Δράσεις Ενεργού Πολίτη “Ανθρώπινα Δικαιώματα”

29

Οι δράσεις ενεργού πολίτη στο Νηπιαγωγείο στοχεύουν στην προώθηση της καλλιέργειας ενός σχολικού κλίματος φιλίας, αλληλεγγύης και σεβασμού, αντιμετωπίζοντας έμπρακτα το ζήτημα της σχολικής βίας και του εκφοβισμού. Στοχεύει να ενισχύσει την ενσυναίσθηση, την επικοινωνία και τη συνεργασία ανάμεσα στα παιδιά, προάγοντας αξίες όπως η αποδοχή της διαφορετικότητας και η ενεργή συμμετοχή στην οικοδόμηση μιας αρμονικής κοινότητας.

26 27 28 29

3ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «STEAM και η Γη γυρίζει…»

22

Στο πλαίσιο του 3ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, τα παιδιά ταξίδεψαν στο διάστημα, γνωρίζοντας τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος μέσα από τη μεθοδολογία STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts & Mathematics). Μέσα από κατασκευές, πειραματισμούς, δραστηριότητες με το ρομποτάκι Bee-Bot και βιωματική μάθηση, τα νήπια ανέπτυξαν την κριτική τους σκέψη, τη φαντασία και την επίλυση προβλημάτων.

Η εκπαίδευση STEAM προάγει τη δημιουργικότητα, ενθαρρύνει τη συνεργασία και ενισχύει τη σύνδεση της γνώσης με την καθημερινή ζωή, προσφέροντας στα παιδιά τα εφόδια για να γίνουν μικροί εξερευνητές του κόσμου με αυτοπεποίθηση και ενθουσιασμό! 🚀21 22 23 24 25


2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων: Συνεργασία και Ομαδικό Πνεύμα

15

🤝 Στο πλαίσιο του 2ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, εστιάσαμε στην ανάπτυξη της συνεργασίας και του ομαδικού πνεύματος. Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες και παιχνίδια, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν τη σημασία της επικοινωνίας, της αλληλοβοήθειας και του σεβασμού στις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους. Το εργαστήριο αποσκοπούσε στην ενίσχυση των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών, προετοιμάζοντάς τα για μια πιο αρμονική ένταξη στο σχολικό περιβάλλον.


14 15 16 17 18 19 20

Απρίλιος στο Νηπιαγωγείο: Συνεργασία, Πάσχα και Μετάβαση!

13

Ο Απρίλιος ήταν γεμάτος δημιουργία, συναίσθημα και όμορφες εμπειρίες!

Προετοιμαστήκαμε για το Πάσχα φτιάχνοντας τις δικές μας λαμπάδες και πασχαλινές κάρτες, ενώ βάψαμε και αυγά με τρόπο που δίνει στα παιδιά χώρο να συμμετέχουν καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας και τα τοποθετήσαμε σε καλαθάκια που ετοιμάσαμε με πολλή αγάπη.

Επιπλέον, πραγματοποιήσαμε δράση μετάβασης στο δημοτικό σχολείο, όπου τα νήπια φιλοξενήθηκαν με φροντίδα και είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το επερχόμενο νέο τους περιβάλλον!

12 13

Μάρτιος: Μήνας Δημιουργίας, Μάθησης και Εορτασμών!

10

Ο Μάρτιος στο νηπιαγωγείο μας ήταν γεμάτος δραστηριότητες, γιορτές και μάθηση!
Γιορτάσαμε την 25η Μαρτίου με κατασκευές και συμμετοχή στην παρέλαση, τιμώντας την ιστορία και την ελευθερία της χώρας μας 🇬🇷🎉.
Απολαύσαμε μια υπέροχη εκδρομή στο Καρναβαλικό Εργαστήρι, γεμάτη χρώματα και δημιουργία, φτιάχνοντας μάσκες για τις αποκριές 🪅🎭.
Μιλήσαμε για τη σημασία της στοματικής υγιεινής και της σωστής διατροφής με τη βοήθεια ειδικού υγείας που επισκέφθηκε το Νηπιαγωγείο μας από το Κέντρο Υγείας Κάτω Αχαΐας  🦷🍎, ενώ παράλληλα, αφιερώσαμε χρόνο στον σχολικό εκφοβισμό, δημιουργώντας κατασκευές και αφίσες για την προώθηση της αποδοχής και της αλληλεγγύης 🤝🛑.
Με παιχνίδια και δραστηριότητες, αναγνωρίσαμε και εκφράσαμε τα συναισθήματά μας, δημιουργώντας όμορφες κατασκευές και μαθαίνοντας πώς να διαχειριζόμαστε τις διάφορες συναισθηματικές μας καταστάσεις 😊💖.9 10 11

Φεβρουάριος: Παραμύθια, Απόκριες και Μαθητική Μαγεία!

