Εργαστήριο Δεξιοτήτων: «Οι φίλοι μας τα ζώα»

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θέμα «Οι φίλοι μας τα ζώα», τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ταξίδεψαν στον υπέροχο κόσμο των ζώων και ανέπτυξαν πολύτιμες δεξιότητες μέσα από βιωματικές και δημιουργικές δράσεις.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου:

  • Γνωρίσαμε τα ζώα του κόσμου μέσα από βιβλία, εικόνες, αφίσες και διαδραστικό υλικό. Τα παιδιά έμαθαν για ζώα από διαφορετικά οικοσυστήματα και τις ανάγκες τους.

  • Συζητήσαμε για την ευθύνη και τον σεβασμό απέναντι σε όλα τα ζώα – κατοικίδια, αδέσποτα, άγρια. Αναδείξαμε τη σημασία της φροντίδας, της αγάπης και της προστασίας τους.

  • Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο, μιλήσαμε για τα ζώα που κινδυνεύουν με εξαφάνιση και τι μπορούμε να κάνουμε για να τα βοηθήσουμε.

  • Ειδική αναφορά έγινε στα αδέσποτα ζώα, με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά γύρω από την αξία της φροντίδας και της υπευθυνότητας.

Το εργαστήριο κορυφώθηκε με μια ομαδική δημιουργία: τα παιδιά σχεδίασαν και κατασκεύασαν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι με τίτλο «Βοήθησε το ζωάκι να φτάσει στο σπίτι του!».

Το παιχνίδι περιλάμβανε ταμπλό με διαδρομή, ζωάκια-πιόνια και ένα μεγάλο ζάρι. Κάθε παιδί με τη σειρά του έριχνε το ζάρι και μετρούσε τόσα βήματα όσα έδειχνε ο αριθμός, βοηθώντας το ζωάκι του να φτάσει στο σπίτι του.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά εξάσκησαν:
✅ Μαθηματικές δεξιότητες (μέτρηση – αναγνώριση αριθμών)
✅ Κινητικό συντονισμό και συγκέντρωση
✅ Συνεργασία και υπομονή
✅ Φιλοζωική συνείδηση και υπευθυνότητα

Το μήνυμα των παιδιών ήταν ξεκάθαρο:
«Όλα τα ζωάκια έχουν δικαίωμα να φτάσουν σε ένα σπίτι γεμάτο αγάπη!»

1000012883

Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος – Μαθαίνοντας να αγαπάμε και να προστατεύουμε τη φύση!

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος, το νηπιαγωγείο μας αφιέρωσε τη μέρα – και όχι μόνο – σε δράσεις που ενίσχυσαν την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των παιδιών και την καλλιέργεια οικολογικής συνείδησης από μικρή ηλικία.

Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, τα παιδιά:

  • Συζήτησαν για τη σημασία της προστασίας του πλανήτη μας και για απλές, καθημερινές πράξεις με μεγάλο αντίκτυπο.

  • Παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και εικόνες για τη ρύπανση, την ανακύκλωση και τη φροντίδα των ζώων. 

Η πιο μαγική στιγμή της ημέρας όμως ήταν όταν διαβάσαμε το παραμύθι «Το δέντρο που έδινε». Τα παιδιά ταξίδεψαν μέσα από την ιστορία, προβληματίστηκαν, συγκινήθηκαν και κατάλαβαν πόσο γενναιόδωρη είναι η φύση και πόσο ανάγκη έχει να τη φροντίζουμε με σεβασμό.

Στη συνέχεια, βγήκαμε στην αυλή και τα παιδιά αγκάλιασαν τα δέντρα, τα άκουσαν με κλειστά μάτια και “ένιωσαν” τον παλμό τους. Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία ήρθαν ακόμα πιο κοντά στη φύση και αντιλήφθηκαν ότι τα δέντρα είναι «ζωντανοί φίλοι» που χρειάζονται την αγάπη μας.

Γιατί ο σεβασμός προς το περιβάλλον δεν είναι μάθημα, είναι στάση ζωής – και στο νηπιαγωγείο μας, φροντίζουμε να τη μεταδίδουμε με αγάπη και φαντασία!

1000012875 1000012920 1000012918

Μια χρονιά γεμάτη δημιουργία, φαντασία και μάθηση!

