ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Το Φθινόπωρο έφτασε.. Χρώματα πορτοκαλί, κόκκινα και κίτρινα γέμισαν το χώρο γύρω μας.. Ήρθε ο καιρός να προσεγγίσουμε το θέμα. Ξεκινάμε λοιπόν πρώτα ψάχνοντας να δούμε πώς είναι το Φθινόπωρο… Ένα γράμμα έφτασε στο σχολείο μας, μας καλούσε να υλοποιήσουμε κάποιες δοκιμασίες, κάθε δοκιμασία χάριζε στα παιδιά και ένα γράμμα, για να δούμε ποια λέξη θα σχηματιστεί … Γίναμε σύννεφα, βροχή, σαλιγκάρια , σκαντζόχοιροι , κάναμε βόλτα στον περίγυρο του σχολείου μας, ήταν μια τέλεια αρχή να κατανοήσουμε αυτή την εποχή του χρόνου .

 

Μεταμορφωθήκαμε σε μεγάλα και μικρά σύννεφα

5 1    7

σε σύννεφα που ρίχνουν βροχή 

8      10

μεταμορφωθήκαμε σε μήλα και χορέψαμε το μήλο μου κόκκινο

12    11

σε σαλιγκάρια και ακολουθήσαμε μια συγκεκριμένη διαδρομή

13

βγήκαμε στην αυλή και μαζέψαμε φύλλα

17  18   19

γίναμε σκαντζοχοιράκια και διασχίσαμε μια διαδρομή

20   22

με τις ομπρέλες μας ψηλά κρατήσαμε την ισορροπία μας πάνω στην γραμμή

24

πατήσαμε σταφύλια

25

γίναμε οι ίδιοι δέντρα 

27

Τέλος ,καταφέραμε και βρήκαμε όλα τα γράμματα , τα μετρήσαμε ήταν 9, τα βάλαμε στην σειρά και σχηματίστηκε η λέξη Φθινόπωρο

IMG 0163   IMG 0183

Έπειτα διαβάσαμε << Το φύλλο που δεν ήθελε να πέσει>>

Αφού το κατανόησαν τα παιδιά , το δραματοποιήσαμε

IMG 0201    biblio

 

Έφτασε  η ώρα για μια ομαδική εργασία αλλά και ατομική με τις παλάμες των παιδιών

310992294 3417086731882468 4755528659478249012 n   288469350 629232018648291 101217675473110391 n   IMG 0198   IMG 0196 IMG 0226   278259186 794884238391520 1479659461750290666 n   312719624 620100016531249 2021676678542588472 n

Και αφού κατανοήσαμε τα χαρακτηριστικά του Φθινοπώρου , μάθαμε το γράμμα Φ ,το σχηματίσαμε στην παρεούλα, το περπατήσαμε και το δημιουργήσαμε με πλαστελίνη. Επίσης φτιάξαμε το παζλ του Φθινοπώρου ..

IMG 0210    IMG 0219     IMG 0189    IMG 0190    26

Συζητήσαμε για τα  φθινοπωρινά φρούτα , είδαμε εικόνες ,δοκιμάσαμε  ,μαντέψαμε αινίγματα και μάθαμε τις λεξούλες Μήλο και Ρόδι .

IMG 0324 IMG 0321 IMG 0322 IMG 0326 IMG 0325IMG 0318

1 μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέραμάθαμε τον αριθμό 1 ,την αξία του αγαπημένου φθινοπωρινού φρούτου ,το σχηματίσαμε ,το κόψαμε και στολίσαμε την τάξη μας

IMG 0329 IMG 0330 IMG 0333 IMG 0334 IMG 0336 IMG 0337312797789 440394698223542 4283336593352766251 n

Έφτασε η ώρα για παιχνίδι ,κόψαμε φύλλα αλλά και χρησιμοποιώντας αυτά που είχαμε μαζέψει από την αυλή ,χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και το παιχνίδι ξεκίνησε..

 

ισορροπία

IMG 0287

ταξινόμηση βάση χρώματος  και  σχήματος

IMG 0284  IMG 0272

δραματοποίηση μιας ιστορίας με το φύλλο που κρατούσαν

IMG 0281 IMG 0279 IMG 0269 IMG 0265

 

 

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ

 

 

Με αυτό το τραγούδι ξεκίνησε η ενασχόληση  μας με το κύκλο του νερού .  Αρχικά θέσαμε κάποιες ερωτήσεις στα παιδιά  σχετικά με το θέμα και αφού έγινε η συζήτηση, διαβάσαμε το παραμύθι <<Η μικρή σταγόνα>>.

Συνέχεια είχε η δραματοποίηση του παραμυθιού  από τους μικρούς μαθητές ( σταγόνες -σύννεφα -ήλιος)

kyklos neroy  kyklos neroy 5  kyklos neroy 4 kyklos neroy 2

μάθαμε τον αριθμό 3 και κατασκευάσαμε με μαλλί 3 συννεφάκια

k n   IMG 0257 IMG 0259IMG 0260

φτιάξαμε το δικό μας σύννεφο 

IMG 0250 IMG 0249kyklos neroy 3

και ζωγραφίσαμε τα σύννεφα που ξεκινούν να ρίχνουν βροχή

kyklos neroy 7kyklos neroy 6

 

Τέλος είχε η επίσκεψη του κ.Γιάννη με το διαδραστικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα μετεωρολογίας με τίτλο “Τα Παιδία Βρέχει”, ειδικά σχεδιασμένο για παιδιά νηπιαγωγείου  δίνοντας την ευκαιρία στους μικρούς μας μαθητές να κατανοήσουν τα καιρικά φαινόμενα μέσα από εικόνες, ήχους, animation, βίντεο, πειράματα και κατασκευές.

IMG 0461   IMG 0462   IMG 0466  IMG 0468 IMG 0471  IMG 0482  IMG 0472  IMG 0485  IMG 0487 IMG 0506  IMG 0510