Το νηπιαγωγείο μας φόρεσε τα φθινοπωρινά του και υποδέχθηκε τους μαθητές μας!
Οι μαθητές παρατήρησαν τις αλλαγές στην τάξη και τις συσχέτισαν με τις αλλαγές που παρατηρούν στο φυσικό περιβάλλον. Με την υποστήριξη έντυπου υλικού για τις 4 εποχές και πιο συγκεκριμένα για το φθινόπωρο προχώρησε η συζήτηση και οι μαθητές κατέγραψαν όσα γνωρίζουν για το φθινόπωρο.
Έπειτα έκαναν το παζλ του γράμματος Φ,φ, συνέθεσαν τη λέξη «Φθινόπωρο» και κατεγραψαν λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Φ,φ (* θα παραμείνουν προσωρινά στο κέντρο μάθησης της γλώσσας προς περαιτέρω προσωπική επεξεργασία από τους μαθητές).
Στη συνέχεια με πλαστελίνη σχημάτισαν το γράμμα Φ,φ και έκαναν ένα φύλλο εργασίας, όπου σχεδίασαν ένα δέντρο και πάνω στα κλαδιά αντί για φύλλα έβαλαν τ γράμμα Φ,φ!
Την επομένη βγήκαμε περίπατο και οι μαθητές μάζεψαν ό,τι έβρισκαν που τους θύμιζε το Φθινόπωρο. Έπειτα στην τάξη παρατήρησαν όσα μάζεψαν και επέλεξαν ποια θα χρησιμοποιήσουν στην ομαδική φθινοπωρινή τους κατασκευή!
Επιπλέον, διαβάσαμε το παραμύθι «Ο κλέφτης των φύλλων» και χρησιμοποιώντας κηρομπογιές σχεδίασαν οι μαθητές το περίγραμμα φθινοπωρινών φύλλων.
Τέλος, οι μαθητές έφτιαξαν διάφορες φθινοπωρινές χειροτεχνίες (π.χ. φθινοπωρινό δέντρο, ομπρέλα) μεταξύ των οποίων έκοψαν και χρωμάτισαν μικρούς σκαντζόχοιρους, οι οποίοι πλαστικοποιήθηκαν. Στη θέση των αγκαθιών μπήκαν ξύλινα μανταλάκια όπου σε κάθε μανταλάκι αναγράφεται ένα γράμμα του ονόματος του μαθητή. Κατ’ αυτόν τον τρόπο δημιουργήθηκε ένα γλωσσικό παιχνίδι όπου οι μαθητές συνθέτουν και αναλύουν το όνομα τους.
*Οι σκαντζόχοιροι θα παραμείνουν προσωρινά στο κέντρο μάθησης της γλώσσας προς περαιτέρω προσωπική επεξεργασία από τους μαθητές.