Το Φθινόπωρο έφτασε.. Χρώματα πορτοκαλί, κόκκινα και κίτρινα γέμισαν το χώρο γύρω μας.. Ήρθε ο καιρός να προσεγγίσουμε το θέμα. Ξεκινάμε λοιπόν πρώτα ψάχνοντας να δούμε πώς είναι το Φθινόπωρο… Ένα γράμμα έφτασε στο σχολείο μας, μας καλούσε να υλοποιήσουμε κάποιες δοκιμασίες, κάθε δοκιμασία χάριζε στα παιδιά και ένα γράμμα, για να δούμε ποια λέξη θα σχηματιστεί … Γίναμε σύννεφα, βροχή, σαλιγκάρια , σκαντζόχοιροι , κάναμε βόλτα στον περίγυρο του σχολείου μας, ήταν μια τέλεια αρχή να κατανοήσουμε αυτή την εποχή του χρόνου .
Μεταμορφωθήκαμε σε μεγάλα και μικρά σύννεφα
σε σύννεφα που ρίχνουν βροχή
μεταμορφωθήκαμε σε μήλα και χορέψαμε το μήλο μου κόκκινο
σε σαλιγκάρια και ακολουθήσαμε μια συγκεκριμένη διαδρομή
βγήκαμε στην αυλή και μαζέψαμε φύλλα
γίναμε σκαντζοχοιράκια και διασχίσαμε μια διαδρομή
με τις ομπρέλες μας ψηλά κρατήσαμε την ισορροπία μας πάνω στην γραμμή
πατήσαμε σταφύλια
γίναμε οι ίδιοι δέντρα
Τέλος ,καταφέραμε και βρήκαμε όλα τα γράμματα , τα μετρήσαμε ήταν 9, τα βάλαμε στην σειρά και σχηματίστηκε η λέξη Φθινόπωρο
Έπειτα διαβάσαμε << Το φύλλο που δεν ήθελε να πέσει>>
Αφού το κατανόησαν τα παιδιά , το δραματοποιήσαμε
Έφτασε η ώρα για μια ομαδική εργασία αλλά και ατομική με τις παλάμες των παιδιών
Και αφού κατανοήσαμε τα χαρακτηριστικά του Φθινοπώρου , μάθαμε το γράμμα Φ ,το σχηματίσαμε στην παρεούλα, το περπατήσαμε και το δημιουργήσαμε με πλαστελίνη. Επίσης φτιάξαμε το παζλ του Φθινοπώρου ..
Συζητήσαμε για τα φθινοπωρινά φρούτα , είδαμε εικόνες ,δοκιμάσαμε ,μαντέψαμε αινίγματα και μάθαμε τις λεξούλες Μήλο και Ρόδι .
1 μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα, μάθαμε τον αριθμό 1 ,την αξία του αγαπημένου φθινοπωρινού φρούτου ,το σχηματίσαμε ,το κόψαμε και στολίσαμε την τάξη μας
Έφτασε η ώρα για παιχνίδι ,κόψαμε φύλλα αλλά και χρησιμοποιώντας αυτά που είχαμε μαζέψει από την αυλή ,χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και το παιχνίδι ξεκίνησε..
ισορροπία
ταξινόμηση βάση χρώματος και σχήματος
δραματοποίηση μιας ιστορίας με το φύλλο που κρατούσαν
Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
Με αυτό το τραγούδι ξεκίνησε η ενασχόληση μας με το κύκλο του νερού . Αρχικά θέσαμε κάποιες ερωτήσεις στα παιδιά σχετικά με το θέμα και αφού έγινε η συζήτηση, διαβάσαμε το παραμύθι <<Η μικρή σταγόνα>>.
Συνέχεια είχε η δραματοποίηση του παραμυθιού από τους μικρούς μαθητές ( σταγόνες -σύννεφα -ήλιος)
μάθαμε τον αριθμό 3 και κατασκευάσαμε με μαλλί 3 συννεφάκια
φτιάξαμε το δικό μας σύννεφο
και ζωγραφίσαμε τα σύννεφα που ξεκινούν να ρίχνουν βροχή
Τέλος είχε η επίσκεψη του κ.Γιάννη με το διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα μετεωρολογίας με τίτλο “Τα Παιδία Βρέχει”, ειδικά σχεδιασμένο για παιδιά νηπιαγωγείου δίνοντας την ευκαιρία στους μικρούς μας μαθητές να κατανοήσουν τα καιρικά φαινόμενα μέσα από εικόνες, ήχους, animation, βίντεο, πειράματα και κατασκευές.