Ομάδα δράσης μαθητριών και μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς “Δίκτυο Τέχνης και Δράσης”

Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε το πρώτο δίμηνο της σχολικής χρονιάς 2021-2022 με τον θεματικό κύκλο των εργαστηρίων δεξιοτήτων: “Φροντίζω το περιβάλλον”. Από την υποθεματική:”Οικολογική Συνείδηση φιλοζωία” επιλέξαμε να αξιοποιήσουμε τη θεματική ενότητα:

 “Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς Δίκτυο Τέχνης και Δράσης”.

Το πρόγραμμα  αυτό έχει σκοπό  να ευαισθητοποιηθούν όλα τα εμπλεκόμενα άτομα γύρω από το θέμα της κακοποίησης και της εγκατάλειψης ζώων συντροφιάς, ώστε  να ενισχυθούν οι μηχανισμοί πρόληψης. Στόχοι του προγράμματος είναι τα παιδιά αρχικά να συνειδητοποιήσουν τις έννοιες του δεσποζόμενου και αδέσποτου ζώου, να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση και την αγάπη προς τα ζώα συντροφιάς, κατανοώντας ταυτόχρονα τις υποχρεώσεις των ανθρώπων απέναντί τους. Τέλος, να καλλιεργήσουν δεξιότητες ώστε να αναλάβουν δράσεις και πρωτοβουλίες ενημέρωσης της σχολικής και τοπικής κοινότητας  για την πρόληψη της εγκατάλειψης ζώων, για την προστασία των αδέσποτων της περιοχής, καθώς και για την προώθηση στειρώσεων και υιοθεσιών μέσω φιλοζωικών σωματείων.

Τα ζώα της γειτονιάς μου!

Καταιγισμός ιδεών. Ποια ζώα βλέπετε στη γειτονιά σας;

Διδακτική αξιοποίηση του παραμυθιού: Η συναυλία των ζώων.
Ποια από αυτά τα ζώα είναι οικόσιτα και ποια ζώα συντροφιάς; Γιατί τα εγκατέλειψαν οι κηδεμόνες τους;

 

Αξιοποίηση της επικαιρότητας
Οι παίκτες της ΑΕΚ βγήκαν στον αγωνιστικό χώρο για το παιχνίδι με τον Ατρόμητο, έχοντας στην αγκαλιά τους κουταβάκια αδέσποτα τα οποία είναι προς υιοθεσία.
Αν και δεν είμαστε ΑΕΚ συμφωνήσαμε ότι ήταν μια εξαιρετική κίνηση εκ μέρους των παικτών!

Ευαισθητοποίηση μέσω έργων τέχνης και κειμένων.

Οι μαθήτριες και μαθητές παρατηρούν έργα τέχνης με θέμα ζώα συντροφιάς. Παρατηρώντας προσεκτικά, προσπαθούν να περιγράψουν το περιβάλλον που απεικονίζει ο κάθε πίνακας, τους ήρωες, τα συναισθήματα των ηρώων, καθώς και τα συναισθήματα που προκαλούν οι πίνακες στα ίδια τα παιδιά. Τα παιδιά συνθέτουν τη δική τους ιστορία.

Αν ήταν να διαλέξεις ένα ζωάκι, τι θα διάλεγες; Ένα γατάκι, ένα σκυλάκι ή μήπως κάτι πιο ασυνήθιστο; Τι θα έλεγες για ένα παράξενο σκουλήκι;
Διαβάσαμε το βιβλίο “Ο Βιβλιοσκώληκας” της Ντέμπι Λιόρι, μια πολύ όμορφη ιστορία που με αρκετό χιούμορ, φαντασία και πολύ έξυπνο λόγο και εικόνες κερδίζει το αβίαστο χαμόγελο των αναγνωστριών και αναγνωστών. Φιλαναγνωσία, κατοικίδια και αδέσποτα ζώα, αποδοχή, όλα βρίσκουν μία θέση σ’ αυτό το βιβλίο. Πόσα παιδιά δεν έχουν πει: “θέλω ένα κατοικίδιο” στους γονείς τους και πόσοι γονείς δεν έχουμε αρνηθεί προβάλλοντας αμέτρητες δικαιολογίες!

Όπως εγώ! Ένα βιβλίο για ζωάκια και παιδάκια από την Κρινιώ Παππά
Ένα βιβλίο με σύντομες, ενδιαφέρουσες πληροφορίες για το ζωικό βασίλειο και πραγματικές φωτογραφίες, που τραβάνε την προσοχή των παιδιών και τα βοηθάνε να συνδεθούν με τη φύση. Μια πρόσκληση εξερεύνησης για τους μικρούς επιστήμονες της ζωής μας! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με το βιβλίο και τις όμορφες φωτογραφίες και εντόπισαν τις ομοιότητες που έχουν με τα ζώα!
https://www.kitrinopatini.gr/wp-content/uploads/2020/10/drastiriotites.pdf


Εκπαιδεύοντας υπεύθυνους κηδεμόνες
Τα παιδιά συγκεντρώνουν πληροφορίες για την φροντίδα των ζώων, εμβολιασμό, διατροφή, καθαριότητα, περιποίηση, εκπαίδευση. Μαθαίνουν για τη συμβίωση με τα ζώα και την ευθύνη που συνοδεύει την υιοθέτηση ενός κατοικίδιου.

Όλες και όλοι μαζί θα ακουστούμε πιο πολύ!
Τα παιδιά συζητούν  τι θα ήθελαν να πουν στον κόσμο για τα ζώα γύρω μας; Συζητούν μεταξύ τους και γράφουν το δικό τους μήνυμα σε μία αφίσα.

Και κάποια από τα παιχνίδια μας

Ένα σχόλιο

  1. Συγχαρητήρια για τον εξαιρετικό τρόπο που εργαστηκατε!

Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση