4. “Φροντίζω το περιβάλλον”.

“Φύλαξέ το, μην το πετάς, η ανακύκλωση είναι για εμάς”.

Εργαστήριο 1

1. Στο πρώτο εργαστήριο οι μαθητές/τριες συστήθηκαν με το  θέμα. Σχεδίασαν  ό,τι  γνωρίζουν  για  τη διαχείριση των άχρηστων αντικειμένων. Τις καταγράψαμε όλες σε έναν εννοιολογικό χάρτη με τη χρήση του ψηφιακού εργαλείου Miro.

Mind Map
1

2 Τα ζωγραφίσαμε σε ένα φύλλο εργασίας.

IMG 20220404 104920 01
1
IMG 20220404 104807 01
2
IMG 20220404 104739 01
3
IMG 20220404 104731 01
4
IMG 20220404 104725 01
5
IMG 20220404 104709 01
6

3. Τα παιδιά φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Αναπαριστούν με το πρόσωπο τα συναισθήματά τους. Ζωγραφίζουν τι μπορεί να προκάλεσε τη μυρωδιά αυτή κι εξηγούν από που προέρχεται και γιατί;

IMG 20220406 132241 01
1
IMG 20220406 132223 01
2
IMG 20220406 132142 01
3
IMG 20220406 132130 01
4
IMG 20220406 132214 01
5

Εργαστήριο 2

1. Οι μαθητές/τριες παρακολουθούν το βίντεο για την ανακύκλωση (Ο Πέρι το περιβάλλον). Ενημερώνονται για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους (https://video.link/w/sHIqd ).

IMG 20220506 102630 01
1

2. Σε ιστόγραμμα καταγράφουμε τα υλικά που γνωρίζουμε ότι ανακυκλώνονται και αυτά που μόλις μάθαμε από τον Πέρι το περιβάλλον. Αναλύουμε τι κάνουμε με τις οικογένειές μας.

IMG 20220506 122318
1

3. Πώς καταστρέφει ο άνθρωπος το περιβάλλον; Τα παιδιά το ζωγραφίζουνε σε φύλλο εργασίας και η Νηπιαγωγός καταγράφει τις απαντήσεις τους.

IMG 20220506 123646
1
IMG 20220506 123839 01
2
IMG 20220506 123525 01
3
IMG 20220506 123215 01
4
IMG 20220506 123237 01
5
IMG 20220506 123505 01
6

Εργαστήριο 3

1. Διαβάσαμε το βιβλίο του Β. Ηλιόπουλου “Παιδιά σε δράση! Η ώρα να σώσουμε τη Γη έχει φτάσει” και σχολιάσαμε τις συμπεριφορές των μικρών παιδιών και τις συμπεριφορές των μεγάλων. Τι μπορεί να γίνει για να καταφέρουμε να σώσουμε τον πλανήτη μας από τα δεινά που του έχουμε προκαλέσει;

IMG 20220506 085822
1

2. Μαθαίνουμε το τραγούδι της Ανακύκλωσης του Σπύρου Λάμπρου ( https://video.link/w/mlJxc ).

3. Βάσει των φύλλων εργασίας του προηγούμενου εργαστηρίου, πραγματοποιείται διαγωνισμός επιχειρηματολογίας για τις ανθρώπινες ενέργειες που καταστρέφουν το περιβάλλον. Τα παιδιά επιχειρηματολογούν
στην ολομέλεια. Μερικές από τις ερωτήσεις μας είναι οι εξής: “Αν τελειώσουν οι μπαταρίες στα παιχνίδια μας, τι μπορούμε να τις κάνουμε”; “Αν βρούμε στην παραλία πεταμένα πλαστικά μπουκάλια και σακούλες, πώς μπορούμε να τα περισυλλέξουμε; “Αν χαλάσει το ψυγείο στο σπίτι, πού μπορούμε να το πετάξουμε για να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον”;

4 Αποφασίζουμε να λάβουμε μέτρα δραστικά: Ζητάμε από τους γονείς ρούχα, χαλασμένες μπαταρίες και μαγειρεμένο λάδι, τα συγκεντρώνουμε στο σχολείο, κάνουμε τη διαλογή και ενημερώνουμε τους αντίστοιχους φορείς για να τα συλλέξουν: “Το Χαμόγελο του παιδιού” για τα ρούχα, τις μπαταρίες στον κάδο αφής του σχολείου και το χρησιμοποιημένο λάδι στο σουπερμάρκετ που κάνει ανακύκλωση λαδιού.

IMG 20220513 082114 01
1
IMG 20220513 082134 01
2
IMG 20220513 082209 01
3
IMG 20220513 082221 01
4
IMG 20220513 082236 01
5
IMG 20220518 083729 01
6
IMG 20220513 135248
8 jumbo σακούλες με ρούχα συγκεντρώσαμε.
IMG 20220520 084903 01
8
IMG 20220520 084952 01
και τις παραδώσαμε στον εκπρόσωπο του Χαμόγελου του παιδιού.

Εργαστήριο 4:

1. Συζητάμε για την κομποστοποίηση. Παρακολουθούμε το επιμορφωτικό βίντεο της Μπέτυ της κομποστοποίησης ( https://video.link/w/xHIqd ).

