3. Δημιουργώ και καινοτομώ – Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία

«STE(A)M και Γη είναι και γυρίζει».

Εργαστήριο 1:

1. Στο πρώτο εργαστήριο ανιχνεύσαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών σχετικά με το Ηλιακό μας σύστημα. Τις καταγράψαμε όλες σε έναν εννοιολογικό χάρτη με τη χρήση του ψηφιακού εργαλείου Miro και με τη λήξη των εργαστηρίων, θα επαναλάβουμε την ίδια διαδικασία για να αξιολογήσουμε το βαθμό πρόσκτησης και αφομοίωσης της νέας γνώσης.

πρώτου εργαστηρίου 1
Εννοιολογικός χάρτης μέσω της εφαρμογής Miro.

2. Από ποια ουράνια σώματα αποτελείται το Ηλιακό μας σύστημα; Ζωγράφισέ τα και θα τα συγκρίνουμε με αυτά που θα ζωγραφίσεις την τελευταία μέρα των εργαστηρίων.

IMG 20220222 103233 01
1
IMG 20220222 103225 01
2
IMG 20220222 103217 01
3
IMG 20220222 103208 01
4
IMG 20220222 103159 01
5
IMG 20220222 103150 01
6
IMG 20220222 103035 01
7
IMG 20220222 103026 01
8

3. Διαβάσαμε το βιβλίο του Ευγ. Τριβιζά “Ο ιπτάμενος δίσκος” και το επεξεργαστήκαμε προφορικά.

IMG 20220222 124713
1

4. Παρακολουθήσαμε τον φίλο μας Picou Picou ( https://video.link/w/ENhdd ) να εξερευνά το διάστημα.

IMG 20220223 115749
1

Εργαστήριο 2:

1. Πλοηγηθήκαμε στην ιστοσελίδα της Nasa ( https://solarsystem.nasa.gov/planets/overview/ ) και παρατηρήσαμε από το τηλεσκόπιο όλους τους πλανήτες του Ηλιακού μας συστήματος, μαζί με το μεγαλύτερό του αστέρι, τον Ήλιο.

IMG 20220223 110428
1

2. Αντιστοιχήσαμε κάθε πλανήτη με το όνομά του και γράψαμε το όνομα του πλανήτη που μένουμε και το όνομα του αγαπημένου μας πλανήτη (νήπια)

IMG 20220222 131100 01
1
IMG 20220222 131026 01
2
IMG 20220222 131017 01
3

και αντιστοιχήσαμε τις εικόνες των πλανητών και γράψαμε το όνομα του πλανήτη μας (προνήπια).

IMG 20220222 131010 01
1
IMG 20220222 131116 01
2
IMG 20220222 131109 01
3

3. Μάθαμε τη σειρά των πλανητών. Ποιος είναι πιο κοντά στον Ήλιο, ποιος πιο απομακρυσμένος, ποιος ο μικρότερος του ηλιακού συστήματος και ποιος ο μεγαλύτερος. Μετά παίξαμε το παιχνίδι μνήμης με τις κάρτες του ηλιακού συστήματος. Τις βάλαμε στη σειρά και είπαμε τι γνωρίζουμε για καθέναν από αυτούς.

IMG 20220228 101215 01
1
IMG 20220228 101256
2
IMG 20220228 101235
3
IMG 20220228 100850
4
IMG 20220228 100805
5

4. Μέσω του ψηφιακού εργαλείου jigsawplanet ( https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=31e1e93d3f5b ), φτιάχνουμε σε παζλ 15 κομματιών το Ηλιακό μας σύστημα. Με τη βοήθεια του ποντικιού, βάζουμε το κατάλληλο κομμάτι στη σωστή σειρά, στη σειρά δηλαδή με την οποία είναι τοποθετημένοι οι πλανήτες κοντά στον ήλιο.

IMG 20220228 110110
1
IMG 20220228 110453 01
2
IMG 20220228 110317 01
3
IMG 20220228 110546 01
4
IMG 20220228 111013
5

5. Ζωγραφίσαμε το Ηλιακό σύστημα και γράψαμε τις λεξούλες με τα γραμματάκια μας (προνήπια) και τα ονόματα όλων των σωμάτων του – Ήλιος/πλανήτες (νήπια).

IMG 20220301 084917
1
IMG 20220301 084900
2
IMG 20220301 084837
3
IMG 20220301 085358 01
4
IMG 20220301 085015 02
5
IMG 20220301 085224 01
6

Εργαστήριο 3:

  1. Διαβάσαμε το βιβλίο “Μάθε μαζί μου το διάστημα”.
IMG 20220303 104550 01
1

Είδαμε τη Σελήνη, τις φάσεις της, το Ηλιακό σύστημα και στο τέλος μας περίμενε στις τελευταίες σελίδες μία έκπληξη.

