Αυλαία τέλους για το Ευρωπαϊκό σχέδιο Erasmus +KA2 “My culture ,your culture, our culture”

30 Ιουλίου 2021!
‘Ενα εξαιρετικό έργο όμως ρίχνει την αυλαία του σήμερα !
Πρόκειται για το Ευρωπαϊκό σχέδιο Erasmus+ ΚΑ2 ,τομέα Σχολικών συμπράξεων “My culture, our culture, your culture” που υλοποιήθηκε από το Νηπιαγωγείο Ριζαριού ,με συντονιστικό ρόλο ενώ τον γενικό συντονισμό του σχεδίου είχε η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου κ. Μαγκιώση Άννα.
Ένα έγο που μας αφήνει υπέροχα συναισθηματα ,όμορφες σκέψεις και πολύ νοσταλγία! Κράτησε τρία χρόνια σχεδόν ! Αν και οι απαιτήσεις του σχεδίου τεράστιες ανταποκριθήκαμε επιτυχώς σε όλες αν και σε καιρό πανδημιας. Σαφώς υπήρξαν τεχνικά προβλήματα αλλά ναι! Τα καταφέραμε !
Το έργο ήταν διάρκειας δύο ετών (2018-2020) αλλά λόγω της πανδημίας ολοκληρώθηκε μετά από σχετική παράταση προκειμένου να ολοκληρωθούν όλες οι προγραμματισμένες δραστηριότητες και χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε συνεργασία με το ΙΚΥ( Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών) που είναι και ο Εθνικός φορέας της Ελλάδας .
Συνεργασία
Πέντε σχολεία που εκπροσώπησαν περισσότερους από 1000 μαθητές από τη βόρεια και τη νότια Ευρώπη (Ελλάδα, Ιταλία, Λιθουανία, Πολωνία και Πορτογαλία) συνεργάστηκαν σε αυτό το έργο και έδωσαν την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς και μαθητές , να καλλιεργήσουν την πολιτιστική τους συνείδηση και να ενισχύσουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα, γνωρίζοντας τον πολιτισμό άλλων ευρωπαϊκών εθνών και να διαμορφώσουν στάσεις ενός Ευρωπαίου πολίτη, ο οποίος χαρακτηρίζεται από ανοχή, επιθυμία για βελτίωση, φροντίδα και σεβασμό των τοπικών και παγκόσμιων πολιτιστικών αξιών.
   
  
 
Στόχος αυτού του έργου ήταν η κατανόηση της πολιτιστικής κληρονομιάς από μικρά παιδιά, μέσω σχετικών επιλεγμένων δραστηριοτήτων από τον τομέα της προσχολικής εκπαίδευσης (συμπεριλαμβανομένων των ΤΠΕ), προκειμένου να ευαισθητοποιηθούν και να ξυπνήσουν την πολιτιστική συνείδηση για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς και τη δημιουργία νέων ηθών και συνειδητοποίησης ότι η ζωή μας και το μέλλον μας εξαρτώνται άμεσα από το παρελθόν μας.
Τα παιδιά ήταν το κύριο πρόσωπο αυτού του έργου σε κάθε του βήμα και συμμετείχαν σε όλες τις δραστηριότητες αλλά και στην αξιολόγηση του έργου.
  
Συνεργασία με φορείς:
Συνεργαστήκαμε με τοπικές αρχές, τον τοπικό τύπο, με την Περιφερειακή Διεύθυνση Α/θμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας ,τη Δ/νση Πρωτοβαθμιας εκπαίδευσης Ν Τρικάλων, με τις συντονίστριες εκπαιδευτικού έργου Θεσσαλίας ,Μακεδονίας και Θράκης και Νοτίου Αιγαίου ,με περιβαλλοντικά κέντρα, λαογραφικούς συλλόγους ,λαογραφικές οργανώσεις , μουσεία, εργοστάσια με παραδοσιακά προϊόντα, με μουσικούς παραδοσιακών οργάνων, καθηγητές παραδοσιακών χορών, με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, συγγραφείς, αφηγητές, καλλιτέχνες και φυσικά με γονείς και τους παππούδες των μαθητών μας.
Όλες αυτές οι δραστηριότητες βοήθησαν τα παιδιά να εξοικειωθούν πρώτα με την κουλτούρα τους προκειμένου να κατανοήσουν καλύτερα τον πολιτισμό των άλλων Ευρωπαίων και να μάθουν να δέχονται την ποικιλομορφία.
 
Η εκτίμηση και ο σεβασμός στη δική μας παράδοση και τον δικό μας πολιτισμό θα φέρει την αυτογνωσία και την εκτίμηση ,τον σεβασμό και την αποδοχή της παράδοσης του άλλου απ όποια χώρα κι αν προέρχεται και τη συνειδητοποίηση ότι όλοι οι πολιτισμοί είναι ένα κομματάκι στο τεράστιο παζλ του παγκόσμιου πολιτισμού κι ότι δεν είμαστε πολίτες μόνο της χώρα μας αλλά κι ενός μεγαλύτερου κόσμου.
Ανοίξαμε το έργο στην τοπική κοινωνία και δώσαμε την ευκαιρία σε γονείς και κηδεμόνες να συμμετάσχουν και να απολαύσουν μαζί μας διάφορες εκδηλώσεις και δραστηριότητες και πιστεύουμε ότι αυτό το έργο βοήθησε να αλλάξει τη συμπεριφορά των μαθητών, της οικογένειάς τους αλλά και της τοπικής κοινότητας προς τον πολιτισμό και την παράδοσή μας και ενίσχυσε την εθνική και ευρωπαϊκή μας ταυτότητα
Ο ρόλος της διατήρησης και της μετάδοσης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς στις νεότερες γενιές είναι επομένως πρωταρχική ευθύνη του σχολείου, να ενσωματώσει τη διδασκαλία της πολιτιστικής μας κληρονομιάς στην εκπαιδευτική διαδικασία, ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο όπου διαμορφώνονται οι χαρακτήρες και τα στάδια της ζωής.
 
 
Το έργο συνέβαλε στην ανάπτυξη της ευρωπαϊκής συνείδησης και στην προετοιμασία του ευρωπαίου πολίτη του αύριο, ο οποίος σέβεται την παράδοση, τον πολιτισμό, το περιβάλλον, τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις αξίες της ζωής, προετοιμάζοντας τον να είναι σε θέση να αναλάβει δράση και να πάρει σωστές αποφάσεις για ένα καλύτερο αύριο.
 
Η εμπειρία συνεργασίας με άλλους ανθρώπους από διαφορετικούς πολιτισμούς μπορεί να αλλάξει τη στάση μας και την αντίληψή μας για το τι συμβαίνει στον κόσμο γύρω μας , δημιουργεί πιο υπεύθυνη συμπεριφορά και εμπλουτίζει όλους τους συμμετέχοντες με γνώσεις κι εμπειρία δημιουργώντας ισχυρούς δεσμούς.
ζωής μας και το μέλλον μας εξαρτάται από το παρελθόν μας.
Η δημοσίευσή του κειμένου εντάσσεται στις δραστηριότητες διάχυσης που είναι αναπόσπαστο κομμάτι του σχεδίου .
Ευχαριστούμε θερμά όλους όσους μας τίμησαν με την παρουσία τους και τη βοήθεια τους κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του έργου!
Επιμέλεια άρθρου : Μαγκιώση Άννα