ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΑΥΡΑΚΙΩΝ

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

Έτος: 2021

Σχολική Μονάδα : Νηπιαγωγείο Σταυρακίων

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Νηπιαγωγείο Σταυρακίων

Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου

Κωδικός Σχολείου (ΥΠΑΙΘ)

9170412

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του σχολείου

Σταυράκια

Τηλέφωνο:

2810 721466

FAX:

2810 721466

EMAIL:

mail@nip-stavr.ira.sch.gr

Ιστοσελίδα:

https://blogs.sch.gr/nipstavrak/

Προϊσταμένη Σχολικής Μονάδας

Βαρδαλαχάκη Χριστίνα

Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

Μακράκη Βασιλική

Εκπρόσωπος του Δήμου Ηρακλείου

Ζαχαρίας Χιωτάκης

ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ

ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΑΥΡΑΚΙΩΝ

Το νηπιαγωγείο είναι ο χώρος της χαράς ,των αισθήσεων, της δημιουργίας, της έκφρασης, της μάθησης, του παιχνιδιού που στην προσχολική ηλικία είναι απαραίτητα για την ομαλή ανάπτυξη του νηπίου.

Ως πρώτη βαθμίδα εκπαίδευσης για παιδιά ηλικίας 4 έως και 6 ετών, είναι το πρώτο σκαλοπάτι που οδηγεί στην ανεξαρτησία και στη συγκρότηση μετά την οικογένεια που αποτελεί τη βάση .

Οι εμπειρίες και οι δεξιότητες που αποκτούν καθώς επίσης και η ενίσχυση της αυτοεικόνας των παιδιών που φοιτούν στα νηπιαγωγεία σημαδεύουν όλη τη μετέπειτα ζωή τους και είναι θεμελιώδους σημασίας για την ομαλή ανάπτυξή τους σε μια υγιή και πλήρως αναπτυγμένη προσωπικότητα.

Με τη συνεργασία λοιπόν του σχολείου, της οικογένειας και της κοινωνίας γενικότερα θα στηρίξει ,θα καλλιεργήσει δεξιότητες και ικανότητες που θα χτίσουν την προσωπικότητα του σημερινού παιδιού και του αυριανού ενήλικα.

Για να είναι επιτυχής ο τόσο σημαντικός ρόλος του σχολείου πάνω από όλα πρέπει να είναι ένας χώρος που να παρέχει το αίσθημα της ασφάλειας. Για αυτό κρίνεται απαραίτητη η δημιουργία ενός πολύ οργανωμένου πλαισίου, μέλη του οποίου είναι, το σχολείο, η οικογένεια και το παιδί. Η ύπαρξη λοιπόν κανόνων και σαφών ορίων κρίνεται απαραίτητη για την όσο δυνατόν καλύτερη λειτουργία , που αποτελεί τη βάση για την επίτευξη των στόχων του.

Στο σχολείο μας λειτουργούν 1 τμήμα πρωινό υποχρεωτικό και 1 τμήμα προαιρετικό ολοήμερο .Δεν λειτουργεί πρωινή ζώνη . Εργάζονται δυο εκπαιδευτικοί γενικής παιδείας,.μια εκπ/κός παράλληλης στήριξης (δύο ημέρες την εβδομάδα ) μία εκπαιδευτικός αγγλικής γλώσσας ,και υποστηριζόμαστε από το δήμο με ένα άτομο για την καθαριότητα, κοινό με το Δημοτικό Σταυρακίων το οποίο και συστεγαζόμαστε.

1. ΠΡΟΣΈΛΕΥΣΗ – ΠΑΡΑΜΟΝΉ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΊΟ ΚΑΙ ΑΠΟΧΏΡΗΣΗ

Τα ωράρια του νηπιαγωγείου είναι δύο:

8.15π.μ.-13.00 (Υποχρεωτικό πρωινό )

8.15π.μ – 16.00 ( Προαιρετικό Ολοήμερο). Όσοι εγγράφονται στο Ολοήμερο έχουν και το δικαίωμα επιλογής της πρωινής ζώνης (7.45 – 8.00 π.μ).