Παρακολουθήσαμε από το τηλεσκόπιο του βιβλίου τον πλανήτη που κρύβεται και τον αποκαλύψαμε στους φίλους μας.

2. Αποφασίσαμε να γίνουμε αστροναύτες και να ταξιδέψουμε κι εμείς στο διάστημα για λίγο, ανάμεσα στα αστέρια.

IMG 20220302 084304 01
1
IMG 20220302 084340 01
2
IMG 20220303 143743 01 01
3
IMG 20220303 143739 01 01
4
IMG 20220303 143735 01 01
5
IMG 20220303 143731 01 01
6
IMG 20220303 143727 01 01
7
IMG 20220303 143723 01 01
8
IMG 20220303 143747 01
9
IMG 20220303 143751 01
10

3. Ήρθε η ώρα να ταξιδέψουμε στον Κρόνο και στους άλλους πλανήτες. Πρώτα κάναμε το σχέδιο επί χάρτου: Υπολογίσαμε τη διαδρομή και βάλαμε τόσα βελάκια όσα προβλέπονται για να φτάσουμε στον προορισμό μας.

IMG 20220308 133348 01
1
IMG 20220308 133357 01
2
IMG 20220308 133406 02
3
IMG 20220308 133415 01
4
IMG 20220308 133425 01
5
IMG 20220308 133448 01
6
IMG 20220309 131842 01
7
IMG 20220309 131828
8

4. Κατόπιν, προγραμματίσαμε την επίσκεψή μας σε όλο το Ηλιακό σύστημα με τη βοήθεια του beebot, της μικρής μας μελισσούλας-ρομπότ που εκτελεί τις οδηγίες που τις δίνουμε.

IMG 20220308 123907 01
1
IMG 20220308 123614 01
2
IMG 20220308 123237 01
3
IMG 20220310 123249 01
4
IMG 20220310 123015
6

5. Βάλαμε τους πλανήτες στη σωστή σειρά σε μία διαδραστική δραστηριότητα, ξεκινώντας από αυτούς που είναι πιο κοντά στον Ήλιο (εσωτερικοί πλανήτες) μέσω της εφαρμογής learning apps.

https://learningapps.org/5385936

IMG 20220309 111034 Bokeh 01
1
IMG 20220309 111123 Bokeh 01
2
IMG 20220309 111307 Bokeh 01
3

Εργαστήριο 4:

1. Αντιστοιχήσαμε τη σκιά με το ουράνιο σώμα που ανήκει μέσα από την εφαρμογή wordwall , προσπαθώντας να διαβάσουμε και τα ονόματα.

https://wordwall.net/play/16737/506/988

IMG 20220309 111954 Bokeh 01
1
IMG 20220309 111834 01
2
IMG 20220309 111924 01
3

2. Μάθαμε το μύθο του Φαέθωντα που δεν μπορούσε να οδηγήσει το άρμα του Ήλιου και τον ζωγραφίσαμε.

IMG 20220311 112326 01
1
IMG 20220311 112339 01
2
IMG 20220311 112353 01
3
IMG 20220311 112407 01
4
IMG 20220311 112415 01
5
IMG 20220311 112423 01
6
IMG 20220311 112433 01
7
IMG 20220311 113516 01
8

3. Συζητήσαμε για τις ευεργετικές ιδιότητες του Ήλιου, αλλά και για τις συνέπειες που έχει η πολύωρη χωρίς προστασία έκθεσή μας σε αυτόν και διαβάσαμε το βιβλίο της Anna Russelmann “Οι Δερματούληδες στο ταψί του Ήλιου” απ’τις εκδόσεις Αιώρα.

Ήλιου
1
9786185369101
2

4. Αντιστοιχίσαμε τον χαρούμενο και τον λυπημένο Ήλιο με τις σωστές εικόνες.

IMG 20220315 102156 01
1
IMG 20220315 102714 01
2
IMG 20220315 102516 01
3
IMG 20220315 102229 02
4
IMG 20220315 102208 01 1
5
IMG 20220315 102143 01
6

Εργαστήριο 5:

1. Μέρα ή νύχτα; Πειραματιστήκαμε με την υδρόγειο σφαίρα και τον φακό.

Η Ελλάδα μας!

DSC08801
Να εδώ!

