Προστατέψτε το Δάσος είναι πηγή Ζωής!
1ο Εργαστήριο: Τι είναι το Δάσος;
Α. Αρχικά, οι εκπαιδευτικοί κατέγραψαν τις γνώσεις των παιδιών για το ΔΑΣΟΣ. Έπειτα οι μαθητές παρακολούθησαν βίντεο στον υπολογιστή όπου πήραν χρήσιμες πληροφορίες για το δάσος, άκουσαν διάφορους ήσχους απο το δάσος και διάβασαν ένα παραμύθι σχετικά με την αγάπη που πρέπει να δείχνουμε στα δέντρα, στα φυτά και στα ζώα του δάσους γενικά.
 
2ο Εργαστήριο: Τα Ζώα του Δάσους.
Α. Είδαμε στον υπολογιστή ποιά ζώα ζουν στο δάσος και ακολούθησε φύλλο εργασίας.
Β. Παίξαμε μερικά μουσικοκινητικά παιχνίδια με θέμα τα ζώα του Δάσους “κάνοντας μια μικρή περιγραφή ζητάμε από τα παιδιά να βρούν το σωστό ζωάκι”, “αναπαράσταση ενός ζώου του δάσους” και το γνωστό σε όλους μας παιχνίδι περπατώ περπατώ μες στο δάσο όταν ο λύκος δεν είναι εδω.
                      
Γ. Τα παιδιά ζωγράφισαν το αγαπημένο τους ζωάκι του Δάσους και έγραψαν το ονομά του.
 
3ο Εργαστήριο: Η Ζωή στο Δάσος. 
Με τους μαθητές παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι στον υπολογιστή και μάθαμε πως κυλά η ζωή στο Δάσος, δηλαδή πως μεγαλώνουν τα φυτά, τι χρειάζονται για να ζήσουν, πως ζουν τα ζώα. Έπειτα, είδαμε ένα παραμύθι σχετικά με την τροφική αλυσίδα και μάθαμε ότι μέσα στο δάσος όλα λειτουργούν σαν μια αλυσίδα, “την τροφική αλυσίδα”. Τέλος, οι μαθητές έφτιαξαν την τροφική αλυσίδα.


    
 
4ο Εργαστήριο: Τι μας δίνει το Δάσος;
Α. Με τους μαθητές παρατηρήσαμε κάποιους πίνακες αναφοράς στην παρεούλα και είδαμε τι σημαντικά πράγματα μας προσφέρει το δάσος και έπειτα ζωγραφίσαμε πίνακες ζωγραφικής οπου υποδηλώνουν τη σημαντικότητα του ΔΑΣΟΥΣ.
 
Β. Κάναμε μαθηματικά κολλόντας μήλα και καρπούς στους κορμούς των δέντρων σύμφωνα με τον αναφερόμενο αριθμό.
 
5ο Εργαστήριο: Το δάσος κινδυνεύει!
Α. Διαβάσαμε το διαδικτυακό παραμύθι “το καμένο δάσος” και είδαμε ότι το δάσος αντιμετωπίζει πολλούς κινδύνους, όμως η μεγαλύτερη απειλή είναι ο άνθρωπος.


Β. Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με πυρκαγίες και διαπιστώσαμε πόσο μεγάλο κακό μπορεί να κάνει η φωτιά.
 
Γ. Τέλος, οι μαθητές ζωγράφισαν σε μια κόλλα χαρτί πως ήταν το δάσος πριν και μετά τη φωτιά.

6ο Εργαστήριο: Γνωρίζουμε τα Φυτά- Φυτεύουμε τα δικά μας Φυτά.
Α. Οι μαθητές κατέβηκαν στον αύλιο χώρο του δέντρου και παρατήρησαν τα φυτά, τα δέντρα, τα μικρά εντομάκια που περιτριγύριζαν.
Β. Οι μαθητές έκοψαν μερικά φυλλαράκια απο τα δέντρα μετά την υπόδειξη των δασκάλων τους για να φτιάξουν ένα βιβλίο με φυτά “φυτολόγιο- βοτανολόγιο.
 
