2/θ Νηπιαγωγείο Πρίνου "ΚΑΛΤΣΑ"

"ΤΟ ΠΑΡΔΑΛΟ ΜΕΛΙΣΣΙ"

Κι αν ήμουν Εγώ σε αυτόν τον Κόσμο τον Μέγα τον Μικρό;

Φεβ 202219

2ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη    Υποθεματική:  Ανθρώπινα Δικαιώματα και Συμπερίληψη

Τίτλος: «Κι αν ήμουν Εγώ, σε αυτόν τον Κόσμο τον Μέγα τον Μικρό;»                        Βασικός σκοπός του θεματικού κύκλου είναι η προώθηση του σεβασμού στον Εαυτό και στον Άλλο τον διαφορετικό. Η καλλιέργεια αξιών, στάσεων και συμπεριφορών που θα κάνουν τη συνεργασία, το σεβασμό, και την αποδοχή του άλλου πράξη και τρόπο ζωής.

1ο Εργαστήριο “Με το  λουλούδι το μισό τους κανόνες της ομάδας δημιουργώ”

Με κινητικό παιχνίδι επέλεξαν το μισό λουλούδι τους στη συνέχεια βρήκαν το άλλο μισό κι έγιναν ζευγαράκι. Στην ολομέλεια τα ζευγαράκια κάθισαν μαζί και πρότειναν τους κανόνες της ομάδας για καλύτερη συνεργασία. Στη συνέχεια τα ζευγαράκια σε χαρτί Α4 ζωγράφισαν κι έγραψαν τον κανόνα που πρότειναν.

20220214 111358

2ο Εργαστήριο “Ίσοι και διαφορετικοί στο φυσικό περιβάλλον μαζί”

Είδαμε στο YouTybe το παραμύθι της Γιολάντα Τσορώνη-Γεωργιάδη “Εγώ, ο Απίθανος”. Συζητήσαμε για τις ανάγκες των ηρώων του ποντικού και της νυχτερίδας ότι είναι ίδιες αλλά τις ικανοποιούν διαφορετικά κι ότι ο καθένας είναι μοναδικός.

20220127 101654

3ο Εργαστήριο “Ίδιοι και διαφορετικοί χωράνε σε ένα λιβάδι όλοι μαζί;”

Παρακολουθήσαμε στο YouTybe το παραμύθι της Φυλλιώ Νικολούδη «Το χαρούμενο λιβάδι». Μιλήσαμε για ομοιότητες  και διαφορές στα φυτά μαργαρίτα και παπαρούνα. Παρατηρήσαμε τις μαργαρίτες (κορμός, φύλλα ρίζες, πέταλα) και είδαμε ότι κι αυτές δεν είναι ίδιες, είναι διαφορετικές. Σε χαρτί του μέτρου κάναμε το χαρούμενο λιβάδι. Κάθε παιδί ανάλογα με τον κορμό του λουλουδιού (ψηλό, κοντό) που ζωγράφισε με την τέμπερα αποφάσισε αν θα έχει η μαργαρίτα του μεγάλα πέταλα και πόσα.  Με ψηφοφορία αποφασίστηκε που θα τοποθετηθεί η παπαρούνα στο λιβάδι  με τις παπαρούνες. Πρότειναν ονόματα για το ομαδικό έργο και επειδή δεν υπήρχε ομοφωνία αποφάσισαν με ψηφοφορία “Λουλουδοσχολείο και για τις μαργαρίτες και για τις παπαρούνες”.

20220131 074758 1

20220127 10153720220121 121056

4ο Εργαστήριο “Ίδιοι και διαφορετικοί Άτομα με Ειδικές Ανάγκες”

Διαβάσαμε το βιβλίο «Η λευκή Μόλι » από τη σειρά Μόζα η Γάτα της Ιωάννα Σταματοπούλου, ένα παραμύθι  μέσω του οποίου προσεγγίσαμε  αισθητηριακά προβλήματα, κυρίως ακοήσ και όρασης. Κλείσανε με τα δάχτυλα τα αυτιά και προσπάθησαν να ακούσουν. Κλείσανε τα μάτια με κασκόλ και  με οδηγό τη φωνή (ήχος) έφθασαν στον προορισμό τους. Αναγνώρισαν με την αφή (ύψος, μαλλιά) το παιδί που ήταν μπροστά τους.

20220202 122229

Είδαμε στο YouTybe την ταινία ” Η Αληθινή Ιστορία του Εμμανουέλ”, ενός παιδιού με κινητικά προβλήματα.  Κολλήσαμε  με χαρτοταινία ένα τουβλάκι κάτω στο παπούτσι μας και προσπάθησαν να περπατήσουν. Διαβάσαμε  την ιστορία “Τα παιχνίδια του Φλεβάρη” από το βιβλίο της Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου «Τα Παιδιά του Χειμώνα» και προσεγγίσαμε το θέμα των ατόμων με κινητικά προβλήματα. Σε ομαδική εργασία κάναμε τον Φεβρουάριο και πρότειναν να του βάλουμε και μάσκα γιατί θα είναι μαζί μας στο σχολείο. Ακόμη είπαν θα τον έχουν φίλο για να μη στεναχωριέται. Ζωγράφισαν τι παιχνίδια θα έπαιζαν μαζί του.20220202 12022920220203 115607

5ο Εργαστήριο “Με το στοπ της μουσικής επιλέγω το χρώμα στη στιγμή”