Σε αυτές τις περιοχές έχει μέρα τώρα

DSC08799
1

και σε αυτές, νύχτα.

IMG 20220317 092210
2
2. Μετά το πείραμα συζητήσαμε για τη μέρα και τη νύχτα.
Τι κάνω τη μέρα και τι τη νύχτα; Καταγράψαμε τις απαντήσεις μας σε πίνακα.
KWL Chart 1
Εννοιολογικός χάρτης μέσω της εφαρμογής Miro.

3. Γράψαμε τις λέξεις “Μέρα” και “Νύχτα” και τις ζωγραφίσαμε.

IMG 20220316 105153 01
1
IMG 20220316 105412 01
2
IMG 20220316 110248 01
3
IMG 20220316 110559 01
4
IMG 20220316 124116 01
5
IMG 20220316 124045 01
6
IMG 20220316 110300 01
7
4. Πως περνάει η μέρα μου….; Μπορώ να  την παρουσιάσω σαν ένα μικρό φιλμ….
IMG 20220322 110315 01
1
IMG 20220322 110334 01
2
IMG 20220322 110350 01
3
IMG 20220322 110433 01
4
IMG 20220322 110404 01
5
IMG 20220322 110455 01
6
IMG 20220322 110508 01
7
IMG 20220322 110455 01 1
8
5. Μες στο Σαββατοκύριακο, με τη βοήθεια των γονέων ή των μεγάλων αδελφών μας, ζωγραφίσαμε και περάσαμε στον ψηφιακό πίνακα του σχολείου (Padlet) πώς περάσαμε τις δύο μέρες που μείναμε στο σπίτι.

 

6. Πειραματιστήκαμε με το φως και το σκοτάδι. Να μία σκιά! Πώς προέκυψε;

DSC08802
1
DSC08803
2
DSC08811
3

Εργαστήριο 6

  1. Μιλήσαμε για τη Σελήνη και τις φάσεις της. Πόσες είναι, ποια μορφή έχουν και πώς ονομάζονται;
IMG 20220323 123540 01
1

2. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο που τις δείχνει με όμορφα σχέδια και απλά λόγια.

IMG 20220323 104719
1

https://video.link/w/BjBhd

3. Ζωγραφίσαμε τις φάσεις αυτές και γράψαμε τα γραμματάκια μας δύο από τις φάσεις της.

IMG 20220323 123557 01
1
IMG 20220323 123616 01
2
IMG 20220323 123637 01
3
IMG 20220323 123704 01
4
IMG 20220323 123717 01
5
IMG 20220323 123827 01
6
IMG 20220323 123857 01
7

4. Παρακολουθήσαμε για αλλαγή την online αφήγηση του αγαπημένου μας βιβλίου που μιλάει για το φεγγάρι και τις φάσεις του. Ο “Φεγγαροσκεπαστής” του Eric Puybaret.

CatalogueItem.0132931
1
IMG 20220323 123521
2

5. Μάθαμε να παίζουμε τρίλιζα,προπονήθηκαν και στο τέλος παίξαμε και μία διαστημική σε ζευγαράκια.

IMG 20220328 110949 01
1
IMG 20220328 111055 01
2
IMG 20220328 111803 01
3
IMG 20220328 111639 01
4
IMG 20220328 111442 01
5

Εργαστήριο 7

1 Καταγράψαμε πάλι στον ψηφιακό εννοιολογικό χάρτη τις γνώσεις μας για το Ηλιακό σύστημα και τις συγκρίναμε με τις αρχικές. Πριν ή μετά το εργαστήριο γνωρίζαμε πιο πολλά;

πρώτου εργαστηρίου
Εννοιολογικός χάρτης μέσω της εφαρμογής Miro

2. Από ποια ουράνια σώματα αποτελείται το Ηλιακό μας σύστημα; Τα ζωγραφίσαμε και τα συγκρίναμε με αυτά που ζωγράφισαμε την πρώτη μέρα των εργαστηρίων.

IMG 20220330 131506 01
1
IMG 20220330 131517 01
2
IMG 20220330 131526 01
3
IMG 20220330 131535 01
4
IMG 20220330 131542 01
5
IMG 20220330 131554 01
6

3. Αξιολογήσαμε σε φύλλο εργασίας όσα κάναμε σε αυτόν τον κύκλο εργαστηρίων.

IMG 20220328 104444 1
1
IMG 20220328 104744
2
IMG 20220328 105610
3
IMG 20220328 105812
4
IMG 20220328 105907
5
IMG 20220328 110021
6
7
IMG 20220328 115114 01
8