Απολογισμός εκπαιδευτικού έργου 2021-2022

Απολογισμός εκπαιδευτικού έργου 2021-2022 και διάχυση αποτελεσμάτων :

https://www.trikalaerevna.gr/paper-editions/#dflip-df_76380/11/   

Νηπιαγωγείο Ριζαριού :  

Απολογισμός εκπαιδευτικού έργου 2021-2022

Με δύο  Erasmus + σχέδια και επτά  eTwinning έργα έκλεισε για φέτος η σχολική χρονιά για το Νηπιαγωγείο Ριζαριού .

Συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά σχέδια Erasmus και e Twinning έργα.

(Υπεύθυνη δράσης  : Άννα Μαγκιώση, Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου)

Με τη συμμετοχή μας σε Ευρωπαϊκά σχέδια προσφέρθηκε η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας , μέσω των επιμορφωτικών διακρατικών κινητικοτήτων να βελτιώσουν τις γνώσεις, τις δεξιότητες, τις ικανότητές τους, τις γλωσσικές δεξιότητες, και να έρθουν σε επαφή με μια νέα κουλτούρα και πολιτισμό ,αναπτύσσοντας το αίσθημα της ευρωπαϊκής ταυτότητας.

Erasmus KA2 : “ ICT and robotics in preschool education : A more attractive way for learning !”μεταξύ των χωρών Ελλάδας (συντονιστικό σχολείο) ,Λιθουανίας ,Λετονίας, Σουηδίας ,Εσθονίας και Ισπανίας .

logo 1 Στόχος του συγκεκριμένου Erasmus σχεδίου που υλοποιήθηκε  από το σχολείο μας έχοντας τον συντονιστικό ρόλο, ήταν η βελτίωση ψηφιακών και τεχνολογικών δεξιοτήτων εκπαιδευτικών και παιδιών και η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης της προσχολικής εκπαίδευσης μέσα από ένα πιο ελκυστικό περιβάλλον μάθησης , που συμβάλλουν στην προετοιμασία του Ευρωπαίου πολίτη του αύριο κι  έχει τις απαραίτητες δεξιότητες, σέβεται τις αξίες της ζωής και είναι σε θέση να δράσει και να πάρει σωστές αποφάσεις για ένα καλύτερο αύριο.

Erasmus KA1 Κινητικότητας προσωπικού ( Staff mobility /Job shadowing ) 2021-2022 μεταξύ των χωρών Ισπανίας κι Ελλάδας με το Νηπιαγωγείο Ριζαριού ως φορέα υποδοχής και επιμόρφωσης  με θέμα την ενσωμάτωση ΤΠΕ ,STEM και ρομποτικής στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης στο Νηπιαγωγείο. Το σχέδιο είναι απόρροια του Εrasmus KA2.

Συμμετοχή σε e Twinning έργα με σκοπό την καλλιέργεια των δεξιοτήτων και ικανοτήτων εκπαιδευτικών και  παιδιών του 21ου αιώνα.

Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του eTwinning είναι η online συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών, σχολείων, γονέων και κοινωνίας. ΟΙ μαθητές αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο, αλληλοεπιδρούν, ερευνούν, λαμβάνουν αποφάσεις, σέβονται ο ένας τον άλλον , αποκτούν δεξιότητες του 21ου αιώνα και αποδέχονται την συνύπαρξη τους με άλλους λαούς και την ποικιλομορφία του κόσμου.

Στο Νηπιαγωγείο Ριζαριού  υλοποιήθηκαν επτά  (7) συνολικά e Twinning έργα για το  σχολικό έτος 2021-2022 .

1.» ICT ,SΤΕΑΜ and robotics in preschool education» e Twinning project 2020-2022

bc65a696f opt Το έργο δημιουργήθηκε με στόχο την εισαγωγή κι ενσωμάτωση των ΤΠΕ ,SΤΕΜ και ρομποτικής στο Διαθεματικό Πρόγραμμα Σπουδών του Νηπιαγωγείου, την αύξηση των ψηφιακών δεξιοτήτων των παιδιών του 21ου αιώνα και την ενθάρρυνσή τους να ανακαλύψουν τον ψηφιακό κόσμο και να γνωρίσουν τον προγραμματισμό, μέσα από κατάλληλα επιλεγμένες δραστηριότητες για την ηλικία αυτή (ιδρυτικός ρόλος)

Μέσω του έργου αυτού τα παιδιά ενίσχυσαν την αυτοπεποίθησή τους κι έμαθαν να συνεργάζονται με παιδιά άλλων χωρών μέσα σ ένα κλίμα απολύτως φιλικό, συνεργατικό και προπάντων και δημοκρατικό. Οι εκπαιδευτικοί μοιράστηκαν νέες πρακτικές, ιδέες και εμπειρίες ,αύξησαν τις ψηφιακές τους δεξιότητες κι ενίσχυσαν το επαγγελματικό τους προφίλ.