Καθώς η σχολική χρονιά φτάνει στο τέλος της, νιώθουμε περήφανοι για όλο το πλούσιο υλικό που δημιουργήθηκε μέσα από τη δουλειά, τη φαντασία και τη συνεργασία παιδιών και εκπαιδευτικών.

Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε πλήθος δραστηριοτήτων που προώθησαν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη, τη συναισθηματική έκφραση και την αγάπη για τη μάθηση. Ζωγραφιές, χειροτεχνίες, αφίσες, μικρές ιστορίες, θεατρικά παιχνίδια, κατασκευές με ανακυκλώσιμα υλικά, θεματικές εργασίες και πολλά ακόμη έργα συνθέτουν το πολύχρωμο και μοναδικό ψηφιδωτό αυτής της χρονιάς.

Το παραγόμενο υλικό δεν αποτελεί μόνο αποτύπωση της δουλειάς μας, αλλά και ένα πολύτιμο αποτύπωμα της ανάπτυξης και της έκφρασης των παιδιών. Είναι η απόδειξη πως όταν η φαντασία, η καθοδήγηση και η χαρά της ανακάλυψης συναντιούνται, γεννιούνται μικρά θαύματα.

1000012913 1000012911 1000012907 1000012909 1000012912 1000012905 1000012910 1000012906 1000012908

Οι εκδρομές μας στα Αμπελάκια και στο Μοναστήρι του Αγίου Νικοδήμου!

Το νηπιαγωγείο μας είχε τη χαρά να πραγματοποιήσει δύο υπέροχες εκπαιδευτικές εκδρομές που πρόσφεραν στα παιδιά εμπειρίες γεμάτες φύση, γνώση και πνευματικότητα.

Η πρώτη μας εξόρμηση ήταν στα ιστορικά Αμπελάκια, έναν τόπο γεμάτο παράδοση, φυσική ομορφιά και πολιτισμό. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στο χωριό, να παίξουν ελεύθερα στη φύση και να γνωρίσουν από κοντά ένα μέρος με βαθιές ρίζες στην ιστορία και τη συλλογικότητα.

1000012880 1000012879 1000012877 1000012878 1000012876

Η δεύτερη εκδρομή μας πραγματοποιήθηκε στο μοναστήρι του Αγίου Νικοδήμου, το πνευματικό στολίδι του χωριού μας. Σε έναν χώρο γεμάτο γαλήνη και κατάνυξη, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με στοιχεία της θρησκευτικής μας παράδοσης, απόλαυσαν τη φύση που αγκαλιάζει το μοναστήρι και βίωσαν στιγμές ηρεμίας και σεβασμού. 

1000012847 1000012851

Και στις δύο εκδρομές, δεν έλειψαν τα χαμόγελα, τα παιχνίδια και οι πολύτιμες παιδαγωγικές στιγμές που ενισχύουν τη μάθηση μέσα από την εμπειρία.

Μια γλυκιά έκπληξη από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων!

Μια ξεχωριστή και χαρούμενη μέρα έζησαν τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας, όταν ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων επισκέφθηκε το σχολείο μας με έναν πολύ γλυκό σκοπό: να προσφέρει παγωτά σε όλα τα παιδιά!

Η έκπληξη σκόρπισε χαμόγελα και ενθουσιασμό, καθώς τα παιδιά απόλαυσαν τη δροσερή λιχουδιά σε μια όμορφη καλοκαιρινή ατμόσφαιρα. Ως ένδειξη ευγνωμοσύνης και χαράς, οι μικροί μας μαθητές ετοίμασαν με πολύ μεράκι μια χειροποίητη κατασκευή, την οποία πρόσφεραν στον Σύλλογο ως μικρό ευχαριστήριο δώρο.

Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την ευγενική του πρωτοβουλία και την όμορφη συνεργασία. Τέτοιες στιγμές ενισχύουν τη ζεστή σχέση μεταξύ σχολείου και οικογένειας και μένουν αξέχαστες στους μικρούς μας φίλους!

1000012836 1000012832 10000128331000012829 1000012827

Σχέδιο Δράσης: Επίσκεψη στο «Μουσείο» της ΣΤ’ Τάξης!