8

Ο Φεβρουάριος μας χάρισε αμέτρητες ευκαιρίες για εξερεύνηση και φαντασία!
Ασχοληθήκαμε με τα ζώα του χειμώνα και των πάγων 🐻🐧, γνωρίσαμε τα ρούχα της εποχής και παίξαμε μετρώντας ψαράκια για να ταΐσουμε τον δικό μας πιγκουίνο 🎣🐧.
Διαβάσαμε τα παραμύθια «Άουτς!» και «Το Μαγικό Γάντι» και ζήσαμε τις ιστορίες τους μέσα από δραστηριότητες, παιχνίδια και τη βοήθεια της Bee-Bot 🤖.
Η αποκριάτικη διάθεση γέμισε το νηπιαγωγείο με χρώματα και χαμόγελα: φτιάξαμε καπέλα Αρλεκίνου 🎨, πετάξαμε τους δικούς μας χαρταετούς 🪁 και στήσαμε το παραδοσιακό τραπέζι της Σαρακοστής 🥗, μαθαίνοντας για τα έθιμα και τις γεύσεις της εποχής.
Κάθε μέρα του Φεβρουαρίου έγινε μια γιορτή γνώσης, χαράς και συνεργασίας!

6 8 7

Ιανουάριος: Νέα Χρονιά, Νέες Αρχές και Δημιουργία!

4

Ο Ιανουάριος μας βρήκε με ενθουσιασμό και δημιουργική διάθεση!
Υποδεχτήκαμε το νέο έτος φτιάχνοντας γούρια γεμάτα ευχές και θετική ενέργεια ✨, ετοιμάσαμε κατασκευές για τους Τρεις Ιεράρχες 📜, εμπνευστήκαμε από τον μύθο της Αλκυόνης και δημιουργήσαμε τις δικές μας «αλκυονίδες» μέρες 🐦☀️.
Διαβάσαμε, ζωγραφίσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι «Η Κυρά Καλή και οι 12 Μήνες», φτιάξαμε τα δικά μας παραμύθια και τα ψηφιοποιήσαμε με QR code 📚📲.

3 1 4

Δεκέμβριος: Γιορτές, Μύθοι και Μηνύματα Αγάπης

2 1

Ο Δεκέμβριος στο νηπιαγωγείο μας ήταν ένας μήνας γεμάτος μαγεία, δημιουργία και συγκίνηση!
Μέσα από τη δραματοποιημένη αφήγηση του μύθου της Δήμητρας, μάθαμε για την καλλιέργεια της γης και τη σημασία της σποράς 🌾🌱, ενώ ζήσαμε τη διαδικασία μέσα από βιωματικές δραστηριότητες.
Φτιάξαμε αφίσα για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα και την αποδοχή 🤝, ενώ με πολλή αγάπη δημιουργήσαμε κάρτες για τη δράση «Κανένα μικρό σχολείο δεν είναι μόνο του» 💌.
Η χριστουγεννιάτικη μας γιορτή γέμισε από παιδικά χαμόγελα και δημιουργίες: στήσαμε photobooth 🎁📸, κατασκευάσαμε χειροποίητα σκηνικά και φτιάξαμε το πιο ζεστό, γιορτινό κλίμα! 🎉

2 1 1 1

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ 2025-2026

2025 2026

Αγαπημένοι μας γονείς, οι εγγραφές στο Νηπιαγωγείο για το ακαδημαϊκό έτος 2025-2026 ξεκίνησαν! Παρακάτω θα βρείτε αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία της εγγραφής καθώς και για τα απαραίτητα δικαιολογητικά που προσκομίζονται στο σχολείο. Υπενθυμίζουμε πως η διαδικασία της εγγραφής, διενεργείται μόνο ηλεκτρονικά ωστόσο για οποιοδήποτε διευκρίνιση μπορείτε πάντα να καλέσετε στο σχολείο μας είτε αυτοπροσώπως στις ώρες που αναγράφονται. 