Οι γονείς δηλώνουν στην ηλεκτρονική εγγραφή , κατά την εκάστοτε περίοδο των εγγραφών , το ωράριο που επιθυμούν καθώς και τα άτομα που θα είναι υπεύθυνα για την προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου. Η ηλεκτρονική αίτηση αντιστοιχεί σε υπεύθυνη δήλωση και τα ονόματα και τηλέφωνα αυτών των ατόμων παραδίδονται στον εκπαιδευτικό που αναλαμβάνει το παιδί. Σε κάθε περίπτωση αλλαγής ενημερώνεται η Προϊσταμένη και η εκπαιδευτικός της τάξης.

Προσέλευση: Η προσέλευση πραγματοποιείται από τις 8.15 έως τις 8.30 και έπειτα η πόρτα εισόδου κλειδώνει.

Οι μαθητές συνοδεύονται κατά την προσέλευση από ενήλικες (γονέας, κηδεμόνας) οι οποίοι παραδίδουν τα παιδιά στην νηπιαγωγό του τμήματος στην πόρτα της τάξης και όχι στον αύλειο χώρο.

Με σκοπό την ασφάλεια των μαθητών και την αποτροπή της αναίτιας εισόδου και εξόδου αυτών από τον προαύλιο χώρο του σχολείου, καθώς και την αποτροπή εισόδου ατόμων που ουδεμία σχέση έχουν με τη λειτουργία του, οι πόρτες εισόδου – εξόδου στο χώρο του σχολείου παραμένουν κλειδωμένες κατά τη διάρκεια της λειτουργίας του. Για την παρουσία οποιουδήποτε ατόμου, στους χώρους του σχολείου, κατά την ώρα λειτουργίας, απαιτείται ειδική άδεια από την Προϊσταμένη.

Αποχώρηση: Με τον ίδιο τρόπο κατά την ώρα της αποχώρησης, κάθε παιδί μπορεί να αποχωρήσει μόνο με τη συνοδεία ενήλικα (γονέας ή κηδεμόνας). Σε περίπτωση διαφορετικού προσώπου , οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να ενημερώσουν την νηπιαγωγό του τμήματος.

Πρόωρη αποχώρηση δεν προβλέπεται παρά μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις (κατόπιν συνεννόησης γονέων και εκπαιδευτικών). Σε αυτήν την περίπτωση , οι γονείς υποχρεούνται να συμπληρώσουν υπεύθυνη δήλωση του Ν. 1599/86 , συμπληρώνοντας την ημερομηνία, την αιτία και την ακριβή ώρα της αποχώρησης.

Κατά τις πρώτες δυο εβδομάδες λειτουργίας σύμφωνα με το Π.Δ. 79 δύναται να υπάρχει ώρα πρόωρης αποχώρησης , ώστε να προσαρμοστούν τα νήπια στις νέες συνθήκες.

Οι γονείς είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ωράριο προσέλευσης αλλά και αποχώρησης καθώς αυτό συντελεί στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

ΦΟΊΤΗΣΗ – ΑΠΟΥΣΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Η φοίτηση των μαθητών στα νηπιαγωγεία είναι υποχρεωτική και παρακολουθείται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρούνται στο πληροφοριακό σύστημα Myschool με ευθύνη της προισταμένης.

Αν οι απουσίες υπερβαίνουν τις 100, ανά διδακτικό έτος, η βεβαίωση φοίτησης για την εγγραφή στην Α Δημοτικού χορηγείται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων που εκδίδεται ύστερα από σύμφωνη γνώμη του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Νηπιαγωγών.

Σε περίπτωση απουσίας λόγω ασθενείας (πέραν των τριών ημερών) , ο γονέας υποχρεούται να προσκομίσει ιατρική βεβαίωση που να αναφέρει επ’ ακριβώς την ασθένεια και ότι το παιδί είναι πλήρως ασυμπτωματικό και μπορεί να επιστρέψει χωρίς κίνδυνο μετάδοσης στο σχολείο.

Σημειώνεται ότι τα παιδιά δύναται να επιστρέψουν στο σχολείο αφού έχουν παραμείνει τουλάχιστον δυο 24ωρα χωρίς συμπτώματα στην οικία τους (πυρετό, εμετό, διάρροια..)

Οι απουσίες λόγω ασθενείας με covid -19 δεν προσμετρώνται στις συνολικές απουσίες του παιδιού.

Σε περίπτωση εμφάνισης συμπτωμάτων ασθενείας κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, η εκπαιδευτικός επικοινωνεί με το γονέα- κηδεμόνα ώστε να παραλάβει άμεσα το παιδί.

ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΛΟΓΩ ΤΟΥ COVID -19

Λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού έχουν ληφθεί επιπλέον τα εξής μέτρα, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΔΥ:

  1. Χρήση μάσκας μέσα και έξω από την τάξη, για όλους.

  2. Χρησιμοποιούνται ως μέσα προφύλαξης αντισηπτικά και συχνό πλύσιμο των χεριών. Δεν επιτρέπεται η ανάμιξη παιδιών από διαφορετικά τμήματα

  3. Επιτρέπονται μόνο ατομικά συσκευασμένα κεράσματα.

  4. Δεν επιτρέπεται οι μαθητές να φέρνουν αντικείμενα – παιχνίδια από το σπίτι ώστε να αποφεύγεται η ανταλλαγή μεταξύ των παιδιών.

  5. Λειτουργεί ηλεκτρονική Δανειστική Βιβλιοθήκη μέσω PADLET

Λόγω της εμφάνισης του Covid-19, για τη τρέχουσα σχολική χρονιά, σε περίπτωση ύποπτων συμπτωμάτων (όπως ορίζουν οι οδηγίες του ΕΟΔΔΥ) ο /η μαθητής – μαθήτρια απομονώνεται σε ειδικό χώρο που έχει οριστεί από την αρχή της χρονιάς και παραμένει εκεί έως την αποχώρηση του. Σε καμία περίπτωση ο μαθητής δεν επιστρέφει μέσα στα επόμενα τρία 24ωρα, είτε εμφανίσει άλλα συμπτώματα είτε όχι. Μετά την παρέλευση τριών 24ώρων χωρίς συμπτώματα μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο, με ιατρική βεβαίωση.

Σε περίπτωση αναστολής λειτουργίας της μονάδας ή κάποιου τμήματος λόγω Covid 19, παρέχεται από τις εκπαιδευτικούς , τηλεκπαίδευση και τάξη E me.

ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

Για την εγγραφή μαθητών στο Νηπιαγωγείο, εκτός των άλλων απαιτείται και η επίδειξη του βιβλιαρίου υγείας του μαθητή ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια

Σύμφωνα με το με αριθμ. πρωτ. Υ1/Γ.Π.161682/22-12-2008 έγγραφο της Δ/νσης Δημόσιας Υγιεινής του Υπ. Υγείας & Κοιν. Αλληλεγγύης, η Εθνική Επιτροπή Εμβολιασμών γνωμοδότησε ότι «είναι υποχρεωτικά όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών και για αυτό δίνονται δωρεάν στα πλαίσια προστασίας της Δημόσιας Υγείας. Μόνο σε περιπτώσεις ιατρικής αντένδειξης, θα μπορούν οι γονείς να αρνηθούν τον εμβολιασμό των παιδιών τους». Οι γονείς που για οποιουσδήποτε άλλους λόγους (προσωπικά δεδομένα και πιθανές παρενέργειες) δεν επιθυμούν τον εμβολιασμό των παιδιών τους, οφείλουν να προσκομίζουν βεβαίωση ιατρικής αντένδειξης από : α) Περιφερειακά Γενικά Νοσοκομεία, ή β) Δ/νσεις Υγιεινής της οικείας Νομαρχίας, ή γ) Ιατροκοινωνικά Κέντρα, ή δ) Ασφαλιστικούς φορείς, ή ε)ιδιώτες ιατρούς, σύμφωνα με τον κώδικα Ιατρικής Δεοντολογίας Ν.3418/28-11-2005(τ.Α’ ΦΕΚ 287).

ΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ

Οι εκπαιδευτικοί δεν υποχρεούνται να έχουν τις απαραίτητες ιατρικές ή φαρμακευτικές γνώσεις, ώστε να συνεισφέρουν με εξειδικευμένες πράξεις (χορήγηση φαρμάκου από το στόμα, ή σε ενέσιμη μορφή) σε ειδικού τύπου ασθένειες των μαθητών (εφηβικός ζαχαρώδης διαβήτης, επιληπτικές κρίσεις κ.ά) αλλά και σε εποχιακές ιώσεις.