Στο πλαίσιο του Σχεδίου Δράσης για την Ομαλή Μετάβαση των νηπίων από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο, πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία μια ξεχωριστή εκπαιδευτική επίσκεψη. Τα νήπια μας είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν την αίθουσα της ΣΤ’ τάξης του δημοτικού σχολείου, η οποία είχε μετατραπεί σε ένα ιδιαίτερο “μουσείο”.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης, με πολύ μεράκι και φαντασία, δημιούργησαν μια μουσειακή έκθεση με προσωπικά τους αντικείμενα και συλλογές. Μέσα από παιχνίδια, βιβλία, κάρτες, αγαπημένα αντικείμενα, αναμνήσεις και συλλεκτικά είδη, τα μεγαλύτερα παιδιά μοιράστηκαν με τα νήπια στιγμές και κομμάτια από την προσωπική τους διαδρομή στο σχολείο και τη ζωή.

Η δράση αυτή προσέφερε μια μοναδική εμπειρία στα νήπια, τα οποία ήρθαν σε επαφή με το νέο σχολικό περιβάλλον μέσα από μια βιωματική και ευχάριστη διαδικασία. Ενισχύθηκε το αίσθημα ασφάλειας και ανυπομονησίας για το επόμενο βήμα στην εκπαιδευτική τους πορεία, ενώ ταυτόχρονα καλλιεργήθηκε η έννοια της συνέχειας και της σύνδεσης μεταξύ των βαθμίδων της εκπαίδευσης.

Ευχαριστούμε θερμά τους/τις εκπαιδευτικούς και τους μαθητές/τριες της ΣΤ’ τάξης για τη συνεργασία και τη θερμή φιλοξενία!

10000125801000012582 1000012573 1000012577 1000012578 1000012579 1000012576 1

Εργαστήριο Δεξιοτήτων: “Τα νήπια γίνονται μικροί εξερευνητές και ανακαλύπτουν τον Παρθενώνα!”

Στο πλαίσιο του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων με θεματικό άξονα «Πολιτισμός και Δημιουργική Έκφραση», τα παιδιά του νηπιαγωγείου μας ταξίδεψαν στον χρόνο και γνώρισαν ένα από τα σπουδαιότερα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς: τον Παρθενώνα και την Ακρόπολη των Αθηνών.

Με βιωματικό και δημιουργικό τρόπο, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με την ιστορία και την αρχιτεκτονική του Παρθενώνα, γνώρισαν τον μύθο της διαμάχης της θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα, ανέπτυξαν αισθητικές, κοινωνικές και γνωστικές δεξιότητες, καλλιέργησαν τη φαντασία, τη συνεργασία και τη δημιουργικότητα μέσα από τις τέχνες και το παιχνίδι.

Οι δράσεις μας περιλάμβαναν:

🔸 Παρακολούθηση εκπαιδευτικών βίντεο για τον Παρθενώνα: Ποιος τον κατασκεύασε, πότε, γιατί, και πώς ήταν τότε σε σύγκριση με σήμερα.

🔸 Ψηφιακή περιήγηση στον Παρθενώνα του “τότε” μέσω σύγχρονων εργαλείων (YouTube, Google Arts & Culture).

🔸 Αφήγηση και δραματοποίηση του μύθου της θεάς Αθηνάς και του Ποσειδώνα, με τα παιδιά να υποδύονται τους ρόλους και να αναπαριστούν τα δώρα των θεών στην πόλη των Αθηνών.

🔸 Εικαστική δημιουργία:

  • Κατασκευή ατομικού μοντέλου του Παρθενώνα με ανακυκλώσιμα υλικά και ατομική κατασκευή κιόνων, με έμφαση στον Δωρικό ρυθμό.

1000012784 1000012774 1000012779 1000012785 1000012780 1000012783

  • Ζωγραφιές και κόμικ με θέμα τον μύθο της Ακρόπολης.1000012782 1000012776

🔸 Συγκρίσεις εικόνων “τότε και τώρα”: Αναγνωρίσαμε πώς ήταν ο Παρθενώνας στην αρχαιότητα και πώς διατηρείται σήμερα.

1000012775

🔸 Καταγραφή εμπειριών και εντυπώσεων: Τι είδαμε, τι μάθαμε, τι μας εντυπωσίασε περισσότερο.


Μέσα από αυτό το εργαστήριο, τα παιδιά γνώρισαν και σεβάστηκαν την πολιτιστική μας κληρονομιά, ανέπτυξαν δεξιότητες παρατήρησης, συνεργασίας και δημιουργικής έκφρασης, εξοικειώθηκαν με ψηφιακά εργαλεία και έννοιες ιστορικής συνέχειας και κατανόησαν τη σημασία της προστασίας των μνημείων.