Άσπρα και μαύρα τετράγωνα χαρτάκια στο πάτωμα. Με μουσική χόρεψαν με το σταμάτημα της μουσικής πήραν ένα χρώμα χαρτί από το πάτωμα. Χόρεψαν μόνοι,  με σταμάτημα μουσικής έγιναν ζευγάρια ένα παιδί με άσπρο χαρτί κι ένα με μαύρο. Κάθησαν  τα ζευγαράκια μαζί  στην ολομέλεια και είδαμε το εκπαιδευτικό βίντεο στο YouTybe «Στη ζυμαροχώρα». Προσεγγίσαμε την αξία της διαφορετικότητας και την αξία της πολυμορφίας στις ανθρώπινες κοινωνίες κι ότι ο καθένας μπορεί να προσφέρει κάτι μοναδικό. Σε ομαδική εργασία οι μαθητές/τριες ανάλογα με το χρώμα που είχαν επιλέξει έκαναν  τους Ζυμαρούληδες  και τους Σοκολατούληδες, οι οποίοι ενώθηκαν και έγιναν η ζύμη της αγάπης κι έτσι αποφάσισαν να δώσουν αυτό τον τίτλο «Η ζύμη της αγάπης».

20220207 11574720220208 121036

Διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφίας Μαντουβάλου «Ο Ρίκο Κοκορίκο». Συζητήσαμε για την δυσκολία προσαρμογής του Ρίκο στη Αθήνα, για την αντιμετώπιση των κατοίκων, για ποιο λόγο αναγκάστηκαν οι γονείς του να φύγουν από τη χώρα του. Κάναμε στο χάρτη τη διαδρομή του ταξιδιού του για να έρθει στην Αθήνα.

20220204 121251 20220211 113855

6ο Εργαστήριο “Οι ανάγκες σου και οι ανάγκες μου έχουν όνομα κοινό”

Ακούσαμε το τραγούδι «Διαφορετικοί» με τον Αλκίνοο Ιωαννίδη και τον Βασίλη Λέκκα. Συζητήσαμε για τις γέφυρες και τι εξυπηρετούν.  Κατασκεύασαν με το οικοδομικό υλικό τις δικές τους γέφυρες.

20220208 103802 20220208 104124 20220208 104020 20220208 104008 20220208 103954 20220208 103920 20220208 103905 20220208 103847 20220208 103835

Είδαμε φωτογραφίες που απεικονίζουν παιδιά προσχολικής ηλικίας ή και λίγο μεγαλύτερα, σε διάφορες συνθήκες (π.χ. να παίζουν σε πάρκο/δρόμο/αυλή, με φίλους/μόνα τους, να διασκεδάζουν, να εργάζονται, να διαβάζουν, να ζωγραφίζουν, να τσακώνονται, να χτυπούν, να είναι χαρούμενα/λυπημένα και συζητήσαμε. Είπαν ποιες είναι οι δικές τους ανάγκες οι δικές τους και όλων των παιδιών και κάναμε το ιστόγραμμα.

20220211 114047

7ο Εργαστήριο “Το σχολείο της Αγάπης-Αξιολόγηση”

Συζητήσαμε για το πώς θα είναι το σχολείο της αγάπης και πρότειναν να είναι μαζί τους σε αυτό τα παιδιά που έχουν κινητικά και αισθητηριακά προβλήματα. Αποφασίσαμε πως θα είναι αυτό το σχολείο και κατασκευάσαμε σε παζλ το σχολείο της αγάπης σε σχήμα καρδιάς.  Σε κάθε κομμάτι του παζλ ζωγράφισαν τι παιχνίδι και πως θα έπαιζαν με κάποιο παιδί.

20220215 110731 20220215 113641 20220215 113633

Πάνω στα κεραμίδια  σε σχήμα καρδιάς έγραψαν το όνομα του Σχολείου.  Ο τίτλος που του έδωσαν, με ψηφοφορία και μάλιστα πλειοψηφία κατά πολύ είναι: «Το Σχολείο της Αγάπης για Όλα τα Παιδιά».

20220217 113237 20220217 131154

Τέλος είπαμε να βάλουμε στο λουλουδοσχολείο κι άλλα λουλούδια με σχήματα. Κατασκεύασαν λουλούδια με τουβλάκια.

20220216 095013 20220216 095050 20220216 095031 20220216 095024

Στη συνέχεια με κλήρωση έγιναν τέσσερις ομάδες (κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο, ορθογώνιο παραλληλόγραμμο). Τα μέλη της κάθε ομάδας επικοινώνησαν, συνεργάστηκαν και έκοψαν τα πέταλα, τον βλαστό, τα φύλλα και συνέθεσαν το δικό τους σχηματολουλούδι …

20220216 104356     20220216 104802 20220216 104448 20220216 10443720220216 10524420220216 10515920220216 105307και20220216 104910                                                                                                                                                                                               Και το τοποθέτησε στο  λουλουδοσχολείο που βέβαια άλλαξε ο αρχικός τίτλος του έργου αφού προστέθηκαν κι άλλα λουλούδια… “Λουλουδοσχολείο και για τις μαργαρίτες και για τις παπαρούνες και για όλα τα λουλούδια”!!!

20220216 112403

Στα εργαστήρια του θεματικού κύκλου έγιναν αρκετά ατομικά φύλλα εργασίας,  όπως και φύλλα αυτοαξιολόγησης …

Και καλό μας ταξίδι στον 3ο θεματικό κύκλο…

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κι αν ήμουν Εγώ σε αυτόν τον Κόσμο τον Μέγα τον Μικρό;    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Φεβρουάριος 2022
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28  

Ιστορικό

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων