Γιορτή 28ης Οκτωβρίου

Η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή στις 25 Οκτωβρίου στο Νηπιαγωγείο μας με όλη την λαμπρότητα που της αξίζει. Η γιορτή μας φέτος ήταν λίγο διαφορετική, καθώς ήταν κυρίως μουσικοχορευτική, αλλά περιείχε και ποιήματα. Η παράσταση ήταν βασισμένη στην Ειρήνη η οποία ήταν το κεντρικό της πρόσωπο και όλα κινούνταν γύρω από αυτήν. Χρόνια πολλά Ελλάδα!!!

Εκπαιδευτική εκδρομή στο αντιτορπιλικό Βέλος

Στις  15 Οκτωβρίου ημέρα Τρίτη πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκπαιδευτική εκδρομή το νηπιαγωγείο Στίβου,  στο αντιτορπιλικό Βέλος στην παραλία Θεσσαλονίκης. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στο Πλωτό Ναυτικό Μουσείο Βέλος και άκουσαν με μεγάλη προσοχή όλα όσα τους ανέφεραν οι υπεύθυνοι. Μετά την επίσκεψή μας στο αντιτορπιλικό Βέλος, κάναμε μια βόλτα στην παραλία, καθίσαμε και συζητήσαμε όσα είδαμε και αναφέραμε όσα μας έκαναν εντυπωσίασαν και γιατί. Κατά τη διάρκεια της βόλτας μας στην παραλία είδαμε το άγαλμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αλλά και το λευκό Πύργο, όπου μιλήσαμε και είπαμε την ιστορία του καθενός.

Aπονομή της Εθνικής Ετικέτας Ποιότητας για το ευρωπαϊκό έργο e twinning : “Hercules the Founder of the Olympic Games”



Λήψη αρχείου

Γιορτή λήξης μαθημάτων – Αφιέρωμα στον Μίκη Θεοδωράκη

Την Παρασκευή 14 Ιουνίου 2024 τα παιδιά αποχαιρέτησαν την σχολική χρονιά με τραγούδια και ποιήματα μελωποιημένα από τον μεγάλο Έλληνα συνθέτη Μίκη Θεοδωράκη.

.γιορτη2     γιορτη    γιορτη1

eTwinning Project “Hercules, the founder of Olympic Games”

24 σχολεία από την Εf7λλάδα, άλλες ευρωπαϊκές χώρες και την Τουρκία, ειδικότερα το 1ο Νηπιαγωγείο Προσοτσάνης, 2 τμήματα 5ου Νηπιαγωγείου Δράμας, 14ο Νηπιαγωγείο Πτολεμαΐδας, 2ο Πειραματικό Πρότυπο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, 12ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου , 1ο και 2ο Νηπιαγωγείο  Καλλονής, Λέσβος, Νηπιαγωγείο Στίβου, Νηπιαγωγείο Βίβλου Νάξου, Νηπιαγωγείο Παράκιλα Λέσβου, 1ο νηπιαγωγείο Αρναίας, 11ο νηπιαγωγείο Κομοτηνής, Νηπιαγωγείο Μεγάλης Παναγιάς, 3ο Νηπιαγωγείο Ωραιοκάστρου , Gpp Guliver Satu Mare,Romania, Panevėžio lopšelis-darželis  “Vaivorykštė” Λιθουανία, Viniaus lopšelis-darželis ,,Vieversys”, Λιθουανία, Προσχολικά ιδρύματα “Milka Dimanic” Σερβία, προσχολικά ιδρύματα “Đulići” Zaječar Σερβία, Aladdin Ιδιωτικό νηπιαγωγείο Κύπρου – Nicosia, Fatma AliyeTa. Lisesi ( Εφαρμοσμένο Νηπιαγωγείο) Yeşilyurt / MALATYA Türkiye, Toki Bahar İlkokulu Yeşilyurt/Malatya Türkiye, Şehit Ahmet Aytemur Anaokulu Battalgazi/Malatya Türkiye συνεργάστηκαν σε ένα ευρωπαϊκό πρόγραμμα eTwinning σχετικά με τους Ολυμπιακούς Αγώνες του Ηρακλή.

Στα πλαίσια εφαρμογής του αναλυτικού προγράμματος σπουδών οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον και την τοπική ιστορία του δήμου Βόλβης, όπου έχει έδρα το νηπιαγωγείο. Σύμφωνα με τη μυθολογική παράδοση, η Βόλβη ήταν Νύμφη, κόρη του Ωκεανού και της Τηθύος,  που ζούσε στα νερά της λίμνης, την οποία και προστάτευε. Σύμφωνα με τον Αθήναιο, απέκτησε με τον Ηρακλή έναν γιό, τον Όλυνθο. Από αυτήν την Νύμφη πήρε το όνομά της η λίμνη Βόλβη , η οποία αναφέρεται από το Στράβωνα. Έτσι εντάχθηκε το νηπιαγωγείο στο πρόγραμμα αυτό.

Αρχικά δημιουργήσαμε έναν χάρτη όπου βάλαμε το όνομα του σχολείου μας και μια φωτογραφία για να γνωριστούμε. Στη συνέχεια κάθε σχολείο έστειλε την πρότασή του για το λογότυπο και τη μασκότ του έργου. Αφού ανεβάσαμε τις προτάσεις μας, η ψηφοφορία έγινε σε ένα ψηφιακό εργnipiagogeio 1αλείο που αναδείκνυε το τελικό μας λογότυπο που ήταν η σημαία του έργου μας. Ακολούθησε άλλη ψηφοφορία! Όταν ψηφίστηκε η τελική μασκότ, τότε κάθε σχολείο αναπαρήγαγε το σχέδιο σε τρισδιάστατη μασκότ με ανακυκλώσιμα υλικά όπως ύφασμα, μαλλί, νήματα κ.λπ.

Αφού δημιουργήθηκε ένα βάζο με ερωτήσεις – απαντήσεις από τους δασκάλους. Αυτά αφορούσαν τη ζωή του Ηρακλή από τη γέννησή του μέχρι τη στιγμή που πηγαίνει στον Ευρυσθέα για να εκπληρώσει το χρησμό για να τον υπηρετήσει. Οι μαθητές επέλεξαν τυχαία από το βάζο μία ερώτηση-απάντηση. Οι μαθητές αναζήτησαν περισσότερες πληροφορίες για τη ζωή του Ηρακλή και δημιούργησαν τις δικές τους οπτικές δράσεις. Στο Νηπιαγωγείο Στίβου δραματοποιήσαμε την ερώτηση «Ήξερες ότι αν και ο πατέρας του Ηρακλή ήταν ο Δίας , ο Ηρακλής ανατράφηκε από τον Αμφιτρύωνα;». Ακόμη για την ανίχνευση εμπέδωσης των νεοαποκτειθησών γνώσεων χρησιμοποιήθηκε ένα κουίζ πολλαπλών επιλογών (Κουίζ).  Σε ψηφιακό εργαλείο τοποθέτησαν ταυτόχρονα τις ερωτήσεις και τις απαντήσεις με τη σειρά, μαζί με τις δημιουργίες τους.

Στη συνέχεια υπήρχαν 12 ζεύγη σχολείων. Κάθε ζευγάρι διάλεξε έναν άθλο με κλήρωση. Το νηπιαγωγείο Στίβου έγινε ζευγάρι με το 11ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής .Κάθε ζευγάρι γνωρίστηκε πρόσωπο με πρόσωπο και επέλεξε τη συνεργατική δράση για το έργο που είχε κάνει. Κατά την πρώτη συνάντηση γνωριμίας  οι μαθητές των δύο νηπιαγωγείο γνωρίστηκαν μεσω της διαδικτυακής πλατφόρμας Webex. Στη διάρκεια της συνάντησής παρακολούθησαν ένα διαδραστικό βίντεο (https://content.e-me.edu.gr/wp-admin/admin-ajax.php?action=h5p_embed&id=1337019)  και απαντούσαν εναλλάξ οι μαθητές των δυο νηπιαγωγείων. Στην συνέχεια δημιούργησαν ένα ψηφιακό πίνακα padlet ,όπου τοποθέτησαν ένα ψηφιακό βιβλίο που δημιούργησαν από κοινού σχετικά με τον άθλο του Ηρακλή με τον Κέρβερο του Άδη, εκπαιδευτικά βίντεο και παιχνίδια και ένα αίνιγμα.

Με αφορμή το άναμμα της Ολυμπιακής Φλόγας των φετινών Ολυμπιακών αγώνων στο Παρίσι οι μαθητές μας συμμετείχαν στην τελετή αφής της Ολυμπιακής Φλόγας και στις εκδηλώσεις των Ολυμπιακών Αγώνων που διοργάνωσε το σχολείο μας. Όλοι οι μαθητές διαγωνίστηκαν σε αγώνες, τρέξιμο 50 μέτρων, άλμα εις μήκος, ακόντιο. Ο 1ος 2ος και 3ος νικητής ανά σχολείο, που διακρίθηκε, τιμήθηκε με το κλαδί ελιάς.

Στο τέλος δημιουργήθηκε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι και παίξαμε συνεργατικά με το σχολείο συνομηλίκων σε μια διαδικτυακή τηλεδιάσκεψη. Επιπλέον εκπαιδευτικοί και μαθητές συμμετείχαν σε διαδικασίες τελικής αξιολόγησης του προγράμματος. Ακολουθεί η παρουσίαση του προγράμματος στον παρακάτω σύνδεσμο. https://blogs.sch.gr/nipstivou/files/2024/06/eTwinning-Project-1.pdf

Πολιτιστικό πρόγραμμα “Μια ιστορία θα σας πω από τον Πόντο τον μακρινό”

Δεκέμβριος 2023: Ξεκινήσαμε  το πρόγραμμα ακούγοντας κάλαντα από διάφορες περιοχές της Ελλάδας και έπειτα ακούσαμε και τα κάλαντα των ποντίων. Είδαμε στο χάρτη σε ποια περιοχή αναφερόμαστε και μάθαμε για τα χριστουγεννιάτικα έθιμα των ποντίων. Εντάξαμε και τη μαγειρική ποντιακών εδεσμάτων, πλάθοντας και γεμίζοντας τα πισία.

Ιανουάριος 2024: Ένα μπαούλο έφτασε στο νηπιαγωγείο μας γεμάτο με αντικείμενα που χρησιμοποιούσαν οι Πόντιοι και οι Μικρασιάτες. Αναζητήσαμε στο διαδίκτυο εικόνες με τον χάρτη του Εύξεινου Πόντου και της Μ.Ασίας. Επιλέξαμε και ασχοληθήκαμε με κάποιες από αυτές όπως την Τραπεζούντα και τα σπίτια της, τη Σμύρνη και τη καταστροφή της, την Κωνσταντινούπολη, το Κιζδερβεντ, την Παναγία Σουμελά και μπαουλομάθαμε την ιστορία τους. Μέσα στο μπαούλο υπήρχε το κουτί του ΄22 με μικρασιάτικα παραμύθια της γιαγιάς Αλτίνας, όπως το Φιδόδεντρο, από την Πολιτιστική Ένωση Μικρασιατών Νέας Ιωνίας Αττικής “Η ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ”. Στην συνέχεια οι μαθητές με την βοήθεια των νηπιαγωγών σχεδίασαν πάνω σε ξύλο το χάρτη του Πόντου – Μικρασίας και την Ελλάδας , τον οποίο κάλυψαν με πλαστελίνη σχηματίζοντας το ανάγλυφο με φυσικά υλικά ( πέτρες, πηλό) και το ταξίδι των ξεριζωμένων προς την πατρίδα, το οποίο μεταφέρθηκε και στο  1ο Μαθητικό Περιβαλλοντικό Συνέδριο του Εθνικού Εκπαιδευτικού Δικτύου Δράσης «Κωνσταντινούπολη-Θεσσαλονίκη, μια Εκπαιδευτική Συνύπαρξη», που διοργάνωσαν οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης στην Κωνσταντινούπολη στις 4-7 Απριλίου 2024.

ΦεβρουάIMG 20240402 113126ριος 2024: Μεταφέρθηκαν στο νηπιαγωγείο ενδυμασίες που φορούσαν τότε οι Πόντιοι και οι Ποντιοπούλες καθώς και οι μικρασιάτες από την περιοχή Κίζδερβεντ της Νικομήδειας, από όπου προήλθαν οι πρόγονοι των μαθητών του σχολείου εμπλουτίζοντας το κέντρο μάθησης που ήταν αφιερωμένο στο πολιτιστικό πρόγραμμα. Ακόμη εκεί τοποθετήθηκαν και αντικείμενα εκείνης της εποχής (λύρα, υφαντά, είδη οικιακής χρήσης), που έφεραν οι μαθητές/τριες. Ακούσαμε ποντιακά τραγούδια και χορέψαμε ποντιακούς χορούς (τικ-ομαλ) και μικρασιάτικους (καρσιλαμά). Παρατηρήσαμε τη λύρα και το νταούλι και το ακούσαμε ζωντανά στην τάξη μας από παιδιά που έπαιξαν.

