Εργαστήρια Δεξιοτήτων – Φροντίζω το Περιβάλλον

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Τίτλος: Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων

Οι στόχοι του προγράμματος είναι:

  • να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την σχέση αλληλεξάρτησης ανάμεσα στα ζώα και στον άνθρωπο,
  • να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν.
  • Τα υπερεκμεταλλεύται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωικά προϊόντα.
  • Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

Καλλιεργούνται οι εξής δεξιότητες:

  • Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
  • Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και Ευαισθησία, Υπευθυνότητα
  • Δεξιότητες του νου: δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός
  • Ψηφιακές δεξιότητες

Εργαστήριο 1ο – Ας ξανα-συστηθούμε

  • Δημιουργία συμβολαίου ομάδας: τα παιδιά δημιουργούν ομάδες και διαμορφώνουν κανόνες μέσα από την θετική αλληλεπίδραση και την ενεργητική συμμετοχή.
  • Κάθε ομάδα επιλέγει για όνομα ένα ζώο της φάρμας και κάθε μέλος ζωγραφίζει το «έμβλημα» της ομάδας του.

Εργαστήριο 2ο – Άνθρωποι και ζώα-μία σχέση αλληλεξάρτησης

  • Παρατήρηση εικόνων και συμμετοχή σε συζήτηση: Ζώα που μας προσφέρουν τροφή – Τα προϊόντα των ζώων. Τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα; Συμπέρασμα: υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον
  • Στις ομάδες ανάλογα με το ζώο της επιλογής μας τα παιδιά φτιάχνουν ομαδικές ζωγραφιές με τα ζώα και τα προϊόντα τους

Εργαστήριο 3ο – Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώων

Στόχος: οι μαθητές να αντιληφθούν τη σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και ζώου μέσα από ένα έργο τέχνης

  • Πίνακας ζωγραφικής του Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό»
  • Παρατήρηση και την επεξεργασία του έργου
  • Φ.Ε. 1 Τα παιδιά αποτυπώνουν το μήνυμα που νομίζουν ότι θέλει να στείλει ο Σαγκάλ ζωγραφίζοντας

Εργαστήριο 4οΣέβομαι τα ζώα/Δεν τα υπερεκμεταλλεύομαι

Στόχος: οι μαθητές να κατανοήσουν ότι ο άνθρωπος δεν σέβεται τα ζώα για αυτά που μας προσφέρουν. Τα υπερκμεταλλεύται για να καλύψει τις διατροφικές του ανάγκες σε ζωικά προϊόντα. Να αντιληφθούν ότι η στάση σεβασμού απέναντι στα ζώα είναι μια στάση που ενισχύει το αίσθημα ευθύνης.

  • Τα παιδιά παρατηρούν εικόνες, συγκρίνουν, σκέφτονται, συζητούν. Κάποια ζώα που απεικονίζονται στις εικόνες τα εκτρέφει ο άνθρωπος στο φυσικό τους περιβάλλον, ενώ κάποια άλλα τα εκτρέφει κλεισμένα σε κλουβιά ή σε εκτροφεία/βιομηχανικές μονάδες παραγωγής ζώων.
  • Φ.Ε. 2: «Αν είχαν φωνή τα ζώα, τι θα μας έλεγαν;»

Εργαστήριο 5ο – «Και τα ζώα έχουν δικαιώματα»

  • Στόχος: οι μαθητές να γνωρίσουν το κείμενο της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων
  • Παρουσίαση με εικόνες του κειμένου της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Ζώων
  • Συζήτηση: Γιατί πιστεύετε ότι η Διεθνής Ένωση Δικαιωμάτων των Ζώων και οι άλλες φιλοζωικές οργανώσεις σκέφτηκαν ότι ήταν σημαντικό να καταγράψουν αυτά τα δικαιώματα των ζώων;
  • Φ.Ε.3: Τα παιδιά καλούνται να απεικονίσουν με μια ζωγραφιά κάποιο δικαίωμα και στη συνέχεια το παρουσιάζουν στην ολομέλεια της τάξης.
  • Δημιουργία αφίσας

Αφήστε μια απάντηση