Το Φ,φ…του Φθινοπώρου

Το νηπιαγωγείο μας φόρεσε τα φθινοπωρινά του και υποδέχθηκε τους μαθητές μας!
IMG 3966 IMG 4029

Οι μαθητές παρατήρησαν τις αλλαγές στην τάξη και τις συσχέτισαν με τις αλλαγές που παρατηρούν στο φυσικό περιβάλλον. Με την υποστήριξη έντυπου υλικού για τις 4 εποχές και πιο συγκεκριμένα για το φθινόπωρο προχώρησε η συζήτηση και οι μαθητές κατέγραψαν όσα γνωρίζουν για το φθινόπωρο.
IMG 3968
Έπειτα έκαναν το παζλ του γράμματος Φ,φ, συνέθεσαν τη λέξη «Φθινόπωρο» και κατεγραψαν  λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Φ,φ (* θα παραμείνουν προσωρινά στο κέντρο μάθησης της γλώσσας προς περαιτέρω προσωπική επεξεργασία από τους μαθητές).
IMG 4005 IMG 4007 IMG 4044IMG 4008 IMG 4010 IMG 4002
Στη συνέχεια με πλαστελίνη σχημάτισαν το γράμμα Φ,φ και έκαναν ένα φύλλο εργασίας, όπου σχεδίασαν ένα δέντρο και πάνω στα κλαδιά αντί για φύλλα έβαλαν τ γράμμα Φ,φ!
IMG 4011 IMG 4013
Την επομένη βγήκαμε περίπατο και οι μαθητές μάζεψαν ό,τι έβρισκαν που τους θύμιζε το Φθινόπωρο. Έπειτα στην τάξη παρατήρησαν όσα μάζεψαν και επέλεξαν ποια θα χρησιμοποιήσουν στην ομαδική φθινοπωρινή τους κατασκευή!
IMG 4014 IMG 4015 IMG 4016 IMG 4017 IMG 4018 IMG 4019 IMG 4021 IMG 4022
Επιπλέον, διαβάσαμε το παραμύθι «Ο κλέφτης των φύλλων» και χρησιμοποιώντας κηρομπογιές σχεδίασαν οι μαθητές το περίγραμμα φθινοπωρινών φύλλων.

IMG 4024 IMG 4025
Τέλος, οι μαθητές έφτιαξαν διάφορες φθινοπωρινές χειροτεχνίες (π.χ. φθινοπωρινό δέντρο, ομπρέλα) μεταξύ των οποίων έκοψαν και χρωμάτισαν μικρούς σκαντζόχοιρους, οι οποίοι πλαστικοποιήθηκαν. Στη θέση των αγκαθιών μπήκαν ξύλινα μανταλάκια όπου σε κάθε μανταλάκι αναγράφεται ένα γράμμα του ονόματος του μαθητή. Κατ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκε ένα γλωσσικό παιχνίδι όπου οι μαθητές συνθέτουν και αναλύουν το όνομα τους.
*Οι σκαντζόχοιροι θα παραμείνουν προσωρινά στο κέντρο μάθησης της γλώσσας προς περαιτέρω προσωπική επεξεργασία από τους μαθητές.

IMG 4042

IMG 4026 IMG 4027 IMG 4043IMG 4028