Για το λόγο αυτό, σε περιπτώσεις που απαιτείται φαρμακευτική αγωγή, οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, οφείλουν να ρυθμίζουν την αγωγή ούτως ώστε να δίδεται εκτός σχολικού ωραρίου. Σε περίπτωση που αυτό δεν είναι εφικτό, αιτούνται την άδεια των Διευθυντών/Προϊσταμένων της σχολικής μονάδας προκειμένου να εισέρχονται οι ίδιοι, ή άλλο πρόσωπο το οποίο θα υποδείξουν σχετικά, στο χώρο του σχολείου, ώστε να τη χορηγήσουν.

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΆ ΜΑΘΗΤΏΝ – ΜΑΘΗΤΡΙΏΝ – ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ

Η προσωπική ενδυνάμωση και η διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητας αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της προσχολικής εκπαίδευσης.

Στόχος της προσωπικής ενδυνάμωσης του παιδιού στην προσχολική ηλικία είναι:

  • να λειτουργήσει με αυξανόμενη αυτονομία και αυτοπεποίθηση

  • να διαμορφώσει μια θετική εικόνα για τον εαυτό του

  • να αναγνωρίζει και να διαχειρίζεται τα συναισθήματα του

  • να νοιάζεται για τους άλλους και να προσαρμόζεται θετικά στις δυσκολίες.

Το πρόγραμμα του νηπιαγωγείου οργανώνεται με δραστηριότητες οι οποίες βοηθούν τους μαθητές να:

  • αναγνωρίζουν τον εαυτό τους ως ένα άτομο ξεχωριστό με ιδιαίτερες ικανότητες και αξία

  • λειτουργούν με σχετική αυτονομία

  • αποδέχονται τα συναισθήματα τους και να ελέγχουν τον τρόπο έκφρασης τους

-αντιμετωπίζουν δυσκολίες και να επιλύουν συγκρούσεις

-σέβονται τους άλλους και τους κανόνες της ομάδας

  • αντιλαμβάνονται και να κατανοούν τα συναισθήματα και τις απόψεις των άλλων

-επικοινωνούν και να συνεργάζονται με τους άλλους.

Σε περιπτώσεις συμπεριφοράς μη συμβατής με τους κανόνες, από κάποιο μαθητή, γίνονται οι παρακάτω ενέργειες:

  • Ενημέρωση των γονέων και συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς ώστε να βρεθούν οι πιο συμβατοί τρόποι αντιμετώπισης.

  • Συνεργασία των εκπαιδευτικών και πιθανή έναρξη προγράμματος συναισθηματικής αγωγής προσαρμοσμένο στο θέμα που απασχολεί την τάξη.

  • Ενημέρωση διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

  • Ενημέρωση Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου για να επισκεφθεί το σχολείο και να παρέχει συμβουλευτική στους εκπαιδευτικούς και στους γονείς.

  1. ΠΡΌΛΗΨΗ ΦΑΙΝΌΜΕΝΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΎ

Ένας από τους βασικούς στόχους της προσχολικής αγωγής είναι η λειτουργία των παιδιών στα πλαίσια της ομάδας. Στο νηπιαγωγείο τα παιδιά μαθαίνουν να λειτουργούν με σχετική αυτονομία αλλά και σε συνάρτηση με το συγκεκριμένο πλαίσιο. Ασκούνται σε θέματα αυτοεξυπηρέτησης, ενθαρρύνονται να παίρνουν αποφάσεις και παράλληλα μαθαίνουν να συνυπάρχουν με τους άλλους.

Η απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων όπως η συμμόρφωση σε κανόνες που ορίζονται από την ομάδα, η εν συναίσθηση, η διαχείριση συγκρούσεων, διευκολύνει γενικότερα την κοινωνική τους ένταξη και τη διαμόρφωση ενός πολίτη που συμβάλει θετικά στην κοινωνία.

Το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου οργανώνεται με δραστηριότητες, οι οποίες ενθαρρύνουν τόσο την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία των μαθητών όσο και την αποδοχή της διαφορετικότητας, του αλληλοσεβασμού, και της ισότιμης συμμετοχής όλων των παιδιών.

