουμελά πάνω σε ξύλο χρησιμοποιώντας χαρτί και πηλό.
Μάιος 2024:Τα παιδιά πήραν μέρος σε ένα δρώμενο που παρουσιάστηκε στο αφιέρωμα που έκανε ο πολιτιστικός σύλλογος του χωριού Στίβου για τη γενοκτονία των Ποντίων.