Παιδική λογοτεχνία κι ενδεικτικές δραστηριότητες!

  Παιδική Λογοτεχνία για τα παιδιά στο σπίτι

Μυθιστόρημα ή παραμύθι και δημιουργικές δραστηριότητες:

Σχέδιο δραστηριοτήτων

Προτείνουμε στους γονείς πριν την αφήγηση:

  • Να έχουν διαβάσει το μυθιστόρημα ή το παραμύθι.
  • Να καθίσουν αναπαυτικά σε μια ήσυχη γωνιά του σπιτιού (παιδικό δωμάτιο ή γωνιά του υπολογιστή).
  • Να προσέχουν ώστε το παιδί να βλέπει τις εικόνες ή το κείμενο (δείχνουμε τη σωστή φορά ανάγνωσης-από αριστερά προς τα δεξιά στο βιβλίο ή στον υπολογιστή).
  • Εάν δεν υπάρχει η δυνατότητα χρήσης υπολογιστή μπορείτε να επιλέξετε ένα παραμύθι ανάλογα με τις προτιμήσεις του παιδιού σας και να κάνετε  αντίστοιχες δραστηριότητες.

 1η ΗΜΕΡΑ

(Περίληψη ιστορίας: “O Μυστικός κήπος”

ΜΑΙΡΗ ΛΕΝΟΞ

Η Μαίρη έχει μια μητέρα που ποτέ δεν ασχολήθηκε μαζί της. Ανατράφηκε από την νταντά και την Ινδή υπηρέτρια τους, με αποτέλεσμα να γίνει κακομαθημένη και μοναχική. Όταν και οι δύο γονείς της πεθαίνουν, η Μαίρη, πηγαίνει να ζήσει με τον θείο της Λόρδο Κρέιβεν που ζει σε ένα κάστρο. Εκεί την περιμένει η οικονόμος του κάστρου, η κυρία Μέντλοκ. Η Μαίρη γνωρίζει επίσης την Μάρθα, τη νέα βοηθό που θα τη βοηθήσει να αλλάξει ολοκληρωτικά. Η Μαίρη ανακαλύπτει επίσης ότι ο θείος της είναι ένας άνθρωπος που είναι πολύ λυπημένος, δεδομένου ότι η γυναίκα του πέθανε στον φανταστικό κήπο του κάστρου. Η Μαίρη, με τη βοήθεια ενός κοκκινολαίμη καταφέρνει να βρει το κλειδί και μπαίνει σε αυτόν το μυστηριώδη κήπο, ανακαλύπτοντας ένα φανταστικό μέρος. Η Μαίρη αρχικά δεν εμπιστεύεται σε κανέναν το μυστικό της επειδή θέλει ο κήπος να είναι το καταφύγιο της, αλλά αργότερα αποκαλύπτει το «μυστικό» στο Ντίκον. Ένα βράδυ, η Μαίρη άκουσε κλάματα στο κάστρο και ήθελε να μάθει από ποιόν προερχόταν.

Ακολουθώντας το κλάμα, ανακάλυψε ένα δωμάτιο όπου βρήκε ένα παιδί: μιλώντας μαζί του, ανακάλυψε ότι το παιδί ήταν ο ξάδερφός της, Κόλιν, ο οποίος φυλακίστηκε στο κάστρο από την ημέρα της γέννησής του. Οι δυο τους  άρχισαν να γίνονται πραγματικοί φίλοι.

Η Μαίρη κατάφερε να μετατρέψει τον Κόλιν από αδύναμο παιδί σε παιδί υπομονετικό και γλυκό. Ο Κόλιν βρίσκει το μυστικό του κήπου μαζί με τη Μαίρη και μπαίνει με την αναπηρική καρέκλα για να ανακαλύψει ένα όμορφο κόσμο: μια εξαιρετική ατμόσφαιρα. Ο Κόλιν , με την ενθάρρυνση της Μαίρης και του Ντίκον, καταφέρνει ακόμη και να περπατήσει. Ο θείος επιστρέφει στο κάστρο επειδή ονειρεύτηκε ότι η γυναίκα του ήθελε να του πει κάτι. Στην πραγματικότητα, φτάνοντας στο μυστικό κήπο, ο θείος βλέπει τον γιο του να περπατά και τον αγκαλιάζει ευχαριστώντας στοργικά και την Μαίρη. Οι τρεις τους θα αποτελέσουν μια καινούργια οικογένεια. Η Μαίρη από ασεβής και επιθετική γνωρίζοντας την αγάπη γίνεται ένα καλύτερο κοριτσάκι

1η Δραστηριότητα:

Επεξεργασία του εξώφυλλου:

  • Κοιτάμε την εικόνα, διαβάζουμε τον τίτλο, αναφορά στο ποιος ζωγράφισε την εικόνα ( εικονογράφος).

2η Δραστηριότητα:

Ερωτήσεις που κάνουμε στην αρχή:

  • Τί δείχνει η εικόνα του εξώφυλλου;
  • Πού είναι;
  • Δείξε μου τον τίτλο του βιβλίου
  • Πόσες λέξεις έχει ο τίτλος;

Ερωτήσεις που κάνουμε στο τέλος:

  • Ποιοί είναι οι ήρωες της ιστορίας;
  • Ποιός ήρωας σου άρεσε και γιατί;
  • Τί σου έκανε εντύπωση ή γενικά τι σου άρεσε περισσότερο;
  • Τί δεν σου άρεσε και γιατί;

3η Δραστηριότητα:

Εικαστικά:

  • Ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν ότι τους έκανε εντύπωση.

      

2η ΗΜΕΡΑ

 1η Δραστηριότητα:

Παρακολουθούμε το μυθιστόρημα στο YouTube:

Ο Μυστικός Κήπος / The secret garden

https://youtu.be/slibcKlBxIg

 

Ερωτήσεις:

  • Πώς ένιωθε η Μαίρη που έμεινε ορφανή;
  • Ο Θείος της ήταν καλός;
  • Πώς ένιωθε ο Κόλιν, ο ξάδερφος της Μαίρης;

 

2η Δραστηριότητα:

 

Φυσική Αγωγή: Παίζουμε το παραδοσιακό παιχνίδι:

Η Τυφλόμυγα
Δένουμε τα μάτια του παιδιού που τα φυλάει με ένα μαντήλι και τα υπόλοιπα τρέχουν γύρω του, προσπαθώντας να μην τους πιάσει η τυφλόμυγα-παιδί.
Το παιδί- τυφλόμυγα προσπαθεί να πιάσει έναν από τους συμπαίχτες του και όταν το πετύχει, τότε, αυτό το παιδί γίνεται τυφλόμυγα.

 

 

3η ΗΜΕΡΑ

1η Δραστηριότητα:

ΓΛΩΣΣΑ & ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

Πρώτα δίνουμε στα παιδιά  εικόνες λουλουδιών  και τα παιδιά αναγνωρίζουν και ονομάζουν τα λουλούδια .Βρίσκουν ομοιότητες και διαφορές!ΤΑ ταξινομούν ανάλογα με το χρώμα τους η την εποχή που ανθίζουν.

2η Δραστηριότητα:

 Φυσικές Επιστήμες:

  • Φυτεύουμε λουλούδια στη βεράντα μας, σε γλάστρα, ή αν έχουμε τη δυνατότητα στην αυλή μας.
  • Φυτεύουμε φακή ή φασόλια σε πλαστικά κεσεδάκια από γιαούρτι σε βρεγμένο βαμβάκι (θα τα ποτίζετε όταν χρειάζεται) και παρακολουθούμε την εξέλιξη των φυτών.

4η ΗΜΕΡΑ

1η Δραστηριότητα:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

  • Έχουμε φτιάξει καρτέλες με τους αριθμούς από το 1 έως το 5 ή τα γράφουμε σε ένα φύλλο χαρτί με τη σειρά, για να μπορεί το παιδί να τα μετρήσει και να βρει τους αριθμούς.
  • Ετοιμάζουμε αντίστοιχες  καρτέλες με λουλούδια (που να περιέχουν 1,2,3,4,και 5 λουλούδια η κάθε μια )

Ζητάμε από το παιδί να μετρήσει τα λουλούδια και να βάλει δίπλα τους τον σωστό αριθμό.

2η Δραστηριότητα:

Μουσική: Ακρόαση του τραγουδιού “Ο Μυστικός κήπος”. https://youtu.be/gXoBYcHx2Lg

3η Δραστηριότητα:

Παρακολουθούμε την Παιδική Παράσταση στο YouTube:

ΜΥΣΤΙΚΟΣ ΚΗΠΟΣ (ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ) ΘΕΑΤΡΟ ΑΜΙΡΑΛ

ΚΘΒΕ 2015: Ο μυστικός κήπος, τρίλεπτο

https://youtu.be/t69DZhHYAVo

5η ΗΜΕΡΑ

1η Δραστηριότητα:

Διαβάζουμε ΚΟΜΙΚ:

 

Κλασικά έργα ξαναζωντανεύουν μέσα από υπέροχες
εικονογραφήσεις κάνοντας τα παιδιά να αγαπήσουν
το λογοτεχνικό βιβλίο.

Με τρόπο προσφιλή,
διασκεδαστικό και σεβασμό στο πρωτότυπο κείμενο τα κόμικ
αποτελούν πολύτιμα εργαλεία για την ανάπτυξη
της φαντασίας και της δημιουργικότητας των παιδιών. 

Διαβάστε ένα δείγμα:

https://minoas.gr/PDF/22603_Preview.pdf

 

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!!    “ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ”

Επιμέλεια άρθρου : Παπαγιάννη Αικατερίνη