 
Γ. Έφτιαξαν τα δικά τους φυτά με υλικά ένα πλαστικό ποτήρι, φακές, βαμβάκι και νερό και τα έβαλαν στον ήλιο. Επίσης έκαναν και ένα πείραμα, έβαλαν ένα ποτηράκι απο φακές μέσα στην ντουλάπα του νηπιαγωγείου, ποτίζοντας το όμως καθημερινά όπως τα υπόλοιπα και άλλο ένα στο παραθυρο με τα υπόλοιπα ποτηράκια δίχως όμως να του ρίχνουν νερό.
 
 
 
Τα αποτελέσματα ήταν ότι το φυτό μεγάλωνε όμως κιτρίνιζε και δεν ήταν πυκνό όπως τα υπόλοιπα, ένω το ποτήρι χωρίς το νερό δεν έβγαλε ποτέ φυτά.
 
 

7ο Εργαστήριο: Πειράματα με θέμα το διοξείδιο του άνθρακα, το οξυγόνο και τα ηφαίστεια
Στις 5 Μαϊου του 2025 επισκέπτηκε το Νηπιαγωγείο ένας ερευνητής-διδάκτορας από το Πανεπιστήμιο Πατρών και έκανε στους μικρούς μαθητές διάφορα πειράματα με θέμα τη φωτιά.
Πείραμα 1ο
Τι θα συμβεί στο αναμμένο κεράκι αν το σκεπάσουμε με ένα ποτήρι;  Παρατηρήσαμε ότι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα έσβησε η φωτιά, ενώ στα άλλα δύο που δεν ήταν σκεπασμένα , δεν έσβησαν. Συνεπώς καταλάβαμε ότι αν στερήσουμε τον αέρα (οξυγόνο) από τη φωτιά, αυτή σβήνει.
 
 
 
Πείραμα 2ο
Φτιάχνουμε έναν πυροσβεστήρα με ξύδι και σόδα που σβήνει τη φλόγα του κεριού. Οι φυσαλίδες του αερίου που σχηματίστηκαν μέσα στο ποτήρι όταν ανακατέψαμε τη σόδα με το ξύδι, είναι διοξείδιο του άνθρακα. Το αέριο αυτό είναι βαρύτερο από τον αέρα και επομένως ανεβαίνει μέσα από το μπουκάλι προς τη φλόγα, απομακρύνοντας με τον τρόπο αυτό το οξυγόνο και διακόπτοντας την καύση. Γνωρίζεται ότι και οι πυροσβεστήρες περιέχουν διοξείδιο του άνθρακα;
 
 
Πείραμα 3ο
Κατασκευάσαμε ένα ηφαίστειο στην τάξη μας και είδαμε την έκρηξη του! Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό!!
 
- Εν συνεχεία οι μαθητές έκαναν ένα φύλλο εργασίας, “τι παρατήρησαν από τα 3 πειράματα που είδαν;”
 
 
- Μετά το τέλος των πειραμάτων οι μαθητές παρελαβαν έναν έπαινο “Μικρού Επιστήμονα” για την αποτελεσματική συμμετοχή τους στα πειράματα.
 

8ο Εργαστήριο: Αξιολόγηση
Α. Σε αυτό το εργαστήριο οι μαθητές έκαναν ένα φύλλο εργασίας ομαδικά αλλά και ατομικά, έτσι ώστε να συνοψίσουν όσα έμαθα στην πορεία αυτού του εργαστηρίου.

Β. Οι μαθητές δημιούργησαν ατομικές κατασκευές για την αγάπη και το σεβασμό μας προς τον πλανήτη μας αλλά και ένα ομαδικό κολλάζ με θέμα το δάσος, την αξία του, τα οφέλη του και τι πρέπει να κάνουμε για να φρόντιζουμε το ΔΑΣΟΣ.
 
 
 