Λήξη του Erasmus+ KA2 σχεδίου “ICT and robotics in preschool education :A more attractive way for learning!”

Δραστηριότητες διάχυσης του σχεδίου Erasmus+ΚΑ2 (Σχολικές στρατηγικές συμπράξεις )

« ICT and robotics in preschool education: A more attractive way for learning! »

projectslogoΑυλαία τέλους για ένα ακόμη εξαιρετικό καινοτόμο  Ευρωπαϊκό σχέδιο Erasmus+ ΚΑ2 ,τομέα Σχολικών συμπράξεων με τίτλο « ICT and robotics in preschool education : A more attractive way for learning!» και του ομότιτλου υποστηρικτικού  eTwinning προγράμματος  που υλοποιήθηκε  από το  Νηπιαγωγείο Ριζαριού  από τον Σεπτέμβριο του 2019 μέχρι και τον Μάρτιο του 2022.

Το έργο ολοκληρώθηκε τον περασμένο μήνα επιτυχώς με πλήθος παραγόμενων τελικών προϊόντων κυρίως στον τομέα STEM και ρομποτικής που εφαρμόστηκαν στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του έργου, σε όλα τα σχολεία που συμμετείχαν στη σύμπραξη και βρίσκεται στο στάδιο της τελικής αναφοράς προς αξιολόγησή του από το ΙΚΥ .

Στα πλαίσια διάχυσης του σχεδίου Erasmus « ICT and robotics in preschool education : A more attractive way for learning!»πραγματοποιήθηκαν τηλεδιασκέψεις  παρουσίασης και διάχυσης των αποτελεσμάτων του έργου σε συνεργασία με Συντονίστριες Εκπαιδευτικού έργου των ΠΕΚΕΣ Θεσσαλίας ,Στερεάς Ελλάδας ,Νοτίου Αιγαίου Αττικής και Μακεδονίας και Θράκης καθώς κι online εκδηλώσεις μέσω της πλατφόρμας του e Twinning που απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς της ευθύτερης διεθνούς εκπαιδευτικής κοινότητας.

Συντονιστικό σχολείο της σύμπραξης είναι  το Νηπιαγωγείο Ριζαριού Τρικάλων ,ενώ το γενικό συντονισμό του όλου προγ/τος έχει η Δ/ντριά του κ Άννα Μαγκιώση, η οποία και διαθέτει εξαιρετική εμπειρία στη διαχείριση διεθνών συμπράξεων.Πρόκειται για  ένα πρόγραμμα που ένωσε  πάνω από 1000 εκπαιδευτικούς και μαθητές από διαφορετικές χώρες της Ευρώπης και συγκεκριμένα από Σουηδία, Ισπανία, Λιθουανία Λετονία ,Εσθονία κι Ελλάδα και τους δόθηκε η ευκαιρία να αυξήσουν τις ψηφιακές τους δεξιότητες ,να ανταλλάξουν ιδέες κι απόψεις ,να μοιραστούν νέες μεθόδους διδασκαλίας ,να γνωρίσουν τα εκπαιδευτικά συστήματα και την κουλτούρα άλλων χωρών και μέσα από αυτή τη συνεργασία, να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα.

 

Το έργο απευθύνθηκε σε παιδιά 3-6 ετών(προσχολικής εκπαίδευσης )

275556845 489680269324984 9040590735620565806 n  275924495 489680202658324 9004942756722511788 n

pic 7FotoJet 2 1 

FotoJet 1 a pic 10

 