Ο σύλλογος διδασκόντων δύναται σε συνεδριάσεις, να συζητάει για περιπτώσεις κατά τις οποίες η συμπεριφορά από μαθητή προβληματίζει έντονα την εκπαιδευτικό και να ζητήσει περαιτέρω υποστήριξη από την ΕΔΕΑΥ (αν υπάρχει), από τον σχολικό Ψυχολόγο, από το ΚΕΣΥ, από τους ΣΕΕ ΕΑΕ και ΣΕΕ ενώ συγχρόνως ενημερώνονται οι γονείς

  1. ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Με αφορμή τις εθνικές επετείους και θρησκευτικές εορτές, το σχολείο μας είθισται να οργανώνει δραστηριότητες και εκδηλώσεις στις οποίες συμμετέχουν όλα τα παιδιά ανεξαρτήτου καταγωγής και θρησκεύματος. Οι εκδηλώσεις πραγματοποιούνται την παραμονή της επίσημης αργίας με την παρουσία εκπαιδευτικών και μαθητών είτε ανά τμήμα είτε ομαδικά, όπως αποφασίσει ο Σύλλογος Διδασκόντων. .

Επίσημες αργίες για το Νηπιαγωγείο είναι:

  • 28η Οκτωβρίου (Εθνική Επέτειος)

  • 17η Νοεμβρίου (Εορταστικές εκδηλώσεις την ημέρα της επετείου)

  • Διακοπές Χριστουγέννων 24/12 -7/1

  • Καθαρά Δευτέρα

  • 25η Μαρτίου (Εθνική Επέτειος)

  • Διακοπές του Πάσχα ( Μεγάλη Δευτέρα έως και την Παρασκευή της Διακαινησίμου)

  • 23η Απριλίου (Εορτασμός του Πολιούχου της κοινότητας Σταυρακίων, Αγίου Γεωργίου)

  • 1η Μαΐου (Επίσημη απεργία)

  • Ημέρα Αγίου Πνεύματος

Στην περίπτωση υποχρεωτικών σεμιναρίων που διοργανώνει η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου καθώς και στην περίπτωση βουλευτικών εκλογών, το Νηπιαγωγείο παραμένει κλειστό.

Σε όλες τις παραπάνω ημερομηνίες που πραγματοποιούνται εκδηλώσεις συμμετέχουν όλοι οι μαθητές και όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό. Το Ολοήμερο Πρόγραμμα δεν λειτουργεί. Τα παιδιά αποχωρούν μετά τη λήξη της εκδήλωσης. Σύμφωνα με το Π.Δ109/2017 , δύναται η αλλαγή ωραρίου έως δύο φορές το χρόνο, σε περιπτώσεις ανοικτών γιορτών προς τους γονείς, από πρωινό σε απογευματινό, η οποία εγκρίνεται από τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου.

Στα πλαίσια του Εκπαιδευτικού Προγράμματος πραγματοποιούνται εκπαιδευτικές επισκέψεις, εφόσον υπάρχει η σύμφωνη γνώμη των γονέων/κηδεμόνων γραπτώς σε υπεύθυνη δήλωση.

Στο σχολείο λειτουργεί Δανειστική Βιβλιοθήκη με σκοπό την επαφή των παιδιών με τον κόσμο του βιβλίου και την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας και υπευθυνότητας.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας είναι ένας ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας για την υγιή γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Η εκπαιδευτική διαδικασία χρειάζεται συνεισφορά εκπαιδευτικών, γονέων και παιδιών.

Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

Στην αρχή του σχ. έτους μία ομαδική για την ενημέρωση στα ζητήματα που αφορούν την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου και μία κάθε τρίμηνο είτε ατομική είτε ομαδική ανάλογα τις ανάγκες κάθε τάξης. Επίσης και έκτακτα όποτε θεωρεί η εκπαιδευτικός της τάξης ότι κρίνεται αναγκαίο ή υπάρχει αίτημα από την πλευρά του γονέα.

Ορίζεται η 13η κάθε μήνα σαν ημέρα ενημέρωσης γονέων σε περίπτωση έκτακτων αιτημάτων στην ώρα του εργασιακού ωραρίου του εκάστοτε εκπαιδευτικού.

ΓΟΝΕΙΣ

Φροντίζουν για την συστηματική φοίτηση των παιδιών τους στο σχολείο χωρίς αδικαιολόγητες απουσίες. Οι γονείς φροντίζουν να έρχονται τα παιδιά τους κάθε πρωί ξεκούραστα και ήρεμα, να φοράνε άνετα κι ελαφριά ρούχα και παπούτσια ώστε να μπορούν να κινηθούν ελεύθερα .

Τα παιδιά όταν έρθουν στον νηπιαγωγείο θα πρέπει να είναι σε θέση να αυτοεξυπηρετούνται στο φαγητό και στην τουαλέτα καθώς και σε άλλα πρακτικά θέματα (αλλαγή ρούχων, τοποθέτηση παπουτσιών κ.α.)

