2ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη Υποθεματική: Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη
Τίτλος: «Κι αν ήμουν Εγώ, σε αυτόν τον Κόσμο τον Μέγα τον Μικρό;» Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου είναι η προώθηση του σεβασμού στον Εαυτό και στον Άλλο τον διαφορετικό. Η καλλιέργεια αξιών, στάσεων και συμπεριφορών που θα κάνουν τη συνεργασία, το σεβασμό, και την αποδοχή του άλλου πράξη και τρόπο ζωής.
1ο Εργαστήριο “Με το λουλούδι το μισό τους κανόνες της ομάδας δημιουργώ”
Με κινητικό παιχνίδι επέλεξαν το μισό λουλούδι τους στη συνέχεια βρήκαν το άλλο μισό κι έγιναν ζευγαράκι. Στην ολομέλεια τα ζευγαράκια κάθισαν μαζί και πρότειναν τους κανόνες της ομάδας για καλύτερη συνεργασία. Στη συνέχεια τα ζευγαράκια σε χαρτί Α4 ζωγράφισαν κι έγραψαν τον κανόνα που πρότειναν.
2ο Εργαστήριο “Ίσοι και διαφορετικοί στο φυσικό περιβάλλον μαζί”
Είδαμε στο YouTybe το παραμύθι της Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη “Εγώ, ο Απίθανος”. Συζητήσαμε για τις ανάγκες των ηρώων του ποντικού και της νυχτερίδας ότι είναι ίδιες αλλά τις ικανοποιούν διαφορετικά κι ότι ο καθένας είναι μοναδικός.
3ο Εργαστήριο “Ίδιοι και διαφορετικοί χωράνε σε ένα λιβάδι όλοι μαζί;”
Παρακολουθήσαμε στο YouTybe το παραμύθι της Φυλλιώ Νικολούδη «Το χαρούμενο λιβάδι». Μιλήσαμε για ομοιότητες και διαφορές στα φυτά μαργαρίτα και παπαρούνα. Παρατηρήσαμε τις μαργαρίτες (κορμός, φύλλα ρίζες, πέταλα) και είδαμε ότι κι αυτές δεν είναι ίδιες, είναι διαφορετικές. Σε χαρτί του μέτρου κάναμε το χαρούμενο λιβάδι. Κάθε παιδί ανάλογα με τον κορμό του λουλουδιού (ψηλό, κοντό) που ζωγράφισε με την τέμπερα αποφάσισε αν θα έχει η μαργαρίτα του μεγάλα πέταλα και πόσα. Με ψηφοφορία αποφασίστηκε που θα τοποθετηθεί η παπαρούνα στο λιβάδι με τις παπαρούνες. Πρότειναν ονόματα για το ομαδικό έργο και επειδή δεν υπήρχε ομοφωνία αποφάσισαν με ψηφοφορία “Λουλουδοσχολείο και για τις μαργαρίτες και για τις παπαρούνες”.
4ο Εργαστήριο “Ίδιοι και διαφορετικοί Άτομα με Ειδικές Ανάγκες”
Διαβάσαμε το βιβλίο «Η λευκή Μόλι » από τη σειρά Μόζα η Γάτα της Ιωάννα Σταματοπούλου, ένα παραμύθι μέσω του οποίου προσεγγίσαμε αισθητηριακά προβλήματα, κυρίως ακοήσ και όρασης. Κλείσανε με τα δάχτυλα τα αυτιά και προσπάθησαν να ακούσουν. Κλείσανε τα μάτια με κασκόλ και με οδηγό τη φωνή (ήχος) έφθασαν στον προορισμό τους. Αναγνώρισαν με την αφή (ύψος, μαλλιά) το παιδί που ήταν μπροστά τους.
Είδαμε στο YouTybe την ταινία ” Η Αληθινή Ιστορία του Εμμανουέλ”, ενός παιδιού με κινητικά προβλήματα. Κολλήσαμε με χαρτοταινία ένα τουβλάκι κάτω στο παπούτσι μας και προσπάθησαν να περπατήσουν. Διαβάσαμε την ιστορία “Τα παιχνίδια του Φλεβάρη” από το βιβλίο της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου «Τα Παιδιά του Χειμώνα» και προσεγγίσαμε το θέμα των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Σε ομαδική εργασία κάναμε τον Φεβρουάριο και πρότειναν να του βάλουμε και μάσκα γιατί θα είναι μαζί μας στο σχολείο. Ακόμη είπαν θα τον έχουν φίλο για να μη στεναχωριέται. Ζωγράφισαν τι παιχνίδια θα έπαιζαν μαζί του.