Λαμβάνοντας μέρος σε αυτό το έργο θέσαμε ως στόχους:

-Την ενσωμάτωση τεχνολογίας και έξυπνων συσκευών στην καθημερινή μαθησιακή διαδικασία που επιτρέπουν στα παιδιά να μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι, χρησιμοποιώντας πιο ελκυστικές δραστηριότητες για την ηλικία τους.
-Ανάπτυξη  κριτικής σκέψης, τη μάθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών, την πρωτοβουλία και την επιχειρηματικότητα
-Ανάπτυξη των ικανοτήτων και δεξιοτήτων των παιδιών που σχετίζονται με την παρατήρηση, την εξερεύνηση με μεθόδους διδασκαλίας που προάγουν την αυτόνομη μάθηση
-Ανάπτυξη  του πνεύματος συνεργασίας και υπευθυνότητας, μέσα από παιχνίδια με άλλα παιδιά.
-Τα παιδιά θα έρθουν σε επαφή με τον πολιτισμό άλλων χωρών και θα κατανοήσουν τη διαφορετικότητα, ενισχύοντας έτσι την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα.
-Τα παιδιά και οι δάσκαλοι θα αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας και θα βελτιώσουν τις μαθησιακές, τεχνικές και ψηφιακές τους δεξιότητες.
Οι εκπαιδευτικοί θα δημιουργήσουν νέα εκπαιδευτικά περιβάλλοντα μάθησης πιο ελκυστικά για τα παιδιά με τη χρήση νέου εξοπλισμού (tablet, ρομπότ, ρομποτική Lego στο σχολείο τους!

2.Micro cosmos #SkillsLabs

c38472ead opt To συγκεκριμένο e Twinning έργο σχεδιάστηκε για παιδιά ηλικίας νηπιαγωγείου και αναπτύχθηκε  μέσα από τις θεματικές των εργαστηρίων δεξιοτήτων. Χρησιμοποιώντας κατάλληλες δραστηριότητες και πολύ παιχνίδι  προσπαθήσαμε να καλλιεργήσουμε στα παιδιά δεξιότητες απαραίτητες στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου.

Τα παιδιά έμαθαν  τη σημασία της συνεργασίας, της επικοινωνίας, της δημοκρατικής συνύπαρξης, της αποδοχής, της συμμετοχής, της προστασίας του περιβάλλοντος. Έμαθαν  ότι σημασία στη ζωή έχουν τα μικρά πράγματα που κρύβουν μεγάλα νοήματα.(ιδρυτικός ρόλος)

Στόχοι :  Κατανόηση του κόσμου και του εαυτού ως μέρος του.
Ικανότητα αναγνώρισης και διαχείρισης συναισθημάτων, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης, αυτοπεποίθησης, προσωπικής ενδυνάμωσης.
Καλλιέργεια ενσυναίσθησης, ομαδικότητας, συνεργασίας.
Καλλιέργεια της φαντασίας, της δημιουργικότητας και της ελευθερίας έκφρασης συναισθημάτων και ιδεών.
Ευαισθητοποίηση σχετικά με το περιβάλλον και την περιβαλλοντική αειφορία.
Ανάπτυξη κριτικής σκέψης, ικανότητα λήψης αποφάσεων, ανάλυσης και επίλυσης προβλημάτων.
Ικανότητα επικοινωνίας και συνεργασίας με άλλους.
Καλλιέργεια ψηφιακής παιδείας και παιδείας στα μέσα.

3.My Earth: I care, you care, we care!

bba70a620Έργο με θέμα την προστασία του περιβάλλοντος και σκοπό την ευαισθητοποίηση των παιδιών για το περιβάλλον και την ανάπτυξη θετικής συμπεριφοράς σε ότι αφορά την κινητοποίηση για την προστασία του .

Η περιβαλλοντική αλληλεγγύη μεταξύ των γενεών, η βιώσιμη ανάπτυξη και η ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής ευαισθησίας είναι σύστημα αξιών της κοινωνίας και της οικονομίας.