Ο κύριος στόχος του έργου ήταν να βελτιώσει τις ψηφιακές και τεχνολογικές δεξιότητες των εκπαιδευτικών και των παιδιών με τη χρήση  εκπαιδευτικών  ρομπότ και εξοπλισμού ΤΠΕ και την ενσωμάτωση τους (συμπεριλαμβανομένων  STEAM και ρομποτικής) στη διαδικασία μάθησης και διδασκαλίας της προσχολικής εκπαίδευσης.Μέσω της χρήσης ΤΠΕ και ρομποτικού εξοπλισμού σε καθημερινές μαθησιακές δραστηριότητες σε συνδυασμό με επιλεγμένες δραστηριότητες του προγράμματος σπουδών της προσχολικής εκπαίδευσης, τα παιδιά ανέπτυξαν  τις δεξιότητές τους στην έρευνα, την κριτική και δημιουργική προσέγγιση σκέψης  κι όλες τις συναφείς δεξιότητες του 21ου αιώνα , Πειραματίστηκαν με διαφορετικά υλικά, έμαθαν  μέσα από το παιχνίδι, συνεργάστηκαν με άλλα παιδιά, σεβόμενοι τους κανόνες και τις ευθύνες κι αποδέχτηκαν τη διαφορετικότητα.

Η διδασκαλία έγινε σαφώς πιο ενδιαφέρουσα για τα παιδιά και είχαν  την ευκαιρία να είναι πιο δραστήρια, να εξερευνήσουν, να παρατηρήσουν, να αναλύσουν και να λύσουν προβλήματα, να πειραματιστούν , να ενεργήσουν και να βιώσουν την επιτυχία στη διαδικασία της εργασίας.Εφάρμοσαν  τις νέες τους δεξιότητες, ανέπτυξαν  το πνεύμα της συνεργασίας και υπευθυνότητας, παρήγαγαν  υλικά και συμμετείχαν σε ποικίλες δραστηριότητες, νιώθοντας τη χαρά της δημιουργικότητας.Συνεργάστηκαν αρμονικά  με παιδιά άλλων χωρών και πήραν την αίσθηση  ότι είναι μέρος ενός ευρύτερου κόσμου που ονομάζεται Ευρώπη.

2  FotoJet 1 1

Iky 1a Δραστηριότητες ΙCT σχεδίου

Αλλά και οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να επιμορφωθούν κατά τη διάρκεια των κινητικοτήτων  συμμετέχοντας σε :

-Πρακτικές ασκήσεις  για χρήση διαφορετικών  συσκευών και εξοπλισμού ΤΠΕ στις τάξεις σε διάφορα πεδία μάθησης μα συμμετοχή παιδιών .-Δραστηριότητες και πειραματισμό με ” έξυπνες συσκευές “και διαφορετικά περιβάλλοντα διαδικτύου.

– Εκμάθηση νέων εργαλείων ιστού ,δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού κι

εκπαιδευτικών παιχνιδιών για χρήση σε μαθησιακές δραστηριότητες,  εισαγωγή ΤΠΕ στη διαδικασία μάθησης  και πρακτικά εργαστήρια-Εκμάθηση χρήσης εκπαιδευτικών ρομπότ σε μαθησιακές δραστηριότητες, ευκαιρίες προγραμματισμού με παιδιά.

-Εφαρμογή της μεθόδου SΤΕΜ στην προσχολική εκπαίδευση, που επιτρέπει στο παιδί να μάθει αβίαστα μέσα από ενδιαφέρουσες δραστηριότητες υπό τη μορφή παιχνιδιού.

Σήμερα ,η ραγδαία ανάπτυξη των ΤΠΕ διαμορφώνει ένα νέο πλαίσιο λειτουργίας του νηπιαγωγείου που απαιτεί ποιοτική εκπαίδευση και ανάπτυξη συμμετοχικών μεθόδων διδασκαλίας, έχοντας ως στόχο την παντός πλευράς ανάπτυξη των παιδιών και την ομαλή κοινωνικοποίησή τους, ώστε να είναι έτοιμα να αντιμετωπίσουν την «Κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης», όπου πρόκειται να ζήσουν.