Αναγράφουν στα προσωπικά αντικείμενα του παιδιού τους το όνομα του (τσάντα, δοχεία πρωινού και μεσημεριανού, μπουφάν και ζακέτες ) ώστε να διευκολύνουν το παιδί και τις εκπαιδευτικούς να ολοκληρώνουν τις διαδικασίες πιο εύρυθμα.

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Νηπιαγωγείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και υπεύθυνων δηλώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών επισκέψεων/δράσεων/εκδηλώσεων κ.λπ..

Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται για θέματα του σχολείου μέσω της ηλεκτρονικής τους αλληλογραφίας .

Οι γονείς/κηδεμόνες σε έκτακτες περιπτώσεις ( π.χ. ξαφνική αδιαθεσία του παιδιού στο σχολείο) θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι.

Οφείλουν να γνωστοποιούν εμπιστευτικά στη νηπιαγωγό της τάξης και στην Προϊσταμένη , κάθε ιδιαιτερότητα που αφορά στη σωματική και ψυχική υγεία του μαθητή( αλλεργίες, προβλήματα υγείας) αλλά και οποιαδήποτε αλλαγή στη ζωή του παιδιού (π.χ. διαζύγιο, νέο μωρό κ..λ.π.), προκειμένου η νηπιαγωγός να γνωρίζει .

Σε περίπτωση διαζευγμένων γονέων πρέπει το Νηπιαγωγείο να γνωρίζει ποιος από τους δυο γονείς έχει την κηδεμονία και αν υπάρχουν ειδικές συνθήκες που απαγορεύουν την παράδοση του παιδιού σε συγκεκριμένα άτομα. Για το λόγω αυτό είναι απαραίτητο να προσκομίζεται το διαζύγιο καθώς και η απόφαση επιμέλειας του παιδιού για την συγκεκριμένη περίπτωση.

Κανένας ενήλικας δεν έχει δικαίωμα να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί ΚΑΝΕΝΑ ΠΑΙΔΙ στον χώρο του σχολείου.

Όταν κάποιος μαθητής δημιουργεί πρόβλημα, πρέπει να το συζητούν πρώτα με την υπεύθυνη νηπιαγωγό και στη συνέχεια – αν δεν επιλυθεί- με την Προϊσταμένη .

Το ίδιο ισχύει και σε κάθε περίπτωση που κάτι δυσαρεστεί ή προβληματίζει κάποιο γονέα σε σχολικό επίπεδο.

Οι γονείς / κηδεμόνες συνεισφέρουν στο εκπαιδευτικό έργο όποτε τους ζητηθεί.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

Οι εκπαιδευτικοί αναρτούν το ωρολόγιο πρόγραμμα, υπογεγραμμένο από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης μέσα στην τάξη. Σύμφωνα με αυτό προγραμματίζουν τις εκπαιδευτικές τους δράσεις. Έχουν την ευχέρεια να προσαρμόζουν το πρόγραμμα για την καλύτερη λειτουργία της τάξης, σε περίπτωση ιδιαιτέρων συνθηκών.

Προσπαθούν να γνωρίσουν το παιδί και το οικογενειακό του περιβάλλον με τον καλύτερο δυνατόν τρόπο (ερωτηματολόγια, συνεντεύξεις, συζήτηση).

Οι εκπαιδευτικοί ενημερώνουν με σαφήνεια για τους στόχους και το περιεχόμενο του προγράμματος της τάξης (στον πίνακα ανακοινώσεων, με ενημερωτικά σημειώματα, σε ατομικές και ομαδικές συναντήσεις). Συνεργάζονται με την οικογένεια και ψάχνουν κοινούς τρόπους αντιμετώπισης των τυχόν δυσκολιών, που παρουσιάζει κάθε παιδί στην συναισθηματική και τη γνωστική του ανάπτυξη.

Το εκπαιδευτικό έργο εμπίπτει αποκλειστικά στην αρμοδιότητα και ευθύνη του Συλλόγου Διδασκόντων, της Διευθύντριας και της εκάστοτε εκπαιδευτικού.

Το σχολείο επιδιώκει τη συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, ο οποίος εκφράζει το σύνολο των γονέων – κηδεμόνων του σχολείου, για την προαγωγή του σχολικού έργου.

