” ICT and robotics for little children”

Μαζί με το τέλος της σχολικής χρονιάς ένα ακόμη e Twinning  πρόγραμμα που υλοποίησε το Νηπιαγωγείο Ριζαριού για το σχολ.έτος 2018-2019 έφτασε στο τέλος του με επιτυχία!

Πρόκειται για το έργο “ICT and robotics for little children” στο οποίο συμμετείχαν η Γαλλία, η Τουρκία, η Εσθονία ,η Σουηδία και η Ελλάδα .Υπεύθυνη του όλου έργου ήταν η κ. Μαγκιώση Άννα , Δ/ντρια του Ελληνικού Νηπιαγωγείου και το έργο αναπτύχθηκε αποκλειστικά μέσω διαδικτύου( συνεργασία online)

Σκοπός του έργου ήταν η κατανόηση της σπουδαιότητας της νέας τεχνολογίας  στη ζωή μας ,συμπεριλαμβανομένων του STEAM και της ρομποτικής από τα μικρά παιδιά, μέσω σχετικών επιλεγμένων δραστηριοτήτων από το πρόγραμμα σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης και την ανάπτυξη των ψηφιακών δεξιοτήτων που θα τους βοηθήσουν στη μετέπειτα ζωή τους.

Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να αποτελέσουν ένα πολύτιμο εργαλείο για την έκφραση, την επικοινωνία, την εξερεύνηση, τον πειραματισμό και την αναζήτηση στα χέρια όχι μόνο των μαθητών της προσχολικής εκπαίδευσης αλλά κι όλων των επιπέδων, διότι προσφέρουν μια διαθεματική προσέγγιση σε πολλά διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα και επιστήμες , διευκολύνει την βαθύτερη κατανόησή τους, ενισχύει την ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης και βοηθά στην ολόπλευρη ανάπτυξη και στην ομαλή κοινωνικοποίησή τους.

Οι δραστηριότητες του σχεδίου σχεδιάστηκαν προσεκτικά για την επίτευξη των στόχων του έργου. Τα παιδιά μέσω των σχετικών επιλεγμένων δραστηριοτήτων από την περιοχή της προσχολικής εκπαίδευσης  ανέπτυξαν τις δεξιότητές τους στην έρευνα, την κριτική και την δημιουργική σκέψη μέσω της χρήσης των ΤΠΕ στην καθημερινή μαθησιακή διαδικασία.Οι δραστηριότητες STEAM παρείχαν στα παιδιά  ευκαιρίες για την ανάπτυξη δεξιοτήτων ενθαρρύνοντας  τους να απαντήσουν σε ερωτήματα και να εμπλακούν σε παιγνιώδεις δραστηριότητες με θέματα την επιστήμη, τα μαθηματικά, τη μηχανική και την τεχνολογία.Μέσω  του STEM ,καθ’ όλη τη διάρκεια του έργου η εισαγωγή στις Φυσικές Επιστήμες έγινε ,με βιωματικά projects όπου τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά. Μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής τα παιδιά έμαθαν  να προγραμματίζουν ρομπότ μαθαίνοντας τη διαδικασία του προγραμματισμού.

    

  

 

  

Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, τα παιδιά  μοιράστηκαν τη δουλειά τους με παιδιά άλλων ευρωπαϊκών χωρών χρησιμοποιώντας διάφορα εργαλεία ιστού και περιβάλλοντα στο διαδίκτυο κι έμαθαν για τον πολιτισμό των συμμετεχουσών χωρών, κατανόησαν την συνύπαρξή τους κι ότι αποτελούν μέρος ενός μεγαλύτερου κόσμου που ονομάζεται Ευρώπη Η χρήση του υπολογιστή τους εξοικείωσε με βασικές λειτουργίες που τους οδηγούν στην ανακάλυψη ενός νέου εργαλείου δημιουργίας και έκφρασης ως μέρος των καθημερινών δραστηριοτήτων τους.

Το έργο αυτό συνέβαλε στην προώθηση της δημιουργικότητας των παιδιών μέσω των ευκαιριών που προσφέρθηκαν από τη χρήση έξυπνων συσκευών και με πειραματισμό με διαφορετικά υλικά, τη μάθηση μέσω παιχνιδιού, τη συνεργασία με άλλα παιδιά, την τήρηση των κανόνων και ευθυνών και  την αποδοχή της ποικιλομορφίας των άλλων.

  

 

Όμως  το έργο δεν σταμάτα εδώ!Με μεγάλη χαρά πληροφορηθήκαμε από την ΕΥΥ e Twinning ότι το Νηπιαγωγείου Ριζαριού είναι ανάμεσα στα 280 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που επιλέχθηκαν σε πρώτη φάση να υλοποιήσουν e-twinning πρόγραμμα προσανατολισμένο στο STEM την σχολική χρονιά 2019-2020 ,παραλαμβάνοντας από Σεπτέμβριο  τον αντίστοιχο εξοπλισμό ! Έτσι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς η εισαγωγή των STEM στο πρόγραμμα σπουδών του Νηπιαγωγείου είναι γεγονός και είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι γι αυτό. Διαβάστε σχετικά στον ακόλουθο σύνδεσμο:   http://www.etwinning.gr/news/2016-02-29-10-13-24/829-etwinning-stem 

Νέες προκλήσεις περιμένουν  παιδιά , εκπαιδευτικούς αλλά και γονείς  από Σεπτέμβριο !

Επιμέλεια άρθρου : ‘Αννα Μαγκιώση