Είναι λοιπόν απαραίτητο να δοθούν στα παιδιά όλες οι απαιτούμενες δεξιότητες και ικανότητες που θα προετοιμάσουν τους ευρωπαίους πολίτες της αυριανής κοινωνίας ξεκινώντας από τα νηπιαγωγεία, ως το πρώτο στάδιο της συστηματικής εκπαίδευσης. Οι νέες τεχνολογίες μπορούν να γίνουν πολύτιμο εργαλείο έκφρασης, επικοινωνίας, εξερεύνησης, πειραματισμού και αναζήτησης στα χέρια των μαθητών προσχολικής εκπαίδευσης, διότι συμβάλλουν στην ενίσχυση της διερευνητικής μάθησης πολλών διαφορετικών γνωστικών θεμάτων και επιστημών, διευκολύνουν τη βαθύτερη κατανόησή τους. ενισχύει την ανάπτυξη της αναλυτικής και συνθετικής σκέψης και βοηθά στην ανάπτυξη των παιδιών και την ομαλή κοινωνικοποίησή τους.

 

 

     

 

Χρησιμοποιώντας συνεργατικές διδακτικές προσεγγίσεις που απαιτούν την υιοθέτηση μεθόδων ενεργητικής μάθησης και ενεργητική απόκτηση γνώσεων και δεξιοτήτων και καθορίζουν το ρόλο του δασκάλου ως συμβούλου, συνεργάτη και μέντορα, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να αποκτήσουν καινούργιες γνώσεις και να τις βελτιώσουν ,συμμετέχοντας σε πιο ελκυστικές και πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες, χρησιμοποιώντας ΤΠΕ και έξυπνες συσκευές σε δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης. Δόθηκαν ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά με κάθε είδους αναπηρία ή εκπαιδευτική αναπηρία .

Από την αρχή του έργου, η τεχνολογία ενσωματώθηκε   στις δραστηριότητες διδασκαλίας και μάθησης και όλα τα ιδρύματα που συμμετείχαν διαθέτουν πλέον  υλικά, εξοπλισμό, δεξιότητες και γνώσεις σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στις μαθησιακές δραστηριότητες. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί έμαθαν να χρησιμοποιούν περισσότερα από 120 νέα διαδικτυακά εργαλεία και διαδικτυακές εφαρμογές και είναι απολύτως προετοιμασμένοι να εφαρμόσουν  τις νέες γνώσεις τους  στις καθημερινές μαθησιακές δραστηριότητες, δίνοντας στα παιδιά έναν νέο, πιο ελκυστικό και πιο ποιοτικό τρόπο διδασκαλίας.

 

activitiesfg  activities11

Το έργο  έχει μακροπρόθεσμο αντίκτυπο σε κάθε ίδρυμα εταίρο. Είναι αναμενόμενες συστημικές αλλαγές σε κάθε σχολείο που συμμετείχε. Οι εκπαιδευτικοί βελτίωσαν την ποιότητα των γνώσεων τους και τις μεθοδολογίες τους κι απέκτησαν  αρκετές δεξιότητες, ώστε να μπορούν να κάνουν αλλαγές στο υπάρχον πρόγραμμα σπουδών που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της σύγχρονης εποχής, επιτυγχάνοντας έτσι ευρωπαϊκή προστιθέμενη αξία στην ποιότητα της προσχολικής εκπαίδευσης .

Πιστεύουμε ότι αυτό το έργο θα βοηθήσει  στη θετική στάση των παιδιών απέναντι στη μάθηση και θα συμβάλει στην προετοιμασία του Ευρωπαίου πολίτη του αύριο, ο οποίος έχει τις απαραίτητες δεξιότητες, σέβεται τις αξίες της ζωής και προετοιμάζεται να είναι σε θέση για δράση και σωστή απόφαση για ένα καλύτερο αύριο. Ας επενδύσουμε  σε έναν καλύτερο κόσμο, σε ένα καλύτερο μέλλον, έχοντας ως αφετηρία τα παιδιά.

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Κοινότητα σε συνεργασία με το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών που είναι και ο Εθνικός φορέας της χώρας μας.

H δημοσίευση του κειμένου είναι αναπόσπαστο κομμάτι της διάδοσης των αποτελεσμάτων του έργου και γενικότερα του προγ/τος Erasmus+.

 

Επιμέλεια άρθρου : ‘Αννα Μαγκιώση