
Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση, η εκπαίδευση και η αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών/τριών σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και συγκεκριμένα στο δασικό οικοσύστημα. Τα δάση διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη μείωση του κινδύνου φυσικών καταστροφών, όπως πλημμύρες, ξηρασίες, κατολισθήσεις και άλλα ακραία γεγονότα. Σε παγκόσμιο επίπεδο, τα δάση μετριάζουν την κλιματική αλλαγή μέσω δέσμευσης άνθρακα, συμβάλλουν στην ισορροπία οξυγόνου, διοξειδίου του άνθρακα και υγρασίας στον αέρα.
Μέσω του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης ενθαρρύνεται η συνεργασία μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών, γονέων, της τοπικής κοινωνίας καθώς και η συνεργασία με ειδικούς επιστήμονες για την επίτευξη αποτελεσματικής περιβαλλοντικής δράσης. Στοχεύει επίσης στην καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Μάθησης του 21ου αιώνα, των Δεξιοτήτων Ζωής, των Δεξιοτήτων του Νου και των Ψηφιακών Δεξιοτήτων.
… αρχικά εντοπίσαμε με τους μαθητές τι μας έρχεται στο νου, όταν ακούμε τη λέξη δάσος…
…μέσα από την παρατήρηση εικόνων οι μαθητές εντόπισαν και επεξεργάστηκαν στην ολομέλεια τους κινδύνους, που απειλούν τα δάση, καθώς και ενέργειες που μπορούν να γίνουν από τον άνθρωπο, ώστε να εμποδίσουν μια πυρκαγιά…
… συμμετείχαμε στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Σικυωνίας με τίτλο “Οι θησαυροί του δάσους”, μέσω του οποίου οι μαθητές έμαθαν λεπτομέρειες για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός δάσους, γνώρισαν τους κινδύνους που απειλούν τα δάση και πώς επηρεάζονται όλοι οι οργανισμοί, φυτά και ζώα, έπαιξαν παιχνίδια κλπ.
… συμμετείχαμε στη δράση του εθελοντικού καθαρισμού ακτών της helmepa καθαρίζοντας το δάσος και την παραλία του Πευκιά Ξυλοκάστρου…
…συμμετείχαμε στο διαγωνισμό ζωγραφικής της helmepa με θέμα την προστασία της θαλάσσιας ζωής…
…καλέσαμε εκπρόσωπο του Α.Τ. Ξυλοκάστρου, ο οποίος μας ενημέρωσε για το 112 και τον τρόπο προστασίας μας από φωτιά ή πλημμύρα…
… εντάξαμε και το κιτ ρομποτικής, το οποίο μας βοήθησε στα μαθηματικά και τις Τ.Π.Ε στο σχέδιο. Οι μαθητές έπρεπε να προγραμματίσουν τη beebot να βρει τα όμοια δέντρα…
…καλέσαμε τον γεωπόνο κο. Ρέλλια Φάνη στο νηπιαγωγείο, ο οποίος μας έδωσε πολύτιμες πληροφορίες για τα φυτά, τον τρόπο φροντίδας τους και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε είδους…
...επισκεφθήκαμε ξανά το δάσος του Πευκιά Ξυλοκάστρου την άνοιξη και οι μαθητές, αφού είχαν χωρισθεί σε ομάδες, ανέλαβαν να τραβήξουν φωτογραφίες, να καταγράψουν τυχόν αλλαγές στα δέντρα και επιστρέφοντας στο σχολείο συζητήσαμε τα δεδομένα, που είχαν συλλέξει…
…διαβάσαμε σχετικά με το θέμα βιβλία…
…προσεγγίσαμε το θέμα μέσω βιωματικών παιχνιδιών…
…οι μαθητές ζωγράφισαν ένα υγιές και ένα καμμένο δάσος…
…είχαμε τη χαρά να μας επισκεφθούν εκπρόσωποι της πυροσβεστικής υπηρεσίας Κιάτου, οι οποίοι μας έλυσαν απορίες, μας έδωσαν πολύτιμες συμβουλές…
… επεξεργαστήκαμε το θέμα μέσα από ψηφιακά παιχνίδια και δραστηριότητες ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ
…παρακολουθήσαμε σχετικά βίντεο ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ κι ΕΔΩ
… ασχοληθήκαμε με φύλλα εργασίας…
… επισκεφθήκαμε τα ΚΑΠΗ Ξυλοκάστρου και τον δημοτικό παιδικό σταθμό, όπου φυτέψαμε λουλούδια και μικρά δενδρύλλια…
οι κατασκευές μας…

































































































































































