Σκοπός του εργαστηρίου είναι να προωθήσει το σεβασμό στον Εαυτόν και στον Άλλον καθώς και την αξία της διαφορετικότητας. Η καλύτερη κατανόηση του εαυτού μας και του άλλου δίπλα μας γίνεται μέσα από εμπειρίες. Όσο πιο νωρίς επεξεργαστεί ένα παιδί τις έννοιες της διαφορετικότητας και του σεβασμού και βιώσει αντίστοιχες εμπειρίες, τόσο πιο αποτελεσματικά θα καλλιεργήσει δεξιότητες που θα κάνουν το σεβασμό, πράξη και τρόπο ζωής. Τα παιδιά θα αναπτύξουν θετική εικόνα για τον εαυτό τους και θα μάθουν να αναγνωρίζουν την αξία της διαφορετικής άποψης του καθενός. Τέλος, θα αναπτύξουν την ικανότητα να αποδέχονται τη διαφορετικότητα.
Πως είναι να μπαίνουμε στη θέση του άλλου;
Τα άτομα με αναπηρία πως έχουν πρόσβαση στη θάλασσα; Είναι εύκολο να κυκλοφορήσουν χωρίς να υπάρχουν ράμπες; Πως θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε σε αυτούς τους ανθρώπους; Πως μπορούμε να τους βοηθήσουμε; Έγινε συζήτηση με τα παιδιά για όλες αυτές τις απορίες.
Τα παιδιά είδαν το animation cruedas, διαβάσαμε το παραμύθι “Η Αργυρώ γελάει”, ζωγράφισαν με το στόμα, με τα πόδια, με κλειστά τα μάτια. Έπιασαν διάφορα αντικείμενα με κλειστά τα μάτια προκειμένου να αναγνωρίσουν το αντικείμενο με την αφή.







Τα παιδιά προσπάθησαν τα αποφύγουν τα εμπόδια έχοντας κλειστά τα μάτια και κρατώντας το “λευκό μπαστούνι” όπως οι τυφλοί. Επίσης, έμαθαν πως διαβάζουν οι τυφλοί και είδαν πως γράφεται το όνομα τους στο σύστημα braille. Επίσης, ένα παιδί καθόταν στην άλλη άκρη της τάξης και έλεγε “Γειά” στα υπόλοιπα παιδιά που είχαν κλειστά τα μάτια και προσπαθούσαν να μαντέψουν από τη φωνή που άκουγαν ποιό παιδί ήταν.

Η “χαρά” στη νοηματική, μία μικρή κίνηση, ένα μεγάλο μήνυμα… Τέλος, τα παιδιά έμαθαν κάποιες λέξεις στη νοηματική γλώσσα, πως μπορούν να πουν το όνομα τους χρησιμοποιώντας τα χέρια τους.

