Μικροί Πυροσβέστες!
Η θεματική ενότητα “Τα επαγγέλματα”, το ενδιαφέρον των μαθητών για το επάγγελμα του πυροσβέστη και η ενασχόληση μας με ζητήματα που έχουν να κάνουν με την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών όπως σεισμός, πυρκαγιά και πλημμύρες, ήταν η αφορμή για την επίσκεψη της πυροσβεστικής υπηρεσίας του Αργοστολίου στο σχολείο μας.
Η πυροσβεστική πραγματοποίησε μια εξαιρετική παρουσίαση για το πώς μπορούμε να ενεργήσουμε σε περίπτωση φωτιάς, ακολούθησε επίδειξη του εξοπλισμού ενός πυροσβέστη και τέλος, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν από κοντά την απόσβεση μιας πραγματικής φωτιάς με πυροσβεστήρα.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην Πυροσβεστική υπηρεσία Αργοστολίου για την πολύτιμη επίσκεψη της!
Απόκριες!
Η έναρξη του τριωδίου και τα αποκριάτικα έθιμα που είναι πλούσια στην πατρίδα μας και διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή, μας δίνουν την ευκαιρία για γνώσεις, μα κυρίως για ΠΟΛΥ παιχνίδι με τα παιδιά.
Έτσι και εμείς….μιλήσαμε για τις απόκριες και βάλαμε σε σειρά τα διαφορετικά ήθη και έθιμα των περιοχών
φτιάξαμε κλόουν
διαβάσαμε την ιστορία του Αρλεκίνου και τον ζωντανέψαμε μέσα από το ομαδικό μας κολαζ
Φτιάξαμε αποκριάτικες μάσκες εμπνευσμένοι από τον διάσημο ζωγράφο Picasso
Συνεχίσαμε με μάσκες αγαπημένων μας ηρώων
Φορέσαμε αποκριάτικες στολές, χορέψαμε, φάγαμε και τραγουδήσαμε αποκριάτικα
Μιλήσαμε για το έθιμο της Καθαράς Δευτέρας, φτιάξαμε χαρταετούς
Γράψαμε στον μεγάλο χαρταετό της τάξης τι μας φοβίζει ώστε να το στείλουμε μακριά και πολύ ψηλά στον ουρανό…..
Και τέλος, φτιάξαμε την κυρά Σαρακοστή ώστε να είμαστε έτοιμοι για την αντίστροφη μέτρηση έως το Πάσχα!
Το μπαλόνι και η πινέζα.
Ξεκινήσαμε το πείραμα μας τοποθετώντας μία πινέζα πάνω στο τραπέζι και πιο δίπλα πολλές πινέζες μαζί. Πήραμε ένα μπαλόνι και αναρωτηθήκαμε για το πως θα σκάσει πιο εύκολα. Τα παιδιά σκέφτηκαν ότι θα σκάει στις πολλές πινέζες, και δεν έμενε παρά να δοκιμάσαμε την υπόθεσή μας!! Πιέσαμε το μπαλόνι στις πολλές πινέζες και είδαμε ότι αυτό δεν σκάει, όταν όμως το πιέσαμε στη μία πινέζα αυτό έσκασε αμέσως…Στη μία πινέζα έχουμε πολύ μικρή επιφάνεια και επομένως ασκείται μεγάλη πίεση και το μπαλόνι σκάει. Στις πολλές πινέζες έχουμε μεγάλη επιφάνεια και συνεπώς έχουμε μικρή πίεση και το μπαλόνι δεν σκάει.
Ντουζιέρα για τα ζωάκια μας.
Για το πείραμα μας χρησιμοποιήσαμε ένα μικρό πλαστικό μπουκάλι στο οποίο ανοίξαμε τρύπες στο κάτω μέρος και ένα μπολ με νερό. Αρχικά βυθίσαμε το μπουκάλι με ανοιχτό το καπάκι μέσα στο μπολ με το νερό μέχρι να γεμίσει και έπειτα κλείσαμε το μπουκάλι με το καπάκι και το σηκώσαμε ψηλά. Με τον τρόπο αυτό συμπεράναμε πώς κάθε φορά που ανοίγαμε το καπάκι έμπαινε αέρας, με αποτέλεσμα να πέφτει το νερό. Με τον τρόπο αυτό καταφέραμε να έχουμε μια ντουζιέρα και να κάνουμε μπάνιο τα ζωάκια μας!!