Μάρτιος 2024: Διαβάσαμε το βιβλίο “Ρίζες”του Δημήτρη Ταουκίδη  και ζωγραφίσαμε τις εικόνες που μας έκαναν εντύπωση. Μιλήσαμε για τα ήθη και τα έθιμα της Σαρακοστής στον Πόντο και φτιάξαμε τον δικό μας “κουκουρά” με πατάτα. Χορέψαμε και τραγουδήσαμε παραδοσιακό τραγούδι της αποκριάς από την Σμύρνη, την Μαριορίτσα. Στην γιορτή για την εθνική επέτειο της 25ης Μαρτίου τα παιδιά χόρεψαν το χορό “ Μενεξέδες και ζουμπούλια”.

Απρίλιος 2024 :Οι μαθητές του νηπιαγωγείου υλοποίησαν το πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “1922- Μακεδονία , η νέα πατρίδα” στο πλαίσιο τωμουσειο 1ν επετειακών εκδηλώσεων του ΙΜΜΑ για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Σκοπός του προγράμματος είναι να αφηγηθεί την πορεία αποκατάστασης των προσφύγων του 1922 σε βασικούς σταθμούς της Θεσσαλονίκης, μέσα από τις συλλογές Μουσείων και ιδιωτών συλλεκτών. Συνδύασαν τον εκπαιδευτικό περίπατο σε μνημονικούς τόπους της Θεσσαλονίκης (Πλατεία Αγίας Σοφίας, προαύλιος χώρος ναού, γλυπτά Ποντιακού Ελληνισμού) με τη δημιουργική προσέγγιση της ιστορίας μέσα από την Τέχνη, τη Λογοτεχνία και την Τεχνολογία στις αίθουσες του Μουσείου. Ακόμη οι μαθητές /τριες με την βοήθεια των νηπιαγωγών κατασκεύασαν αντίγραφα της εικόνας της Παναγίας Σουμελά πάνω σε ξύλο χρησιμοποιώντας χαρτί και πηλό.

Μάιος 2024:Τα παιδιά πήραν μέρος σε ένα δρώμενο που παρουσιάστηκε στο αφιέρωμα που έκανε ο πολιτιστικός σύλλογος του χωριού Στίβου για τη γενοκτονία των Ποντίων.

    IMG 20240402 113137    σφραγίδα      κουταλια    IMG 20240402 125338       μαθητικο συνεδριο1      IMG 20240423 103632

Εκπαιδευτική επισκεψη στο βιβλιοπωλείο και στο νηπιαγωγείο Κολχικού

Στις 16/2/2024 οι μαθητές του νηπιαγωγείου Στίβου επισκέφτηκαν το βιβλιοπωλείο στο Κολχικό του Δήμου Λαγκαδά και ξεναγήθηκαν στους χώρους του. Εκεί μέσα σε μια ζεστή και φιλόξενη ατμόσφαιρα άκουσαν την αφήγηση του παραμυθιού “Πώς να πιάσεις ένα αστέρι”  και στην συνέχεια ζωγράφισαν ποια σκηνή του παραμυθιού τους εντυπωσίασε. Στην συνέχεια επισκέφτηκαν το νηπιαγωγείο Κολχικού και παρακολούθησαν από κοινού μια μουσικοαφηγηματική παράσταση. Η δράση αυτή υλοποιήθηκε στα πλαίσια των δράσεων του  συλλογικού προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας  και στο Σχέδιο Δράσης του Νηπιαγωγείου «Με το βιβλίο οδηγό, παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ» στον Άξονα  «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση»

.βιβλιοπωλειο       βιβλιοπωλειο1        κολχικο         κολχικο1

Πιλοτικό Πρόγραμμα Εκπαιδευτικής Δράσης IMMA & Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δυτικής Θεσσαλονίκης: «Από το Σχολείο στο Μουσείο: ένα δημιουργικό ταξίδι στην Ιστορία της Μακεδονίας»

Οι μαθητές του νηπιαγωγείου υλοποίησαν το πιλοτικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “1922- Μακεδονία , η νέα πατρίδα “στο πλαίσιο των επετειακών εκδηλώσεων του ΙΜΜΑ για τα 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή. Σκοπός του προγράμματος είναι να αφηγηθεί την πορεία αποκατάστασης των προσφύγων του 1922 σε βασικούς σταθμούς της Θεσσαλονίκης, μέσα από τις συλλογές Μουσείων και ιδιωτών συλλεκτών. Συνδυάζει τον εκπαιδευτικό περίπατο σε μνημονικούς τόπους της Θεσσαλονίκης (Πλατεία Αγίας Σοφίας, προαύλιος χώρος ναού, γλυπτά Ποντιακού Ελληνισμού) με τη δημιουργική προσέγγιση της ιστορίας μέσα από την Τέχνη, τη Λογοτεχνία και την Τεχνολογία στις αίθουσες του Μουσείου.