IMG 20220511 102126 01
1

2. Γινόμαστε οι φρουροί της ανακύκλωσης, γράφουμε ένα σύνθημα για αυτήν μας την απόφαση και ανακατεύουμε τις λέξεις. Μπορούμε άραγε να τις βάλουμε πάλι στη σωστή σειρά για να ξαναφτιάξουμε το σύνθημα;

IMG 20220512 121958 01
1
IMG 20220512 122034 01
2
IMG 20220512 122254 01
3

3. Δημιουργούμε μία ομαδική αφίσα για την ανακύκλωση. Ζωγραφίζουμε, κολλάμε τις λέξεις που γράψαμε με το  σύνθημα που δημιουργήσαμε και γινόμαστε κι εμείς οι σωματοφύλακες της ανακύκλωσης.

IMG 20220512 084325 01
1
IMG 20220513 085332 01
2
IMG 20220513 091229 Bokeh 01
4
IMG 20220513 090759 01
5
IMG 20220513 095419 01
6

Εργαστήριο 5

1 Μαθαίνουμε τη διαδικασία της ανακύκλωσης των υλικών από τον μπλε κάδο:

1580985 orig
Τα ειδικά φορτηγά συλλέγουν το περιεχόμενο του μπλε κάδου,
5941613 orig
τα υλικά ξεφορτώνονται από τα φορτηγά και πηγαίνουν σε μια ταινία μεταφοράς που μοιάζει με μεγάλη τσουλήθρα. Εκεί γίνεται η διαλογή με τα χέρια και ο διαχωρισμός τους σε κατηγορίες όπως: χαρτί, πλαστικό, γυαλί, αλουμίνιο.
664609 orig
Ακολουθεί το στάδιο της συμπίεσης – δεματοποίησης. Στο στάδιο αυτό τα υλικά συσκευασίας (με εξαίρεση το γυαλί που αποθηκεύεται σε ειδικά κιβώτια) συμπιέζονται και δεματοποιούνται. Τέλος μεταφέρονται στα αντίστοιχα εργοστάσια γυαλιού, πλαστικού, χαρτιού κ.λπ. Εκεί θα τα λιώσουν και θα τα κάνουν νέα προϊόντα.

2. Παρακολουθήσαμε τα βασικά στάδια της διαδικασίας μέσα από επιλεγμένα στιγμιότυπα του βίντεο.

https://video.link/w/yKtsd

3. Μιλήσαμε για την κατάληξη των κοινών σκουπιδιών στους Χυτά.

IMG 20220513 124734 01
Και είδαμε εποπτικό υλικό (φωτογραφίες) από όσα αναφέρθηκαν στην ολομέλεια της τάξης.

4 Διαβάσαμε τον Δρακοπόταμο της Βάσως Μιχαηλάκη – Αρφαρά.

IMG 20220513 123054
1

5 Ανιχνεύσαμε ποιο ήταν το πρόβλημα που έθιξε το συγκεκριμένο βιβλίο, ζωγραφίσαμε το κομμάτι της ιστορίας που μας άρεσε πιο πολύ και γράψαμε το όνομα μιας από τις ηρωίδες: της μεγάλης καφέ αρκούδας.

IMG 20220513 131438 01
1
IMG 20220513 131451 01
2
IMG 20220513 131502 01
3
IMG 20220513 131512 01
4
IMG 20220513 131522 01
5
IMG 20220513 131401
5
IMG 20220513 131411 01
6

Εργαστήριο 6:

1. Δείξαμε σε κάρτες διάφορα υλικά και είπαμε ποια από αυτά μπορούν να μπουν σε έναν κομποστοποιητή και ποια όχι.

2. Οργανώσαμε εκδρομή στο αγρόκτημα Φοίφα στην Καλαμάτα και είδαμε από κοντά πώς γίνεται η κομποστοποίηση, τον κομποστοποιητή, το κομπόστ και φυτέψαμε με τα χεράκια μας σποράκια σε πηλό (σποροσβώλο).

IMG 20220606 160250
1
IMG 20220606 160201
2
IMG 20220606 160023
3
IMG 20220606 104910
4

3. Κάναμε τη γιορτή λήξης με θέμα την φροντίδα του περιβάλλοντος και τίτλο “Οι Αποκεί και οι Αποδώ” και καλέσαμε τους γονείς μας να την παρακολουθήσουν.

IMG 20220617 183149
1

Εργαστήριο 7:

Ανιχνεύσαμε τις γνώσεις που έχουν αποκομίσει για την ανακύκλωση και τις καταγράψαμε σε ένα ιστόγραμμα.

Ιστόγραμμα.pdf

2. Δώσαμε φύλλο αξιολόγησης με κάποιες από τις δραστηριότητες που κάναμε.

IMG 20220609 121108
1
IMG 20220609 121150 1
2
IMG 20220609 121135
3
IMG 20220609 121150
4
IMG 20220609 121331
5
IMG 20220609 121343
6
IMG 20220609 121359
7
IMG 20220609 121412
8
IMG 20220609 121425
9