Ποιο αβγό είναι το ωμό και ποιο το βρασμένο;
Στο πείραμα μας, πήραμε δύο αβγά, ένα βρασμένο και ένα άβραστο και τα περιστρέψαμε. Κατά την περιστροφή τους τα ακουμπήσαμε με το δάχτυλό μας από πάνω προκειμένου να τα σταματήσουμε κι έπειτα απομακρύναμε το δάχτυλό μας…Το αβγό που ξεκίνησε και πάλι την περιστροφή είναι το ωμό!! Μετά την περιστροφή συμπεράναμε για το ποιο αβγό είναι το βρασμένο και ποιο το άβραστο και τέλος τα σπάσαμε για να επιβεβαιώσουμε τα συμπεράσματά μας!!
Καίγεται το χέρι;
ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2023-2024
Εναλλαγή μέρας – νύχτας
Εναλλαγή ημέρας και νύχτας….γιατι γίνεται άραγε αυτό ;;;Αφού μιλήσαμε για το τι κάνουμε την μέρα και τι την νύχτα, ήρθε η στιγμή να ανακαλύψουμε τι κρύβεται πίσω από αυτή την αλληλουχία. Παρατηρήσαμε την υδρόγειο σφαίρα, εντοπίσαμε το μέρος που κατοικούμε και τοποθετώντας την υδρόγειο σφαίρα στο φως του ήλιου πειραματιστήκαμε. Με αυτό τον τρόπο καταλάβαμε πώς όταν η γη γυρίζει, οι ακτίνες του ήλιου φωτίζουν το μισό της επιφάνειας της με αποτέλεσμα σε αυτό το σημείο να έχουμε μέρα και στο άλλο μισό να έχουμε νύχτα.
Ζωγραφίσαμε, φτιάξαμε κατασκευές, γράψαμε λεξούλες, κατηγοριοποιήσαμε ασχολίες που έχουν να κάνουν με τη μέρα και τη νύχτα
Εμπνευστήκαμε από την “έναστρη νύχτα” του Βαν Γκογκ και φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο που μας βοήθησαν να κατανοήσουμε καλύτερα τόσο την εναλλαγή ημέρας-νύχτας όσο και τις φάσεις της σελήνης
Παίξαμε τον τροχό της σελήνης
Διαβάσαμε το βιβλίο ” Ο Φεγγαροκεπαστής”. Μια ιστορία για τη δύναμη της φιλίας και της αλληλεγγύης
Και τέλος, αποτυπώσαμε σε ένα ομαδικό κολάζ το νόημα της ιστορίας μας. Όταν ενωθούμε όλοι μαζί μπορούμε να καταφέρουμε τα πάντα!
“Και στης ζωής τους πιο βαρείς χειμώνες, Αλκυονίδες μέρες καρτερούν”
Οι Αλκυονίδες μέρες έρχονται να δώσουν μια ζεστή, γλυκιά νότα στην καρδιά του Χειμώνα, προσφέροντας ηλιοφάνεια και υψηλές για την εποχή θερμοκρασίες. Το όνομα τους πήραν από την Αλκυόνα, το θαλασσοπούλι της ακτής που κλωσά τα αυγά του αυτές τις μέρες. Αν και υπάρχει επιστημονική εξήγηση, είναι γνωστοί αρκετοί μύθοι γύρω από το φαινόμενο των αλκυονίδων ημερών. Στην τάξη μας, μάθαμε για τον επικρατέστερο μύθο γύρω από τις Αλκυονίδες μέρες και είδαμε βιντεάκια που μας βοήθησαν να παρατηρήσουμε τα χρώματα, τους ήχους και την κίνηση του πανέμορφου αυτού πουλιού.
Στη συνέχεια, ζωγραφίσαμε την Αλκυόνα, γράψαμε το όνομα της, μετρήσαμε αυγουλάκια και φτιάξαμε την Αλκυόνα μαζί με την φωλιά της.
Τέλος, γίναμε όλοι μικρές Αλκυόνες που χορέψαμε και ισορροπήσαμε σύμφωνα με τους κανόνες του παιχνιδιού.