Κατά τη διάρκεια του έργου τα παιδιά  εξερεύνησαν,  πειραματίστηκαν  και έμαθαν τα στοιχεία της φύσης,  πρότειναν  τρόπους προστασίας του περιβάλλοντος, αναζητώντας λύσεις για  καλύτερη ποιότητα ζωής και μοιράστηκαν τις ιδέες και τη δουλειά τους με παιδιά από άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Το έργο είχε σκοπό την αλλαγή συμπεριφοράς των μαθητών, της οικογένειας και γενικά της τοπικής κοινότητας. (ιδρυτικός ρόλος)

4.Christmas is fun

To e Twinning αυτό έργο εστίασε  στην ανταλλαγή παραδόσεων κι εθίμων σχετικά με τον εορτασμό των Χριστουγέννων σε διάφορες χώρες, με σκοπό την αποδοχή της διαφορετικότητας και της ποικιλομορφίας και τον σεβασμό προς άλλους πολιτισμούς .Γνώρισαν τις αξίες και τους κανόνες της συνύπαρξης, μαθαίνοντας να ενεργούν σεβόμενα τους κανόνες μιας δημοκρατικής κοινωνίας.

Στόχος του έργου ήταν η απόκτηση της  ενσυναίσθησης εκ μέρους των παιδιών  προς τη διαφορετικότητα των ανθρώπων με τους οποίους συνυπάρχουν ,αποδεχόμενα την ποικιλομορφία. Εκπαιδεύσαμε τα παιδιά σε μια υπεύθυνη κατανάλωση πόρων, αναπτύσσοντας ταυτόχρονα την ευαισθητοποίηση για τη διατήρηση ενός υγιούς φυσικού περιβάλλοντος.(ιδρυτικός ρόλος)

7.Expression and creativity in our class

b9942679d optΣκοπός του έργου ήταν να μάθουν τα παιδιά τη σημασία της συνεργασίας, της επικοινωνίας, της δημοκρατικής συνύπαρξης, της αποδοχής, της συμμετοχής και είχε στόχο την  καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα, όπως ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της έκφρασης και της δημιουργικότητας των παιδιών, της καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων ,ευρηματικότητας. πολιτειότητας, υπευθυνότητας και συνεργατικότητας των μικρών παιδιών.

Το έργο προσφέρεται  για καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα ,όπως ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της έκφρασης και της δημιουργικότητας των παιδιών,της καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων ,ευρηματικότητας.πολιτειότητας, υπευθυνότητας και γνωριμία με παιδιά απο άλλα σχολεία και πόλεις .

Στόχοι του έργου:

• Ανάπτυξη της φαντασίας και της δημιουργικότητας του παιδιού
• Βελτίωση των δεξιοτήτων έκφρασης χρησιμοποιώντας διάφορες καλλιτεχνικές τεχνικές και στοιχειώδη μέσα έκφρασης ταυτόχρονα (σχήμα και χρώμα για παράδειγμα) ενώ δημιουργείται μια απλή σύνθεση ή φόρμες κατασκευής,
• Ανάπτυξη αισθητικής και καλλιτεχνικής ευαισθησίας,
• Ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα (περιβαλλοντική στάση, κριτική σκέψη, συνεργασία, επικοινωνιακές ψηφιακές δεξιότητες και δεξιότητες μέσων ενημέρωσης)
• Ενεργή συμμετοχή στη μάθηση για τη φύση μέσω αναζητήσεων, παρατηρήσεων, συγκρίσεων, πειραμάτων και ερευνών,
• Απόκτηση κατάλληλης στάσης απέναντι στον κόσμο των φυτών και των ζώων.
• Τόνωση ενδιαφερόντων για τη φύση
• Καθιέρωση συνεργασίας μέσω κοινών δραστηριοτήτων έργου.

5.One changes but all change

Η κλιματική αλλαγή είναι μια από τις μεγάλες απειλές που αντιμετωπίζει ο άνθρωπος τώρα και θα αντιμετωπίσει στο μέλλον. Η υπερθέρμανση του πλανήτη μπορεί επίσης να θεωρηθεί ο κύριος συντελεστής αυτής της διαδικασίας.

Το έργο, βοήθησε τους μαθητές να αρχίσουν να σκέφτονται την προστασία του περιβάλλοντος, την κλιματική αλλαγή, την υπερθέρμανση του πλανήτη, τη διαχείριση των απορριμμάτων, τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τη ρύπανση και πως μπορούμε να αναστρέψουμε και να προλάβουμε την καταστροφή του πλανήτη πριν είναι πολύ αργά !

6.Nature’s STEM school

Σκοπός του έργου ήταν να μεγαλώσουμε μια νέα γενιά που να  προστατεύει τη φύση μας, να ξέρει να χρησιμοποιεί σωστά τους φυσικούς πόρους και να βρίσκει λύσεις σε προβλήματα καθημερινής ζωής μέσα από δεξιότητες STEM.