Το ταξίδι στην Ακρόπολη άγγιξε τη φαντασία των παιδιών και τους έδωσε την ευκαιρία να βιώσουν την Ιστορία με τρόπο ζωντανό, χαρούμενο και εμπνευσμένο!

Μια ξεχωριστή συνεργασία για τα ζώα συντροφιάς!

Στο πλαίσιο της ενίσχυσης της ομαλής μετάβασης των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, οργανώθηκε μια ξεχωριστή δράση συνεργασίας με τη Δ΄ τάξη του Δημοτικού. Οι μαθητές της Δ΄ τάξης επισκέφτηκαν το Νηπιαγωγείο μας, με σκοπό να γνωριστούν με τα μικρότερα παιδιά και να συμμετάσχουν σε μια κοινή δημιουργική δραστηριότητα που είχε ως κεντρικό άξονα τα ζώα συντροφιάς.

Η δράση σχεδιάστηκε με στόχο να ενισχύσει τη συναισθηματική σύνδεση των νηπίων με το Δημοτικό Σχολείο, δημιουργώντας θετικά πρότυπα και εμπειρίες. Παράλληλα, επιδιώχθηκε να καλλιεργηθεί η ενσυναίσθηση, η υπευθυνότητα και η συνεργασία μέσα από την αλληλεπίδραση των παιδιών διαφορετικών ηλικιών. Η επιλογή της θεματικής των ζώων συντροφιάς λειτούργησε ως ιδανικό μέσο για να εκφράσουν τα παιδιά σκέψεις και συναισθήματα που σχετίζονται με τη φροντίδα, την αγάπη και τη στοργή.

Με την πολύτιμη καθοδήγηση του εκπαιδευτικού Εικαστικών και τη συνεργασία των νηπιαγωγών, τα παιδιά συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν έργα ζωγραφικής. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές της Δ΄ τάξης ανέλαβαν έναν ρόλο καθοδηγητικό και υποστηρικτικό, ενισχύοντας τη δική τους αυτοπεποίθηση και καλλιεργώντας παράλληλα την ενσυναίσθησή τους. Τα νήπια, από την πλευρά τους, ένιωσαν ασφάλεια και χαρά, καθώς γνώριζαν τους “μεγάλους φίλους” του σχολείου, εξοικειώνονταν με τις νέες εμπειρίες και εκφράζονταν ελεύθερα και δημιουργικά.

Το κλίμα της συνάντησης ήταν γεμάτο ενθουσιασμό και ζωντάνια. Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στα παιδιά υπήρξε φυσική και ουσιαστική, ενώ το κοινό καλλιτεχνικό αποτέλεσμα αντανακλά τη θετική ενέργεια και τη συνεργατική διάθεση που αναπτύχθηκε. Το έργο που δημιουργήθηκε αποτελεί όχι μόνο εικαστική δημιουργία, αλλά και αποτύπωση μιας εμπειρίας μάθησης, γνωριμίας και συναισθηματικής ανάπτυξης.

Η δράση αυτή απέδειξε έμπρακτα ότι η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό μπορεί να γίνει με τρόπο ευχάριστο, υποστηρικτικό και εμπνευσμένο, μέσα από τη συνεργασία και την αλληλοκατανόηση. Ευχαριστούμε θερμά όλα τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που συμμετείχαν με κέφι, φαντασία και αγάπη. Ήταν μια εμπειρία που αξίζει να επαναληφθεί!

1000012363 1000012364 1000012366 1000012360

Δράσεις ενεργού πολίτη: Μαθαίνουμε για τα ζώα που κινδυνεύουν στην Ελλάδα και γινόμαστε προστάτες της φύσης

Στο πλαίσιο της εκπαίδευσης για την περιβαλλοντική συνείδηση και την υπεύθυνη πολιτειότητα, οι μαθητές και οι μαθήτριες του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε δράσεις που προάγουν τη γνώση, την ευαισθητοποίηση και την ενεργό συμμετοχή στην προστασία του φυσικού μας περιβάλλοντος.

Μία από τις πιο σημαντικές πρωτοβουλίες μας αφορά την ενημέρωση για τα απειλούμενα ζώα της Ελλάδας, καθώς και την ανάληψη ρόλου «φύλακα της φύσης», μέσα από δράσεις που ενώνουν τη γνώση με την πράξη.