5ο Εργαστήριο “Με το στοπ της μουσικής επιλέγω το χρώμα στη στιγμή”
Άσπρα και μαύρα τετράγωνα χαρτάκια στο πάτωμα. Με μουσική χόρεψαν με το σταμάτημα της μουσικής πήραν ένα χρώμα χαρτί από το πάτωμα. Χόρεψαν μόνοι, με σταμάτημα μουσικής έγιναν ζευγάρια ένα παιδί με άσπρο χαρτί κι ένα με μαύρο. Κάθησαν τα ζευγαράκια μαζί στην ολομέλεια και είδαμε το εκπαιδευτικό βίντεο στο YouTybe «Στη ζυμαροχώρα». Προσεγγίσαμε την αξία της διαφορετικότητας και την αξία της πολυμορφίας στις ανθρώπινες κοινωνίες κι ότι ο καθένας μπορεί να προσφέρει κάτι μοναδικό. Σε ομαδική εργασία οι μαθητές/τριες ανάλογα με το χρώμα που είχαν επιλέξει έκαναν τους Ζυμαρούληδες και τους Σοκολατούληδες, οι οποίοι ενώθηκαν και έγιναν η ζύμη της αγάπης κι έτσι αποφάσισαν να δώσουν αυτό τον τίτλο «Η ζύμη της αγάπης».
Διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφίας Μαντουβάλου «Ο Ρίκο Κοκορίκο». Συζητήσαμε για την δυσκολία προσαρμογής του Ρίκο στη Αθήνα, για την αντιμετώπιση των κατοίκων, για ποιο λόγο αναγκάστηκαν οι γονείς του να φύγουν από τη χώρα του. Κάναμε στο χάρτη τη διαδρομή του ταξιδιού του για να έρθει στην Αθήνα.
6ο Εργαστήριο “Οι ανάγκες σου και οι ανάγκες μου έχουν όνομα κοινό”
Ακούσαμε το τραγούδι «Διαφορετικοί» με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη και τον Βασίλη Λέκκα. Συζητήσαμε για τις γέφυρες και τι εξυπηρετούν. Κατασκεύασαν με το οικοδομικό υλικό τις δικές τους γέφυρες.
Είδαμε φωτογραφίες που απεικονίζουν παιδιά προσχολικής ηλικίας ή και λίγο μεγαλύτερα, σε διάφορες συνθήκες (π.χ. να παίζουν σε πάρκο/δρόμο/αυλή, με φίλους/μόνα τους, να διασκεδάζουν, να εργάζονται, να διαβάζουν, να ζωγραφίζουν, να τσακώνονται, να χτυπούν, να είναι χαρούμενα/λυπημένα και συζητήσαμε. Είπαν ποιες είναι οι δικές τους ανάγκες οι δικές τους και όλων των παιδιών και κάναμε το ιστόγραμμα.
7ο Εργαστήριο “Το σχολείο της Αγάπης-Αξιολόγηση”
Συζητήσαμε για το πώς θα είναι το σχολείο της αγάπης και πρότειναν να είναι μαζί τους σε αυτό τα παιδιά που έχουν κινητικά και αισθητηριακά προβλήματα. Αποφασίσαμε πως θα είναι αυτό το σχολείο και κατασκευάσαμε σε παζλ το σχολείο της αγάπης σε σχήμα καρδιάς. Σε κάθε κομμάτι του παζλ ζωγράφισαν τι παιχνίδι και πως θα έπαιζαν με κάποιο παιδί.
Πάνω στα κεραμίδια σε σχήμα καρδιάς έγραψαν το όνομα του Σχολείου. Ο τίτλος που του έδωσαν, με ψηφοφορία και μάλιστα πλειοψηφία κατά πολύ είναι: «Το Σχολείο της Αγάπης για Όλα τα Παιδιά».
Τέλος είπαμε να βάλουμε στο λουλουδοσχολείο κι άλλα λουλούδια με σχήματα. Κατασκεύασαν λουλούδια με τουβλάκια.
Στη συνέχεια με κλήρωση έγιναν τέσσερις ομάδες (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο παραλληλόγραμμο). Τα μέλη της κάθε ομάδας επικοινώνησαν, συνεργάστηκαν και έκοψαν τα πέταλα, τον βλαστό, τα φύλλα και συνέθεσαν το δικό τους σχηματολουλούδι …
και Και το τοποθέτησε στο λουλουδοσχολείο που βέβαια άλλαξε ο αρχικός τίτλος του έργου αφού προστέθηκαν κι άλλα λουλούδια… “Λουλουδοσχολείο και για τις μαργαρίτες και για τις παπαρούνες και για όλα τα λουλούδια”!!!
Στα εργαστήρια του θεματικού κύκλου έγιναν αρκετά ατομικά φύλλα εργασίας, όπως και φύλλα αυτοαξιολόγησης …
Και καλό μας ταξίδι στον 3ο θεματικό κύκλο…
Πρόσφατα σχόλια