(Οι φωτογραφίες ξεθολώνουν μόλις πατήσετε επάνω τους)1
2
3

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Ευ Ζην”

E

Την σχολική χρονιά 2024-25 ο πρώτος θεματικός κύκλος των εργαστηρίων δεξιοτήτων που μας απασχόλησε ήταν ο “Ζω Καλύτερα- Ευ Ζην” με θέμα: ” ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗ ΒΙΑ ΠΡΙΝ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ”.

Η θεματική ενότητα  για την ψυχική και συναισθηματική υγεία και πρόληψη με τίτλο “Ενδυνάμωση. Συνεργασία. Αποδοχή. Προλαβαίνουμε τη Βία πριν εμφανιστεί”, αποσκοπεί στην καλλιέργεια δεξιοτήτων αυτοπεποίθησης και ενσυναίσθησης ώστε να προληφθεί κάθε μορφή βίας.

Εργαστήριο 1ο: “Ένας κύκλος μας ενώνει”

Στο πρώτο εργαστήριο αυτού του θεματικού κύκλου, τα παιδιά κάθισαν σε έναν κύκλο και μοιράστηκαν πληροφορίες για τους εαυτούς τους, όπως το όνομά τους, το αγαπημένο τους χρώμα και το αγαπημένο τους παιχνίδι. Στη συνέχεια, επανέλαβαν το παιχνίδι αυτή τη φορά κρατώντας ένα νήμα στα χέρια τους. Κάθε παιδί μοιραζόταν μια πληροφορία για τον εαυτό του και έδινε το νήμα σε ένα παιδί που θυμόταν ότι μοιράζονται κάποιο κοινό στοιχείο. Σκοπός ήταν να ακούσουμε προσεκτικά τους συμμαθητές μας και να αντιληφθούμε τα κοινά αλλά και τα διαφορετικά στοιχεία που έχουμε με τους άλλους.

IMG 20250121 082403

Και έτσι χωριστήκαμε έπειτα σε ομάδες, σκεφτήκαμε, καταγράψαμε και συμφωνήσαμε στους κανόνες που θέλουμε να ισχύσουν στην τάξη μας ώστε να λειτουργούμε δίκαια και να συνυπάρχουμε αρμονικά.

 

IMG 79e414ac7da73b62511c387518106b3c V IMG d063e764daaeb6f4a15e9e6496d2c7fb V

Και στη συνέχεια, σε φύλλο εργασίας, ζωγραφίσαμε έναν κανόνα από αυτούς που συμφωνήσαμε για να περνάμε όλοι καλά στο σχολείο μας.

IMG 20250120 085219

 

Εργαστήριο 2ο: “Ο εαυτός μου, οι άλλοι” (Ατομική- Συλλογική Ταυτότητα)

Στο δεύτερο εργαστήριο, συζητήσαμε στην παρεούλα για τους εαυτούς μας και τα μοναδικά χαρακτηριστικά που έχει ο καθένας μας.

Τα στοιχεία αυτά έπειτα, τα “καταγράψαμε” σε σχετικό φύλλο εργασίας. Ζωγράφισαν τον εαυτό τους, το αγαπημένο τους χρώμα, φαγητό, παιχνίδι, βιβλίο κ.λπ., την οικογένεια τους και το όνομά τους.

IMG 20250120 085705

Μελετήσαμε τα κοινά στοιχεία μας και βάσει αυτών χωριστήκαμε σε ομάδες. Κάθε ομάδα συναποφάσισε το όνομά της, το έμβλημά της και το σύνθημα που την αντιπροσωπεύει. Και αφού ολοκληρώθηκαν οι ομάδες, ενώσαμε τα εμβλήματα τους για να φτιάξουμε το συλλογικό έμβλημα της τάξης μας!

IMG 20250115 124905

 

 

Εργαστήριο 3ο: ” Δυναμώνω- Προστατεύω- Πιστεύω στον εαυτό μου” (Αυτοεκτίμηση)

Στην παρεούλα τα παιδιά συζητούν μεταξύ τους τι κάνουν καλά, τι τους αρέσει να κάνουν, τι τα κάνει να νιώθουν όμορφα, για τι αισθάνονται περήφανα. Στη συνέχεια, σχεδιάζουν τις παλάμες τους και ζωγραφίζουν όσα συζήτησαν.

IMG 20250115 123004

Αφού παρατήρησαν τους εαυτούς τους σε πραγματικό καθρέφτη και έδωσαν σημασία στα μοναδικά τους χαρακτηριστικά, ζωγράφισαν τους εαυτούς στους σε φύλλο εργασίας- καθρέφτη. Αναδείξαμε, έτσι, τα θετικά στοιχεία του εαυτού μας ώστε να αντιληφθούμε πόσο ξεχωριστοί και μοναδικοί είμαστε!

 

IMG 20250115 122909

Τέλος, προτείναμε στην παρεούλα λέξεις- φράσεις που μπορούν να μας κάνουν να νιώσουμε πιο δυνατοί και σίγουροι για τους εαυτούς μας σε περίπτωση που έρθουμε σε δύσκολη θέση και τις καταγράψαμε επάνω σε ρούχα ώστε να φτιάξουμε την Μπουγάδα της Τάξης!

 

IMG 20250120 083903 IMG 20250120 083937 Polish 20241206 105636536

Εργαστήριο 4ο: “Συναισθάνομαι τον άλλον” (Ενσυναίσθηση- Επικοινωνία)

Χωριστήκαμε σε ομάδες ώστε να “διαβάσουμε” ένα αλλόγλωσσο παραμύθι. Παρατηρήσαμε τις εικόνες ώστε να προσπαθήσουμε να αντιληφθούμε το νόημα και το παρουσιάσαμε στην παρεούλα. Έπειτα, προβληματιστήκαμε σχετικά με το τι μας δυσκόλεψε, πώς νιώσαμε που βρεθήκαμε σε αυτή τη θέση και τι θα μπορούσαμε να κάνουμε αν κάποιος συμμαθητής μας μιλούσε άλλη γλώσσα.

IMG 20250121 084303 IMG 20250121 084325

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό βίντεο “Μην ψαρώνεις” και σχολιάσαμε τους τρόπους συμπεριφοράς και αντίδρασης του ήρωα.

https://aesop.iep.edu.gr/node/11487/2778

 

Εργαστήριο 5ο: “Η ιστορία του Ιγκόρ” (Επίλυση Προβλήματος) 

Φιλοξενήσαμε στην τάξη μας ένα αλλόγλωσσο παιδί, τον Ιγκόρ, που δεν γνώριζε τη γλώσσα μας αλλά ούτε και εμείς τη δική του. Ο Ιγκόρ αντιμετώπιζε ένα σοβαρό πρόβλημα. Κάποια παιδιά τον κορόιδευαν επειδή ήταν διαφορετικός. Τον κορόιδευαν για τον τρόπο που μιλάει, για τις φακίδες του. Ένιωθε μόνος και ζήτησε τη βοήθεια μας. Έτσι, ενώσαμε τις δυνάμεις μας και προσπαθήσαμε να μπούμε στη θέση του ώστε να σκεφτούμε προτάσεις που μπορούν να δώσουν λύσεις στο πρόβλημά του και τις ζωγραφίσαμε.

IMG 20250115 122554

Και αφού συζητήσαμε στην παρεούλα φτιάξαμε όλοι μαζί την ψηφιακή αφίσα της τάξης μας!

ΑΦΙΣΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Εργαστήριο 6ο: “Οι εικόνες κρύβουν τη δική τους ιστορία”

Σε αυτή τη φάση, τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και επεξεργάστηκαν εικόνες οι οποίες απεικόνιζαν περιστατικά βίας και διάφορες αντιδράσεις των παιδιών. Αφού κάναμε υποθέσεις για το τι συμβαίνει, ποια είναι η πιθανή έκβαση των ιστοριών και στη συνέχεια τις δραματοποίησαν.

“Κάποιος κοροϊδεύει ένα παιδί που περνάει από δίπλα του και εκείνο αδιαφορεί στην προκλητική συμπεριφορά”


IMG 20250121 085426

“Κάποιος κοροϊδεύει τους συμμαθητές του και εκείνοι του λένε να σταματήσει”

IMG 20250121 085537

“Αντιμετωπίζω κάποια προκλητική συμπεριφορά και το λέω στον δάσκαλό μου”

IMG 20250121 085617

Εργαστήριο 7ο: “Τι θα πάρω μαζί μου..;” (Αξιολόγηση)

Στο τελευταίο κομμάτι του εργαστηρίου, μέσα σε μια βαλίτσα τα παιδιά ζωγράφισαν τι τους εντυπωσίασε, τι τους άρεσε περισσότερο, τι θέλουν να πάρουν μαζί τους από αυτό το πρόγραμμα.

IMG 20250120 085941