Μέσα από εικόνες, παιδικά βιβλία και εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν κάποια από τα ζώα που απειλούνται με εξαφάνιση στην Ελλάδα, όπως η καφέ αρκούδα, η θαλάσσια χελώνα caretta-caretta, και η μεσογειακή φώκια.

Συζητήσαμε όλοι μαζί για:

  • Τα βασικά χαρακτηριστικά των ζώων και το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζουν.

  • Τους λόγους που τα απειλούν, όπως η ρύπανση, οι φωτιές, η καταστροφή των δασών, τα πλαστικά στη θάλασσα και η ενόχληση από τον άνθρωπο.

  • Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς, ακόμα κι από τόσο μικρή ηλικία, για να τα βοηθήσουμε: να μην πετάμε σκουπίδια στη φύση, να αγαπάμε τα ζώα, να ανακυκλώνουμε και να μιλάμε στους άλλους για όλα όσα μάθαμε.

Κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων:

  • Τα παιδιά ζωγράφισαν τα ζώα που έμαθαν και δημιούργησαν εικαστικές αφίσες με μηνύματα προστασίας της φύσης.

  • Συμμετείχαν σε συζήτηση στην ολομέλεια, ανταλλάσσοντας ιδέες για το πώς μπορούν να βοηθήσουν το περιβάλλον.

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον, ευαισθητοποιήθηκαν και συνειδητοποίησαν πως ακόμα και οι μικροί πολίτες μπορούν να έχουν μεγάλη δύναμη, όταν νοιάζονται και δρουν για το καλό του κόσμου γύρω τους.

Με απλά λόγια και εικόνες κατανοητές για την ηλικία τους, τα παιδιά έκαναν τα πρώτα τους βήματα ως υπεύθυνοι και ενεργοί πολίτες, δείχνοντας σεβασμό και αγάπη για όλα τα πλάσματα της φύσης.

1000012371

Σχέδιο Δράσης: Ομαλή Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό

Η μετάβαση των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο αποτελεί ένα καθοριστικό βήμα στην εκπαιδευτική τους πορεία και απαιτεί ιδιαίτερη φροντίδα και προγραμματισμό. Στο πλαίσιο της ομαλής αυτής μετάβασης, στο σχολείο μας πραγματοποιήθηκαν πριν τις διακοπές του Πάσχα μια σειρά από δράσεις που στόχο είχαν την ενίσχυση της σύνδεσης μεταξύ των δύο βαθμίδων και τη δημιουργία θετικού κλίματος εξοικείωσης για τα νήπια.

Μια από τις πιο όμορφες και ουσιαστικές δράσεις που έλαβαν χώρα ήταν η επίσκεψη των παιδιών του νηπιαγωγείου στο δημοτικό σχολείο, όπου τραγούδησαν τα παραδοσιακά κάλαντα του Λαζάρου. Τα παιδιά, με ενθουσιασμό και χαρά, προσέγγισαν τον διευθυντή του δημοτικού σχολείου, του τραγούδησαν τα κάλαντα και του πρόσφεραν ευχές ενόψει των εορτών.

Ακολούθως, επισκέφτηκαν στο προαύλιο του σχολείου τους δασκάλων του δημοτικού, όπου τραγούδησαν επίσης τα κάλαντα, προσφέροντας μια ευχάριστη και συγκινητική στιγμή σε όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό. Οι δάσκαλοι υποδέχτηκαν θερμά τα νήπια, τους μίλησαν με αγάπη και ενδιαφέρον, ενισχύοντας έτσι το αίσθημα αποδοχής και οικειότητας που είναι τόσο σημαντικό για τα παιδιά αυτής της ηλικίας.

Η δράση αυτή συνέβαλε σημαντικά στην ψυχολογική προετοιμασία των παιδιών για την επόμενη σχολική τους βαθμίδα, δίνοντάς τους την ευκαιρία να γνωρίσουν τον χώρο και τα πρόσωπα του δημοτικού με έναν δημιουργικό και εορταστικό τρόπο. Παράλληλα, ενίσχυσε τη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών του νηπιαγωγείου και του δημοτικού, με κοινό στόχο τη στήριξη των παιδιών σε αυτή τη μεταβατική φάση.

Οι δράσεις για την ομαλή μετάβαση θα συνεχιστούν και μετά τις διακοπές του Πάσχα, με ακόμη περισσότερες ευκαιρίες αλληλεπίδρασης και γνωριμίας των παιδιών με το νέο τους σχολικό περιβάλλον.

100001160410000116051000011602 1000011603 1000011606