Οι εκπαιδευτικοί αποτελούν το Σύλλογο Διδασκόντων, όργανο το οποίο, μπορεί να αποφασίσει για θέματα εκπαιδευτικών διαδικασιών, οι οποίες επικυρώνονται με το Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων.

Τέλος οι μαθητές αισθανόμενοι ότι το σχολείο και η οικογένεια αποτελούν ένα ενιαίο πλαίσιο ζωής, αναπτύσσουν συναισθηματικές, κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες, οι οποίες συμβάλλουν στη διαμόρφωση μιας υγιούς προσωπικότητας. Βιώνουν τη σχολική ζωή μέσα σε κλίμα εμπιστοσύνης, μέσα στο οποίο γονείς κι εκπαιδευτικοί συνεργάζονται αρμονικά.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΈΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΌΝΩΝ

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον Προϊστάμενη, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο/την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του οικείου Δήμου. Οι δράσεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων πρέπει να συνάδουν με την παιδαγωγική φιλοσοφία για αυτό το λόγο συνίσταται να συνεργάζονται με το Σύλλογο Διδασκόντων.

Ο ρόλος του είναι συμπληρωματικός και ενισχυτικός στο έργο των εκπαιδευτικών, χωρίς όμως να παρεμβαίνουν στο εκπαιδευτικό έργο.

ΣΧΟΛΙΚΌ ΣΥΜΒΟΎΛΙΟ

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συνεργατικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής του Νηπιαγωγείου.

Η σημασία της συνέργειας όλων

Ένα ανοιχτό στην κοινωνία, συνεργατικό και δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας − μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Προϊσταμένης, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης − προκειμένου να επιτύχει στην αποστολή του.

  1. ΠΟΙΌΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΟΎ ΧΏΡΟΥ

Η ποιότητα και αναβάθμιση του σχολικού χώρου αποτελεί ευθύνη όλων των εμπλεκομένων φορέων στο σχολικό γίγνεσθαι: Δήμος, Σχολική Επιτροπή, Σύλλογος γονέων, Εκπαιδευτικοί και Μαθητές. Η διαμόρφωση καθώς και η συντήρηση του περιβάλλοντα χώρου στα πλαίσια της ασφάλειας, της λειτουργικότητας και της αισθητικής αποτελεί επιδίωξη κάθε σχολείου. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές μαθαίνουν να εκτιμούν και να σέβονται κάθε στοιχείο της σχολικής περιουσίας προστασία του χώρου. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να διατηρούν τους χώρους του σχολείου (αίθουσες διδασκαλίας, αυλή, χώρους υγιεινής κ.α.) καθαρούς και τακτοποιημένους. Μέσα σε ένα φροντισμένο σχολικό περιβάλλον ενδυναμώνεται η συναισθηματική καλλιέργειά τους. Σεβασμός, επίσης, απαιτείται στη σχολική περιουσία (εποπτικά μέσα, υλικοτεχνική υποδομή). Η κακή χρήση αυτών εξοικειώνει τον/την μαθητή/τρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Με τον ίδιο τρόπο ο/η μαθητής/τρια οφείλει να σέβεται τα πράγματα των συμμαθητών/τριών του. Σε περίπτωση φθοράς της σχολικής περιούσιας , απαιτείται η δαπάνη αντικατάστασής βαρύνει τον γονέα ή κηδεμόνα, σύμφωνα με το ΦΕΚ 491Β/9-2-2021.

  1. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ

Για την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα επικαιροποιείται στην αρχή του Σχολικού Έτους, το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου και υλοποιούνται ασκήσεις ετοιμότητας κοινές με το Δημοτικό Σχολείο Σταυρακίων που συστεγαζόμαστε κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους . Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου, στην αρχή του σχολικού έτους και σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων, προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Επίσης, ενημερώνουν τους μαθητές/μαθήτριες για τους βασικούς κανόνες και τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών. Διευκρινίζεται ότι σε περίπτωση κρίσης οι μαθητές/μαθήτριες παραδίδονται μόνο στους γονείς/κηδεμόνες τους ή στα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για την παραλαβή των μαθητών/τριών από τη σχολική μονάδα. Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, Διευθυντές/Διευθύντριες, Προϊστάμενοι/Προϊστάμενες οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της

.Σχέδιο εκκένωσης σχολικής μονάδας