Μέσα από τον βιωματικό περίπατο οι μαθητές/-τριες είχαν τη δυνατότητα να ανακαλύψουν προσφυγικούς τόπους και τοπόσημα της πόλης με μνημονική αξία, με τρόπο διαδραστικό και επιτόπια παρατήρηση. Παράλληλα ενεργοποίησαν  τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις τους και την κριτική τους σκέψη για να αντιληφθούν την εξέλιξη της ιστορίας των ανθρώπων μέσα στον χρόνο, «να περπατήσουν στις διαδρομές τους», όπως αυτές διαμορφώθηκαν από τον διωγμό και τις βίαιες μετακινήσεις πληθυσμών που ακολούθησαν τα γεγονότα στην Σμύρνη. Τα παιδιά συμμετείχαν σε αφηγηματικές δράσεις, αναπαραστάσεις, παρουσιάσεις ποιημάτων και κειμένων μπροστά στα μνημεία, καθώς και σε απεικονιστικούς σχεδιασμούς των ιστορικών γεγονότων σχετικών με την εγκατάσταση των προσφύγων, τους φόβους, τις αγωνίες, τον πόνο του ξεριζωμού αλλά και την ελπίδα για μια καινούρια ζωή σε μια νέα πατρίδα.

Στο δεύτερο μέρος του εκπαιδευτικού προγράμματος οι μαθητές και οι μαθήτριες περιηγήθηκαν στις αίθουσες του Μουσείου και με την υποστήριξη των παιδαγωγών και ιστορικών του Μουσείου παρακολούθησαν την εξέλιξη των ιστορικών γεγονότων και την πορεία των ελληνικών πληθυσμών που έρχονται στη Θεσσαλονίκη. Με την κινηματογραφική απεικόνιση των περιοχών και χρησιμοποιώντας αφηγήσεις – μαρτυρίες, κείμενα λογοτεχνών που δίνουν γλαφυρά την εποχή και τους ανθρώπους της αλλά και μέσα από έργα ζωγραφικά καθώς και τη δημόσια τέχνη, τα παιδιά με βιωματικό τρόπο ήρθαν σε επαφή  με την Ιστορική στιγμή ώστε να μπορέσουν να αξιολογήσουν την επόμενη μέρα καθώς και τη διαχείριση του τραύματος. Κεντρικό θέμα τoυ προγράμματος αποτελεί η έννοια της πατρίδας, όπως αυτή σχηματίζεται μέσα από τη σχέση των παιδιών με τον τόπο, τη γλώσσα, την οικογένεια, τη δημόσια τέχνη, τη δράση των ανθρώπων και τις καθημερινές συνήθειές τους.

Στην συνέχεια με τα παιδιά συζητήσαμε για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήσαμε και δημιουργήσαμε ψηφιακά παιχνίδια στον υπολογιστή ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

μουσειο3    μουσειο2    1922 εξωφυλλο προγράμματος  μουσειο 1

Εκπαιδευτική επίσκεψη στη κεντρική δημοτική βιβλιοθήκη Θεσσαλονίκης

Στις 9/4/2024 οι μαθητές του νηπιαγωγείου Στίβου επισκέφτηκαν την κεντρική δημοτική βιβλιοθήκη του Δήμου Θεσσαλονίκης και ξεναγήθηκαν στους χώρους της μαθαίνοντας για τον τρόπο λειτουργίας της και την διαδικασία δανεισμού των βιβλίων . Η επίσκεψη αυτή υλοποιήθηκε στα πλαίσια των   δράσεων του  συλλογικού προγραμματισμού και της εσωτερικής αξιολόγησης της σχολικής μονάδας  και στο Σχέδιο Δράσης του Νηπιαγωγείου «Με το βιβλίο οδηγό, παίζω, μαθαίνω, δημιουργώ» στον Άξονα  «Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση»

Δημοτική βιβλιοθήκη      Δημοτική βιβλιοθήκη1