Τα παιδιά εκπαιδεύτηκαν σε διάφορα θέματα ,όπως:

  • ρύπανση της φύσης, υλοτόμηση δέντρων και πυρκαγιών, συνειδητή καταναλωτική κοινωνία, μείωση χρήσης πλαστικών, οικολογική παιδεία
  • χρήση της τεχνολογίας
  • εκπαίδευση για προστασία και συνύπαρξη με το περιβάλλον.

Ενίσχυση της καλλιέργειας δεξιοτήτων και ικανοτήτων των παιδιών του 21ου αιώνα

Μέσα από όλες τις προαναφερόμενες δράσεις μας κι εφαρμόζοντας  τα εργαστήρια δεξιοτήτων στοχεύσαμε  στην ενίσχυση της καλλιέργειας δεξιοτήτων και ικανοτήτων των παιδιών του 21ου αιώνα δηλαδή της τεχνολογίας και της επιστήμης και κατ’ επέκταση της ανάπτυξης δεξιοτήτων ζωής των παιδιών προκειμένου να ενταχθούν στο κοινωνικό περιβάλλον και να πάρουν τα απαραίτητα εφόδια που θα τους προετοιμάσουν ώστε να γίνουν υπεύθυνοι κι ενεργοί πολίτες της κοινωνίας του αύριο.

Εργαστήρια δεξιοτήτων (Υπεύθυνη δράσης : η νηπιαγωγός Παπαγιάννη Αικατερίνη )

Για το σχολικό έτος 2021-2022 εξετάστηκαν τα εξής θέματα

1η θεματική ενότητα : ZΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ -ΕΥ ΖΗΝ

Σχέδιο Δράσης με τίτλο: «Στο ΔΡΟΜΟ με ασφάλεια» Σχέδιο

 2η θεματική ενότητα : Φροντίζω το περιβάλλον

Σχέδιο Δράσης με τίτλο: «Ανακύκλωση στο Νηπιαγωγείο»

3η θεματική ενότητα : ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΙ ΕΝΕΡΓΩ

Σχέδιο Δράσης   με τίτλο:   «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο»

4η θεματική ενότητα : ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ

Σχέδιο Δράσης με τίτλο: «STEM και Ηλιακό σύστημα»

Ο σχεδιασμός των εργαστηρίων έγινε κατόπιν συνεργασίας μεταξύ όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου .

Ενίσχυση επαγγελματικού προφίλ εκπαιδευτικών

Επί πλέον ενισχύθηκε και βελτιώθηκε το επαγγελματικό προφίλ των εκπαιδευτικών του σχολείου με τη συμμετοχή τους σε διάφορα επιμορφωτικά σεμινάρια ,εκδηλώσεις και δράσεις ως επιμορφωτές και ως επιμορφούμενοι.

1.Συμμετοχή στην εβδομάδα κώδικα και διοργάνωση e Twinning live events προς επιμόρφωση εκπαιδευτικών της ευρύτερης e Twinning κοινότητας .

2.Συμμετοχή κι επιμόρφωση εκπαιδευτικών της ευρύτερης κοινότητας με θέμα την μεθοδολογία STEM ( Δραστηριότητες με και χωρίς τη χρήση διαδικτύου)

2.Συμμετοχή σε διαδικτυακά e Twinning σεμινάρια επαγγελματικής ανάπτυξης που διοργανώνονται κατά καιρούς από την κεντρική υπηρεσία.

3.Συμμετοχή σε σεμινάρια αυτομελέτης κι επαγγελματικής κατάρτισης της European Schoolnet Academy.

4.Συμμετοχή σε σεμινάρια και ημερίδες που διοργανώνονται από ΠΕΚΕΣ ,Πανεπιστήμια ή άλλους αρμόδιους φορείς.

Ζώντας σε μια κοινωνία ραγδαίων εξελίξεων  εκπαιδευτικοί και σχολεία πρέπει να προλαβαίνουν τις εξελίξεις κι όχι να τις ακολουθούν . Η συστηματική εκπαίδευση αρχίζει από το Νηπιαγωγείο, γι αυτό θα πρέπει να προσφέρουμε στα παιδιά αυτής της ηλικίας ποιοτική εκπαίδευση, δημιουργώντας νέα ελκυστικά περιβάλλοντα μάθησης αν θέλουμε να επενδύσουμε ένα καλύτερο αύριο ξεκινώντας με αφετηρία τα παιδιά!

Επιμέλεια άρθρου  : Άννα Μαγκιώση

Αφήστε μια απάντηση